Přehřívá se

Elegantní rv. 1994 - 2001
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Uživatelský avatar
Pepíno
Příspěvky: 398
Registrován: pát říj 10, 2008 5:26 am
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Přehřívá se

Příspěvek od Pepíno »

Opět zdravím a táži se :) Začal se přehřívat při jízdě, stačilo vyřadit na N nechat ho chvilku setrvačností jet a zase v poho. Bohužel jezdím jen krátkou trasu do práce a zpět (cca 9km jedna cesta), takže jsem to bral tak, že odešel termostat. Ten jsem vyměnil za nový a závada stejná. Hadice jsou vařicí a voda ve vyrovnávací nádobce vlažná. Otázka - pumpa netočí? Zjistím to nějak, aniž bych ji musel sundat? Nebo odešel chladič? Nebo to může být i něco uplně jiného?
Pepíno(740i E38 1995 DG40941)
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Přehřívá se

Příspěvek od Honza164 »

Vidím, že máš stejný motor jak já (m60b40), ale opačný problem. Tobě se to zřejmě hřeje při jízdě, mě naopak při jízdě ok, ale problem nastává v kolonách. Nemám zatím tolik zkušeností s tímto motorem, tak těžko říct. U mě to vypadá na chladič, viz. moje vlákno. V tvem případě nevím. Chladič máš ještě původní? Neteče ti taky? Je rovnoměrně teplý? Zřejmě budeš muset jít vylučovací metodou. Pumpa by to být mohla, podle toho co píšeš, ale dřív bych se podíval na ten chladič. Olej ve vodě, či tak něco není?
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
ricrd1
Příspěvky: 116
Registrován: čtv bře 10, 2016 3:47 pm

Re: Přehřívá se

Příspěvek od ricrd1 »

Honza164 píše:Vidím, že máš stejný motor jak já (m60b40), ale opačný problem. Tobě se to zřejmě hřeje při jízdě, mě naopak při jízdě ok, ale problem nastává v kolonách. Nemám zatím tolik zkušeností s tímto motorem, tak těžko říct. U mě to vypadá na chladič, viz. moje vlákno. V tvem případě nevím. Chladič máš ještě původní? Neteče ti taky? Je rovnoměrně teplý? Zřejmě budeš muset jít vylučovací metodou. Pumpa by to být mohla, podle toho co píšeš, ale dřív bych se podíval na ten chladič. Olej ve vodě, či tak něco není?
Jestli se ti to hřeje v kolonách, tak zkontroluj viskospojku jestli spíná. Kdyby to byl ucpaný chladič, tak by se to hřálo i při jízdě.
BMW 750i E38
ricrd1
Příspěvky: 116
Registrován: čtv bře 10, 2016 3:47 pm

Re: Přehřívá se

Příspěvek od ricrd1 »

Pepíno píše:Opět zdravím a táži se :) Začal se přehřívat při jízdě, stačilo vyřadit na N nechat ho chvilku setrvačností jet a zase v poho. Bohužel jezdím jen krátkou trasu do práce a zpět (cca 9km jedna cesta), takže jsem to bral tak, že odešel termostat. Ten jsem vyměnil za nový a závada stejná. Hadice jsou vařicí a voda ve vyrovnávací nádobce vlažná. Otázka - pumpa netočí? Zjistím to nějak, aniž bych ji musel sundat? Nebo odešel chladič? Nebo to může být i něco uplně jiného?
Ventilátor na chladiči klimatizace ti funguje? Kdyby to byla pumpa, tak na volnoběh to neuchladíš vůbec.
BMW 750i E38
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Přehřívá se

Příspěvek od Honza164 »

Než začal prolínat chladič, tak jsem neměl žádný problem. Při ohřátem motoru bych do vrtule prsty nedal (jakože jsem to trochu zkusil), takže by měla být tuhá. Uvidíme po výměně chladiče.
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
ricrd1
Příspěvky: 116
Registrován: čtv bře 10, 2016 3:47 pm

Re: Přehřívá se

Příspěvek od ricrd1 »

Jestli ti teče chladič, tak je to jasná volba. Ta viskospojka nesepne hned jak ohřeješ motor. Ta by měla sepnout až když nestíhá chladič a nápor vzduchu při jízdě. Vrtule se protáčí pořád i při studeném motoru, jen nemá takové otáčky. To když sepne nepřeslechneš, zvlášť při otervřené kapotě. To že prolíná někde chladič může být jen následek přehřívání a ne příčina.
BMW 750i E38
Uživatelský avatar
Pepíno
Příspěvky: 398
Registrován: pát říj 10, 2008 5:26 am
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívá se

Příspěvek od Pepíno »

ricrd1 píše: Ventilátor na chladiči klimatizace ti funguje? Kdyby to byla pumpa, tak na volnoběh to neuchladíš vůbec.
Musíš na mě po lopatě, kde je?
Pepíno(740i E38 1995 DG40941)
Uživatelský avatar
P3RF3KT
Příspěvky: 4307
Registrován: sob črc 09, 2011 2:16 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Přehřívá se

Příspěvek od P3RF3KT »

Když si klekneš před auto budes na nej čumět skrz ledviny. Mění se tak že schodíš naraznik a na čele drží čtyřma 13kama. A k tomu vymen chladič na vodu kterej bude přicpanej. Nekupuj druhovyrobu, osobne sem resil ten stejny problem kdyz jsem v Kelly koupil novej a po 3 mesicich tak zreznul a zkroutil se ze mi to delalo to samy. Vyhodil jsem tenkrat 3700kc. Koupil jsem kdysi jetej a mam to tam uz prez 7 let.
BMW E38 740i M62 Kompresor Individual
PRODEJ NÁHRADNÍCH DÍLŮ e38
Uživatelský avatar
Pepíno
Příspěvky: 398
Registrován: pát říj 10, 2008 5:26 am
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívá se

Příspěvek od Pepíno »

A ten se má točit pořád a nebo spíná až při vyšších teplotách? Eventuálně chladič máš?
Pepíno(740i E38 1995 DG40941)
Uživatelský avatar
NORMANN
Příspěvky: 3721
Registrován: úte srp 26, 2008 8:03 pm
Bydliště: Blottendorf, Schönbach, Nickelsdorf (Erz.) (Erz.)

Re: Přehřívá se

Příspěvek od NORMANN »

tenhle větrák na klimu spíná spínač na klimatizaci podle svojí potřeby, akorát když se hřeje víc motor, spíná i větrák klimatizace, kterej by měl pomoct dochlazovat chladící kapalinu v hlavním chladiči, si myslím.
větrák na viscospojce vyzkoušíš tak, že při studeným motoru vezmeš noviny, nebo časopis a pokusíš se tu vrtuli novinama zastavit, což by mělo jít, pak necháš ohřát motor, nejlépe jízdou na Šebíka, v tomhle počasí stačí bohatě na Křímov a tam nahoře tenhle pokus zopakuješ, pokud těma novinama tu vrtuli znova zastavíš, je viscospojka v háji a musíš jí vyměnit, pokud to bude jen tohle, máš přehřívání vyřešený. bacha! vrtule se povoluje na pravou - opačnou stranu, povoluje se tak, že mezi vrtulí a viscospojkou je převlečná matice, na kterou nasadíš klíč, mám dojem že 27 a vezmeš asi tak střední kladivo, nebo spíš větší a tím kladivem práskneš šikovně do toho klíče a vrtule je povolená.
nevím jak u motoru M60, ale u mýho M51 vyndavám vrtuli odšroubovanou i se saharou směrem nahoru ven z motorovýho prostoru.
pokud ti to s tím kladivem nepůjde, tak odšroubovat 4 šrouby M6 na 10ku klíč /vořech a sundat z vodní pumpy i s řemenicí. čili povolit před tím řemen na napínáku.
Freude am Fahren mit E38 725tdsA / E39 525tdsA Touring, E39 530dA Touring 142kw

Ex: 2x E12 520, E12 525, E28 527i, E32 735i+ E30 316i, E34 520i touring, E34 525ixA touring
Odpovědět