E38 imobilizer

zde pište prosím jen vyzkoušené postupy, žádná diskuze
Odpovědět
Uživatelský avatar
haida
Příspěvky: 39
Registrován: pát črc 31, 2009 5:02 am
Bydliště: Nový Bor
Kontaktovat uživatele:

E38 imobilizer

Příspěvek od haida »

čau lidi nešla mi nastartovat tak jsem zkoušel vše možný až jsem zlistil že druhym klíčem to jde. ale chtěl bych mít i ten druhej v pořádku nevíte jak se do dá zase zpárovat zamykat jde oběma ale v jednou vypadl imo.... prej to jde nějak udělat doma nebo musim někam do servisu. díky za radu
e38 m51 mechanika oldaf :D
http://knauto.cz
704 055 242
Regis
Příspěvky: 102
Registrován: úte úno 24, 2009 8:50 am
Bydliště: Praha - Liberec

Re: e38 740 imobilizér

Příspěvek od Regis »

Mno, tak jsem byl tak uzasnej, ze jsem ti to vysurfoval. ;)
http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_EWS.pdf
Ta co mam doma je lip nascanovana, ale obsah je snad stejnej. Jako prehled to myslim poslouzi dobre. Vic bohuzel nevim.
e39 '02
Uživatelský avatar
DJ HONZA
Příspěvky: 145
Registrován: pon kvě 03, 2010 12:44 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: e38 740 imobilizér

Příspěvek od DJ HONZA »

zdar hoši,tak mi přibyla další vážnější závada v elektronice,už pár měsíců se mi občas po jízdě když dojedu a auto nechám stát sputil alarm,nebral jsem tomu vážnější soustředění až do chvíle kdy se předevčírem spustil asi 8X v noci a vzbudil všechny sousedy tak jsem si uvědomil že to musím řešit.Včera jsem byl na profi diagnostice u T. Hajra co ladí závodní motory BMW ,věnuje se chiptuningu apod.ve f. BMWPOWER Litomyšl-Kornice,a kromě vážných chyb-chyba lambda sondy kdy mi tam jeho zaměstnanec nechal vyjet paměŤ závad,jel jsem to projet 2 km pak to napíchl znova a- už good,tak tam bylo jediný špatný chyba imobilizéru.Klíček mám jedinej a měnil jsem do něj obě baterie.Jinak si k němu musím pořídit nový tlačítka protože jsou dost opotřebovaný,je možný že se v klíčku vyklepal nějakej ten hajzlík o kterým tady píšete,mám si v BMW přidělat nový?beztak už to mám na pořadu dne.Předem díky za odpověď.
BMW E38 740i 95´ 210KW 285PSVIN:DG42623
Obrázek
Uživatelský avatar
100RM
Příspěvky: 691
Registrován: čtv srp 21, 2008 7:16 am
Bydliště: Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: e38 740 imobilizér

Příspěvek od 100RM »

este som nevidel, aby imobilizer spustal sam od seba alarm, ale u sedmy ma nic neprekvapi. Kazdopadne e38 ma dve alarmove "bolistky" a to je:

a.) interne cislo zvnutra na stropnici
b.) cidlo zavretia kapoty

Tak skus skontrolovat, popripade odpojit a uvidis.


Btw, mne sa stavalo to iste a nakoniec sme zistili, ze jeden z kablov od otrasoveho cidla bol prisrobovany do zadneho svetla ...
BMW 7 - The true definition of luxury. Yours.
e38 740iA poooomaly prerod (porod)
Uživatelský avatar
Snejk
Příspěvky: 2637
Registrován: stř úno 20, 2008 5:48 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: e38 740 imobilizér

Příspěvek od Snejk »

jj nebo i to vadne otresove cidlo. ale z 99% je vadne cidlo v interieru pohybove.
imobilizer aby spoustel alarm je uplna kravina protoze to absolutne neni jeho funkce a ani to neumi ze sve podstatz neni s tim nijak spojeny ani vzdalene... imobiilizer si ridi komunikaci s jednotkou motoru ten se k alarmu nepriblizi ani na 300m
Obrázek
E32 730i LPG >> E32 735iL LPG>>E32 750iL high-line >>E38 740i >>E32 735i >>E38 740iL HLZPE >>e65 745i>>e66 760Li individual
Fx323i
Příspěvky: 16
Registrován: stř říj 10, 2012 7:22 am

Re: e38 740 imobilizér

Příspěvek od Fx323i »

haida píše:čau lidi nešla mi nastartovat tak jsem zkoušel vše možný až jsem zlistil že druhym klíčem to jde. ale chtěl bych mít i ten druhej v pořádku nevíte jak se do dá zase zpárovat zamykat jde oběma ale v jednou vypadl imo.... prej to jde nějak udělat doma nebo musim někam do servisu. díky za radu
Omlouvám se za vytažení starého topicu, ale za poslední týden se ke mně velkou oklikou dostalo celkem hodně sedmičkářů s podobným problémem. Čip imobilizéru si doma nespáruješ, ba ani diagnostikou to nejde.

Obvykle tenhle problém nastává, pokud necháte klíč v zapalování do úplného vybití baterky.

O co jde ve zkratce: Klíče BMW s imobilizérem EWS (tj. E34, E36, E38, E39, E46, E53 apod.) od verze II, tedy od ledna 1995, mají imobilizér s čipem. Ten obsahuje kromě informací o VIN kódu také pevný a plovoucí kód. Od verze EWS3, hw02, sw05, také obsahuje údaj o najetých kilometrech. Tento údaj se přepisuje při každém použití klíče hodnotou uloženou v jednotce EWS, a to pouze vyšší hodnotou. Tj. pokud bylo auto nedávno stočené, jde to z klíče zjistit. Pokud to někdo kdysi stočil řekněme z 250tis. km na 100tis. a dneska má na budíku 270tis. km, tak to už z klíče zjistit nejde.

Pevným kódem z klíče se identifikuje jeho pozice v jednotce EWS. Jednotka obsahuje celkem 10 pozic, přičemž každá pozice je unikátní. Díky tomu také lze diagnostikou zablokovat ztracený klíč.

Plovoucí část kódu je v tzv. shaddow paměti čipu, která je chráněná heslem uloženým v jednotce EWS. Proto není možné čipy kopírovat jako u Octavie, a i kdyby to šlo, kvůli plovoucímu kódu byste nastartovali novým klíčem jednou a starý klíč by už nefungoval. Plovoucí kód se mění po celou dobu, kdy je klíč ve spínací skříňce.

A teď jsme u toho problému. Jak čtení, tak zápis kódu do čipu probíhá elektromagnetickou indukcí, stejně tak i dobíjení klíče "diamant". Jakmile poklesne schopnost baterie dodávat potřebné napětí (obvykle pokud je hodnota pod 11,8V), stoupá riziko, že siločáry z kroužku ("antény") nedosáhnou k čipu. Nebo dosáhnou, ale ne dostatečně dlouho. Hloupé na tom je, že systém EWS nedisponuje mechanismem ověření, jestli se do klíče zapsalo, co se zapsat mělo. Tudíž při takovém vybití baterie s klíčem v zapalování může - a často se to také děje - dojít k tomu, že se do klíče už nezvládne zapsat nový kód, zatímco v jednotce už zapsaný je.

Další možnou příčinou může být vadná série distančního o-kroužku pod anténou (kroužkem) okolo spínačky, která byla montována do aut od 1. 1. 1995 do 26. 11. 1995. Na toto byla svolávací akce, kterou mnohá auta neprošla. Tento o-kroužek byl bohužel vodivý, což může způsobit zkrat v anténě a tím poškození analogových dat zapisovaných do čipu.

Data v jednotce EWS jdou napravit tak, aby auto s daným klíčem znovu startovalo. Nejde to ale přes kabel diagnostiky, musí se na to přímo ve vyndané jednotce. V domácích podmínkách se do toho ale nepouštějte, chce to celkem vyspělý hardware a software. I pokud máte například xprog-m interface, raději se do toho nepouštějte. Při vyčítání dat z MCU na desce totiž může dojít ke kompletnímu smazání obsahu jeho paměti, pokud je postup nebo software nesprávný. S tím kdyžtak dokážu pomoci.

Dálkové ovládání ani alarm s tím opravdu nemá nic společného...
Uživatelský avatar
Tomas735i
Příspěvky: 660
Registrován: čtv srp 28, 2008 5:32 pm
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: E38 imobilizer

Příspěvek od Tomas735i »

Fx323i tomu říkám čtivé vysvětlení!
Krásně napsáno.
mika_hakkinen
Příspěvky: 192
Registrován: stř pro 10, 2008 6:33 am
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: E38 imobilizer

Příspěvek od mika_hakkinen »

Ahoj,
da se ten immobilizer baypassnout, vyradit uplne? Resil to nekdo?
bmw 740 3/1995 DG60693
Odpovědět