Calif - 728iA Oxfordgruen

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
calif
Příspěvky: 1017
Registrován: pon čer 23, 2014 2:21 pm
Bydliště: Pacov u Pelhřimova

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od calif »

nemám, byla to černota, ale pak mi to jentak napíchnul a povídal mi k tomu....nějaký papír mám, ale to není z měření...
Každopádně to žere haluze, neustále do toho leju olej, jako by to bylo snad děravý, tohle už asi gufera nezachrání...nedávno jsem tam chlístnul půl litru, ujel 300km a ted abych to dostal zas na půlku padlo tam víc jak litr, olejnička nikdy neblikne, at je tam pod rysku jak chce...nechápu, víc jak rok to žralo pořád stejně litr na tisíc a ted tohle, budu to ještě chvíli sledovat, ale začínám uvažovat o výměně motoru, repas bych se nedoplatil ačkoliv bych to raději ale to je víc jak padesát stopro , spíš víc...
Nechápu že to nehulí, pokud by to polykalo takový množství oleje, musela by to býd dýmovnice, po studeném startu vůbec nic, pak jak se to ohřívá začne jít pára jako všem co koukám v tomhle počasí, když se to pořádně prohřeje cca 60km aspon, tak můžu dát kickdown a nic, po jízdě z kopce bez plynu a následném přidání - nic...prostě nic, i hodnoty uhlovodíků na emisích zcela v pořádku, podle toho se právě pozná spotřeba oleje mi povídal technik...mě se všechny hodnoty blížily k ideálu, na volnoběh i zvýšený volnoběh nebo jak tomu říkaj, otáčky 2400rpm... jebe mě to, jinak to nemá chybu, všechno funguje OK.
E36 325i ex
E38 730iA ex
E38 728iA DJ34193 ex
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od Filozof »

Calife není moc dobré měnit motor za jinej, kterej nevíš v jakém je stavu. Snad jedině že bys měl druhé pojízdné auto s perfektním motorem, tak řeknu ok máš to grátis prohoď motory a je to.

V tvém případě bych se zaměřil na tu vanu pokud ti občas teče bude tam taky problém ale jak říkáš bude to chtít repas třeba jen malej.Neříkej že ti to zkušenej automechanik nezjistí odkud to je. Ty tam snad máš nějakej odtok z motoru a odlejvá olej jak jedeš po cestě v zatáčkách nebo pod zatížením.... To už je opravdu hodně. :shock:
Nemůže ti to když se zahřeje někudy téct ? Nebo tam máš nějakého ropáka co si pochutnává na oleji a sedí u sací koše a uchlastává olej. :mrgreen:

Když na STK nic nezjistili tak motor bude ok hledal bych tedy odkud by to teklo ven. Někde bys měl vidět mastné místa odkud to asi teče. Pokud máš kryt motoru dej tam papír bílej a upevni jej a uvidíš jaké místa jsou od oleje. Musí se to někde projevit. Bud žere motor nebo olej někudy teče ven přes těsnění či hadici případně by tlačil olej do vody ale to by jsis všiml určitě mastné vody...asi hodně mastné. :-D

Zkus to nějak otestovat vyřazovací metodou. Není možné tolik oleje ukecat stím že to nejde přes motor. Pak tedy to odchází někudy pryč - těsnění, nebo hadice prasklá atd. Olej se snad nevypařuje. :)
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
calif
Příspěvky: 1017
Registrován: pon čer 23, 2014 2:21 pm
Bydliště: Pacov u Pelhřimova

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od calif »

Vana jen klasicky rosí, chtěl jsem ji sundat abych viděl co se tam najde, utáhnout čerpadlo atd...
Motor je jinak suchý, víko taky... ted udělám poslední sledování, a pokud se ukáže že to žere takhle masivně, tak to odstavím do doby než vymyslím co s tím...
E36 325i ex
E38 730iA ex
E38 728iA DJ34193 ex
Uživatelský avatar
NORMANN
Příspěvky: 3721
Registrován: úte srp 26, 2008 8:03 pm
Bydliště: Blottendorf, Schönbach, Nickelsdorf (Erz.) (Erz.)

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od NORMANN »

jestli ti ten olej nikde prokazatelně neukapává z motoru, tak jde ven určitě výfukem, čili by asi mohl být mastný vejfuk.
asi bych se s někým na tvým místě domluvil, kdo má auto a jel bych se s ním projet, on by jel s tvým autem ty za ním s jeho a sledoval bys vejfuk svého auta, po telefonu bys mu říkal např. "ted do toho kopce na to šlápni" atd.
viděl bys jak to hulí, pokud modrej kouř, tak je to jasný, to ale bývá i zadní nárazník mastnej.
jsem celkem zvědavej, co to bude, už se ti to táhne dost dlouho.
Freude am Fahren mit E38 725tdsA / E39 525tdsA Touring, E39 530dA Touring 142kw

Ex: 2x E12 520, E12 525, E28 527i, E32 735i+ E30 316i, E34 520i touring, E34 525ixA touring
Uživatelský avatar
calif
Příspěvky: 1017
Registrován: pon čer 23, 2014 2:21 pm
Bydliště: Pacov u Pelhřimova

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od calif »

No uhlovodíky žádný, podle emisí zcela zdravý motor, kat funkční, nikde to neteče, tolik litrů by bylo vidět, včera mi to stálo celou noční v práci na hale, kvůli tomu mrazu, za celou dobu ani kapka, i v mínus patnácti to normálně natočím, když se to ohřeje nejde z toho nic, pořád to zkouším a koukám do zrcátka, nárazník suchý, výfuk černý od sazí, tankuju jen u benziny, vždy plnou nádrž. Voda čistá a neztrácí se... Nechápu... Nevím čím začít, ani za kolik bych to případně prodal, tohle bych kupci neuměl zatajit...
E36 325i ex
E38 730iA ex
E38 728iA DJ34193 ex
Uživatelský avatar
NORMANN
Příspěvky: 3721
Registrován: úte srp 26, 2008 8:03 pm
Bydliště: Blottendorf, Schönbach, Nickelsdorf (Erz.) (Erz.)

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od NORMANN »

když tankuješ vždy plnou nádrž, kolik máš reálnou spotřebu? určitě už jsi jí spočítal, že?
Freude am Fahren mit E38 725tdsA / E39 525tdsA Touring, E39 530dA Touring 142kw

Ex: 2x E12 520, E12 525, E28 527i, E32 735i+ E30 316i, E34 520i touring, E34 525ixA touring
Uživatelský avatar
calif
Příspěvky: 1017
Registrován: pon čer 23, 2014 2:21 pm
Bydliště: Pacov u Pelhřimova

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od calif »

Jezdím krátké trasy, BC ukazuje 12,5 a když to propočítám dostanu se prakticky na to samé...da se říct že to sedí s technickým průkazem.
E36 325i ex
E38 730iA ex
E38 728iA DJ34193 ex
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od Filozof »

není možné pokud to nejde výfukem aby to někde nebylo ...prostě to muže ukapávat pod zátěží ...na volnoběh nic ale pod zátěžé ti z nějaké hadice třeba teče na silnici olej ... zní to dost blbě ale nejde aby se ztrácel ...olej není voda aby se vypařoval.
Vem pořádnou baterku a mrkni na všechny hadice. Vem suchej papír na benzínce třeba a očisti všechny podezřelé hadice u motoru odkud by to mohlo vytéct. Já jsem takto před časem přišel na unik tak že se mi zdála mastná hadice. A očistil jsem ji a uvázal kolem ní hodně silně papírovej ubrousek přímo v místě spoje kde to bylo podezřelé.
Taky nikde nic nebylo ale stačilo se projet a pod zátěží a po zastavení byl papírovej ubrousek celej od oleje ...

Je to amatérská metoda ale jednoduchá. Vyzkoušej na více spojů kde by to mohlo být. A pak se jeď projet ...
Pokud je vše suché odchází to motorem ven. To pak jak říká NORMANN vyzkoušet pohled z druhého auta.
Podle té vysoké spotřeby bys opravdu měl smrad z výfuku jak kdybys něco fritoval ...

Viděl jsem Martinovo auto 740i co zahulilo celou ulic do modra ...tam to bylo jasné že litr na sto km je normální a jde to výfukem ale u tebe to je opravdu divné a už bych i vsázel na to že třeba nevidíš pořádně druhou stranu motoru pořádně (levou stranu ze spoda i z vrchu) a někde to od tama odchází pryč.

Bud výfukem nebo unik z motoru pryč. Nic jiného prostě neexistuje. :D

poslední věc když doléváš olej není to touto metodou ? pak by to bylo vše vysvětlené a už chápu proč je ho furt málo. :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=3VogKqrf8Pk
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
calif
Příspěvky: 1017
Registrován: pon čer 23, 2014 2:21 pm
Bydliště: Pacov u Pelhřimova

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od calif »

I kdyby to chcalo pod zátěži, muselo by se to projevit po stání, neco by steklo. Prostě zbytky a gravitace a pak kapka. Teď to zas stojí na novém hlazeném betonu na hale a nikde nic. Mechnik tvrdí něco o přípravku do oleje co umí uvolnit kroužky, výplach a novy olej s přísadou, že s tím má zkušenost. Výkřik do tmy, ale hůř být nemůže... Pak jedině inzerce za cenu kterou nabídne trh. Čumím tu na ní v práci a je to krásný auto. Ale repas si nemohu dovolit, už tak jsem v ní za ranec...
Edit : na krytu kapka je, sundal jsem a sáknou lisovaný koncovky servohadic. To ale dělá co to mám, v prostoru pod pumpou.. Kapka na hladinovem čidle. Drží se trošku i na spodku vany. Vypustak suchej. Nic co by svedcilo o litrovych ztrátách... Servo jsem dolil na podzim a teď je pod minimem, to je to co je na tom krytu...

http://calif.rajce.idnes.cz/Dfjkuztew/
E36 325i ex
E38 730iA ex
E38 728iA DJ34193 ex
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od volf-m »

Já bych ten motor neřešil a jezdil, ještě si to auto nějakej rok užívej ;)
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Odpovědět