Stránka 2 z 3

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: pon kvě 07, 2018 6:27 pm
od calif
Může to být i vadným víčkem, stojí pár Kč ale kup správné!
Sehnat motor je těžké, drahé a riskantní... Proto jsem po čase tuhle variantu opustil a motor jsem nechal opravit..

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: pon kvě 07, 2018 8:36 pm
od Filozof
Calife ty máš uplně jiné problémy tam to bylo jasné bud motor nebo generálka s opravou.
Tady pokud vše funguje tak se musí zjistit čím to je. Víčko je jasný to chce nové pokud není.
Stále je tady šance na zavzdušnění systému. Teplota se moc nezvedá což je dobře.

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: stř kvě 09, 2018 7:09 am
od Holota
na víčku od oleje nic není, z expanzky mi přijde, jakoby bylo trošku cítit palivo, nicméně voda se neztrácí, spíš naopak, jakoby přibývala, za studena byla zas včera skoro u horního okraje expanzky. Zkusil jsem to naposled odvzdušnit a šlo ven moc bublin, to bylo takový nekonečný a projel jsem to i s povolenýma odvzudšňovákama a i tak byly hadice natlakované jak prase. Takže už to vzdávám.

Kolik cca může stát sundání hlavy a natlakování, kontrola prasklin anebo přímo GO tohoto motoru, abych byl v obraze? Moc se mi nechce měnit motor za jiný, který tohle začne dělat taky třeba za rok...

Víčko expanzky jsem koupil nové origo BMW, ale voda si našla cestu ven u hadičky, která vede z chladiče do expanzky, tak jsem ji utáhl a přestala unikat, jenže byla voda kolem víčka, které ji tedy asi upouštělo? Jenže jsem čekal, kdy mi co kde praskne (hadice, chladič..) protože to bylo fakt pod velkým tlakem.

Odvzdušňoval jsem to vždycky za studena, čumákem do kopce, povolené oba odvzudšňováky, klíč poloha 2, topení na max., a dolíval jsem vodu do expanzky vždy po horní okraj, dokud šly ven bubliny z odvzdušňováků. Včera jsem schválně oba odvzdušňováky vyšrouboval úplně a to byl gejzír z toho od motoru, tak jsem ho vrátil zpátky a nechal jen mezírku na bubliny.

Teplota pořád 96 - 99, i včera při tom odvzdušnění, kdy jsem to projížděl z povolenýma odvzdušňovákama

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: čtv kvě 10, 2018 6:51 am
od Filozof
ta teplota se mi nezdá. to tlakováni bych pričítal teplotě nad 100c kdy vzrůstá tlak. možná bych to změřil bezdotykovým teploměrem. na nekterych mistech bude teplota zcela přesná.

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: čtv kvě 10, 2018 4:41 pm
od calif
Go hlavy cca 20tis celý motor cca 50tis...Máš li možnost dát to známému nebo sám děl dvěma. Zhruba samozřejmě.. Celý motor teda hlavu a kroužky dělám já, ale ještě potrvá než budu znát výsledky...

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: pát kvě 11, 2018 7:59 am
od Filozof
To jsou pěkné vyhlídky tedy. Vím z nějakých diskuzí že motor M52 odvzdušnovali třeba i 4x aby se to povedlo pořádně. Někdy to jde hned na poprvé jindy se tomu musí pomoci s doléváním a několikrát po sobě odvzdušňováním a pak zase nechat schládnout motor a počkat kam dojde kapalina a ubrat ji na čáru která značí MAX/MIN ?

Důležité ovšem je aby byli obě hadice horké. Pokud říkáš že jedna hadice je studená tak je to termostat. Já měnil a dva kusy špatné až 3tí kus jsem vzal BEHR a ten otevíral správně. Ted nevím zda jsi psal nebo ne že spodní hadice je studená. Ale věřím že se nepletu. To by znamenalo že velký okruh je uzavřen a nepouští termostat horkou vodu po překročení 92C do velkého okruhu.

Zase mi není jasné že teplota motoru je pouze maximálně 99C jak píšeš. To ti VISCO začne makat už při 98-98C ? A uchladí motor ? nebo sepne přední klima vrtule ? Zjistíš to na volnoběh když stojíš teplota jde pomalu nahoru. Trochu přidej na 2-2,5otáček tím ničemu neublížíš jen urychlíš ohřívání. Pozoruj zda se spíná klima vrtule a dochlazuje nebo spíše VISCO - poslechem začne hučet jak tryskáč při otáčkách.

Pokud máš stále hadici spodní sudenou je to termostat. Pokud je horká přeskoč tento krok a sleduj teplotu. Pujč si někde bezkontaktní teploměr. Já u svého to měřil zcela přesně když ukazoval 96C teplotu měl i teploměr 95-96C na některých místech na motoru. Pokud stojím teplota se u mě vyšplhá až na 100-103C když jsou horka ale mě nejde klima vrtule kterou budu měnit.
Takže tím to je trochu ovlivněné.

no pozjištuj co jde a zkus ještě odvzdušnit. A hlavně ta spodní hadice by mě zajímala.



Jinak co psal CALIF je mazec. To pokud někdo zaplatí už si auto snad nechá. V tomto případě chápu i výměnu za dobrý motor (cca 15tis plus práce za výměnu) pokud si ověří člověk jinej málo jetej kousek. A tento si pak nechat na díly.
PS: Můžeš hodit video na youtube a dát sem odkaz jak na volnoběh máš povolené víčko a kolik teče vody a jak protíká voda na volnoběh a zvýšené otáčky ? a ty bubliny kolik toho je ? Mohu ti pak poslat z mého auta to stejné 728i na porovnání at vidíš jak by to mělo bejt ok. Pokud uvidím velké rozdíly v něčem.
Ohmatej vrchní i spodní hadici pokud je spodní taky natlakovaná nebo je měkká a studená či horká ?

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: pát kvě 11, 2018 9:44 am
od Raisidlo77
GO hlavy 20tis která není potkana ? No, bud je v tom hoooooodně věci okolo ... Nebo zmente mechanika.

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: sob kvě 12, 2018 7:35 am
od calif
Raisidlo77 píše:GO hlavy 20tis která není potkana ? No, bud je v tom hoooooodně věci okolo ... Nebo zmente mechanika.
Zkus zavolat do kteréhokoliv servisu,že chceš sundat a udělat hlavu na r6 BMW a pod dvacet ve sluchátku neuslyšíš, když už ti teda něco řeknou. Volal jsem třeba i Jaraxovi...
Když si to budeš vyndavat sám a posílat do firmy kde GO hlav dělají tak podle práce to bude cca 5 až 7 tisíc, opět to může být více podle práce na ní. Pak si přičti těsnění pod hlavu,šrouby,těsnění svodů,sání a ventilového víka...spočti mi to a řekni kolik ti vyjde....a jestli to umíš celý za 5 tisíc , tak mi dej telefon a nezbavíš se mě.... :lol:
Napsal jsem mu obvyklé ceny, ne každý má garáž,dílnu,vercajk a čas....na to je tu třeba myslet....tohle není výměna destiček v třmenu...

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: úte kvě 15, 2018 8:28 am
od Holota
Tak včera další pokus, chladící kapalina byla zas vytlačená až skoro k hornímu okraji, tak jsem to zas odvzdušnil, bublin už ven moc nešlo, projel jsem to, teplota celou dobu jízdy (cca 10km) 96 - 99. A spodní hadice byla už horká, ne tolik, jako ta horní, ale byla. Topení normálně topí.

Jinak ten zvuk, jak tryskáč při otáčkách jsem včera vůbec neslyšel, ale dřív to občas slyšet bylo, nevěděl jsem vůbec, co je to.

No a když jsem přijel zpátky, tak hadice byly natlakované, u víčka expanzky zas lehce průsak vody a když jsem pomalu upouštěl vzduch z expanzky, tak jsem cítil benzín. Takže nejspíš to opravdu bude to těsnění pod hlavou, že?

Video cirkulace vody bez nastartovaného motoru:
https://youtu.be/GC1d_hYyQME

Video tvrdosti hadic:
https://youtu.be/ifOI9bFJ7_s

Re: E38 728i M52 - tlakuje

Napsal: stř čer 06, 2018 9:28 pm
od Filozof
Jak toto dopadlo ? dělal se servis nebo se auto prodalo ?