E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Elegantní rv. 1994 - 2001
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Uživatelský avatar
Dresic
Příspěvky: 353
Registrován: pát úno 04, 2011 5:50 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od Dresic »

E38 740i M62, hrozné horko od motoru!
Mám tento problém, po jízdě ( stačí krátká do 20km) , mi jde hrozní horko ze spod auta , t.j vrtule jak ho rozfoukavá z motorového prostoru, vysednu z auta a na nohy mi uplně jde horko jak hrom! A s tím spojeno je samozřejmě i to že v kabině je abnormální teplo. Vím, že mám špatné ventily topení, tak že mi to v autě z jednoho průduchu topí, ale to nemá dle mě společného nic s tím obrovským vedrem.

Nedokáže někdo poradit?
Taktéž i výfuky jsou docela rozpálené.
Katy nemám.
BMW e38 740i M62 1996

ex BMW e38 725tdsA
ricrd1
Příspěvky: 116
Registrován: čtv bře 10, 2016 3:47 pm

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od ricrd1 »

možná moc bohatá směs benzínu, který dohořívá ve výfuku.
BMW 750i E38
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od Raisidlo77 »

A kolik Ti to žere ?

850i mi dělá to stejne, ale nějak me to nevzrušuje - voda na provozní teplotě po 1km od studeného startu, teplo pod autem, vřele laufy a spotřeba se ustálila (zacina) na 22L/100km ... něco je tam špatně, ale na servis ještě nebyl cas. Odhaduju ze po velkém servisu se to zlepsi.
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
Uživatelský avatar
oxik
Příspěvky: 2245
Registrován: stř bře 13, 2013 4:46 pm

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od oxik »

Taky mám pod autem hroznej hic, mám i občas rozpálený tunel kolem voliče, ale to je ventilama topení, protože dozadu jde vždycky absolutně horký vzduch z výdechů
EX E38 740i LPG orientblau 12/99 DF89547 Obrázek
Mondeo fnaftě, fmetle, fmanuálku, fhadru, na hlínách, bez čipešku :twisted:
ricrd1
Příspěvky: 116
Registrován: čtv bře 10, 2016 3:47 pm

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od ricrd1 »

Mě takhle žhavil výfuk, když jsem měl špatnou váhu vzduchu
BMW 750i E38
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od Filozof »

zkus to dát na inpu a ukázat tady hodnoty jistě ti každej kdo V8 má a jednou viděl hodnoty lambdy a vstřikovačů a ostatních, bude vidět hned kde je problém.
Tuším by to mohlo dost říci a ukázat problémové místo.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Dresic
Příspěvky: 353
Registrován: pát úno 04, 2011 5:50 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od Dresic »

spotřeba je pořád stejná 13.8l, teplota drží taky normálně , poprosím kamoša ať mi to napíchne, třeba to něco odhalí. Bohužel taky moc času na servis není, hlavě nevím kde to u nás v Olomouci co se týče motorové části dát na servis.

Uvažuji koupit nové ventily topení v bmw, proto se ptám jestli to muže tím spojitost s tím horkem celkově?
BMW e38 740i M62 1996

ex BMW e38 725tdsA
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od Filozof »

půjčit bezdotykový teploměr a mrkni na teplotu různých míst na motoru a chladiče....ty V8 topí nesmysl kolem 110ti i více u někoho a kolem 120C už jde ručička k červené ...prostě V8 je špatně vymyšlený termostat ... jen 840ka e31 je v pořádku proto hodně lidí dělá upravy a dává tam termostat na nižší teplotu.
Pak nejsou problémy s chlazením protože drží teplotu kolem 94-97C což je v pořádku a vše vydrží mnohem déle.
Co jsem se bavil z motorářem co dělá BMW říkal že je blbost z výroby takto vyhecovat motor a nechávat jej běžet kolem 110C. Narážím tím na V8my od BMW nenech se tím znepokojit. Prý všechny ty problémy co mají V8 u 840ky nejsou jen díky teplotě. Taky měl BMW 540i a upravenou s termostatem z 840a byl stím dlouhé roky spokojenej. Jen pro představu že nekecá nějakej hejsek. Je to i popsané na zahraničních fórech tato úprava.

Ty asi řešíš nadměrné horko ale stejně mrkni na teplotu na budících kolik dává digitální zobrazení. Ručička není přesná. a zda se moc nehřeje malej okruh a pak nespíná klima vrtule co by dochlazovala na nižší teplotu... případně seklej termostat ale to bys viděl jistě na teplotě a oba větráky by chladili podle mě jak vzteklý aby to uchladili.

Kolik ukazuje teplota při jízdě a při stání leze nahoru ? Ono stačí pár stupnů rozdíl u V8 si dokážu představit že pak budou větráky dost dochlazovat jak visca sepnutá tak klimavrtule pokud to přesáhne určitou teplotu sepne.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
spellcross
Příspěvky: 144
Registrován: čtv úno 09, 2017 1:00 pm

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od spellcross »

S tim termostatem se snizenou teplotou by me zajimalo, jestli je to opravdu lepsi pro motor nebo ne.
740i, automat, '99
735i, manual, '96, DK20202
725tds, automat, '96
728i, manual, '99, DN00379
735i, automat, '00, DN64848
Ex e32, 730i, R6, '92

BMW, Z3, 99, manual, 2,8i
BMW, 330d, e46, 99, 135kW
BMW, 525d, e39, 2003

a pár dalších untercarů...
Uživatelský avatar
Dresic
Příspěvky: 353
Registrován: pát úno 04, 2011 5:50 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od Dresic »

Filozof píše:půjčit bezdotykový teploměr a mrkni na teplotu různých míst na motoru a chladiče....ty V8 topí nesmysl kolem 110ti i více u někoho a kolem 120C už jde ručička k červené ...prostě V8 je špatně vymyšlený termostat ... jen 840ka e31 je v pořádku proto hodně lidí dělá upravy a dává tam termostat na nižší teplotu.
Pak nejsou problémy s chlazením protože drží teplotu kolem 94-97C což je v pořádku a vše vydrží mnohem déle.
Co jsem se bavil z motorářem co dělá BMW říkal že je blbost z výroby takto vyhecovat motor a nechávat jej běžet kolem 110C. Narážím tím na V8my od BMW nenech se tím znepokojit. Prý všechny ty problémy co mají V8 u 840ky nejsou jen díky teplotě. Taky měl BMW 540i a upravenou s termostatem z 840a byl stím dlouhé roky spokojenej. Jen pro představu že nekecá nějakej hejsek. Je to i popsané na zahraničních fórech tato úprava.

Ty asi řešíš nadměrné horko ale stejně mrkni na teplotu na budících kolik dává digitální zobrazení. Ručička není přesná. a zda se moc nehřeje malej okruh a pak nespíná klima vrtule co by dochlazovala na nižší teplotu... případně seklej termostat ale to bys viděl jistě na teplotě a oba větráky by chladili podle mě jak vzteklý aby to uchladili.

Kolik ukazuje teplota při jízdě a při stání leze nahoru ? Ono stačí pár stupnů rozdíl u V8 si dokážu představit že pak budou větráky dost dochlazovat jak visca sepnutá tak klimavrtule pokud to přesáhne určitou teplotu sepne.

To musím aktivovat ty skryté funkce na budících že? A ta teplota je test č kolik prosím tě?
Já to dnes zkoumal jen tak že jsem jel a bylo venku 16 stupňu, dle ukazatele venkovní teploty na budících, a pak dejme tomu půl hodiny jízdy po městě, už tam po půl stupních postupně naskákalo o 10 víc, čili 26, tak že to tam fakt hicuje celkem dost a pak je nesnesitelně horko i uvnitř auta, to mě štve nejvíc. Naopak v zimě si pamatuju, že to zase netopilo skoro vůbec, jako myslím když jsem chtěl aby to topilo.
Kdyby to bylo zavzdušněné jak jsem měnil chladič, tak by to asi nedělalo takovou paseku že? Zatím jsou to jen úvahy důležitý bude první poznatek od mechanika, nebo ta inpa.
Bohužel u mě je to o volném čase dost.
BMW e38 740i M62 1996

ex BMW e38 725tdsA
Odpovědět