Stránka 1 z 1

Problémové motory BMW

Napsal: čtv zář 25, 2014 8:21 am
od Filozof
Bylo by dobré tady uvést jaké motory jsou problémové at si člověk dá pozor.
Tak zde dám co jsem dohledal.

BMW N63 „4.4 Biturbo“ (do 2012)

Kódy: N63B44

Výroba: od r.2008 dodnes, rizikovost do 2012

Nasazení: BMW 750i/Li, BMW X5/X6 50i, BMW X6 ActiveHybrid, BMW 550i (vč. Gran Turismo), BMW 650i (coupé, cabrio)
BMW N63- detail turbodmychadel.jpg
Problematický osmiválec se montoval mj. do hybridní X6 nebo do limuzíny 750Li; jeho slabinou je nedostatečné chlazení dvojice turbodmychadel
Důvod: Jeden z nejproblematičtějších motorů BMW posledních let. Slabým místem je hlavně chlazení, kterému neprospívá už samotná koncepce vidlicového motoru s dvěma turbodmychadly „zazděnými“ žáruvzdornými plechy mezi řadami válců. Je takřka nemožné je odvětrat a uchladit tak, aby na nejvíce tepelně exponovaných místech nedocházelo ke spékání oleje.

V kombinaci s kolabujícím okruhem vodního dochlazování turbín dochází nejdříve k zapečení oleje v holendrech turbodmychadel, v pokročilých případech zakarbonování „vršku“ motoru to odnáší i vačky a variátory časování ventilů. K tomu přičtěme natahující se rozvodové řetězy a při vypnutém motoru protékající vstřikovače, které benzínem odmastily válce některých exemplářů tak dokonale, že ty po několika stech „suchých“ startů zcela přišly o kompresi.

Pozdější N63B44TU (330 kW), nabízené od roku 2012 jsou spolehlivější, překombinovaná konstrukce však nedovoluje hledět do budoucna s moc velkým optimismem.

Re: Problémové motory BMW

Napsal: sob led 30, 2016 3:15 pm
od JaraX
Vyloženě jako problémové bych vypsal

- N63b44 (550i, 750i atd)
závady - zapékání turb, selhávající vstřikovače s následnou ztrátou komprese motoru
- N47dxx všechny motory N47 trpí na rozvody, závada rozvodu se objeví klidně i u motorů se 40tkm, občas taky praskne celý blok (taky často i do 100tkm)
- M57TU (M57N2) trpí na rozvody kolem 200-300tkm (ale řešil jsem to už i u motoru co měl najeto 130k v X5)
- M67 - trpí na uplně všechno :D
- N57xx - trpí na rozvody a časté zadírání na klice z neznámých důvod, řešili jsme u motoru co měl najeto 30tkm! taky trpí na EGR ventily.

+ všechny naftové motory trpí na většinu přislušneství (vstřiky, turba, DPF, svody, řemenice kliky, EGR, SWIRL)

Re: Problémové motory BMW

Napsal: úte črc 04, 2017 2:10 pm
od spellcross
je něco co funguje?

Re: Problémové motory BMW

Napsal: úte črc 04, 2017 2:48 pm
od JaraX
N55B30 (740i)
N54B30 (740i)
N74B60 (760i)

samozřejmě ne se spolehlivostí motorů Exx, chce to max ve 200tkm prodat.

Re: Problémové motory BMW

Napsal: úte črc 11, 2017 8:06 am
od dunnst