Calif - 728iA Oxfordgruen

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od Filozof »

z mé zkušenosti všichni kolem co mají e39 či e38 e46 apod. kupují druhošku díly i tlumiče nebo pružiny at je to sachs nebo bilstein či další ale origo snad jen ten co má velké např. 40procent slevy apod. pak to jde i tam nakupovat ale někdy ty díly jsou nekřestansky drahé, jak na nové auto. Měli by zohlednovat staré modely nad 10 či 20let ale přijde mi že BMW chce vařit vatu i na starých autech a běžných lidech ... někdy tam jsou slevy a někdy ty díly jsou i dobré cenově ale zase jiné jsou 5x i 10x tak přepálené jako jiné značky.
Dát do našich dělníků na denní ježdění za 14K pružiny tak to bych opravdu musel brát balík peněz a chápu califa jinak kdo šetří nebo má rodinu i se slušným platem není schopen vše kupovat origo. A snad nebude nikdo tahat opice a banány BMW má sloužit a ne člověk co bude šetřit pul roku na díly to by asi nic jiného nedělal. Za 14k mám podvozek nebo spousty jiných dílů na autě.
Ale chápu že ti nějvětší fandové co dávají pul platu do auta se na to dívají jinak. My co máme i jiné platby a povinnosti a děti si toto nemužeme dovolit.
Co mě napadlo kdybych potřeboval zvednout zadek je sada pro jižní evropu a afriku kde se zvedne o 2-3cm podložkama zadek.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od JaraX »

ramena v náhradě jsou ok, tlumiče v náhradě jsou ok, jen ty pružiny jsou problém, prostě si nikdo neláme hlavu s tím že je těch typů v origo mraky a v neorigu dva.
a díly cenově rostou, např ted jsem řešil kryt pod motor E65 4k, E39 25 tisíc!! a takovych věcí je spousta, prostě na starý E38, E39, nebo nedej bože E36 stojí všecko hroznou vatu, na svoji E36 už si v origo nekupuju prakticky nic, jen těsnění mezi okýnka stojí přes 25 tisíc. na E65 se toho dá mraky koupit v origu. a třeba na X1 beru většinu věcí origo, protože třeba rameno v origu stojí 2ku :D to je prostě směšný, brzdy taky stojí podobně atd.
no a je to dany tím že ty díly prostě nikdo nekupuje, kdyby to lidi kupovali ve velkym, vyšla by vyroba levněji a cena by byla nižší, ale když si každej koupí maxgear 5 lidí jde do BMW, tak se nemužou divit.
BMW service expert - http://www.jarax.net
Paulie001
Příspěvky: 324
Registrován: pon úno 27, 2012 3:19 pm
Bydliště: Petřvald u Karviné / München

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od Paulie001 »

Taky si musite uvedomit, ze si ty dily uz na ty nase stare vrany musi objednat v malem mnozstvi,takze tomu pak odpovida cena jako za malou serii...
Dokud se to vyrabi v serii, tak jsou vedlejsi casy (nahozeni forem, nastaveni, ...) minimalni, kdyz vyrabite par kusu, ten nabeh je tam porad stejny - mozna jeste delsi a tvori vetsi pomerovou cast casu vyroby.

Kdyby vsechny dily byly kupovany v BMW, ceny by byly nizsi. Ale nikdy ne na druhovyrobnich cenach samozrejme
E38 750i
E36 323ti
E30 316i TC2 Baur
----------------------
ex: E38 730i, E36 320i Touring, E36 318i Tour LPG, S211 E500, e36 316i Compact
Uživatelský avatar
calif
Příspěvky: 1017
Registrován: pon čer 23, 2014 2:21 pm
Bydliště: Pacov u Pelhřimova

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od calif »

Hlavně že ty díly vůbec objednat jdou. Na většinu značek je to na takhle starý auta problém. Teď tam budu brát těsnění domku oilfiltru,nechci riskovat, že neorigo si tam špatně sedne nebo nebude těsnit. Ale to je pár stovek. Pro Jaraxe : chápu a v pohodě, pro mě lepší tyhle pružiny než dvacetiletý, zatáčí to nesrovnatelně lépe a jak říkám, nabývám dojmu,že ta výška je O.K.
E36 325i ex
E38 730iA ex
E38 728iA DJ34193 ex
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od Raisidlo77 »

Třeba na těsnění lze u těchto aut obas ušetřit. Já jsem zastánce výhradně originálního těsnění - pokud na to mám dát záruku na práci nebo to dělám pro sebe.
Jenže origo na E38/39/53 byl tehdy Elring. Ten vyrábí a dodává těsnění dodnes a jeho kvalita je 100%. Například na těsnění pod hlavu nebo ventildekl je rozdíl v ceně citelný (OEM/Elring).

V tomhle případě je to ale fuk. Těsnění které potřebuješ má OEM kod 11421719855 a stoji 84kč bez DPH v BMW. Od Elringu má kod 816.965 a stojí v rozmezí 75-150kč bez DPH.
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
Uživatelský avatar
calif
Příspěvky: 1017
Registrován: pon čer 23, 2014 2:21 pm
Bydliště: Pacov u Pelhřimova

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od calif »

Je to tak 120kč v ACR plus pošta... Kupoval jsem ještě řemeny ale ty jsem bral v Granexu..
E36 325i ex
E38 730iA ex
E38 728iA DJ34193 ex
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od Raisidlo77 »

Jojo, já ho umím za 110, ale Brno :)
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
spellcross
Příspěvky: 144
Registrován: čtv úno 09, 2017 1:00 pm

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od spellcross »

JaraX píše:ramena v náhradě jsou ok, tlumiče v náhradě jsou ok, jen ty pružiny jsou problém, prostě si nikdo neláme hlavu s tím že je těch typů v origo mraky a v neorigu dva.
a díly cenově rostou, např ted jsem řešil kryt pod motor E65 4k, E39 25 tisíc!! a takovych věcí je spousta, prostě na starý E38, E39, nebo nedej bože E36 stojí všecko hroznou vatu, na svoji E36 už si v origo nekupuju prakticky nic, jen těsnění mezi okýnka stojí přes 25 tisíc. na E65 se toho dá mraky koupit v origu. a třeba na X1 beru většinu věcí origo, protože třeba rameno v origu stojí 2ku :D to je prostě směšný, brzdy taky stojí podobně atd.
no a je to dany tím že ty díly prostě nikdo nekupuje, kdyby to lidi kupovali ve velkym, vyšla by vyroba levněji a cena by byla nižší, ale když si každej koupí maxgear 5 lidí jde do BMW, tak se nemužou divit.
když už se tady řeší náprava, tak by si dovolil téme využít.

vobluje mi přední náprava - při lehkém brždění se mrdá volant, nejvíce okolo 70-110 km. Občas se mrdá i bez brždění.
Které je to prosím rameno?

díky
740i, automat, '99
735i, manual, '96, DK20202
725tds, automat, '96
728i, manual, '99, DN00379
735i, automat, '00, DN64848
Ex e32, 730i, R6, '92

BMW, Z3, 99, manual, 2,8i
BMW, 330d, e46, 99, 135kW
BMW, 525d, e39, 2003

a pár dalších untercarů...
Paulie001
Příspěvky: 324
Registrován: pon úno 27, 2012 3:19 pm
Bydliště: Petřvald u Karviné / München

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od Paulie001 »

Mam podobny problem, ale dela mi to jen po prvnim rozjeti, kolem 100km/h se mi rozvibruje volant a pak uz to nedela. :D
E38 750i
E36 323ti
E30 316i TC2 Baur
----------------------
ex: E38 730i, E36 320i Touring, E36 318i Tour LPG, S211 E500, e36 316i Compact
spellcross
Příspěvky: 144
Registrován: čtv úno 09, 2017 1:00 pm

Re: Calif - 728iA Oxfordgruen

Příspěvek od spellcross »

Paulie001 píše:Mam podobny problem, ale dela mi to jen po prvnim rozjeti, kolem 100km/h se mi rozvibruje volant a pak uz to nedela. :D
bude je to pětka nebo destíka

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=31_0248
740i, automat, '99
735i, manual, '96, DK20202
725tds, automat, '96
728i, manual, '99, DN00379
735i, automat, '00, DN64848
Ex e32, 730i, R6, '92

BMW, Z3, 99, manual, 2,8i
BMW, 330d, e46, 99, 135kW
BMW, 525d, e39, 2003

a pár dalších untercarů...
Odpovědět