Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Honza164 »

Tyhle nálepky mám bohužel vybledlé, ale ted jsem si ji nechal doplnit a bylo to 1,5kg.
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Uživatelský avatar
fishmaker
Příspěvky: 2134
Registrován: čtv srp 21, 2008 7:54 am
Bydliště: kousek na sever od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od fishmaker »

Honza : třeba tě jenom natáhli, když ti tam nacpali 2x tolik než tam má být...
First EX: BMW e38 740i 6/1995 Obrázek
Second Car : BMW e66 745Li 2/2002 + LPG Obrázek
Third EX : BMW f01 740i 3/2009 Obrázek
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Huff »

E32 má hodně chladiva, někde bych to našel.
BMW E32 730ia V8
Uživatelský avatar
Tomas V8
Příspěvky: 587
Registrován: pon lis 03, 2008 7:52 am
Bydliště: Velim x Praha

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Tomas V8 »

E32 má od 1500 po 2000. Některá má R12 a ne R134a jako většina ;)
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Filozof »

Tak moje auto viz podpis má 1370g chladiva. Tak kdepak ty rozdily... asiv12 má málo místa kvůli motoru :mrgreen:
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Honza164 »

Zatím se mi to nepodařilo dohledat, ale těch 1.5kg bude reálných. Na Alfě jsem s jistotou měl 1.2kg. Dvojková octa má tuším 600g. Ta stará auta mají ty zásobníky větší, proto se divím, že by e38 měla jenom pod jedno kilo.
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5363
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Spooner »

Zkusil jsem použít strejdu Googla a našel jsem tuto tabulku.

E38 do 1998 1235g
E38 od 1998 690g

E32 až 2,1kg

Obrázek
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Filozof »

No to se divím tedy že e65 má tam málo chladiva ??? Polovinu toho co e38. Tak snad to chladí dostatečně ...ale pokud je nějaký slabý únik zjistí se to jistě brzo že klima nechladí. Ted tedy vidím že i facelift e38 už má taky dost málo chladiva. :shock:
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
alap
Příspěvky: 278
Registrován: sob zář 26, 2015 7:15 pm
Bydliště: Liberec

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od alap »

Já mám 99 a dle nálepky taky jen 680g +-10%
ex e38 728ia 99 LPG
Uživatelský avatar
rajnhold
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 08, 2011 3:07 pm

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od rajnhold »

alap píše:Já mám 99 a dle nálepky taky jen 680g +-10%
Nadbytek chladiva způsobuje snížení účinnosti, tvrdil mi to mechanik při plnění.
Navíc to může někde ve spoji povolit, protože tlak v okruhu je pak podstatně vyšší.
A nejčastěji to nevydrží výparník pod palubkou. To je pak "bezva" prácička.
Je to obdoba jako s olejem v motoru, více oleje = větší tlak na simeringy.
Určitě bych dodržel množství chladiva dle výrobce, štítek v motoru má sve opodstatnění
a není tam zbytečně. Maximálně přidat o povolenou toleranci +/- 10g. né % to by bylo 68g.
Věř BMW.
Odpovědět