E38 728i M52 - tlakuje

Elegantní rv. 1994 - 2001
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Holota
Příspěvky: 10
Registrován: stř úno 13, 2013 1:29 pm
Bydliště: Č. Budějovice

E38 728i M52 - tlakuje

Příspěvek od Holota »

Ahoj, prosím o radu. Auto jezdí na LPG r. 99. Po dojezdu jsou strašně natlakované hadice, hlavně vrchní k chladiči. Teď naposledy po ujetí 20 km spodní hadice úplně studená, vrchní horká, ale tvrdá jak kámen. Termostat měněný před rokem, vodní pumpa teď nová, reduktor k LPG měněný před dvěma lety. Nemáte s tím někdo zkušenost?

Děkuji
E38 728IA 04/99 DN18171
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Příspěvek od Filozof »

řešil jsem podobný problém na 728i e38 a menil jsem 3 termostaty až ten třetí značky Behr mi drží teplotu kolem 95C a konečně horké obě hadice. Zjisti ve skrytem menu teplotu motoru.

dalši možnost je zavzdušnený chladici okruh a neprepina ti termostat do velkého okruhu proto mas druhou hadici studenou.
první zjisti teplotu v menu BC pak ten termistat pokud je furt nad 100c... mě to lezlo ke 110c a az po vyměně termostatu to spadlo o 10 celsia niž a začlo kolovat i ve velkem okruhu chladiče.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Holota
Příspěvky: 10
Registrován: stř úno 13, 2013 1:29 pm
Bydliště: Č. Budějovice

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Příspěvek od Holota »

Tak jsem to projel na benzin, teplota vody se pohybovala mezi 96-99°C po 5 km hadice zas uplne k prasknutí, spodni vlažná. Po ujeti 5km zpatky po 2 min. od zaparkování zvuk jakoby praskla hadice a sel ven vzduch, jako kdyz se vypustí celý nafukovací balónek, slo to z hadice u reduktoru LPG a byl citit plyn. Hadice byly menene pred trema mesici. Po minute se to vypustilo a byl zas klid
E38 728IA 04/99 DN18171
MiCkEyQo
Příspěvky: 45
Registrován: čtv říj 26, 2017 3:00 pm

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Příspěvek od MiCkEyQo »

s plynom nieje sranda ... choď s tým radšej do servisu ktorý sa venujú len plynu... nech ti celý plynoví systém otestujú
Uživatelský avatar
calif
Příspěvky: 1017
Registrován: pon čer 23, 2014 2:21 pm
Bydliště: Pacov u Pelhřimova

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Příspěvek od calif »

S LPG je šance že ušetříš, bez LPG je jistota že se ti žádné LPG neposere....
E36 325i ex
E38 730iA ex
E38 728iA DJ34193 ex
MiCkEyQo
Příspěvky: 45
Registrován: čtv říj 26, 2017 3:00 pm

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Příspěvek od MiCkEyQo »

calif píše:S LPG je šance že ušetříš, bez LPG je jistota že se ti žádné LPG neposere....
ako ja mám tiež LPG v aute ale nemám s ním problém proste to treba dat kontrolovať a hlavne odborne a bude to pohode :)
Holota
Příspěvky: 10
Registrován: stř úno 13, 2013 1:29 pm
Bydliště: Č. Budějovice

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Příspěvek od Holota »

Já jezdím na LPG 10 let, tohle auto mám šestý rok a nikdy nic závažného kvůli LPG nebylo, až teď, jestli je to plynem vůbec..
E38 728IA 04/99 DN18171
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Příspěvek od Filozof »

Mám pocit že LPG to asi nebude. Podívej pokud se reduktor zahřívá a přepne na LPG tak voda koluje a je vše ok pokud hadice neunikají raději je dotáhni a zkontroluj zda nejsou staré a popraskané.

Problém vidím bud vzduch a zavzdušněný chladící okruh - pak je třeba jej odvzdušnit.
Nebo druhá věc a to vyměnit termostat za originál nebo BEHR 92celsia.

Další možnost je těsnění hlavy nebo prasklina na bloku...pak se to projevuje taky tlakováním hadic. Toto jedinné co jsem našel, když jsem hledal problém já.

Mě po výměně toho termostatu BEHR 92c už krásně přepíná okruhy a teplota spadla o 10celsia … ráno jedu 55-60km do práce a to krásně drží 95C celou cestu.

Odpoledne když je 28-29C vedro a dálnice má 42C na teploměru pak se to vyšplhá na 97 kde to drží …. a zvedne se to jen když auto chvilku stojí v tom vedru na cca 103c ale pak spíná visca a zvýšením otáček na 2tisíce dochladím motor na 98-97c. Nefunguje klima vrtule zatím.

Jinak ty hadice jsou stále více natlakované ale zmáčknout o centimetr jdou ...nejsou uplně tvrdé ale tak středně tvrdé a krásně voda koluje ve velkém okruhu, takže i spodní hadice je horká a termostat přepíná.

Osobně musím dořešit klima vrtuli co se mi netočí tu bud opravím nebo vyměním za novou.

Uvidíš co zjistíš ...pak napiš projev. Nebo dodej foto kde jsi našel problém...
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Holota
Příspěvky: 10
Registrován: stř úno 13, 2013 1:29 pm
Bydliště: Č. Budějovice

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Příspěvek od Holota »

Tak jsem zkusil jezdit jen na benzín,
1. den trasa - po 10 km tlak, který jsem upustil expanzkou a jel dalších 20 km a tlak nebyl, pak 30 km zpátky a tlak nebyl.

2. den trasa 60 km - po 20km jsem musel upustit tlak víčkem expanzky, po dojezdu do cíle dalších 40 km bez tlaku. Ráno voda v expanzce na úrovni tak, jak má být. zpátky 60 km taky bez tlaku. Tak už jsem se radoval, že to bylo plynem.. jenže po vychladnutí voda skoro u horního okraje expanzky.

3. den trasa stejná 60 km - po 20 km tlak, upuštěno víčkem, po dalších 40 km zase tlak a zpáteční cesta 60km taky natlakované. hadice nejdou promáčknout ani o půl centimetru, jel jsem tedy s lehce povolenym víčkem expanzky.

Takže asi fakt bude muset hlava dolů :-/
E38 728IA 04/99 DN18171
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Příspěvek od Filozof »

Ještě někdo radil povolit odvzdušnováky o milimetr až dva a projet to pár km se zahřátým motorem (někdo uplně vyhodí ven a projede to za cenu nějakého ubytku vody v chladiči.
Ono něco vyteče pak utáhnout dolét pár deci či litr destilky a projet ...tím bys to měl mít odvzdušněné.

Mrkni se ještě do vody zda tam není olej.
Podívej se na víčko od oleje zda není bílej film a olej zda tam není voda...

No asi poslední možnosti.
To tlakování je taky docela věda. Borec dělal vše možné i generálku a pak to stejně po čase zase tlakovalo a byl z toho neštastnej. Jinej zase stím jezdil roky a neřešil to.
Další měl mikrotrhlinky na válci. Nevím zda už NIKASIL vložky kdy se dávali 94-98 pak byl ALUSIL od 98-2001 Ale ted se dívám ty máš ALUSIL, protože máš novější motor vidím 99 ?

Zda není lepší jinej motor udělat a přehodit. M52B28 se dá pořídit od 10-15tis a máš klid. Pokud to bude v autě které je ok a projedeš si jej a proklepneš máš vyhráno a jen prohodíš motory.
Pokud ne a chceš jít cestou generálky potom to bude hodně práce a výsledek ??? musíš počítat stím že uvidíš spousty věcí kolem dokola na výměnu. Vždy když se na něco šáhne objeví se spousty dalších věcí. Takže to bude pak víc než jsis myslel.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Odpovědět