Stránka 1 z 9

750IL - E32 - příběh pokračuje

Napsal: ned pro 04, 2016 5:08 pm
od kubbacher
Ahojte kolegové a fanoušci sedmiček,

letos na jaře jsem se zařadil mezi vás šťastlivce, kteří si mohou dopřát leštěnku jen tak na výlet v neděli. Cestu k mé sedmičce hodnotím jako částečně trnitou, ale myslím, že se to nakonec povedlo. Nejdůležitější pro mne bylo mít jasno v tom co chci a co za našetřený obnos mohu koupit, vzhledem k tomu, že jsem se byl na sedmičky podívat i v De, tak byť to ve všech případech nedopadlo, nastřádal jsem si cenné informace o trhu s E32.
Nakonec jsem našel, nebo spíše si mě našla sedmička zdejšího člena DJ Racinga, nejprve jsem tomu nedával naději, ale po několika obsáhlých telefonátech o tomto autě a Bavorácích obecně jsme se s DJ Racingem setkali. Svým vztahem a zapálením k tomuto autu mne přesvědčil, že auto bylo v dobrých rukou a je do min. dobrý základ pro youngtimera.
S autem jsem nakonec odjel domů včetně hromady náhradních dílů a kol a vzhledem k jeho stavu mohl užívat letních měsíců, nakonec se mě podařilo účastnit se Vallašského srazu u Kajce.
Suma sumárum jsem letos najel nějakých 1500km a koncem září auto odstavil s tím, že přes zimu začnu vychytávat mouchy. Jedinou věc co jsem mu letos dopřál byly kola Style 5 a kanaldekly uložil do archivu.
Odstavení auta na delší přestávku, zde již na Stylech 5.
Odstavení auta na delší přestávku, zde již na Stylech 5.
Ahojte

Nyní jsem se naplno pustil do vychytávání much - kdy zejména o víkendech trávím v garáži - tedy pokud nemáme s rodinou něco na programu.
Plán oprav je následující:
interiér:
- oprava stropnice
- oprava motorku zadní roletky - vychozené zuby na kolečku v převodce
- osvětlení budíků - výměna žároviček - asi největší banalita
- renovace volantu - nechám jej znovu obšít
Začínám interiérem
Začínám interiérem
Zadní roletka zlobí - motorek musí ven, stropnice je prověšená, musí také ven
Zadní roletka zlobí - motorek musí ven, stropnice je prověšená, musí také ven
podvozek:
- začínám zadní části - tu již demontuji a chci jí renovovat
- zadní tlumiče
- regulaci podvozku
- ramena
- diferenciál
- nápravnice
- zejména chci vyměnit brzdové a hydraulické vedení, věk a provoz se zde značně projevil
atd.
Aktuální stav - chybí sundat nápravnice, diferák, nádrž
Aktuální stav - chybí sundat nápravnice, diferák, nádrž
Zadní část bych rád dokončil do poloviny příštího roku a posléze se pustil do pření části, auto plánuji zprovoznit někdy během roku 2018, ale čas mě v tomto případě netlačí, což považuji za velkou výhodu.
Ve finále nechám opravit karosařinu, je zde několik míst, které budou potřebovat vyladit a posléze chci auto znovu hodit do laku, protože již jednou lakované bylo a nebylo to moc dobře provedeno.
Podmínky pro některé operace jsou sice bojové, ale chci si tím projít a každou součástku nechat projít mýma rukama. Cesta renovace nebude úplně lehká, ale věřím, že jednou cíle dosáhnu.

Na úvod bych se zeptal, zda máte někdo zkušenost se sundáním palivové nádrže, která mě nyní čeká?

Díky

Kuba

Re: 750IL - E32 - příběh pokračuje

Napsal: ned pro 04, 2016 5:12 pm
od kubbacher
Ještě pár fotek z rozborky:
Zadní tlumiče
Zadní tlumiče
IMG_4235.jpg
Celá ramena včetně koulí
Celá ramena včetně koulí
Tady s kamarádem z dob hlubokého socialismu:-)
Tady s kamarádem z dob hlubokého socialismu:-)

Re: 750IL - E32 - příběh pokračuje

Napsal: ned pro 04, 2016 6:03 pm
od Paulie001
Ahoj,
paráda, že jsi konečně přidal svoji sedmu, jsem zvědavý na to, jak ti to půjde od ruky.
Každopádně je fajn, že tě netlačí čas a můžeš si to rozplánovat podle možností.

Re: 750IL - E32 - příběh pokračuje

Napsal: ned pro 04, 2016 7:50 pm
od Huff
Na opravu rolety je fígl - po drobné úpravě přesně pasuje motorek s převodovkou z E38, jen se musí vyměnit i s kruhovým "vahadlem", které je na něm nasazené, protože je jiný tvar hřídelky převodovky. Originál motorek s převodovkou pro E32 stojí asi 5000 Kč v BMW, starší roletu z E38 koupíš za pár stovek a to ozubené kolečko je v něm už z odolnějšího materiálu.

Při opravách doporučuji nerozebírat zbytečně auto na atom, ale postupovat po etapách, často se stane, že se v tom zasekáš časově i finančně, po nějaké době se vytratí zápal, pár věcí poztrácíš, zapomeneš a je z toho neverendingstory... Vlastní zkušenost, Raisidlo by o tom mohl napsat knížku. Mám dvě auta rozdělaná z dob studií, mezitím jsem začal pracovat mimo dosah garáží a na pár let se to celé zastavilo. Teď pracuji hlavně na pořádném zázemí, do léta budu auta stěhovat a snad se to zase rozjede.

Jinak přeji hodně sil a úspěchů.

Re: 750IL - E32 - příběh pokračuje

Napsal: ned pro 04, 2016 8:17 pm
od kubbacher
Ahoj kluci,

díky za radu, s tím motorkem z E38 mě to napadlo, ale neměl jsem to nikdy v ruce takže tato rada je pro mne velmi zajímavá. Jenže to by znamenalo vyměnit orig. roletku za roletku z E38.Já to nyní řeším výrobou nového ozub. kolečka, ale ještě nemám vyhráno.

Auto na atom rozebírat neplánuji, motor, převodovka a interiér až na detaily je v pořádku, ale podvozek chci mít top, když to nepozná zimu.
Také jsem přemýšlel jak to celé pojmout ať se v tom neztratím, takže to dělám na etapy, mám k tomu etk, Bentley manual, a neustále fotím detaily demontáže. Díly si sortuji do krabic, spojovák a drobné díly si sáčkuji a označuji, protože velkou část těchto věcí dám novou, něco nechám znovu nazinkovat atd.
Já už jsem v situaci, kdy mám své bydlení, rodinu a hlavně moje drahá polovička je už s touto mou plechovou milenkou smířena, čili mě stačí sejít schody do garáže a můžu se mazlit :mrgreen:

Uvidíme, kde se budu nacházet za rok o tomto čase.

Re: 750IL - E32 - příběh pokračuje

Napsal: ned pro 04, 2016 8:29 pm
od Huff
Roletka zůstává celá originál, mění se jen motorek s převodovkou, který je na 95% stejný, rozdíly jsem popsal. Nové kolečko jsem taky řešil, ale výsledek byl drahý a nejistý. Další možnost je to objednat na ebay, kdosi snad v Asii repliky těch koleček dělá, říkal mi o tom jeden kluk z SK, který si ke mě přijel pro díly.

Re: 750IL - E32 - příběh pokračuje

Napsal: pon pro 05, 2016 8:25 am
od fishmaker
opravu motorku roletky na e38 jsem tady někde popisoval dost důkladně...takže stačí pohledat...žádné kolečko se tam měnit nemusí...maj to chytře vymyšlený ;)

jinak pěkně ses do toho pustil...držim palce a tu garáž ti "závidim"... dělat takhle v teple :D ;)

Re: 750IL - E32 - příběh pokračuje

Napsal: sob pro 17, 2016 9:06 pm
od kubbacher
Koukal jsem na vlákno kolem opravy převodky u E38, je pravdou, že dle obrázků to vypadá skoro stejně jako u E32. Já mám problém s chybějícím ozubením velkého kolečka, tohle už podložka pro vymezení vůle mezi motorkem a převodkou nezachrání. Nicméně jsem našel jednu firmičku, která by mě měla vyrobit ozubené kolečko nové - ocelové, jediné co mě nevyrobí je zarážka pro péro uvnitř, ale s tím už si nějak poradím.
Práce na autě dále pokračují, podařilo se mě sundat diferák a nápravnici, čili jsem už ve fázi, kdy se mohu pustit do ošetření karoserie v místech, které jsou většinou nedostupné a čeká mne výměna rozvodů brzd, hydrauliky a paliva, viz. foto níže.
IMG_4348.jpg
Nápravnice
Nápravnice
Dále mne pravděpodobně čeká přetěsnění diferenciálu, z letmého pohledu je patrné, že na jedné straně netěsní - máte s tímto někdo zkušenosti? Lze gufera vyměnit, aniž bych zasahoval do vnitřního uspořádání této věci? Je něco na co bych si měl dát pozor?
IMG_4355.jpg
IMG_4356.jpg
Jsem docela zvědav, jak to vše budu dávat zpátky na auto to si ještě užiju, ale zřejmě to zkusím dát již jako komplet, tak jak to probíhá standardně ve výrobě.

Re: 750IL - E32 - příběh pokračuje

Napsal: úte dub 11, 2017 6:30 pm
od kubbacher
Konečně mám chvíli času, abych to tady trochu oživil, práce na autě pomaličku postupují a je třeba se s vámi podělit o nějaké střípky.
Přetěsnění tlumičů včetně výroby horních pouzder, ještě chybí vyrobit silentbloky těchto tlůmiču, zatím se mě nepodařilo najít originál, pravděpodobně budu muset nechat vyrobit na zakázku.
Přetěsnění tlumičů včetně výroby horních pouzder, ještě chybí vyrobit silentbloky těchto tlůmiču, zatím se mě nepodařilo najít originál, pravděpodobně budu muset nechat vyrobit na zakázku.
IMG_4527.jpg
Tlakové zásobníky a ventil prošel také kůrou.
Tlakové zásobníky a ventil prošel také kůrou.
Diferenciál přetěsněný - vyměněny gufera, náplň, těsnící kroužky, šrouby za odolnější zinkoniklové.
Diferenciál přetěsněný - vyměněny gufera, náplň, těsnící kroužky, šrouby za odolnější zinkoniklové.

Re: 750IL - E32 - příběh pokračuje

Napsal: úte dub 11, 2017 6:36 pm
od kubbacher
Náboje kol očištěny, ošetřeny a nalakovány.
Náboje kol očištěny, ošetřeny a nalakovány.
IMG_4538.jpg
Třmeny očištěny, nazinkovány a ostatní spotřební vyměněno.
Třmeny očištěny, nazinkovány a ostatní spotřební vyměněno.
Brzdové vedení komplet připraveno nové, vytvaroval jsem si to sám pomocí petrlovací sady a ohýbacích kleští, dále potáhl smršťovací bužírkou.
Brzdové vedení komplet připraveno nové, vytvaroval jsem si to sám pomocí petrlovací sady a ohýbacích kleští, dále potáhl smršťovací bužírkou.