Na své 750iL pozoruji zajímavost a to vůli v řízení (samo o sobě nezajímavé), jejíž velikost je však závislá na úhlu otočení volantu. Paradoxně ve střední poloze je vůle nejmenší (méně než 1cm), ale při otočení volantu o cca 3/4 je vůle již přes 2cm (vždy po obvodu volantu). Kupodivu v žádném úhlu to za jízdy nemá pozorovatelný vliv a to ani na rovné/hrbolaté dálnici v rychlostech nad 200 km/h (žádná nestabilita nebo bouchání od řízení). Kola mám 18".
Máte někdo podobnou zkušenost?
Vůle v řízení závislá na rejdu
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
-
- Příspěvky: 154
- Registrován: pon zář 08, 2014 12:01 pm
Vůle v řízení závislá na rejdu
E39 528i manual, 1996, LPG
R1100R
R1100R
-
- Příspěvky: 154
- Registrován: pon zář 08, 2014 12:01 pm
Re: Vůle v řízení závislá na rejdu
Jenom dodám, že z chování jsem vydedukoval, že nejpravděpodobněji je to věc převodky řízení, a snad všechna temáta k převodce jsem pročetl.
E39 528i manual, 1996, LPG
R1100R
R1100R
- Huff
- Příspěvky: 846
- Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am
Re: Vůle v řízení závislá na rejdu
To je normální projev šnekových převodek. Můj amatérský názor je, že se převodka nejdříve vymačká ve střední poloze, kde se nachází nejčastěji a do krajů má větší vůli proto, aby šla stáhnout (převodky na starých autech to dovolovaly, u sedmiček to prý nejde). Kdyby měla vůli stejnou v celé dráze, vymačkala se na středu, ty jsi ji na tom středu stáhl, tak by se v rejdu kousala. Ale zřejmě v tom bude i nějaký další konstrukční důvod, tady budu rád, pokud mě někdo doplní, případně mi vyvrátí moji teorii.
BMW E32 730ia V8
-
- Příspěvky: 135
- Registrován: sob bře 05, 2011 9:12 am
- Bydliště: Nové Hvězdlice
Re: Vůle v řízení závislá na rejdu
čauky kluci když už jste u té skřínky řízení nevíte někdo dá se přetěsnit ta hřídelka co vede k volantu?
- dunnst
- Příspěvky: 1311
- Registrován: pon úno 15, 2010 2:22 pm
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v řízení závislá na rejdu
Mě se řízení stahovalo už 3x, jestli se stahuje na řízení něco jiného, než převodka, to nevím
u E38 to tedy nejde?

-
- Příspěvky: 2630
- Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am
Re: Vůle v řízení závislá na rejdu
u E38 se dá převodka stahovat, ale čím víc se to stáhne, tím huř jde řízení, resp když je to stažený moc tak se volant už sám nevrací ze zatáček, nejlepší je udělat repas.
BMW service expert - http://www.jarax.net
-
- Příspěvky: 1554
- Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm
Re: Vůle v řízení závislá na rejdu
Repas sneka? Kde? Nebo tim repasem myslis koupit novou prevodku za 50k?
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
- dunnst
- Příspěvky: 1311
- Registrován: pon úno 15, 2010 2:22 pm
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vůle v řízení závislá na rejdu
Jo, vždycky po tom stažení bylo to řízení o dost tužší, chtělo to víc síly na rozpohybování toho volantu, ze začátku to bylo takové nepříjemné a časem si to sedlo a zase vykrvrdlalo
Ten repas zní zajímavě, bych se konečně zbavil občasného pocitu řízení záoceánského parníku

-
- Příspěvky: 2908
- Registrován: stř lis 04, 2009 9:01 am
Re: Vůle v řízení závislá na rejdu
náhodou mě se tohle řízení, kde půl otáčky nic neznamená, k E32 docela líbí. Pasuje to k jejímu pohodovému charakteru. Spíš mě sere brzdná dráha ropného tankeru
E32 740iL LCI
E38 740i LCI
F01 740i LCI
E38 740i LCI
F01 740i LCI
-
- Příspěvky: 1554
- Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm
Re: Vůle v řízení závislá na rejdu
Kdo bude prvni?
http://autotop.com.pl/start.asp?WCU=~TV ... NypCTVc%3D
Nebo uz nekdo mel tu cest? Jinak jde to koupit i v CR.
http://autotop.com.pl/start.asp?WCU=~TV ... NypCTVc%3D
Nebo uz nekdo mel tu cest? Jinak jde to koupit i v CR.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green