Sáni z 3.0 na 3.5

Sportovní rv. 1986 - 1994
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Uživatelský avatar
hubas
Příspěvky: 715
Registrován: stř bře 03, 2010 9:26 pm
Bydliště: Nové Strašecí

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od hubas »

Vpohodě, nikdo se tady neuráží. Auto mám 6let, z toho 5 let stojí ve stodole a zdrátovaný airbox je to poslední, co by mě trápilo :D
Jde o to, že se svou m30b35 s LPG jsem defakto tam, kde ty bys jednou chtěl být, čili mít "vyladěnou" m30b30, co jede a moc nežere. Teď se neuraž ty, ale píšeš, že tvůj motor jede lépe než m30b35 a o pár příspěvků napíšeš, že graf na brzdě odpovídá seriovému motoru a každý, kdo to kdy porovnával, ti řekne, že m30b30 je mrtvola... Vpohodě, nechť ti auto dělá radost, až budu e32 reinkarnovat po dlouhém spánku, půjdu jinou cestou a airbox budu opět řešit někdy hodně na konec, pokud vůbec :D :D :D
BMW e32-735i-10/91, manual+LPG
Volvo V70 I.-2,5d-10/99, automat
Opel Corsa E-1,4i-04/17, manual+LPG
EX BMW e38-740i-06/96, automat+LPG
Ondřej730i
Příspěvky: 25
Registrován: stř říj 21, 2015 11:15 pm
Bydliště: Střelice

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od Ondřej730i »

Hele mám dost naježděno s 635csi, má kamoš a já s ní opravdu dost najezdil takže můžu sronávat. Byl to model po faceliftu rok 88. Otázka zní, kolik má tvoje 735i teď koní... Rekněme že ztartila 10% výkonu to znamená zhruba 22 koní takže nejsi zase tak daleko od mých změřených. Co se týče spotřeby nebyla mím cílem ale potěší. Jezdím denně. 730i mám už druhou takže dohromady 8 let a za tu dobu jsem s těmi auty najezdil skoro 80 tisíc km. Co jsem měl zatím možnost svézt se v 735i tak tam zase až tak velký rozdíl nebyl, ale nebyli to zrovna top kusy. Na jaře tady byl známej co vlastnil několik let 535i a byl překvapený že to jede podobně. Za další vem i rozdíl ve váze, moje váží 1620 kg, většina 735i je díky výbavě minimálně o 100kg těžší.
Škoda že jsme tady nepoklábosili přet měsícem, mohl jsem se jak jsem jel do Phy za tebou otočit a porovnat. Hrozně by mě to zajímalo.
Ať ti také dělá auto radost a doufám že se někdy potkáme a pokecáme osobně.
Ještě jedna věc. Myslíš že by šla podobná váha vzduchu jak od Miller Per vyrobit s čidlem požitým z originální váhy? Trošku jsi mi s tou úpravou váhy nasadil brouka do hlavy... :-) Na co vlastně je tam ta klapka s pružinkou?
Uživatelský avatar
hubas
Příspěvky: 715
Registrován: stř bře 03, 2010 9:26 pm
Bydliště: Nové Strašecí

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od hubas »

Ondřej730i píše: Nemám problém koupit a zaplatit věc která bude fungovat a mít efekt. Proto ty máš zdrátovaný airbox místo toho aby jsi to koupil nové...(bez urážky) :-)
Takže bastlit :D

Nešlo. Ve váze u m30 je to pouze čidlo teploty nasávaného vzduchu, kdežto ty potřebuješ mimo to i čidlo, které měří množství nasávaného vzduchu a to obstarává u m30 právě mechanická klapka na pružině s potenciometrem, která se vychyluje úměrně s množstvím vzduchu, který motor nasává...

Já sedmou nejezdím (značky v depozitu)
BMW e32-735i-10/91, manual+LPG
Volvo V70 I.-2,5d-10/99, automat
Opel Corsa E-1,4i-04/17, manual+LPG
EX BMW e38-740i-06/96, automat+LPG
Ondřej730i
Příspěvky: 25
Registrován: stř říj 21, 2015 11:15 pm
Bydliště: Střelice

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od Ondřej730i »

Když jsem myslel bastlit tak měl namysli ten bypas :-D Když jsme myslel vyrobit tak jsem měl namysli podobně jak to dělají oni, jen s novým čidlem. Nemám problém zaplatit tu cenu za váhu od Millera ale pořád mě tam neštimuje ta jiná frekvence...
Škoda že s ní nejezdíš. Já v ní dva dny nesedím a už to nemůžu vydržet...
Čím jezdíš? Já mám v depozitu 525 e12. Teď ji v zimě budu reinkarnovat, mám v řiti karbec tak jsem konečně našetřil na Webera takže zase na jaře bude vrčet. Hodlám v ní odjezdit celý jaro/léto.
Uživatelský avatar
hubas
Příspěvky: 715
Registrován: stř bře 03, 2010 9:26 pm
Bydliště: Nové Strašecí

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od hubas »

Nic bych nevyráběl. Použil bych vhodnou "hotovou" váhu moderní konstrukce čili nemechanickou. Poptat někoho schopného v elektro, kdo zjistí, jak je zapojená a jaké signály kterým pinem to posílá dál. Porovná to s původní mechanickou sviní a přepájí konektor. Před pár lety jsem na netu viděl návod, ten by to usnadnil hooodně. Pokud bys do něčeho podobného hodlal jít, dej vědět. V principu to musí posílat stejné údaje, měřené jiným způsobem. Mechanická-odpor na potenciometru, nemechanická-snad měří odpor drátku, který se vzduchem ochlazuje.
BMW e32-735i-10/91, manual+LPG
Volvo V70 I.-2,5d-10/99, automat
Opel Corsa E-1,4i-04/17, manual+LPG
EX BMW e38-740i-06/96, automat+LPG
Ondřej730i
Příspěvky: 25
Registrován: stř říj 21, 2015 11:15 pm
Bydliště: Střelice

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od Ondřej730i »

Půjdu do čehokoliv co bude mít smysl ale bude to kvalitně vyrobené. Nechci házet penězma, ale už jsem se v životě párkrát vyškolil takže si raději připlatím za kvalitněší řešení u kterého nakonec stejně skončím...
Máš i FB že by jsme byli v kontaktu i tak. Tohle mě začíná bavit a hlavně se zase něčemu novému přiučím.
Ještě dotaz: Myslíš že by mělo smysl vyměnit hlavu a sání za z b35? Bude to fungovat? Když to nechám odladit i softvérem? Nebo raději udělat repasi hlavy a vykompenzovat ztráty dané věkem a nájezdem...?
Uživatelský avatar
hubas
Příspěvky: 715
Registrován: stř bře 03, 2010 9:26 pm
Bydliště: Nové Strašecí

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od hubas »

Nedělal bych žádné úpravy motorových komponent, které nejdou přehodit na b35, u kterého stejně jednou skončíš, myslíš-li to vážně. Tedy bloku. Neřeš pořád software, řeš hardware :D
BMW e32-735i-10/91, manual+LPG
Volvo V70 I.-2,5d-10/99, automat
Opel Corsa E-1,4i-04/17, manual+LPG
EX BMW e38-740i-06/96, automat+LPG
Ondřej730i
Příspěvky: 25
Registrován: stř říj 21, 2015 11:15 pm
Bydliště: Střelice

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od Ondřej730i »

S tím souhlasím. Stejně kdybych měl B35 tak bych dělal to stejné :-)
A soft řeším protože co vím od lidí co dělali sání a výfuk na m50 tak pokud to poté ještě nedoladili na brzdě tak to pořád nešlapalo tak jak má.
Takže, co navrhuješ ohledně té váhy? :-)
Uživatelský avatar
dunnst
Příspěvky: 1311
Registrován: pon úno 15, 2010 2:22 pm
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od dunnst »

Je hezký, jak lidi, co nikdy v týhle vráně neměli LPG, řeší jednu váhu vzduchu :-) Řekl bych, že celý forum tady kolektivně už vystřílelo tolik vah vzduchu, že by to vydalo na jednu originální od BMW a jednu bonusovou Muller k tomu :-D Já bych do toho auta podtlakový LPG nechtěl už ani za zlatý prase, jsem rád, že jsem se toho zbavil a považuju to v tuhle chvíli skoro za životu nebezpečný. I kdyby mi to nakrásně na rok střílet přestalo, tak bych se pořád bál, že mi to vystřelí v tý nejlepší chvíli - třeba při předjíždění s kamionem v protivce.
Já ty úpravy celkově chápu, je hezký přiblížit se s tím motorem dynamice, kterou se může chlubit 730i V8. Proč ne, když je to koníček. Já jsem rád, že se mi tehdá před těmi pěti lety, kdy jsem řešil co za 735i, naskytla šance koupit levně 740i se sekvenčním LPG, od té doby výkon a spotřebu nemusím nijak řešit. Dnes je těch E32 s osmiválcem k dispozici jen pár a také si to lidi nechají zaplatit.
EX E32 740i LPG Obrázek EX Honda Legend KA9 LPG Obrázek Volvo S80 T6 LPG Obrázek
Ondřej730i
Příspěvky: 25
Registrován: stř říj 21, 2015 11:15 pm
Bydliště: Střelice

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od Ondřej730i »

Tak v dnešní době snad než sekvenční vstřikování se do aut nemontuje. Já jsem nad tím také přemýšlel a nakonec jsem se na to vykašlal. Najezdím ročně cca 12 tis takže jsem to nakonec neřešil.
Co se týče 3,0l V8 tak tohle je dost nepovedenej motor. Ta dynamika tomu výkonu moc neodpovídá, většina těch aut má oproti r6 celekm dost nadváhu, cca 100 - 150kg díky výbavě. A ta vyšší hmotnost na přední nápravou je také hodně znát. Jel jsem ve dvou protože jsem o ní uvažoval a nakonec jsem zůstal u r6. 735i jsem slušnou nedokázal nikde sehnat a nakonec jsem byl s b30 spokojený. Tak jsem si pořídil tu stejnou a původní nechal na díly. Co mě dost překvapilo že ani jeden motor nežere olej. Od výměny do výměny tj 11000 km doliji max 4 dcl. Mám ji v manuálu tak se dá jezdit i ekonomicky. Ty úpravy co dělám hlavně oproto že mě to baví si s tím hrát a je fajn když se daří to auto pořád někam posouvat.
Ale naprosto rozumím když se na to někdo dívá jako na vyhazování peněz oknem :-)
Odpovědět