Vzdy, kdyz jsem si koupil nejake auto, tak jsem po par mesicich zacal uvazovat o nastupci, ktery by eliminoval nejaky nedostatek, co jsem objevil na tom koupenem aute. Kdyz jsem koupil mondeo, tak jsem zjistil, ze je strasne slaby. Tak jsem si koupil dalsi silnejsi mondeo a po nejaky dobe jsem zjistil, ze je vlastne strasne hlucny (MK3). Pak jsem dostal napad koupit si neco vyjimecneho, co bude tiche, komfortni a i nejaky ten dalsi konik navic by se hodil. Ne na zavodeni, ale na jistou jizdu a hlavne na vychutnani V8. Poridil jsem tedy e38. No a pak jsem hned vedel, ze bych chtel zkusit top toho komfortu, co auta 21. stoleti nabizej. A protoze moje e38 byla peclive vybrana a neni to uplne socka, tak nastupce musela byt e66, ktera to s prehledem prebije. Takze rozhodne long kvuli mistu vzadu, interier urcite ne preklizka a ani zadnej "obycejnej". A vybava pokud mozno maximalni mimo zadni klima a lednici kvuli kufru. Jo a jeste jedna vec. Pokud bych nemel v dosahu Snejka, tak bych e66 nekoupil. Jednak uz nemam na domaci servis moc cas a jednak bych to nejspis ani neumel. A dat to servisovat nekam jinam je nesmysl. Jarax je daleko a nechci patrit mezi lidi, kteri jezdi na servis x set kilaku. Za to by mi to auto nestalo. Navic s tema zavadama, co se objevily, bych tam ani nedojel. Obratme list. Auto je tedy e66 745Li Individual z roku 2003, na tacho svitilo 373 tis km. Ma LPG Prins uz pekelne dlouho, coz doted nevim, jestli je vyhra nebo nestesti. VIN je DP89517 a na mdecoder.com si muzete vyjet co je to zac.
Auto je zeleny (pine green - borovicove zelena ), cimz je splnena podminka, ze neni cerny. Cerny auto jsem nechtel kvuli tomu, ze je na nem videt svinstvo. Kdo ma nacteno vlakno e38, tak vi, ze myti moc nedam Zelena je na tom o chlup lepsi. Dale nechci cerny auto z principu a je jedno jestli je to cerna takova nebo onaka. Stejne tak jsem nechtel cerny interier. Mam tedy Gold brown, coz je jeden z tech lepsich a k tomu paradne pasuje drevo poplar ruby (rubinovy topol). Kuze je vseho druhu, nasca, merino i nappa. Nejak jsem si pri koupi nevsim, ze sedacky jsou nasca, ale vlastne mi to nevadi i kdyz jsem na pohodli v sedacce haklivej. Mekky to docela je i pres to, ze to ma odvetrani i masaze, takze me to neurazi a jsem s tim spokojen. Navic to ma tu vyhodu, ze tam neni zborcena leva strana sedaku od nastupovani. To me u vetsiny inzeratu e65 prislo k zbliti a myslim, ze v tom ma nasca vyhodu, ze toho vic vydrzi. Ostatni gold brown casti interieru jsou jiz z mekciho merina nebo nappy. Interier je vubec dobre zachovany, na to ze je kuze perforovana. Samozrejme jedina bolistka jsou prahove listy, ale ani zde to neni tak hrozne. A pak klasika tlacitka u idrivu.
Auto je predface, ktere se mi zvenku libi i vic nez poface. Libi se mi nastvany neuhlazeny nekonvencni vyraz predku auta a libi se mi i reseni vika kufru. Pofl mi prijde uz takove to obycejnejsi vice zapadajici do sedi aut prelomu 20./21. stoleti. Dale se tvrdi, ze predfl je komfortnejsi, pofl je sportovneji naladene vcetne prevodovky. To nemam overene, snad to nekdy vyzkousim. Nicmene predstava komfortnejsiho auta je pro me fajn. I kdyz kdyby se nasel pekny pofl kousek, ktery by splnoval podminky v odstavci vyse, tak bych se take nebranil.
Pro me dulezita vybava, kterou auto ma:
Must have:
- long
- interier ne cerny (jinak cokoli, bezova, sediva, zelena, individual)
- interier ne zakladni bezove drevo
- S220 NIVO
- S223 EDC
- S229 DD (2VA adaptive drive)
- S322 CA
- S323 softclose
- S356 dvojity okna
- S358 klima komfort okno
- S415 roleta zadniho okna
- S416 el. roletky vzadu
- S430 stmivaci ext. zrcatka
- S431 stmivaci int. zrcatko
- S453 predni chlazeni
- S454 zadni chlazeni
- S456 predni komforty
- S460 zadni komforty
- S494 predni vyhrevy
- S496 zadni vyhrevy
- S522 xenony
- S677 LOGIC
- S541 ACC
- S611 NV (prefl nema)
- S403 stresni okno
- non S255 4 ramenny volant
No a jdeme na prvni dojmy Auto jsem si vyhledl tesne pred Vanocema 2018, kdy se objevilo v inzerci na bmwklubu. Padlo mi do oka...(za tech x let co to sleduju v CZ inzerci, tak mi padly do oka tak asi 2) takze jsem zacal shanet informace, co je to zac. Je to auto puvodem z Mnichova, dovezeno bylo Snejkem pro zakaznika z Vychodnich Cech, ktery jako jediny auto v CR vlastnil myslim 2 roky a i prispival na bmwklub, takze jsem to poctive vsechno procetl a zjistil, ze o auto bylo dobre postarano a Snejk ho parkrat oznacil za jedno z tech lepsich co mu proslo rukama. Servisu na nem bylo udelano za peknou porci penez, hlavne je udelany komplet motor, takze tato cast by nemela delat problemy. Dale je pak interier pofaceliftovanej, coz je dobre, protoze oproti vnejsku se mi vnitrek u pofl libi mnohem vic, coz asi kazdemu. Je tam napr. i dension, udelana svetla a asi dalsi veci, ktere ani nevim. Vyse zminena fakta me samozrejme poradne namlsala, takze jsem se hecnul a jel se na auto v prubehu svatku podivat. Auto bylo zrovna u Snejka, kde se opravovalo topeni a bylo mozne jej jeste projet. Udelal jsem si kratkou projizdku autem, ktere pro me bylo nove, takze jsem nemohl vychutnat a ozkouset uplne vsechno co by se dalo, jelikoz jsem to poradne neznal. Prvni dojem z auta byl ale dobry, hlavne jsem si uzival plavnost podvozku. Snejk o autu mluvil take velmi pochvalne, takze to dopadlo tak, ze s majitelem jsem se dohodl, ze ho beru. Behem par dnu bylo auto hotove, zaplacene, predane. Chybel jen prevod papiru, ktery nakonec obstaral Snejk, takze jsem se tim nemusel zabyvat, ani u toho byt. Ja jsem si auto odvezl jeste pred prevodem bez papiru, protoze jsem se uz hodne tesil Byl vlahy prosincovy chladny den, proc by me zrovna ted staveli policajti zejo. Auto jsem si odvezl a jeste ten vecer jsem pak udelal nocni projizdku v okoli Prahy a zkoumal jak sviti udelany xenony Brzo byly hotove i papiry a ja mohl delat vyjizdky po praci uz i legalne, takze jsem si auto pekne uzival. Hned asi tyden po koupi jsem udelal uspesny vylet na Moravu a zpatky, kde bylo v tu dobu bohate nasnezeno a ja mel obavy, jak se auto bude chovat, protoze v tu dobu zrovna byla na klubu rozohnena diskuze, ze sedma na snehu neni pouzitelna. To se ukazalo jako pekna kravina. Rok stare zimaky odvedly neuveritelnou praci, stejne jako to auto. Grip to ma paradni, neni treba se toho vubec bat, minimalne se to vyrovna jakemukoliv autu s jednou hnanou napravou a to i pres zadni nahon a hmotnost longu. Jednu noc jsem se i bavil tim, jak nejaka fabie nemohla vyjet kopecek z kocicich hlav, ktery byl pocukrovany cerstvym snehem at to zkousela popredu nebo pozadu. Brzo rano jsem si to jel cvicne vyjet sedmou a v pohode jsem v kopci zastavil a zase se rozjel. Ta fabie musela byt na holejch letnakach nebo nevim. Zkratka zatim sama pozitiva a socialni jistoty
Jedeme dal...zavady
Behem prohlidky jsem neodhalil vsechny zavady nebo jsem si jich nevsiml, mozna se neco objevilo i v kratke dobe po koupi. Opravilo se:
- pohasinajici LED krouzky svetel
- ACC radar
- stmivaci zrcatko ridice
- mechanismus steracu
- nove vzpery kufru
- cep prava zadni tehlice
- vymena kastliku u baterie
- nova LPG nadrz
- tekouci zadni DD (vymena za jiny plus nove trubky)
- altik (novy Bosch, funkcni se povedlo objednat ovsem az na potreti)
- predni PDC vetsinou pisti jak pominuty, zavada resena, zatim neodhalena, tak jsem ho na diag zrusil nez udelam dalsi navstevu Snejka, zadni PDC funguje dobre
- senzor rezimu P na prevodovce, obcas zahlasi chybu, zavada resena, zatim neodhalena
- klasicka bolest e65 vule v rizeni (ne vule v zubech, ale v ulozeni) - s tim se zatim rozmyslim co a jak, moznosti tu jsou
Vymenil jsem ted olej. Menil jsem ho za tepla, trochu jsem zapomnel, ze to bude rozpaleny jak svine, ale povedlo se to vymenit bez ujmy. Dokonce musim rict, ze jsem to cekal horsi, protoze filtr je v plastovym deklu zespoda auta vedle vany a slibuje to radne vychrstnuti oleje vsude mozne. Ano vim, ze tam je uprostred omlety vypustak samotneho filtru, ale tuto moznost jsem nevyuzil, ani bych nemohl, pac byl fakt omletej. Sroub ve vane ma ten sestihran krasne hluboky, takze omlety nebyl a sel v pohode povolit. U tohohle auta se mi poprve stalo, ze predepsana napln 8 litru se vypustila fakt snad cela. U mondea a e38 se mi to takhle vypustit nikdy nepodarilo. Filtr sel povolit orechem 24 a bez enormniho se politi sel v pohode chytit do kybliku. Postrikal jsem ho pak cisticem brzd a dobry. Filtry jsem si koupil 2 Mann HU715/5x a muj oblibeny Filtron OE672/1. Na rozmery jsou stejne, drzi a tesni oba, ten Mann tam drzi festovneji. Tentokrat jsem dal Mann. Filtron ma tlustejsi filtracni papir a je i vice naraseny, takze ma mozna o neco malo mensi pruchodnost, nicmene na profuk je to u obou skoro stejne. Olej byl Shell Helix Ultra 5W40 4l baleni krat 2.
Dale jsem pak menil vzduchac. Nechapu moc ty fobie menit vzduchovy filtr, ktery vypada jak novy, nicmene to co bylo v aute uz si vymenu zaslouzilo...zaprasenej, zvohybanej, asi tak nejak si predstavuju filtr na vymenu Dal jsem Filtron AP032/2, sednul presne.
Jeste jsem vymenil kabinaky, taky uz zaslouzili. Dal jsem opet Filtron K1165A-2X, zacerneny, budu verit, ze to je uhlikova vrstva a ne spina z podlahy Na jedne strane byl prevlecny plastovy klip nezacvakly a jeste obracene. Nastesti nepolamany. Sice se to obejde i bez nej, ale stejne, kdyz tam je, tak nevim proc ho nekdo otocil a nezacvak. Kodovani:
Zatimco u predfl e38 byly moznosti hrani si vice nez bidne, zde jsem se tesil, ze si uziju. Nakonec jsem musel dokonce stahnout nove daten fajly, protoze muj prehistoricky kodovaci software uz nestacil na predni MMI (idrive). Taky lze pouzit normalni notebook a ne stary kram s COM portem, ktery uz mi dosluhuje.
Co si pamatuju, tak jsem si zmenil trojblik na dvojblik, coz mi prijde mnohem praktictejsi. Zvetsil jsem uhly natoceni volantu pro vypnuti blinkru, pri dojizdeni ke krizovatce muzu manevrovat, aniz bych musel neustale znovu zapinat blinkr. Neco jsem menil na follow me home osvetleni. Vypnul jsem otravne zamykani po rozjezdu, aktivoval znovuzamceni pri odemceni a neotevreni dveri. Vypnul jsem dvojpipnuti pri odemceni. U tempomatu jsem snizil min. rychlost ze 30 na 5.
Jeste mam nachystany, ze zrusim nutnost stat na brzde pri startovani, jestli to teda pujde. Zkousel jsem aktivovat nastaveni hodin pres GPS, ale to mi zatim nefunguje. Trapil jsem stresni okno, aby se dalo klickem ne posunout, ale zvednout, coz se mi nepovedlo. Vetsina veci uz tam byla nakodovana podle mych predstav, takze jsem se tim jen prohrabaval beze zmeny nebo zkousel jine hodnoty, jestli by nebyly lepsi.
Posledni vec, koupil jsem nove sterace Trucktec auto 08.58.267 za 2 stovky oba. Vypadaji stejne a celkem i pasujou. Prijemne prekvapeni, ze se nemusim prohazovat s gumickama.