Filozof - E38 728ia Schwarz II

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
alap
Příspěvky: 278
Registrován: sob zář 26, 2015 7:15 pm
Bydliště: Liberec

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od alap »

Přiznám se, že jsem o nich taky nevěděl. Ty tam jsou kvůli čemu?
ex e38 728ia 99 LPG
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

Raisidlo77 píše:Ty filtry jsou z boku na kostce topení, jakoby nad tunelem z boku - leze se tam po oddělání plastu nad nohama (vlevo u vpravo) a trojuhelnikoveho koberce na tunelu.
V uhlikové variante neexistují, protože to není filtračni papir ale takova plastova vata.
Zrovna minuly tyden jsem si uvedomil, že je nemam připravené na servis, tak jsem je objednával za 386Kč oba, kdybys chtěl. Budu to pak dělat vše při jednom.
Díky za info. Jo už jsem to objednal v pátek jak jsem psal za podobnou cenu budu mít taky.


Počítám pylové filtry budou v kabině na jemný prach a pyl. Prostě něco jako ve vysavači když je vstupní a výstupní filtr ... uvidíme jak to bude fungovat... zda budou uplně dokonalé a v autě bude luxusní vzduch jak na horách :)
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

Tak jsem vyměnil pylové filtry 2x v kabině úspěšně a u toho si všiml že smrdí benzín. :x Jak asi tušíte byla to děravá pravá nádrž a je to bohužel slabina u E38. Tak to chytlo i mě a jelikož bylo kolem oběda měl jsem čas stím ještě něco udělat. Vzal jsem hadici a vysál cca 15L benzínu co tam bylo do sucha a pak jsem obrousil díru která byla uprostřed dole na nádrži jak kdyby nějaký předmět do ní narazil a udělal mikroskopickou trhlinu uprostřed nádrže ( docela jsem se divil že zrovna tam).
Obrousil jsem kus kolem dokola bylo vidět i oloupaný lak na nádrži a pak se mi nezdálo místo kolem vstupu/výstupu hadice z boku což jsem taky očistil.
Vzal jsem smirk a poctivě to obrousil na kov vše co se mi zdálo nějak porušené či vlhké od benzínu.
Měl jsem naštěstí tmel se skleněným vláknem a rovnou jej tedy vyzkoušel. Po očištění a odmaštění nádrže jsem zatmelil vše co se mi nezdálo a vyhladil. Tmel krásně do 20-30min vytvrdnul tak jsem jej lehce zabrousil a prozatím nechal tak abych viděl zda to bude stačit a nikde už nebude unikat žádnej benzín.
Nalil jsem zpět benzín a frčeli jsme zpátky do Vyškova ze severní moravy zpátky na jižní. Po cestě proběhla kontrola a do ted vše v pořádku.


Plánoval jsem si že opravím rohy dveří na tento víkend ale mezi tím jsme si 8mého (osudný den ) udělali výlet do kousek 35km že pujdeme na akci pro děti.
To jsem ještě netušil co se vše stane. :(
Po cestě proběhla trochu ostřejší diskuze v autě s manželkou kvůli uřvanému prckovi a jelikož nebylo kde zastavit pokračovali jsme dál … poté se manželka vydala z předního sedadla ukřičeného kluka v zadní sedačce uklidnit a jak lezla tak jsem se snažil ji posunout nohu at nekopne do řadičky o kterou se opírala ...byla to sekunda max dvě a rána a ikdyž jsme stále byli na silnici tak svodidla byla hodně blízko přímo u levého kraje dálnice, skoro na vozovce a zatáčka, ikdyž jsem jel rovně a stále byl na silnici ...prostě jsem auto odřel o svodidla. :cry:
Ted je zbytečné řešit že jsem udělal chybu a měl jsem řidit a nechat si ukopnout řadičku či raději at mi tam hodí Nko a že se nemá přelézat za jízdy … to vím moc dobře.
Ale v té atmosféře, která panovala v kabině a netušili jsme zda se dítě dáví nebo jen brečí a kašle protože mu zaskočilo a byl by dobrej za chvilku sám, na to už je pozdě.
Já jsem naštvanej zastavil o kousek dál jak byla možnost a zjistil co jsem to trefil na silnici. Zvuk byl spíše takový, jak když nějaký slon kopne z boku do auta. :? :roll:

Ikdyž na fotce to nevypadá tak šíleně, tak přední blatník je na výměnu, kolo je trefené na opravu a lak, dveře řidiče jsou na výměnu, dveře levé zadní, buď lehká oprava karosáře a lak nebo výměna a jelikož je koroze v rohu dveří budu přemýšlet co bude lepší a spíše se přikláním k výměně. Nechám nacenit. Pak je dost škráblej kousek za dveřma takže karosář bude muset trochu poklepat a lak. No a zadní nárazník je urvanej kousek pár cm... Když to tak počítám pěkně jsem si vydělal …

Ted velice doufám a věřím že seženu dveře 2x v laku. Plus přední blatník pokud neseženu ten bych i přelakoval to není moc barvy jako dveře. Takže ted hledám kde se dá a uvidíme. Nabídky mám ale vše v jiné barvě a nejbližší co nabízejí je COSMOSCHWARZ. Ale to je stejně jiná barva takže bych musel stejně lakovat. :(

Pokud to počítám s lakem je cena 2x tam vysoká možná 3x než kdybych sehnal díly v barvě mého auta.

Kupodivu se divím že poláci mají obrovský výběr náhradních dílů na e38 dokonce i v mé barvě auta jen je to 500-600km daleko.
Další možnost zvažuji nad nějakou velkou autoburzou v Gliwicích ? Případně pokud to nedopadne v ČR nechám si poslat z polska orig. dveře v barvě nebo bych si udělal výlet.

Máte nějaké další tipy kde hledat díly v barvě na E38 Schwarz II ? Díky za jakýkoliv tip.


PS: Do toho se mi včera uvolnila stropnice takže další věc co budu muset řešit. Už mě popadá skepse ...zda nevzít celé auto na díly za 25-30k z německa… kde jich pár v barvě vidím. :(
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od zzeli »

Njn, chybama se clovek uci a vzdycky, kdyz to nema vliv na zdravi, tak si muzes jen gratulovat, ze to jsou jen plechy. Celej bok auta skrablej je blby, ale zase az to poresis, tak budes mit pulku auta top :) Vrak za 30 bych nekupoval i kdyz to je lakave, mnozstvi pouzitelnych dilu nevyvazi ten vrak skladovat a jednou za cas z toho vymontovat neco co stejne bude muset na repas.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Honza164 »

To je fakt škoda. Jsou to takové zbytečné chyby. Snad se to podaří opravit tak, aby to nešlo poznat.
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

Tak proběhla oprava alu kola s lakem a komplet přední nové pneumatiky NFera NEXEN 235/50 R18.
Opravil se další problém který se týkal vibrací silných při rychlosti 95-105km/h. Netušil jsem co to bylo vyvážení kol proběhlo 2x letos a tím to nebylo takže po výměně nových pneumatik se vše uklidnilo.
Test proběhne ještě zítra při cestě na severní moravu po dálnici kde si to mohu vyzkoušet ještě několikrát.

Dál to vypadá že možná koupím další auto na díly. Je to v jednání takže podám info později. Vemu díly co potřebuji a pak poskytnu díly dál co kdo bude potřebovat. Já si tím vyřeším několik oprav včetně dveří a tapecírunk plus komforty atd.
Toto vše se teprve ukáže příští týden.

Další novinky že už denně nejezdím 120-130km do práce autem ale změnil jsem místo tak dělám ve stejném městě cca 3,7 km daleko defakto za barákem a auto jezdí jen 2x - 3x týdně a střídám jej často s kolem kterým jezdím teď do nové práce častěji.
Takže mi konečně zbyde něco víc na servis auta a doufám vyladím vše co mám na seznamu. Teď mám nájezd cca 100-150km týdně což je super a ušetří to docela i pěkné peníze když nemusím jezdit takové dálky jako dosud, navíc auto se méně opotřebovává.

Dotaz - je pracné předělat když mám klasickou malou navigaci z 97/6 roku ve dřevě se základním audio systémem na audio system s DSP taky navigace 4:3 ?
Jde o kabeláž která se musí kompletně přeházet nebo stačí zesilovač a nakodovat ? Případně co vše se musí přeházet ?

Sedačky a kabel s připojením pod sedačkama rozdíl v prefacelift 97/6 vs auto z roku 98/10 bude jiná kabeláž nebo stejná ? Vím že některé věci jsou stejné např čidla PDC a jiné věci ve výbavě jsou stále jiné facelift a prefacelift.
Pokud by někdo věděl tak napište budu rád. Případně bych si musel udělat nějakou přechodku apod. Jistě bude někde návod na netu, tedy doufám.

Prozatím asi vše z mé strany. Držte pěsti at se podaří koupě auta na díly pak bych se posunul hodně daleko co se týče mého auta a oprav a výbavy. To uvidím další týden. :)
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5362
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Spooner »

Gratuluji k nové práci. Je fajn si užívat e38 jen pro radost a nehuntovat ji každodenním dojížděním do práce :).

Dodělat DSP nebude tak jednoduché jako napřiklad vyměnit videomodul a 4:3 za 16:9.
Musíš vyměnit kompletní kabeláž. DSP má 14 reproduktorů (3+3+2+2 ve dveřích a 4 v DSP platu). Takže pouze zesilovačem to nevyřešíš.

Sedačky mají rozdílné konektory, to se tady řešilo už nesčetně krát. Ale nevím, kde jsi vzal, že jsou PDC čidla stejná :). Před FL mají myslím 3 kolíčky, zatímco FL verze už mají jiný konektor.
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od volf-m »

Ono to vypadá lákavě, koupit celé auto na díly, že leccos doděláš, ale není to vůbec jen tak, sedačky podle mě nejsou velký problém, ale DSP by se mi dodělávat nechtělo, zvlášť, když origo DSP repro nebude dnes po těch 20 letech zrovna ve stoprocentním stavu. Spíš bych kdybys chtěl zlepšit audio sáhnul po cestě nechat si poradit nějaké aftermarket reproduktory. Jinak vyměnit Navi si myslím, že je úplně v pohodě, tam bych problém nehledal.
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

Díky taky jsem rád že jsem kousek od baráku, hledali stejnou profesi co jsem dělal v IT ve stejném městě tak jsem se domluvil. Teď mohu na kole nebo pěšky či autem jak potřebuji a mám to vše kousek.
Prefacelift a Facelift mají některé již společné věci to už jsme taky tady řešili.
Například PDC čidla jsem už měnil a pasují pouze faceliftové. od 97roku a nějakej měsíc už dávali novější čidla PDC stejně jako do faceliftu v polovině 98roku. A je toho více. Měl jsem zato že i třeba konektory v sedačkách budou jiné.
Pokud ne musím přeházet i konektory z druhého auta a zjistit jak to přepájet aby to vypadalo jako originál ideálně a žádnej balast.
Tuším že to tady někdo řešil i se schematem ale je to už roky a roky zpátky ... nevim zda tady nebo na BMWKLUBU... pokusím se podívat jak bude chvilka jak se přepajuje kabel případně jaké barvy na jaké piny se přepajují.

DSP tedy asi řešit nebudu. Měl jsem vizi že bych to vyměnil vzadu a pak komplet a měl bych funkci DSP ... jen bych pak nechal repasovat zesilovač a dal kvalitnější repro ale to by bylo až po té kdy by to fungovalo, ale pokud je to takovej složitej proces nebudu to asi řešit.
První vyměním dveře a blatník a opravím světla. Sklo prasklé od šutru které uletělo z náklaďáku. Sklo světla už mám nachystané.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
rajnhold
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 08, 2011 3:07 pm

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od rajnhold »

Možná bych si i pohrával s myšlenkou auto prodat ve stavu v jakém je, nekupoval další na díly a přešel rovnou na zcela silnější
a především vybavenější verzi. Jelikož do práce teď zajedeš na kole, nepotřebuješ ho mít hned.
Na tom prvním ses vyučil a nyní si zasloužíš posunout se dál.
Odpovědět