Raisidlo77 - L7 & L7

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Raisidlo - E38 750iA

Příspěvek od Filozof »

Tak nám pověz o té 8mičce něco víc a nenapínej obecenstvo ...jak se v tom jezdí oproti 7er.
JE to taky těžká mrcha ale co motor a pocity z jízdy ? jak je na tom podvozek a chování auta ?
8mička je prostě takovej malej sen snad každého BMW nadšence ....
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: Raisidlo - E38 750iA

Příspěvek od Raisidlo77 »

Nejjednodušší představení pro začátek bude asi výpisem:

Model: 850CI (EUR)
E-F-R series: E31
Series: 8
Type: COUPE
Steering: LL
Doors: 2
Engine: M70
Displacement: 5.00
Power: 220 (299 hp)
Drive: HECK
Transmission: AUT
Paint code: 287 - MAURITIUSBLAU METALLIC
Upholstery code: 1991-02-25
-
S214 Automatic stability control (ASC+T)
S223 Electronic Damper Control (EDC)
S245 Steering wheel column adjustment,electr.
S298 BMW LA wheel turbine styling
S301 Alarm system
S303 Burglar Al. with tilt alarm sensor
S353 Windscreenrear window,green-tintedstrip
S401 Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S416 Roller sun visor, rear lateral
S423 Floor mats, velours
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S459 El. front seat adjustment w. memory
S481 Sports seat
S494 Seat heating driver/passenger
S500 Headl.washer system/intensive cleaning
S528 Automatic air flow control
S536 Auxiliary heating
S656 Radio Bavaria C Professional
S671 CD 10 Selektion
S676 HiFi speaker system
S690 Cassette holder
L804 National version Switzerland

     Původ a koupě auta je trochu jako klasická česká pohádka :) - auto je koupené ve Švýcarsku od prvního majitele Ernsta R., ročník 1943, který přibalil i spooustu faktur za kompletní servisy. Přijelo se po ose a ted už jen stojí v garáži a čeká se na administrativu. České doklady bych mohl mít cca do měsíce, mezitím se na autě vůbec nic neděje, spíš se snažím vyklidit větší garáž vedle sedmy pro důstojnější parkování.
     Jediné nepůvodní zásahy jsou 3, a to:
- denní svícení Osram, které půjde pryč a denní svícení bude řešeno jako u Kanadské verze,
- telefon Siemens S6, který je dodělávaný na zakázku a těším se, až ho rozchodím :),
- radio JVC + CD changer, které časem nahradí originální radio Bavaria C Professional a changer CD 10 Selektion (tímto poptávám i zde).
To je ale všechno spíš volnočasová aktivita na někdy v budoucnu.
     Auto teď spíš dostane větší základní servis a vytáhnu ho občas když pojedu dál. Co se toho servisu týče, u 8er už začínám narážet na nedostatkovost. Např. kabinový filtr (2ks na auto) BMW ani nikdo jiný v replice už nevyrábí. Lze sehnat jen z DE od Wokkeho nebo přímo v BMW uhlíkový do E52 Z8 (je stejný) za "pouhých" 2300kč/ks. Dále třeba EDC tlumič je součástí celé těhlice, takže když "koupíš tlumič", nalisuješ na něj ložisko, pružinu s horním uložení, přišroubuješ brzdič a jedeš - no a samozřejmě si to BMW nechá zaplatit.
Jedno super zjištění (i pro ostatní se 750i) - kabely zapalování na M70/M73 už se v druhovýrobě přestaly dělat, a BMW už o tom informuje též ! Ještě zatím pořád v BMW na skladě jsou a lze je objednat, výroba je však ukončena. Kabely se sice nechají udělat na zakázku, ale já s tím osobně dobrou zkušenost nemám.
      Co se vad týče, jako první bude potřeba dotáhnout vůli v převodce řízení (je ve všech polohách volantu, takže by přitažení mělo pomoci), pak vyměnit ventily topení které topí a klimují zaráz :) a vyměnit silentbloky zadní nápravnice, která při měkčí poloze EDC plave.

     Až na to řízení (vůle) je jízda parádní, ale řekl bych že když člověk zavře oči a odmyslí si všechno kolem sebe, je to taková dvoudveřová sedma. Velké, těžké, po vyklopení světel člověk teprve vidí i jak dlouhé. Servotronic i EDC funguje parádně a spojení 4HP24 s V12 mě velmi mile překvapilo, protože jediné zkušenosti mám s 5HP30. Uvnitř je to 2+2, pro moje pohodlí je za mnou cca 4cm místa pro nohy, u spolujezdce taktéž, takže jízda ve 4lidech je utrpení pro všechny. Na druhou stranu musím uznat, že ve 2 je to komfortní jako E38. O užitné hodnotě se bavit asi nebudeme, ta je absolutně nulová :)
Přílohy
_20170704_232231.jpg
_20170705_112849.jpg
IMG_20170704_162000.jpg
IMG_20170623_082050.jpg
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
Uživatelský avatar
Belial
Příspěvky: 192
Registrován: čtv srp 28, 2014 8:41 am

Re: Raisidlo - E38 750i + E31 850i

Příspěvek od Belial »

Paradna - gratulujem. Nejake pekne kola a bude top ;)

Ten interier vyzera byt v krasnom stave - kolko KM to ma za sebou ?
E38 740i pearbeige metallic /1 of 484/

(ex. E38 750iL, E39 525d, MB W220, MB W211,AR 159)
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: Raisidlo - E38 750i + E31 850i

Příspěvek od JaraX »

- zapalovací kabely mam dostupné od firmy Janmor, kvalitu nedokážu posoudit
- pylaky jsem prozměnu nenašel ani v ETK :D
- přední tlumiče tak měla tuším E32
BMW service expert - http://www.jarax.net
Paulie001
Příspěvky: 324
Registrován: pon úno 27, 2012 3:19 pm
Bydliště: Petřvald u Karviné / München

Re: Raisidlo - E38 750i + E31 850i

Příspěvek od Paulie001 »

což by i odpovídalo s těmi tlumičemi, když je to na E32 postavené, jestli se nemýlím
E38 750i
E36 323ti
E30 316i TC2 Baur
----------------------
ex: E38 730i, E36 320i Touring, E36 318i Tour LPG, S211 E500, e36 316i Compact
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: Raisidlo - E38 750i + E31 850i

Příspěvek od Huff »

Jako investice super. Takovou, dokonce ve stejné barvě, mám doma taky, od úpravce Maisto - specialista na zmenšování vozidel. Kupoval jsem si ji na základce v době, kdy to ještě nebyly ojetiny, ale nová auta. Jestli budeš dělat předváděčky pro širokou motoristickou veřejnost, tak dej vědět. :) V Brně (Trnitá - Židenice) v jedné jezdí starší cikán a jeho paní, tmavá barva, vzadu vyřezávaná samolepka 850 CSi, dneska jsem kolem ní zrovna jel. Filozof by si jí mohl všimnout.
BMW E32 730ia V8
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Raisidlo - E38 750i + E31 850i

Příspěvek od Filozof »

Nádhera ... takové luxusní GT ala 7er pro dva.
Musím přidat jedno mé oblíbené video kde tento šperk 8er krásně vyzdvihne majitel ve Full HD s pěknou scenérií...
https://www.youtube.com/watch?v=3xFbe9Y85pc

je to radost mít takové auto doma. :-)
Snad bude předváděčka.
V brně občas potkávám dvě červenou 8mu a tmavě modrou.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: Raisidlo - E38 750i + E31 850i

Příspěvek od Raisidlo77 »

Díky chlapi, potěší to :).

S tou investicí to tak i beru. Okolnosti mě přinutily prodat větší část sbírky jiných strojů které přitom stoupají na hodnotě, takže než abych peníze prohýřil, dal jsem je z části do téhle hračky. Cenovým dnem už si 8er prošla, zaplácnul jsem díru v srdci po jiných strojích, nepotřebuje to tolik času (žádná kompletní renovace) a starosti z X věcí jsem smrknul na jednu.
Auto má poctivých 240tkm. Na zimní večery plánuju dát zase z dostupných servisních zápisů, faktur, apod. udělat soupisku průběhu km i s grafem, jako jsem si dělal na 750i :). Interiér je opravdu velmi pěkný. Má svoje vady v detailech, jediné přední sedačky si myslím že už byly barvené, ale zbytek je originál. Prasklé ani vrtané nic není, jen na tunelu je pár ďubek od vajglu, které budu časem řešit. Auto je ale voní klasicky bavorákem a nic jiného kuřákem zasaženo není, to jen tak pro úplnost :). V interiéru možná začnu od vrchu, stropnice má pár vad a kryt na pravý B sloupek moc nedrží. Viděl bych to na alcantaru, ale zatím to neřeším.
Kola který bych bral hned jsou jedině originál 17" nebo 18" Alpina Classic C83 pro E31, ale dostupnost alespoň v rámci Evropy je mizivá. Akceptoval bych i 20" Alpiny z E38, ale tomu dám volný průběh, kdyby se objevily . Ani CSi paket (lipa pod oba nárazníky) nevypadá vůbec zle :)

Tlumiče na E32 jsem ještě neprověřoval, ale věřím tomu že to je stejné řešení. Třeba u převodky řízení jsem si však myslel že bude záměnná, a není - only E31 :(. EDC mi funguje perfektně, pokud bych měl tlumiče řešit tak bych asi do originálů šel, ale jestli se něco projeví tak až po výměně všech silentbloků. Tipuji, že zadek plave kvůli nim.
S tou platformou E32 to tak nějak bude, přijde mi to jako spojnice E32 a E38 při laickém pohledu. E31 byl takový pokusný králík ve své době, ostatně na původně cíleném trhu v USA kupodivu propadák. Z celkem cca 30600ks aut se tam prodalo nějak kolem 7tis ks, jinak zbytek světa ale hlavně Evropa.

V Brně jsem osmu nikdy nepotkal a přemýšlím, jestli jsem vůbec někdy někde "jen tak" osmu potkal - ale bohužel potkal, jedinkrát. Tenhle faktor mě na tom autě ohromně přitahuje, není všední, je staré ale originální a přitom neokoukané. Když jsem ji vezl domů a 20km za Prahou na D1 potkal v protisměru poprvé v životě v běžném provozu 8er (bílou), myslel jsem že to prodám :D.
S autem se při nějaké příležitosti klidně rád ukážu. Zatím ale papíry leží na úřadě s dovětkem, že na to nespěchám, protože na to od nehody fakt nemám čas. Letos bych ji ještě chtěl někam vyvenčit.

Jarax> O tom výrobci jsem nikdy neslyšel, za kolik cca jsou kabely na pultě ? Dostal jsem se u originálů v BMW na 9800kč (bez) za obě strany, což je gut.
Filtry tam jsou (v ETK), ale blbě se hledají :).
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5362
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Raisidlo - E38 750i + E31 850i

Příspěvek od Spooner »

Toulal jsem se včera v Jihomoravském kraji, takže byla skoro povinnost se zastavit v malebné vesničce Lovčičky a zkontrolovat Raisidlovu novou milenku.
Auto je fakt krásné a k dokonalosti mu chybí jen pár detailů. Ten design karoserie a interiéru je úžasný.
Díky moc za pokec a snad mě někdy svezeš :P


Obrázek
Obrázek
Obrázek
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: Raisidlo - E38 750i k prodeji + E31 850i

Příspěvek od Raisidlo77 »

Pánové, ačkoliv vím, že zde ještě vládne rozum, přesto poprosím eventualní reakce na řádky níže "bez hejtů".

Jestli si chce někdo dokončit moji 750iA, je tu možnost.
Z vážných rodinných důvodů (ano, je to o tom co už každý stejně ví) opět redukuji vozový park a kromě dalších strojů "padla bába" i na sedmu ... vzhledem k proběhlým investicím do jiných strojů je to cesta nejmenšího zla.
Aktuální stav - demontované sání, svody (v podstatě odstrojený motor) a chladičovka + bez baterky. Osobně bych v této fázi motor vytáhnul, přetěsnil pro věčný klid a nastrojil zpět. Žádné další "vady" nebo nedostatky.
Karoserie v původním laku, bez tečky koroze - auto nezná zimní provoz, nehodu ani leštičku, vždy garážované. Výbava na straně 1, poslední aktuální fotky na straně 24. Doklady v depozitu (prodloužen a uhrazen) psány na mě, možno ponechat do dodělání. Dle ceny mohu k autu přidat spoustu nových náhradních dílů za zlomkové ceny (chladiče, hydroštely, zapalování, filtry, hadice, těsnění atd.) nebo sehnané další výbavy (zadní klima, lednička, podsvícené kliky, MK4, nová obrazovka 16:9 apod.) + novému majiteli nabízím veškeré potřebné díly za nákupku (pracuji v autodílech).

Cenu nedokážu aktuálně odhadnout (pomůžete mi ?), i když nějakou širokou představu asi mám - samozřejmě počítám s tím, že vzhledem k aktuálnímu stavu to bude pod cenou a pro zájemce to musí být výhodné. Neprodávám z finančních důvodů, takže nepotřebuju cenu šponovat nahoru - jde mi jen o čas který tomu nemohu věnovat a prostor, který teď potřebuji.
Inzerát zatím nikde nedávám, ani se mi moc nechce - jestli se neprodá, rád si ji nechám a jednou dodělám, ale vím že dalších X let by stála ...

http://raisidlo77.rajce.idnes.cz/BMW_750iA_E38_vol.II/
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
Odpovědět