E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Elegantní rv. 1994 - 2001
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od Filozof »

skryté funkce aktivuj a je to test číslo 7.

SPELLCROSS: TO SE S TEBOU KLIDNĚ VSADÍM ŽE ANO. BUDE TO MÍT MNOHEM LEPŠÍ VLIV NA SOUČÁSTKY MOTORU I SAMOTNÝ MOTOR. Tady je jeden z mála článků, který na to taky Poukazuje na slabinu u V8 a jiných kde je vysoká teplota a odchází díky tomu spousty dílů zbytečně oproti e31 840ce se stejným motorem kde tyto problémy nejsou. přelož si to.
http://www.bmwlogicseven.com/?p=4035

Jinak zde návod na skryté menu. https://www.youtube.com/watch?v=tGUerQfLg58

inpa poví více ale aspon tu teplotu uvidíš live jak na tom je.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
spellcross
Příspěvky: 144
Registrován: čtv úno 09, 2017 1:00 pm

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od spellcross »

Filozof píše:skryté funkce aktivuj a je to test číslo 7.

SPELLCROSS: TO SE S TEBOU KLIDNĚ VSADÍM ŽE ANO. BUDE TO MÍT MNOHEM LEPŠÍ VLIV NA SOUČÁSTKY MOTORU I SAMOTNÝ MOTOR. Tady je jeden z mála článků, který na to taky Poukazuje na slabinu u V8 a jiných kde je vysoká teplota a odchází díky tomu spousty dílů zbytečně oproti e31 840ce se stejným motorem kde tyto problémy nejsou. přelož si to.
http://www.bmwlogicseven.com/?p=4035

Jinak zde návod na skryté menu. https://www.youtube.com/watch?v=tGUerQfLg58

inpa poví více ale aspon tu teplotu uvidíš live jak na tom je.
jak se to chová teplotně vím, menu znám, inpu mám.
Díky za odkaz. Jedinej hodnotnej důkaz v tom odkazu je ten odkaz na m62 v e31, ostatní je jenom logicky postavená konstrukce na čtenářův common sense. Jasně, taky mi to dává smysl, že nižší teplota je pro všechno neželezo lepší...

Spíš je mi divný, že se o tom moc nepíše a nemluví. Kdyby to tak fungovalo, tak by na fóru určitě například snejk, jarax, perfekt vždycky psal "hned to vyměn". Takhle to funguje (myslím si) s olejem, kde BMW má psáno 0W-5W-40 a "všichni" lejou 10W.
740i, automat, '99
735i, manual, '96, DK20202
725tds, automat, '96
728i, manual, '99, DN00379
735i, automat, '00, DN64848
Ex e32, 730i, R6, '92

BMW, Z3, 99, manual, 2,8i
BMW, 330d, e46, 99, 135kW
BMW, 525d, e39, 2003

a pár dalších untercarů...
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od Filozof »

snejk a jarax jsou servisáci šikovní ale nemohou vědět úplně vše. Navíc servis jim dává na obživu a toto jim vlastně snižuje návštěvnost takže by byli i proti sobě.
Nějaké dohady byli kdysi ale zase skupina co jsou nemotoráři mají názor co bylo v serii nech jak bylo. Ale nikdo neřešil rozdíly e31 V8 vs ostatní e38 e39 e65 atd... proč tam je spousty problémů zažehnáno a tady si snad všichni prošli útrapama s motorem chlazením případně něčím co stím souvisí ... ?


toto je věc která pomáhá dlouhodobě a šetří součástky praskající plastové lišty a namáhání tepelné celého chladícího systému.
Myslíš si že takovou věc budou doporučovat když to pak rapidně šetří motory a méně se musí servisovat ? mě to vše dochází hlavně u V8 e65 řad kolik je tam problémů a nechci říkat vše ale dost věcí souvisí s neustálou vysokou teplotou která za ty desítky a stovky tisíc km a x let napáchá dost škody opakovaně.

jinak citace k tomuto.
Silne sa odporuca kennfeld termostat nahradit klasickym 85°C mechanickym termostatom (BMW PN 11 53 1 742 964) z E31 840Ci, co je jediny model od BMW s M62 motorom, kam sa kennfeld termostat nedaval.
Pri 540i/740i M62bezvanos je tento swap plug and play, kedze 840Ci ma identicku vodnu pumpu.
Pri modeloch s M62TU motormi to uz zial plug and play nie je - koli odlisnej vodnej pumpe je potrebne vymenit vnutro M62TU termostatu za vnutro
z 840Ci termostatu - z vlastnej skusenosti je to ale bezproblemova zalezitost.
Bezne sa potom teplota motora s 840Ci 85°C termostatom pohybuje medzi 90-96°C, co je znacna ulava pre chladiaci system a jeho plastove a gumene casti. Okrem toho ma motor aj mierne ostrejsie reakcie. Rozdiel v spotrebe nie je pozorovatelny ziaden.
Ak to chce mat clovek korektne spravene, treba na zostavajuci volny kabel, ktory viedol z DME do kennfeld termostatu, pripoji odpor (12ohm 25W) - tym sa odstrani staticka chybova hlaska KENNFELD KUEHLUNG z pamati zavad v INPE, ktora ale nema na motor ziaden vplyv - to plati pre M62 aj M62TU.

Nemá smysl spekulovat nad něčím co už je dlouhé roky vymyšlené jen v ČR nad tím zatím přemýšlelo jen pár lidí ...či realizovalo jak sleduji fóra.
Já mít V8 jistě toto bude první věc co udělám.

tady dokonce někdo prodává na bazoši ... PS: nemám nic stím člověkem společného :lol:

https://auto.bazos.cz/inzerat/77653629/ ... teplty.php
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od JaraX »

BMW service expert - http://www.jarax.net
spellcross
Příspěvky: 144
Registrován: čtv úno 09, 2017 1:00 pm

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od spellcross »

Filozof píše:snejk a jarax jsou servisáci šikovní ale nemohou vědět úplně vše. Navíc servis jim dává na obživu a toto jim vlastně snižuje návštěvnost takže by byli i proti sobě.
Nějaké dohady byli kdysi ale zase skupina co jsou nemotoráři mají názor co bylo v serii nech jak bylo. Ale nikdo neřešil rozdíly e31 V8 vs ostatní e38 e39 e65 atd... proč tam je spousty problémů zažehnáno a tady si snad všichni prošli útrapama s motorem chlazením případně něčím co stím souvisí ... ?


toto je věc která pomáhá dlouhodobě a šetří součástky praskající plastové lišty a namáhání tepelné celého chladícího systému.
Myslíš si že takovou věc budou doporučovat když to pak rapidně šetří motory a méně se musí servisovat ? mě to vše dochází hlavně u V8 e65 řad kolik je tam problémů a nechci říkat vše ale dost věcí souvisí s neustálou vysokou teplotou která za ty desítky a stovky tisíc km a x let napáchá dost škody opakovaně.

jinak citace k tomuto.
Silne sa odporuca kennfeld termostat nahradit klasickym 85°C mechanickym termostatom (BMW PN 11 53 1 742 964) z E31 840Ci, co je jediny model od BMW s M62 motorom, kam sa kennfeld termostat nedaval.
Pri 540i/740i M62bezvanos je tento swap plug and play, kedze 840Ci ma identicku vodnu pumpu.
Pri modeloch s M62TU motormi to uz zial plug and play nie je - koli odlisnej vodnej pumpe je potrebne vymenit vnutro M62TU termostatu za vnutro
z 840Ci termostatu - z vlastnej skusenosti je to ale bezproblemova zalezitost.
Bezne sa potom teplota motora s 840Ci 85°C termostatom pohybuje medzi 90-96°C, co je znacna ulava pre chladiaci system a jeho plastove a gumene casti. Okrem toho ma motor aj mierne ostrejsie reakcie. Rozdiel v spotrebe nie je pozorovatelny ziaden.
Ak to chce mat clovek korektne spravene, treba na zostavajuci volny kabel, ktory viedol z DME do kennfeld termostatu, pripoji odpor (12ohm 25W) - tym sa odstrani staticka chybova hlaska KENNFELD KUEHLUNG z pamati zavad v INPE, ktora ale nema na motor ziaden vplyv - to plati pre M62 aj M62TU.

Nemá smysl spekulovat nad něčím co už je dlouhé roky vymyšlené jen v ČR nad tím zatím přemýšlelo jen pár lidí ...či realizovalo jak sleduji fóra.
Já mít V8 jistě toto bude první věc co udělám.

tady dokonce někdo prodává na bazoši ... PS: nemám nic stím člověkem společného :lol:

https://auto.bazos.cz/inzerat/77653629/ ... teplty.php
na spiknutí servisáků nevěřím.
e31 bohužel neznám, e65 nechci ani vidět, je to pro mě zcela jiný vůz než bmw řady 7.

neznám nikoho, kdo řekl, že vyměnil termostat a vanosy a lišty mu vydržely o 100 tisíc víc.
740i, automat, '99
735i, manual, '96, DK20202
725tds, automat, '96
728i, manual, '99, DN00379
735i, automat, '00, DN64848
Ex e32, 730i, R6, '92

BMW, Z3, 99, manual, 2,8i
BMW, 330d, e46, 99, 135kW
BMW, 525d, e39, 2003

a pár dalších untercarů...
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od Filozof »

ČR je malá země a asi to nikdo nesleduje a spíše to nikdo neřešil než aby nad tím dumal ....funguje i to klasickej seriovej termostat. Ale některé lidi napadlo když měli doma e31 i třeba e38 nebo e39 s V8 a zjistili že se u e31 při stejném nájezdu neřeší problémy jako u těch V8 kde je teplota zbytečně vysoko.

NAvíc já nad tím přemýšlel až jsem se bavil s chlapem co si to sám upravoval a sám to tvrdí dlouho že teplota nad 100C je blbost a zbytečně to přetěžuje.

Pokud bys uměl AJ zjistil bys že ty diskuze na zahraničních forech jsou na toto tema dost často a tyto upravy se docela často dělají. Defakto lidi to neřeši jak tady a upraví si to a jezdí spokojeně a neřeší furt přehřívání motoru popraskané lišty a problémy s chladičem atd.
Pak někoho napadlo udělat i návody a poskytli je na netu je toho požehnaně i na ebay prodávají sadu kterou si mužeš koupit. U starších M60 je to plug and play a u novějších je potřeba trochu úpravy.
Nikdo tě do toho nenutí jen jde o to že to že je to dávno vymyšlené a nemá smysl kolem toho diskutovat hodiny. Zjisti si sám pokud tě to zajímá kde je pravda. Já jsem se ti jen snažil pomoci nic víc a ne se tady handrkovat.
Otoč list a neřeš to nikoho nebudu přesvědčovat pokud si myslíš že běžná pracovní teplota 110C je v pořádku tak prosím.

někteří už na to dávno přišli ...
https://www.youtube.com/watch?v=qK0JjuCXHJA

http://abbes-performance.com/bmw-land-r ... ature.html
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Dresic
Příspěvky: 353
Registrován: pát úno 04, 2011 5:50 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od Dresic »

počkej a tom videu na 540i mu po výměně termostatu přestal cvakat motor? :-O
BMW e38 740i M62 1996

ex BMW e38 725tdsA
Uživatelský avatar
Dresic
Příspěvky: 353
Registrován: pát úno 04, 2011 5:50 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od Dresic »

ha nic, beru zpět, viděl jsme jen začátek a hned jsme psal .-)))) jdu to omrknout celý
BMW e38 740i M62 1996

ex BMW e38 725tdsA
Uživatelský avatar
Syrup
Příspěvky: 114
Registrován: čtv srp 04, 2011 8:36 pm

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od Syrup »

Tohle me dost zajima! Mam sedmu akorat na velkym servise a jelikoz jsem o tomhle uz slysel, tak to nejspis testnu a implantuju. Preci jen, ty teploty za kterych ten motor pracuje jsou dost vysoky, tak proc je kousek nesrazit....
e46 330i EX, e34 ///M5 EX, e91 320d Mpaket EX |…| e38 740iA & e30 325i Cabrio Mtech II & Kia Ceed SW & Iveco Daily 35S13
Uživatelský avatar
Dresic
Příspěvky: 353
Registrován: pát úno 04, 2011 5:50 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!

Příspěvek od Dresic »

Tak dnes jsem se byl po delší době projet že se udělalo pěkně venku a a podle těch testů na budících teplota v rozmezí 99-105c. Tak to je v pohodě bych řekl, venku bylo cekem ale chladno. Tak jedině ta INPA (zase o volným čase ) .
BMW e38 740i M62 1996

ex BMW e38 725tdsA
Odpovědět