Filozof - E38 728ia Schwarz II

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

Sorry koukal jsem se na hmotnost a pouzival jsem 1.5kg a 3kg... vahu jsem jen odhadoval. nedalo mi to a sel jsem do dilny kolik maji kladiva co používám. :D

jinak auto rano mrtvé. musel me pres kabely soused nahodit. teď je baterka hozena na nabíječku. Altik dobiji 13.3 az 13.8V docela to kolísá což je špatně a počítám alternator bude zlobit. Změřil jsem odber po usnuti ale blbne merak tak musim sehnat jinej nebo kabely... vecer asi napichnu diag. zda mi něco inpa řekne.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od volf-m »

Diag bohužel většinou kolem odběru moc neporadí, tohle ti opravdu nezávidím, hledá se to blbě. Zkus odpojit pojistku na "zbytečné" věci jako telefon, navi atd
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

Tak jsem dobil baterii aspoň z větší části za 7h na nabiječce ktera tam cpala snad 9amper za hodinu na stupnici od 1 do 9amp tam cpala maximum. musela bejt uplne ko.
jinak poznatek na volnobeh na P prošlápnu plyn na cca 2500ot a vidim jak padaji otáčky tak mi palubak ukazuje chvilkama 12.4V a pohasina trochu... a pak se vrátí na cca 13.5 az 13.8V. Tak alternatoru davam 80procent a 20 že to bude nejakej odběr po usnuti jednotek. za hodinku budu mit merak tak vecer nebo ráno zmerim a uvidím. Baterii jsem radeji odpojil. kolik casu zabere demontáž alternatoru pred domem ci na chalupě. pujde to vrchem nebo musim pod auto?
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od volf-m »

Alternátor jde na M52 sundat shoru, ale stejně bych asi zkusil ještě jinou baterii. Jinak když bys dělal opravdu podstivě repas, tak vyjde stejně koupit novej a je to bez práce.
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Raisidlo77 »

Bez prace a hlavně se zárukou na celek. Altiky, brzdice, startery apod. už ani jinak neresim, než vymenym způsobem. Doporucuji :)
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

Takže několik poznatku dnes a včera.
Baterie pokud je odpojená má ráno 12,38V a večer měla ještě 12,55V
Nastartuji projedu 20KM dojedu na chalupu tam měřim s nastartovaným motorem a vidím že altík dobíjí na volnoběh 14,02V
Vypnu motor vyzkouším zda má nějakej nechtěnej odběr po 16minutách spadne z 0,8A na 0,02A což je dle mého 20mA odběr zkoušeno 2x za sebou tak snad odběr auto nemá.
Po několika zamčení a odemčení auta baterie má 12,33V. Zdá se mi to málo. Podle tabulek je to 40-50procent kapacity.
Další věc ještě ji jednou dobiju pořádně a vyzkouším doma zda drží nebo padá na 50procent kapacity. Zatím tedy mám podezření že baterie je na polovině své kapacity.

Špatné je to že když ráno dojdu k autu a baterii nechám zapojenou tak auto je totálně mrtvé.
Osobně bych vyzkoušel ještě oživení speciální nabiječkou co jste zde zminovali CTEK MXS 5.0 a používá ji známej v servisu bohužel je ted 14dní pryč tak přemýšlím zda ji kupovat nebo někde pujčit na jeden den a zkusit regeneraci baterie. Prý to občas někomu pomuže probrat polomrtvou baterku.

Osobně jsem čekal tedy od Exide Premium 100Ah že vydrží aspon 5-8let. Ale je vidět, pokud se to potvrdí muže bejt i tato baterie špatná.
Nemohu ji ještě odepsat protože stále jsem ve stavu zkoumání ale pokud altík dává 14,02V po nastartování a volnoběhu očekávám že bude dobře dobíjet a problém bude spíše v baterce. Nechci se ovšem splést a řešit jak baterii tak potom altík opravdu peníze si netisknu. :D

Raisidlo77 - myslím si že nikdo nepujde po 2-4 letech reklamovat baterii na kterou je záruka snad 6měsíců ? Takže počítám vydrží určitě nějakej rok ale kolik přesně ? Třeba to byl špatnej kus možná je stále na vině altík a 14V nic nedokazuje těžko říci. Jde taky o proud kolik jej tam teče. To já nemám šanci ted nijak zjistit ...
Ale co jsem ted konzultoval a měřil při zátěži furt drží 14V na baterce takže dávám 90procent vinu baterce. Dnes ji vemu domu nabiji naplno a nechám přeměřit zítra ve firmě jak je na tom. No pak budu shánět asi jinou značku co by aspon 6let vydržela.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Honza164 »

Ve své e32 mám Exide baterii a je na ní napsáno 2009 :) V Alfě jsem měl nejvyšší řadu Bosch, vydržela čtyři roky. Až mi klekne baterka v e32, koupím asi nějaký průměr, protože za to vážně nemá cenu vyhazovat prachy, vzhledem k tomu, že ani prémiovky nic nevydrží. Ač jsem teda z té Exide překvapený. Jenže Exide pro nizozemský trh může být něco jiného, než Exide, Bosch atd. pro český. :roll:
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Uživatelský avatar
calif
Příspěvky: 1017
Registrován: pon čer 23, 2014 2:21 pm
Bydliště: Pacov u Pelhřimova

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od calif »

Ta Yuasa je fakt kvalitní, a podotýkám že drahá fakt není, nestojí ani 3000kč, baterka do motorky mě stála víc...
Tak kup tuhle a máš klid..
https://autobaterie.heureka.cz/yuasa-12 ... gLdcfD_BwE#
E36 325i ex
E38 730iA ex
E38 728iA DJ34193 ex
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Raisidlo77 »

Na baterky (alespoň u nás) jen normální záruka 2 roky, na PowerForce (Fiamm pod obchodní značkou) máme dokonce 3roky. Baterka se dá vyreklamovat třeba i po roce používání, jenže jsou pro to potřeba podklady. Doklad o odborné montáži a hlavně oficiální papír z mašiny, která změří nezávadnost dobíjení ve voze i ne/závadnost baterky. Zařízení se schopností tisku jednotného/uznávaného protokolu stojí cca od 25tis, takže to nikdo nemá (proč, když to samé naměří ručně na pár starých měřácích).
Co se týče mých praktických zkušeností, tak Varta obecně problémová, PowerForce cca jedna z 50ks, u Exide o reklamaci nevím - samozřejmě komu klekla po záruce, nemohu vědět. Osobně ani mé okolí nebyl s Exide problém.
Zmíněnou Yuasu musím taky vychválit, do motorky je to opět společně s Exide asi to nej (z běžného) co lze koupit, jen to nesmí být Yuasa-Toplite. Do auta ale zkušenost nemám žádnou.

A k tomu umírání baterek v zimě - opět z praxe - s příchodem prvních mrazíků se prodá za den skoro tolik, co v létě za týden. Jasně, ta baterie už je načatá z léta, protože v horku dochází k rychlejšímu samovybíjení a tím pádem i k sulfataci. To ústí ve vyšší odpor, slabší proud (rozuměj načatá baterka) a to jde také ruku v ruce se zámrzností. Ono taky roztočit motor v -10 dá po kulích baterii víc, než v +35 a následně se stává nepoužitelná (byť by v létě ještě chvíli šlapala).
Doufám, že to tu po mně nečte nějaký elektroinženýr :D
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Filozof - E38 728ia Schwarz II

Příspěvek od Filozof »

Díky za informaci.
Dnes nové poznatky a už tady tím nebudu chvilku vypisovat dokud nevyřeším čím to bylo. Dnes do rána nabitá baterie jel jsem odpoledne druhým autem k borcovi co prodává baterie at to otestuje a pod zátěží říkal 12,58V což je prej v pohodě. Tak to zkoušel několikrát a dobry stále. No tak to vypadá že budu každej den jezdit stím že budu odpojovat mínus od baterie. A pak zjištovat proč když nezměřím žádnej odběr proč to jednou za čas vysaje baterku do mrtva. Takže bud altík znovu nebo nějakej odběr a v noci se probere upíří jednotka co mi vysaje komplet baterii. Ideální by byl vypínač abych nemusel řešit stálé odpojování baterie ale řekl jsem si že dám týden test a uvidíme. Bud dobíjí slabě altík ale neprojevil se pokles napětí pod zátěží se všemi spotřebiči stále 14Voltu dobíjí .... nebo nějaká jednotka občas neusne a vybije baterku. Budu sledovat snad na to přijdu dřív než zapomenu odpojit mínus a jsem zase bez auta. No bude to legrace.

Kdybych měl pul dne čas zkoušel bych ruzné varianty zamykání zda se problém třeba po 10tém zamčení projeví nebo ne. Případně sledovat protékající proud a mít na to nějakej alarm jednotku co mě pošle sms nebo mi zavolá klidně o pul noci ... fakt toto se bude špatně zjištovat pokud se to děje jen občas. Budu si muset udělat pár hodin času o víkendu a zkusit několikanásobně zamčení a odemčení auta. Až se to projeví pokud vubec.
Třeba zjistím po cestě do práce 62km a zpět 62km že mi baterie slábne a bude to vybíjení po cestě ale spíše stím moc nepočítám. Uvidím po pár dnech ale jak chlap dnes řekl baterie je dobrá a neměl by být sní problém.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Odpovědět