BMW 740i (e38) váleček Orientblau - konec příběhu

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: BMW 740i (e38) váleček Orientblau

Příspěvek od volf-m »

Tak za studena to má s ubraným sytičem volnoběh jak mustang :)
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
NORMANN
Příspěvky: 3721
Registrován: úte srp 26, 2008 8:03 pm
Bydliště: Blottendorf, Schönbach, Nickelsdorf (Erz.) (Erz.)

Re: BMW 740i (e38) váleček Orientblau

Příspěvek od NORMANN »

tak já jsem generace, která si tato auta užívala a to celkem dost. :D
měl jsem tuhle šáduli 120L 5tiqalt poslední verzi ještě s prominentskou značkou a ještě všelijak vylepšenou
a taky dvě šáde 100L a šáde 110L předělanou na šáde 110LS.
mrzí mně že jsem neměl embéčko a 110R kupé.
poslední dvě jmenovaný auta už jsou v cenových výšinách, za který si koupíš už slušnou E65 po FC a možná už i nějakou sjetější F01.
Freude am Fahren mit E38 725tdsA / E39 525tdsA Touring, E39 530dA Touring 142kw

Ex: 2x E12 520, E12 525, E28 527i, E32 735i+ E30 316i, E34 520i touring, E34 525ixA touring
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: BMW 740i (e38) váleček Orientblau

Příspěvek od Honza164 »

Když mi bylo 11, tak jsem se učil na zelene Š 105L. Vzadu jsem ji však nalepil nálepku s obsahem 2.0 8-) V roce 2003-4 jsem měl Š 110LS, tu čtyřokou, ta se mi moc líbila. Byla v červene barvě. Dále v roce 2004-5 Š 135GLi, byla to škodovka s jednobodovým střikováním Bendix. No a poslední bylo eRko, v letech 2006-7. Potom začla již oficiální era, kterou mám v popisku. Škodovky byly fajn, bylo toho mraky a mám ty auta vlastně dodnes rád. Ale ta zaostalost byla neuvěřitelná, což jsem vnímal i v těch dětských letech.
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: BMW 740i (e38) váleček Orientblau

Příspěvek od Huff »

1000 MB žábrovka za láhev rumu, další s širokým sloupkem za 1000 Kč, Octávka Combi s řazením na podlaze za 2000 plná dílů, Octávka tudor s řazením pod volantem za bonboniéru,.... to byla doba. :) A všechno jsme poctivě rozjezdili a po pár výletech poslali dál někomu, kdo se s tím chtěl mazlit. A ještě jsem měl Tudora sanitku se shnilou výdřevou, takže jsem ho skládal jako puzzle pomocí vázacího drátu. Kolik stál už nevím, ale řekl bych, že možná vůbec nic. Hundrtku mi nabízel Čertoslav za odvoz nebo tak nějak a s díky jsem odmítl. 105 L (M) jsem pro změnu zdědil. Přes to všechno mi po tom smutno není.

Jako dítě jsem nesnášel zvuky Š120. Bylo toho jako maku a zvuk přechlastaného motoru na sytič, cinkavý zvuk dovření dveří nebo kvílející zpátečka byla slyšet každých 10 min a nešlo to s ničím zaměnit. Ještě nedávno jsem na nějaké benzince viděl vystavené těsnění pod hlavu 105 a 120 mezi vonícími stromečky a škrabátky na okna. 20l benzínu, jedno těsnění pod hlavu a Tatranku prosím. Takže užívej. :)
BMW E32 730ia V8
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: BMW 740i (e38) váleček Orientblau

Příspěvek od volf-m »

Zatím ve zkratce, později pokud nebudu línej trochu se rozepíšu. Tento víkend na BMW Classic byla poměrně slušná účast lidí tady od nás z fóra. I přes velkou časovou vytíženosti si našel čas Raisidlo77 s jezevčíkem, je radost zase vidět tuhle výjimečnou 7er jak svým stavem tak centimetry navíc. Dále jsem tu samozřejmě já, Andersfriden, Davcity a zázrak dokonce cestu vydržel i kompresor pana P3RF3KTa.
Přílohy
IMG_20190615_104708_083.jpg
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: BMW 740i (e38) váleček Orientblau

Příspěvek od Filozof »

Více fotek na odkaz třeba na rajče ? Případně pokec ohledně toho Perfektova díla s kompressorem ?
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: BMW 740i (e38) váleček Orientblau

Příspěvek od volf-m »

Z návštěvy classicu vyplývá jedna věc. V prvních ročnících se na ni majitelé starších vozů dívali ještě tak trochu přes prsty, že je to už moc nové auto. Tento rok zde už bylo zastoupení o poznání silnější a některé kousky stály určitě za pozornost. Kromě předfaceliftové Alpiny - jediný kus ve fialové barvě pak dvě L7 na jednom místě. Začnu tou z jižní Moravy, protože to není poprvé kdy jsem měl s tímto vozem čest.
Už v době kdy jsem si E38 pořídil, bylo něco trochu špatně. Krásné auto, pohodlné. Jenže těch chybiček tam bylo víc, než by člověku bylo na denní užívání příjemné. Díky místnímu fóru jsem se seznámil s dalšími majiteli E38 a zjistil jsem, že v tom rozhodně nejsem sám, že je to vlastně normální. Kromě toho, že šlo bezesporu ve své době o prémiový vůz a z toho vyplývá, že ani údržba nebude stejná jak u Fabie, tak se na nich tak nějak podepsal zub času. Někdy víc, někdy míň, ale snad žádné se to nevyhlo. Novou E38 si v 90. letech u nás mohl dovolit málokdo. Když se vrátíme do té doby, tak ani s více jak průměrným příjmem to nebylo rozhodně pro každého. Někdo ale ten příjem měl víc než nadstandardní a tak vznikly kreace jako je právě L7. Máme krátkou E38, která může být v naftě nebo se základním šestiválcem, pak longy, individualy, V8, V12, ale L7 byla vždycky něco víc a každá je svým způsobem originál a individual. Proto skalního fanouška E38 je to tedy jedna z cest, jak mít to nejlepší co nám tato generace 7er nabízí. Na cestu pro rohlíky to určitě není v ničem praktičtější než ta obyčejná sedma, dokonce ani z pracoviště řidiče. Je to prostě auto do garáže, do sbírky, investice.
Jak tedy L7 působí na živo? Běžný uživatel, který není BMW fanoušek nepozná z venku rozdíl mezi krátkou 7 a longem. U L7 vidí rozdíl na první pohled každý. I ten, pro kterého je to jen stará hranatá popelnice pozná, že to není tak úplně obyčejná stará hranatá popelnice. Široký B sloupek přehlédnout jednoduše nejde. To hlavní proč si někdo tuhle variantu pořídil je samozřejmě vzadu. Tu obyčejnou sedmu, kterou všichni známe, strčí prostorem do cestující i lidová česká limuzína - Superb. Nebavím se o celkovém jízdním dojmu, ale pro laika je to jednoduše patrné hned jak otevře dveře. Proto asi taky vznikla pro náročné klienty s vlastním řidičem L7. Najednou je tenhle hendikep jednoznačně pryč. Souhlasím snad ještě víc než u ostatních sedmiček, že v tomhle případě je výbava na prvním místě. Druhá L7 co byla na classicu k vidění neměla velký středový tunel jako má Radovan a opravdu působila mnohem méně výjimečně a luxusně.
Radovanův kousek pochází z Japonska. Musel to tam být neskutečný kontrast mezi malými městskými vozítky. Volant má na té naší správné straně, karosářsky je skvěle zachovalá a dokonce věci, které normálně nemusím, jako jsou stříbrné vnitřky světel k ní sedí. Díky nízkému nájezdu auto skutečně funguje. Podvozek, světla, povrch kůže, to všechno je mnohem blíže tomu, jak jsem si E38 představoval, než jaká skutečně byla když jsem usedl za její volant. Při březnové návštěvě jsem dostal k vozu malou instruktáž a mohl jsem si vyzkoušet cestu na zadním sedadle v různých jízdních situacích, ať už po městě nebo dálnici. L7 je rozhodně ještě plavnější než klasická E38. Rozhodně si ji víc užijete jako cestující než řidič. Díky dlouhému rozvoru se chová úplně jinak než většina osobních aut, nerovnosti překonává svým vlastním způsobem. I přes nárůst hmotnosti nemá s autem V12 velký problém, charakter motoru k L7 jednoduše sedí a výkonem je asi tak akorát pro pohodlnou jízdu. Jak říkám, v obyčejné E38 bych se asi na dovolenou na zadním sedadle vést nechtěl, tady určitě ano. Atmosféra 90. let je v interiéru cítit všude. Třeba takový VHS přehrávač, naše klasicky známé oranžově podsvícené displeje i jakási okázalost. Rozhodně to byla nejzajímavější E38 a určitě i jedno z aut celkově, se kterým jsem měl tu čest se seznámit.
Musím být samozřejmě i trochu kritický, jako víkendové auto to má cenu maximálně pro velkého fanouška E38. Za částku kolik se takové kousky pohybují se dá nepochybně najít mnoho řidičsky atraktivnějších alternativ. I přes malý počet kusů to nikdy nebude wow auto jako je třeba E31, za kterou se každý otočí, nebo taková M3, ať už E30 nebo E46. (Nemám nic proti E36, ale za z venku působí jak obyčejná 318i v paketu.) Zkrátka a dobře pro tohle auto musí být člověk rozhodnutý a musí ho chtít. Není to věc, co by člověk koupil, jednu sezónu se povozil a zas ji poslal do světa.
Pro mě osobně je L7 asi pořád ta nejzajímavější varianta E38. Máme tu ještě Alpinu nebo Panzer. Alpina má výkonnější motor, větší kola, jiné tlumiče pružiny atd, ale nikdy to nebude sportovní auto. Bude to pořád o něco lépe jezdící E38, ale nikdy ne M7 nebo tak něco. A jak už jsem řekl dříve, platí to i tady. Naprostému laikovi nebude připadat na Alpině nic jinak než na obyčejné V8 nebo V12. A panzer? Ten určité zajímavý je. Je to zase úplně něco jiného než klasická E38, ale... Většinou je to za tím "ale" právě to důležité a stejně je to i tady. Panzer je jízdně úplně k ničemu. Je hrozně těžký, nedají se mu stáhnout okna. Co se týče údržby, strašně dílů je naprosto jiných. Prostě je to spíš auto do muzea než do víkendové garáže. Alespoň je to takový můj názor.
Jak už jsem psal v předchozím příspěvku, jsem moc rád, že si Radovan udělal čas a dorazil. Myslím, že i pro návštěvníky srazu bylo zajímavé vidět tohle auto naživo. Tady je snad jen škoda, že jsme se nesešli úplně všichni pohromadě. Teď je otázka, co vymyslíme v tom září.
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: BMW 740i (e38) váleček Orientblau

Příspěvek od volf-m »

Ještě maličká ochutnávka fotek, zase L7 a v pozadí moje hovno.

Edit. Celkově těch fotek zas tolik není, kdyby to ale někoho zajímalo tak https://volf-m.rajce.idnes.cz/Big_Classic_2019/
Přílohy
received_678563989259399.jpeg
Naposledy upravil(a) volf-m dne ned čer 16, 2019 12:12 pm, celkem upraveno 1 x.
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: BMW 740i (e38) váleček Orientblau

Příspěvek od volf-m »

Protože mám po obědě trochu čas, udělám Filozofovi radost a napíšu něco o Perfektově autě z mého pohledu. Honza si E38 koupil jako ještě poměrně mladý ucho. Bavily ho auta celkově a taky tuning, což je pro spoustu sedmičkářů tady úplně sprostá věc. Jeho auto není výjimečné nízkým nájezdem, ani rodokmenem. Bez jeho úprav, ale i servisu by to byla úplně obyčejná tuctová E38 jako jiná. Co ale podle mě je na tom autě udělané dobře je, že je upravené s nějakým vkusem. Neřezal flexou do nárazníku a nenasral tam 4 vejfuky, nedal tam Alpina lízátko z eBaye, nepolepil dekor carbon fólií a dokonce už dneska nemá ani fólie na oknech :D jo a světla pokud vím taky někdy neměl černá aby to náhodou nesvítilo v noci moc. Prostě k němu to auto sedí.
Nedostatky jsou jasné. To auto se nenarodilo tak jak je. Místo carbon fólie má hodně raritní interiér. Jenže ten už si daleko předtím než ho koupil zažil peklo a tak prostě nikdy nebude vypadat a sedět jako nový. Dál se na 21"kolech a KW podvozku zrovna moc jezdit nedá. K tomu ta původně tichá limuzína dneska produkuje docela solidní kompresorem podpořený kravál.
Kompresor je téma samo o sobě. Ten motor se s ním samozřejmě nenarodil, takže několik věcí se muselo nějak řešit, až už řemenice, řízení motoru, nebo jen zdánlivě blbosti jako škrtící klapka, která je dneska na druhé straně než původně. Určitě by vyšlo levněji mrsknout tam S62 a bylo by. Protože od doby, co je v tomhle nesmyslu kompresor jezdí auto jenom úplně výjimečně, tak ani úpravy už nepostupují takovým tempem jako dřív. Už nám prostě není 20 a neválíme se jen pod autem. Snad se ale ještě dočkáme manuálu, nového chlazení a konečného naladění motoru na plný výkon.

Ještě historka z natáčení. Do poslední chvíle jsme nevěděli, že P3RF3KT dorazí. Kolem oběda si tam sedíme ve stínu pod stromem a najednou slyšíme něco strašně strašnýho. To se nedá s ničím zaměnit. Na to jakej je to jinak hroznej lenoch kvůli pár hodinám pokecu s náma vytáhl auto z depozitu, předtím ho samozřejmě musel nechat pojistit a tak, vyvážil kola, natankoval a hlavně měl odvahu se s tím nesmyslem vydat dál než 20 metrů od brány areálu, kde to normálně parkuje :)
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
fishmaker
Příspěvky: 2133
Registrován: čtv srp 21, 2008 7:54 am
Bydliště: kousek na sever od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 740i (e38) váleček Orientblau

Příspěvek od fishmaker »

tak snad příště to vyjde...a dorazim se podívat...i když teda 36tkou :D nic staršího nemáme doma
First EX: BMW e38 740i 6/1995 Obrázek
Second Car : BMW e66 745Li 2/2002 + LPG Obrázek
Third EX : BMW f01 740i 3/2009 Obrázek
Odpovědět