Stránka 1 z 1

Ovzdušnenie BMW e38 735i

Napsal: úte led 02, 2018 2:33 pm
od MiCkEyQo
Ahojte máte niekto nejaký konkrétny návod ako sa to ovzdušnuje lebo všade je niečo ine.... a už neviem podla ktoreho navodu sa mám riadiť niekto píše že sa nemá pri prevadzkovej teplote lebo ze este viac sa zavzdušni tak ja už neviem nejaké rady prosím Vás ďakujem

Re: Ovzdušnenie BMW e38 735i

Napsal: úte led 02, 2018 3:51 pm
od oxik
Nejvíc se mi osvědčilo nalít za studena až po vrchní okraj expanze, otevřít odvzdusnovak a zapnout zapalování do 2ky, topení na nejvyšší teplotu, větrák na slabší výkon (3-4 čárky). Pak pumpovat spodní hadici, při poklesu hladiny opět doplnit vodu až po horní kraj expanzky. Když to uděláš několikrát a hladina už klesat nebude, nastartovat a nechat chvíli běžet, pak třeba v minutových intervalech držet cca 2000rpm a hlídat (nejlépe druhý člověk) hladinu v expanzce a dolejvat. Až se začne auto ohřívat a vida nebude moc ubyvat, zavřít expanzku a projet se pár kilometrů s otevřeným šroubem - tady bacha, jakmile se ti auto ohřeje, začne ti z něj utíkat pára a to je to, o čem píšeš..takže hlídat aby voda nepresahla nějakých 90°, zavřít odvzdusnovak a tenhle proces opakovat tak 2x k dokonalému odvzusneni..po vychladnutí motoru samozřejmě

Re: Ovzdušnenie BMW e38 735i

Napsal: stř led 03, 2018 8:13 pm
od MiCkEyQo
Dobre skúsim to zajtra snáď sa to už podarí :(

Re: Ovzdušnenie BMW e38 735i

Napsal: čtv led 04, 2018 2:10 pm
od oxik
Dej pak vědět. Myslel jsem si, že v8 je nejhorší, ale odvzdusnit r6 v e39 bylo mnohem horší..tam.se Teda dával nový chladič, zatímco v e38 jen praskla hadice a většina vody vytekla

Re: Ovzdušnenie BMW e38 735i

Napsal: čtv led 04, 2018 8:31 pm
od Filozof
oxiku nerozumím jak jsi to myslel ten odvzdušnovák když odšroubuješ tak tím teče ven voda žádná pára ... pokud je odvzdušněno mělo by to prostě vytékat ven a zajistit.
Vždy bylo pravidlo že se odvzdušnovalo čumákem do kopce. Taky mi to dalo zabrat a dělal jsem to několikrát jindy na poprvé.
Zvedli se otáčky a v poslední fázi jak jsi psal místo ježdění stačilo při zvýšených otáčkách pozorovat a dolévat případně dotáhnout šrouby. Pak by mělo bejt hotovo. Topení by mělo krásně topit a správně by měl při 92C termostat otevřeny ... voda protéká do velkého chladícího okruhu. Toto je u R6 kde je cca 92-93stupnový termostat.
Pokud je vše správně teplota by se měla držet krásně na 93-95C více ne. Pokud je větší teplota jak 100C v zimě u R6 je něco špatně. Něco podobného budu řešit výměnou termostatu co neotevírá. Druhej problém je naopak pokud je stále otevřen a motor je studený, pak je taky na výměnu.

Re: Ovzdušnenie BMW e38 735i

Napsal: pát led 05, 2018 9:20 am
od oxik
Pokud otevřeš odvzdusnovak a auto se ohřeje natolik, že voda dosáhne bodu varu, bude přes odvzdusnovak ucházet pára. Proč? No protože v soustavě kvůli netesnosti nebude potřebný tlak. Takže ano, teče tudy přebytečná voda, ale pokud to prezenes, začne to vařit a odvzdusnovakem pojede pára. Kolegovi se to stalo, když se mu v závitu zlomil odvzdusnovak a myslel si, že zvládne dojet..No po cestě už vařil a kolem zlomeneho sroubu byl parovod

Re: Ovzdušnenie BMW e38 735i

Napsal: pon úno 12, 2018 3:47 pm
od olouch
Já tedy taky odvzdušnuji v kopci a jen dolívám vodu a na závěr zvýším otáčky a je klid. Pak po ujetí několika desítek km vodu zkontroluji a doleji.