Spooner a jeho 750iL Individual [e38]
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
-
- Příspěvky: 324
- Registrován: pon úno 27, 2012 3:19 pm
- Bydliště: Petřvald u Karviné / München
Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]
Jak pise Filozof, ty oranzady mi k tem tmavym lakum sedi nejak vic posledni dobou. Asi starnu
E38 750i
E36 323ti
E30 316i TC2 Baur
----------------------
ex: E38 730i, E36 320i Touring, E36 318i Tour LPG, S211 E500, e36 316i Compact
E36 323ti
E30 316i TC2 Baur
----------------------
ex: E38 730i, E36 320i Touring, E36 318i Tour LPG, S211 E500, e36 316i Compact
- Spooner
- Příspěvky: 5362
- Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
- Bydliště: Ostrava
Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]
Jelikož mám malý roční nájezd, tak jsem se rozhodl o víkendu vyměnit olej. Měl jsem na něj najeto asi jen 6tis km, ale auto rok stálo, takže se nebylo o čem bavit.
Těší mě, že motor olej nežere a jeho barva i konzistence byly přijatelné .
A pak tady mám jednu chuťovku...
Už nějaký ten pátek (čti: rok) se chystám na výměnu gumového těsnění nad čelním sklem. Bylo už celkem dost popraskané a nejhorší byl roh nad řidičem, který jsem viděl pokaždé, když jsem přicházel k autu.
V sekci Tipy a triky pro E38 jsem našel návod (Díky Fishmakere ) jak tuto výměnu provézt i bez nutnosti vyřezání a znovu nalepení čelního skla. Zprvu jsem k tomu byl celkem skeptický, proto jsem výměnu dlouho odkládal. Minulou středu jsem ale měl cestu kolem Cartecu, takže jsem se odhodlal a bauset objednal.
Demontáž původního gumového těsnění byla celkem jednoduchá a rychlá. Stačilo vycvaknout svislé lišty po stranách čelního skla na A sloupcích a potom už vytáhnout horní gumovou lištu ven. I když se montuje při lepení skla, tak šla vytáhnout bez větších problémů.
Dalším krokem bylo vyčištění vzniklé spáry nad čelním sklem. Asi ve dvou místech jsem pro jistotu odřezal i nadbytek lepidla, které vyteklo z pod čelního skla.
A jelikož platí pravidlo: Kdo maže, ten jede, tak jsem při montáži nové lišty postupoval úplně stejně. Do služby nastoupil klasický Regum a díky němu vklouzlo nové těsnění na své místo. Bohužel i tak jsem musel těsnění ještě pákrát vytáhnout a trochu upravit (seříznout), aby si všude sedlo a přilnulo ke sklu. Takhle zmazané a mastné auto jsem snad ještě neměl .
I přesto jsem ale musel lištu v rozích čelního skla trochu přilepit (samozřejmě schovanou část ve spáře), aby bylo vše OK.
Dalším krokem byla, kvůli použití lepidla, kontrola odvodu vody z odtokových kanálků šíbru. Voda odtékala jak měla, takže zbývalo nacvaknout svislé lišty a vrhnout se na poslední krok - umýt auto
Suma sumárum, i když návod vypadal jednoduše a ani ve skutečnosti nebyla celá akce nijak složitá, tak pečlivost a puntičkářství protáhly tuto výměnu na 3 hodiny .
Nicméně komu vadí popraskaná horní gumová lišta jako vadila mě, tak se toho určitě nebojte. Její cena v BMW byla 500kč a výsledek stojí za to
Těší mě, že motor olej nežere a jeho barva i konzistence byly přijatelné .
A pak tady mám jednu chuťovku...
Už nějaký ten pátek (čti: rok) se chystám na výměnu gumového těsnění nad čelním sklem. Bylo už celkem dost popraskané a nejhorší byl roh nad řidičem, který jsem viděl pokaždé, když jsem přicházel k autu.
V sekci Tipy a triky pro E38 jsem našel návod (Díky Fishmakere ) jak tuto výměnu provézt i bez nutnosti vyřezání a znovu nalepení čelního skla. Zprvu jsem k tomu byl celkem skeptický, proto jsem výměnu dlouho odkládal. Minulou středu jsem ale měl cestu kolem Cartecu, takže jsem se odhodlal a bauset objednal.
Demontáž původního gumového těsnění byla celkem jednoduchá a rychlá. Stačilo vycvaknout svislé lišty po stranách čelního skla na A sloupcích a potom už vytáhnout horní gumovou lištu ven. I když se montuje při lepení skla, tak šla vytáhnout bez větších problémů.
Dalším krokem bylo vyčištění vzniklé spáry nad čelním sklem. Asi ve dvou místech jsem pro jistotu odřezal i nadbytek lepidla, které vyteklo z pod čelního skla.
A jelikož platí pravidlo: Kdo maže, ten jede, tak jsem při montáži nové lišty postupoval úplně stejně. Do služby nastoupil klasický Regum a díky němu vklouzlo nové těsnění na své místo. Bohužel i tak jsem musel těsnění ještě pákrát vytáhnout a trochu upravit (seříznout), aby si všude sedlo a přilnulo ke sklu. Takhle zmazané a mastné auto jsem snad ještě neměl .
I přesto jsem ale musel lištu v rozích čelního skla trochu přilepit (samozřejmě schovanou část ve spáře), aby bylo vše OK.
Dalším krokem byla, kvůli použití lepidla, kontrola odvodu vody z odtokových kanálků šíbru. Voda odtékala jak měla, takže zbývalo nacvaknout svislé lišty a vrhnout se na poslední krok - umýt auto
Suma sumárum, i když návod vypadal jednoduše a ani ve skutečnosti nebyla celá akce nijak složitá, tak pečlivost a puntičkářství protáhly tuto výměnu na 3 hodiny .
Nicméně komu vadí popraskaná horní gumová lišta jako vadila mě, tak se toho určitě nebojte. Její cena v BMW byla 500kč a výsledek stojí za to
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
- fishmaker
- Příspěvky: 2133
- Registrován: čtv srp 21, 2008 7:54 am
- Bydliště: kousek na sever od Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]
no paráda..tak konečně to někdo využil...nový těsnění vypadá mnohem líp než to popraskaný
- Filozof
- Příspěvky: 2220
- Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
- Bydliště: Vyškov
Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]
Tak gratuluji a moc díky za tak dokonalé popsání pruběhu demontáže/montáže nového těsnění.
Je možnost ještě sehnat někde i na netu těsnění kolem chromové lišty co jde od předních dveří po zadní ?
Vím že stím byl nějakej problém ale pak se tu vyrojilo pár vlaštovek a zase to utichlo. Vyrábí se to někde ? Nebo je to už pasé ?
K tomu oleji jak zjištuješ kvalitu ? taky čuchem a hmatem tzv. mazlavostí v prstech a vidina žlutohnědého oleje lehce čirého vzbuzuje pocit malého opotřebení i u mne a taky to často zjištuji jaký je stav v průběhu.
Kolem 9-11tis se začíná docela zhoršovat kvalita co tak pozoruji ...a jednou bylo 14-15tis to už bylo špatně. Ale to je pár let zpátky.
Je možnost ještě sehnat někde i na netu těsnění kolem chromové lišty co jde od předních dveří po zadní ?
Vím že stím byl nějakej problém ale pak se tu vyrojilo pár vlaštovek a zase to utichlo. Vyrábí se to někde ? Nebo je to už pasé ?
K tomu oleji jak zjištuješ kvalitu ? taky čuchem a hmatem tzv. mazlavostí v prstech a vidina žlutohnědého oleje lehce čirého vzbuzuje pocit malého opotřebení i u mne a taky to často zjištuji jaký je stav v průběhu.
Kolem 9-11tis se začíná docela zhoršovat kvalita co tak pozoruji ...a jednou bylo 14-15tis to už bylo špatně. Ale to je pár let zpátky.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba
-
- Příspěvky: 439
- Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
- Bydliště: Brno
Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]
To musela být drbačka, umím si to představit Ty boční lišty na tom předním skle slouží k čemu? Na usměrnění vody? E32 to má stejně.
Já osobně olej promnu mezi prsty a podívám se na barvu. Pokud jde vidět zlatavá barva, tak myslím, že je ok. Osobně si myslím, že motor, který dostává neustále čerstvý olej si chrochtá blahem. Na sedmě (předtím celé roky na Alfě) měním olej vždy po roce. Desítku to nikdy za rok nenajelo. Na daily autě měním před zimou a po zimě a motor krásně čistý.
Já osobně olej promnu mezi prsty a podívám se na barvu. Pokud jde vidět zlatavá barva, tak myslím, že je ok. Osobně si myslím, že motor, který dostává neustále čerstvý olej si chrochtá blahem. Na sedmě (předtím celé roky na Alfě) měním olej vždy po roce. Desítku to nikdy za rok nenajelo. Na daily autě měním před zimou a po zimě a motor krásně čistý.
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
- Spooner
- Příspěvky: 5362
- Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
- Bydliště: Ostrava
Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]
Přesně tak. Pár základních lidských vjemů musí stačit. Určitě olej neposílám na chemický rozbor .
Tu gumovou lištu kolem chrom. lišty u zadních dveří si budeš asi muset vyrobit sám. Někde jsem sice viděl na bimmer foru odkaz na alternative z ebay, ale už nevím, kde to bylo. Byl to magnetický pásek, který se vložil na místo původní gumy a díky magnetu se nemuselo nic ani lepit. Pásek držel ve spáře přímo na karoserii.
Tu gumovou lištu kolem chrom. lišty u zadních dveří si budeš asi muset vyrobit sám. Někde jsem sice viděl na bimmer foru odkaz na alternative z ebay, ale už nevím, kde to bylo. Byl to magnetický pásek, který se vložil na místo původní gumy a díky magnetu se nemuselo nic ani lepit. Pásek držel ve spáře přímo na karoserii.
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
- Spooner
- Příspěvky: 5362
- Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
- Bydliště: Ostrava
Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]
Čerstvá novinka - dvanáctiválec právě odjel s novým majitelem do západního Německa . Dělám si srandu. Jen jsem nechal doplnit klimatizaci .
První doplnění proběhlo hned po koupi v roce 2010. Zhruba předloni však v nejteplejších letních dnech přestávala stíhat chladit. Loni jsem s autem nejezdil, takže jsem to neřešil a teď nastala ta pravá chvíle .
Z celkového množství 680g bylo doplněno 300. Nyní je nastavení na 16°C nepoužitelné, protože bych umrzl . Mechanik se až divil, jak optimální tlak dává klimakompresor už na volnoběžné otáčky. To znamená, že v tomto ohledu je vše v naprostém pořádku. A první nutnost doplnění po 6 letech je podle mě taky přijatelný výsledek
První doplnění proběhlo hned po koupi v roce 2010. Zhruba předloni však v nejteplejších letních dnech přestávala stíhat chladit. Loni jsem s autem nejezdil, takže jsem to neřešil a teď nastala ta pravá chvíle .
Z celkového množství 680g bylo doplněno 300. Nyní je nastavení na 16°C nepoužitelné, protože bych umrzl . Mechanik se až divil, jak optimální tlak dává klimakompresor už na volnoběžné otáčky. To znamená, že v tomto ohledu je vše v naprostém pořádku. A první nutnost doplnění po 6 letech je podle mě taky přijatelný výsledek
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
-
- Příspěvky: 439
- Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
- Bydliště: Brno
Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]
To má nápln jenom na 680g?
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
-
- Příspěvky: 1553
- Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm
Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]
Taky jsem doplnoval. Koruna za gram chladiva, celkova napln 1200g u 740i predfl. Tlak mezi 16 a 18 ATM, ted presne nevim. Docela to ty masine trvalo, nez to v tom horkem dnu natlacila. A uz zase chladi az to boli Jo a mam lehke uniky pres servisni ventily...zkousel to jarovou vodou a byly tam malinky bublinky.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
- Spooner
- Příspěvky: 5362
- Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
- Bydliště: Ostrava
Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]
Pod kapotou mám tuto nálepku, takže předpokládám, že to odpovídá realitě
Jinak cenu jsem měl 200kč za 100g.
Jinak cenu jsem měl 200kč za 100g.
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)