Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

Zkusím ještě sepsat, jaké má e32 v současné době nedostatky, resp. nedostatky o kterých vím :D Pro přehlednost to zkusím rozdělit do kategorii Exteriér, interiér, Motor a převodovka, podvozek.
EXTERIÉR - Tady po celou dobu moc práce nebylo a víc asi nevymyslím. Auto je rozleštěné, lak je moc pěkný, oděrek minimum. Tuším, nějaká oděrka je na plastu nárazníku na PP straně, ale to mě netrápí. U předního okna v oblasti zrcátka je puchýřek, ale na to zatím kašlu. Z venku už se to auto nikam nepohne. Další level by byl komplet nový lak, nové lišty atd. což já dělat nebudu. Možná můj vnuk :lol:
INTERIÉR - Nutno opravit hlavovou el. opěrku řidiče, přecvakává zadní el. roletka, chybí LZ roletka, LZ trojúhelník, PZ trojúhelník. PP okno vyjíždí pomaleji, nefunguje podsvícení paměti sedadel, nesvítí nápis PDC, nefunguje LP zámek dveří, přední sedačky mají trochu vůli. Takovýchto blbostí se udělalo dost a jak vidno, ještě dost jich budu muset udělat.
MOTOR a PŘEVODOVKA - V převodovce vyměnit olej a filtr. Bude potřeba vyměnit další kapaliny v difu, v nivu, někde mezi motorem a převodovku ukápne olej, asi koupím nový střední díl výfuku, zatím je jen zapastovaný. Žádné další nedostatky zatím neshledávám. Motor si jenom vrní, je hezky tichý, převodovka hladká, prostě spokojenost :D
PODVOZEK - Časem koupím origo pružiny na předek, bude to chtít zrepasovat zadní nápravu. Takže tady bude ještě taky nějaká práce.
Takže asi tak. Práce se udělalo dost, mám z toho auta fakt radost a jsem rád, že se mám za sebou první velkou vlnu oprav. Nedostatky, které jsem vypsal, se udělají časem, nejsou to žádné vážné věci, takže ted už nemusím tolik spěchat.
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

Dneska jsem to vytáhl na výlet, cca 220km z toho 200km po dálnici. To auto je fakt nejlepší na dálnice. Tempomat, vylepit se do těch křesel a užívat si pohodičku. :) Auto šlape opravdu pěkně, tak nějak tomu nemám co vytknout. Samozřejmě se ale muselo něco podělat. U řidičovi sedačky se přestala naklápět pravá strana sedačky. Což mě dost štve, protože v sobotu odjíždím do Makedonie, kde budu asi 4 měsíce a na tak dlouhou cestu bych potřeboval, aby polohování sedačky fungovalo. Už nemám čas vydělávat sedačku, takže si trošku zkusím pohrát s bovdenem (jestli se tam dostanu) jinak bohužel. No naštěstí je to ted v optimální poloze, ale přece jenom když sedím v autě deset hodin, tak si tu sedačku chci zaklonit, pak zase nazpět, prostě udělat si pohodu. Tyhle kraviny mě na starých autech fakt štvou :|
Přílohy
upraveny_media-share-0-02-04-11a21e9c5048c479e5a280a78266a55510e9f027906f9844c4c53e938d1e308d-979bf527-92ad-47a8-a645-25ce4d3568e1.jpg
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Uživatelský avatar
rajnhold
Příspěvky: 532
Registrován: pon srp 08, 2011 3:07 pm

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od rajnhold »

Častý problém sedaček.
To se Ti vysunulo lanko v bovdenu a nepohání posuv. Lanko má na svém konci malý čtyřhran a ten vyjel z motorku ve kterém je zase čtyřhranný otvor.
Bohužel sedadlo musí ven z auta. Seřiď si v tomto poškozeném stavu opěradlo do optimální resp. rovné polohy, čili ať záda nemáš víc vlevo nebo
vpravo, pak vytáhni sedadlo z auta ven a zasuň čtyřhran do motorku. Já jsem bovden raději zkrátil o 1cm, aby se tento problém již neopakoval.
To zvládneš, hodně štěstí.
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

Opraveno. Byl to přesně ten problém jak říkáš. Nakonec ani sedačka nemusela jít ven, ale padlo u toho plno sprostých slov. Bovden jsem odříznul a už to chodí. Opravil jsem i tu výsuvnou opěrku. Tak snad už to nebude dělat problém. Tady je i pěkné video, jak to stačí udělat. https://www.youtube.com/watch?v=n5HmSQRpKF4
Dneska dáme další projíždku, hold se s tím musí jezdit, abych ty chybky vychytal, ale snad už před cestou nebudu nic řešit.
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Filozof »

Super přidej pak nějaké video a fotky z cest klidně sem. Rád se podívám. Případně na odkaz na youtube a jízdu v Makedonii nebo po cestě docela by mě to zajímalo pokud budeš něco fotit a natáčet rád se mrknu.
At se daří a at auto slouží na cestách. Je to radost vidět e32 7er. ;) :)
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

Díky :) Budu se snažit něco vytvořit a dám to sem. Jinak na OneDrive dole jsou nějaké aktuální fota. https://1drv.ms/f/s!AgjXeuKEKJZlgd9CM_glDVZXZKkG7g
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

Dnes odstraněna poslední vážnější chyba. Kontrolka airbagu už nesvítí, auto muselo do Renocaru v Brně na diagnostiku. Zítra vyrážíme, tak nám se sedmou držte palce, at to zvládneme. Resp. já to zvládnu, ale aby to zvládla 7edma :lol:
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

Už týden jsme se 7edmou v Makedonii. Nejsem moc na internetu, jsem rád, že si od těchto věcí můžu odpočinout, ale přece jenom něco napíšu. Ted jak to pojmout. Vezmu to od samého konce a až potom popíšu samotnou cestu, protože v úplném cíli nastal problém.
Do Skopji jsem přijížděl okolo desáté dopoledne, za slunného dne. Potřeboval jsem zaparkovat auto do patrových garáží a jít si vyřídit pár věcí. Od obchvatu do centra, kde jsem potřeboval auto zaparkovat, bylo potřeba projet celým městem. Provoz je tady trochu jiný než u nás. Ne snad ani hustější, ale lidé přebíhají kde se jim zachce, auta parkují všude možně, taxíky staví kdekoliv, autobusy nemají zálivy. A tak je nutno pořád všechno objíždět a jezdit cik cak. Už po najetí do tohoto chaosu řadím na automatu pouze trojku, protože jinak to přeřazovalo furt hore dole. No a jak jsem se motal v tomto chaosu, začínala jít teplota dost nahoru. Do patrových garáží jsem najel tak tak, že to lízalo červenou stupnici a já mohl motor vypnout. Po celé té úžasné cestě, kterou popíšu vzápětí, jsem byl neskutečně zklamaný a naštvaný. Proč se to začlo hřát? Vím, že mi to jednou udělalo i v Brně, i když ne tak extrémně. Pak jsem s tím autem jel několikrát a nic. Pár dní před touto cestou jsem s tím jel na Pálavu, kde jsem u Mušova potkal kolonu, ve které jsem popojížděl dobrých 20 minut, bylo 32C, pálilo slunko a teplota byla pořád ve středu, prostě nic. Já si jenom seděl v klimatizované sedmě. Je to pro mne docela rozčarování. Začal jsem tedy projíždět různá anglicky psaná fora a evidentně v tom nejsem sám. Jeden borec tam psal, že to po výměně chladící kapaliny odvzdušnoval několik jízd. Další zase psal, že se tyhle motory zavzdušnují při nízkých otáčkách (nevím, jestli jsem si to dobře přeložil), což se mi zdá jako úplná blbost, jenže ono to tak nějak je v mém případě. Auto už týden stojí, nepotřebuji tady s ním jezdit, ale nějak nevím co s tím. Zajímavé je, že k tomu jednou za dva dny přijdu, povolím víčko od expanzky a vždycky to trochu zasyčí. Kde se tam sakra ten tlak bere? Jediné co mě napadá, že při každé jízdě, resp. pauze, budu upouštět tlak. Možná je to zavzdušněné, jinak fakt nevím. Vzhledem ke stavu motoru si nemyslím, že by byla KO pumpa, zarostlý chladič, nebo nefunkční termostat. Termostat bych teda měl poznat podle teplé/studené spodní hadice, to ještě vyzkouším. Fakt nevím. A fakt nechápu, proč to udělá jenom v některých případech. Když jsem stál ve větším horku v kolonách, tak to třeba neudělalo. Fajn, to by byla ta nepříjemná stránka. Nechci být pesimistický, tak zkusím trochu popsat cestu, ta byla úžasná.
Z Brna jsem vyrazil po osmé večer a jel jsem po trase Bratislava-Budapešt- Bělehrad-Niš-Skopje. Cesta byla parádní. Uvelebil jsem se do pohodlných sedaček a neskutečně si to vychutnával. Za Budapeští prakticky až do Skopje žádný provoz, hezky na tempomatu 120km/h. V paměti jsem si hezky nastavil normální polohu a pak polohu relax, kdy se mi pěkně sklopilo sedadlo, nastavily zrcátka a já si jenom povytáhl loketku o stupínek víš a hezky přidržoval volant. Dále se mi líbilo, jak je auto tiché, takže se dala krásně nerušeně poslouchat hudba, anebo naopak být v tichu. Vůbec všecky ty funkce co to auto nabízí jsou skvělé. Před cestou jsem tam nainstaloval HIDy, možná je to pro někoho prasárna, ale svítí to parádně, nemůžu si to vynachválit, takže jsem z toho měl počas cesty taktéž velkou radost. Mám ještě pár takových perliček, které se těžko popisují, je nutno je zažít, ale zkusím to.
Jedu si na tempomatu někde mezi Budapeští a Szegedem v pravém pruhu a chci předjet auto. Za sebou vidím xenony, jsou ještě daleko a tak si říkám, jo, nebudu ho blokovat, nemusím ani přidávat, předjedu toho přede mnou. Borec jel však celkem rychle a probliknul mě. Silnice byla lehce vlhká, ale už byly vyjeté suché pruhy. Říkám ok. Tak dám kickdown, abys neřekl, že tě brzdím. Co se v ten moment stalo, mě celkem vylekalo. Sedma sebou trhla, zabrala a auto zamnou se začlo vzdalovat. Jenže, to trhnutí doprovázela kontrolka trakce. Já úplně že, cooo? To auto zahrabalo ve 120? Kdyby v nějakém sportáku, ale tady???
Další zábavu jsem si užil ráno na konci Srbska, kde chvílema je dálnice, pak zase okrsky. už mě trochu nudil předpisový styl jízdy, tak jsem to na těch okrskách párkrát zešlápnul a nestačil se divit. To auto snad potřebovalo pořádně provětrat, protože tahá jak o život. Takhle to snad ještě nikdy nejelo. To auto mělo prostě docela dost solidní sílu. Nejsu hovado, že bych předjížděl, když jede něco v protisměru, ale poznal jsem, že s tímhle autem to není fakt žádný problém. Vůbec nikoho neohrožuju, to protijedoucí auto projíždí a já už su dávno zařazený. Nevím, jestli je možné, že se nějak vymetli pavouci tou jízdou, ale tahá fakt pěkně. Měl jsem pocit, že nějak lépe, než obvykle. Jak zase začla dálnice, tak jsem si to dal dvoustovkou a to bylo taky velmi příjemné. Mám pocit, jako bych jel v letadle a ta část cesty utekla jak nic.
Takže asi tak. Jak říkám, jen škoda toho konce, protože jízda byla snad nejlepší v mém životě. Pohodlné, tiché autíčko. Po víc jak 12 hodinách jízdy nemůže být o únavě ani řeč. Ten den jsem fungoval až do desíti do večera a byl jsem ok. Uvidíme, co bude dál.
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

Jinak, tohle je současné parkování mé 7edmy. Ono to vypadá dost hrozně, ale je to fakt nejlepší místo, kde ji můžu mít. Ve čtvrti, kde bydlím, jsou hodně úzké uličky, takže tak velké auto nemám kam dát. Další výhodou je, že je tam chládek, nepere na to slunko, které tady má celkem sílu a ani na to neprší. Jediné co, tak na to padá prach, ale to ničemu nevadí.
Přílohy
upraveny_WP_20180621_19_13_11_Pro[1].jpg
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Honza164 - BMW 740i e32 10/93 DD59204 (1995)

Příspěvek od Honza164 »

Situace je následující. Na chladiči se udělaly praskliny v místech toho plastu na řidičově straně. Když se s tím jede, tak ok, ale jak se stojí v kolonách, tak se začíná hřát. Chladič jsem tady objednal nový, tak uvidím co dojde, vyměním to tady a snad bude vše ok. Jooo, se starýma autama se nikdy nenudíš :)
Přílohy
upraveny_WP_20180710_15_16_57_Pro (1).jpg
upraveny_WP_20180710_15_38_01_Pro.jpg
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Odpovědět