Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Huff »

Super. Věřím, že z výsledku budeš nadšený.
BMW E32 730ia V8
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

Takže, jak to probíhá a co se bude dělat:
+ výměna tlumičů - už jsem koupil Sachsy
+ výměna dorazů a prachovek - objednám originály
+ výměna příčných a podélných ramen - snad se mi podaří sehnat Lemfordery, u tlačných to vypadá bledě
+ výměna uložení tlumičů - nevím co objednat, Lemfordery nejsou, snad Meyle HD. Nejlépe by bylo sehnat origo s upraveným odklonem -30mm, ale to vychází na desítku
+ Powerflexy - již zakoupeny na celý předek, tj. do ramen a do stabilizační tyčky. Na stabilizační tyči už jsou nainstalované.
+ Kostice - jsou tam úplně nové, ale jedna se začala protáčet při povolování, nevím jak ji chytnout při dotahování, aby se neprotáčela
+ Čepy řízení - ty jsem si zku*vil, když jsem na pravé straně nemohl vymlátit čepy ramen. Což mě moc těší.

Včera jsem začal rozdělávat levou stranu, všecko šlo jak po másle. Ještě jsem si říkal, že udělám i pravou stranu, že je to brnkačka. Ještě, že jsem to nedělal. Jinak bych nas*áním neusnul. Dneska jsem začal dělat pravou stranu, všecko ok, ale za boha nešly vymlátit čepy ramen z těhlice. Tak jsem chtěl sundat aspon tehlici, že povolím čep řízení. Ten se samozřejmě začal protáčet. Tak že sundám čep na tyčce řízení, tak zase nejde odklepnout. Mám toho dost. Dneska jsem poprvé to auto nenáviděl. Musím trochu vychladnout a v týdnu se do toho pustit zase.
Původní plán byl, že tento víkend to rozdělám, přes týden po práci nachystám tlumiče, ramena atd. a o víkendu složím. Po dnešku to vidím tak na tři týdny.
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Huff »

Alespoň toho budeš mít víc nového, když si to při demontáži do_urvíš. :)
BMW E32 730ia V8
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5362
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Spooner »

Snad mě neukamenujete, ale mám dotaz... :)

K čemu jsou dobré strongflexy?
Co jsem vypozoroval ze svého okolí, tak mám za to, že jsou to polyuretanové náhrady za gumové silentbloky, které dávají někteří majitelé do svých 3er (nejčastěji e36, e46) z nějaké mnou neznámé filozofie :). Vždycky jsem myslel, že to používají jen pacienti, kteří lítají bokem a dávají svým autům pořádně na prdel.
Proto mě zajímá, k čemu je to dobré na e32...
Podle mě, když uděláš vše tuhé, tak se vibrace budou přenášet do interiéru a novým tlumičům to taky určitě moc nepomůže. Vím, co se děje v interiéru kamarádovy Mazdy 3 MPS po výměně "gumového" držáku převodovky za PU držák :D
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Huff »

Nevratně si "upraví" nová ramena a pak poreferuje. :) Na stabilizátoru bych to klidně zkusil, ale do předních ramen bych nesahal. Když je náprava nová, tak to jede jako po kolejích, ale časem odejdou kuláky v ramenech, vibruje to a je to nestabilní. Což tady odejdou dříve, protože to silentblok nevypruží a všechno půjde do nich. Navíc si myslím, že konstruktéři počítali s tím, že to zavěšení je elastické, stačí se podívat, jak je tvarovaný silentblok a jak se to rameno hýbe oproti čepu v silentbloku, když propruží. Pochybuji, že výrobce strongflexu vzal toto v potaz.

Ne vždy mám ale pravdu, tak budu přát, aby to tak nebylo a jezdilo to jako motokára.
Naposledy upravil(a) Huff dne pon lis 06, 2017 9:21 pm, celkem upraveno 1 x.
BMW E32 730ia V8
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5362
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Spooner »

Huff píše:Pochybuji, že výrobce stronflexu vzal toto v potaz.
Myslím, že u Poláků nehrozí, že by vylepšili to, co vymysleli vývojáři v BMW :)
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

Asi třicet minut sepisuji sumarizaci, co se na autě udělalo a jak dopadla ta přední náprava, mezitím se mi odhlásil účet a po přihlášení text zmizel :lol: Takže jenom ve zkratce: Jezdí to parádně, ale budu muset všecky ty dojmy sepsat znovu :lol: Tak třeba někdy v týdnu.
Tady aspon foto z celého roku: https://1drv.ms/f/s!AgjXeuKEKJZlgd9CM_glDVZXZKkG7g
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

Tak pokus číslo 2 :D
Napíšu takovou krátkou sumarizaci toho, co se na autě letos udělalo a kde to má ještě nějaké mezery. Rozdělím to do kategorií exteriér, interiér, podvozek a brzdy, motor a převodovka.
Exteriér:
Exteriér sedmy mi dělá radost. Moc práce tam nebylo. Metodou PDR se nechaly vytáhnout sem tam nějaké důlky, vyměnili se clony klik a gumičky, co jsou okolo. Vyměnil jsem přední světla. Namazal štelováky a nechal je seřídit. Původní světla byla celkem zakalená, takže to dost prokouklo. Dále jsem vyměnil PZ senzor PDC. Podařilo se mi haluzově sehnat úplně nové čidlo na bazoši za 600Kč. Plus jedno čidlo se vyměnilo na předku. PDC chodí jak má, takže paráda. Chtělo by to ještě vyměnit přední mlhovky, ale v originále jsou dost drahé. Dále ještě vyřešit svítivost světel, zřejmě proběhne zástavba HID sadou, ale zase bude vyskakovat chyba. Takže na to budu muset ještě nějak přijít. Venek auta už prakticky čeká jenom na rozleštění. Na to se těším úplně nejvíc. Jo a ještě se rozleštily límce kol.
Interiér:
Tady už bylo práce víc. Původní nefunkční rádio Becker nahradil Pioneer mvh8300bt, autorádio s displayem. Díky tomu se auto přesunulo do 21.století, příjemně se ovládá, navíc můžu mít mobil v kapse a přitom volat. Zároveň jsem vytlumil přední repro, časem by to však chtělo výkonnější aparaturu. Auto je tichoučké, ale chtělo by to ještě dodatečně vytlumit kufr a podběhy. Co mě nejvíc trápilo, byl dědkovský volant, co mají tyhle e32. Podařilo se mi sehnat stejný, ale dřevěný a teď je to podle mých představ. Kožené přechody volantu se musely přečalounit, jinak je jak nový. Kožené volanty moc nemusím, vždycky jsem byl zvyklý na dřevo, takže velká radost. Dále jsem vyměnil číselník a pásek u řadící páky plus se udělalo plno takových blbinek. Na řidičově sedačce bude potřeba opravit výsuv opěrky, na spolujezdci jsem to již opravil. Dále přecvakává zadní roletka a nějaké další roletky chybí. To jsou ale věci, které mě teď netrápí. Jediné co se ještě udělá, tak zadní lavice. Jsou na ní nějaké škrábance, zřejmě od nějakého malého čoklíka. Jedna firma v Brně mi to dá do pořádku. Stejně jako exteriér i interiér, už prakticky čeká jenom na pořádnou očistu a impregnaci.
Podvozek a brzdy:
V pátek jsem doskládal přední nápravu a výsledek je parádní. Vibrace při brzdění jsou pryč, celkově se auto dost zklidnilo. Je to prostě úplně jiná káva. Vyměnili se tlumiče (Sachs), uložení (Meyle HD), dorazy, prachovky (obojí originál), příčná ramena, tlačná ramena, čepy řízení a axiální tyčky (vše Lemforder). Plus teda ty polyuretany. Ty polyuretany nejsou zas nějak extra tvrdé. Vůli to má stále dost velkou. Uvidíme, na Alfě mi to sloužilo dobře, třeba to tady fungovat nebude. Zatím se to však chová velmi dobře. Budu však muset ještě nechat udělat geometrii. Do jara by to chtělo i nové desky a kotouče, jak na zadek, tak na předek. Chtělo by to také nové obutí, ale vzhledem k výdajům, to budou muset gumy ještě jednu sezónu zvládnout. Suma sumárum přední náprava byla ta nejdůležitější oprava, auto se teď chová mnohem lépe. Na komfortu bohužel ubírají Eibachy pružiny, ale i tak je to jinde. Včera jsem s tím najel asi 100km jen tak bezhlavě, protože se nedalo vydržet si nezařídit :lol:
Motor a převodovka:
Stejně jako u exteriéru, tak i v této kategorii moc práce nebylo. Což jsem rád. Na motoru se vyměnili svíčky, olej, filtry, chladící kapalina. Výfuk se na některých místech zapastoval a vyměnili se těsnící kroužky a šrouby. Jediné, co mě trápí, je únik oleje, někde mezi motorem a převodovkou. Za měsíc stání ukápne skvrna asi o velikosti vajíčka. Celkově mám po motorické stránce z toho auta nesmírnou radost. Motor si jenom přede, je hezky tichý, převodovka řadí hladce. Snad jenom čtverka lehce zatáhne za studena. Na jaře ještě jednou vyměním olej a doufám, že žádné jiné problémy nebudou.

Když to nějak sečtu, tak musím udělat tu geometrii (to chci hned tento týden), vyřešit tu zadní lavici (asi v prosinci), odstranit blikající airbag (po výměně volantu začal blikat, zatím to vypadá, že jediný, kdo mě asi pomůže bude Renocar), vyměnit ještě ty brzdy (po novém roce) no a hurá do finále, tj. rozleštit lak, všecko ošetřit, umýt motorový prostor, podběhy a napucovat interiér. Tak jako tak, to bude pekelně dlouhé čekání na sezónu :) Doufám, že je to nějak srozumitelně napsáno, včera jsem to tak dlouho sepisoval a pak mi to zmizlo, už se mi s tím nechce drbat znovu, takže teď napsáno jenom tak horkou rukou.
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5362
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Spooner »

Ten volant se mi líbí ;). Hezky kombinuje velké dřevěné kormidlo s origo airbagem. Taky jsem nad ním chvíli přemýšlel, ale po tom, co jsem se rozhodl auto prodat, už to neřeším :)
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

Hlavně je problém ho sehnat. Myslím, že jsem měl velké štěstí. Trochu jsem měl obavu z odstínu, ale nakonec tam hezky sedí. Má příjemnou tloušťku, dobře se drží a při vracení volantu příjemně prokluzuje mezi rukama. Dá se říct, že až co tam mám ten volant, tak jsem se do toho auta zamiloval :)
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Odpovědět