Zeliho e38 740iA 1995

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od Huff »

Já u pana Nepokoje paraboly měl. Na poválečného veterána, byly klasické plechové. Předával jsem je jemně vybroušené do čista na kov, nalakoval je vypalovacím lakem, na moje přání z obou stran, protože to tak bylo i předtím, pokovil je ve vakuové napařovačce. Je na tom poznat, že to není z profi výroby, ale za tu cenu (cca 200 Kč/kus) je výsledek výborný. Na montáž čekaly dva roky, za tu dobu se jim nic nestalo, nijak to neztratilo na lesku. O tomto víkendu jsem do nich lepil skla a rámečky, na autě to vypadá super, svítit to bude jistě lépe, než loupající se mléčná zrcadla.

U sedmy bych se ale na nějaké pokusy z vysoka vykašlal. Tomu co máš nafocené to už asi neuškodí, klidně si to zkus, než to skládat slepé a aspoň tě to nakopne si to pak nechat udělat komplet na úrovni u Caknakise. Tomáš má reference výborné, až časem rozdýchám nutnější výdaje (patřím bohužel k těm chudým majitelům sedmy, o kterých tu byla řeč), tak do toho taky půjdu, nabídku mi už udělal v létě a musím říct, že jeho činnosti fandím.
BMW E32 730ia V8
caknakis
Příspěvky: 2908
Registrován: stř lis 04, 2009 9:01 am

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od caknakis »

no, já myslím, že pár obrázků vydá za tisíc slov. Tyhle paraboly byly znovu "pochromované". Pán je měl na Mercedesu E s denním svícením, měl je tam rok a za ten rok najel cca 30.000...jestli v noci z toho bylo 10.000km, tak je to moc... První fotka je po opravě u nás, fotka pod ní jak to svítilo, když to přijelo a spodní dvě, jak krásné paraboly byly...
Přílohy
10588376_724413824285991_503414255_o.jpg
10586946_724413827619324_235410760_o.jpg
10579068_724413377619369_553552047_n.jpg
10572170_724413384286035_658489994_n.jpg
E32 740iL LCI
E38 740i LCI
F01 740i LCI
Uživatelský avatar
oxik
Příspěvky: 2245
Registrován: stř bře 13, 2013 4:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od oxik »

Jak píše Huff, u sedmy bych se na nějaké pokusy se světlama vykašlal..dej to rovnou Tomášovi, na tom nic nezkazíš, za sebe mužu doporučit viz téma zde viewtopic.php?f=18&t=5392
EX E38 740i LPG orientblau 12/99 DF89547 Obrázek
Mondeo fnaftě, fmetle, fmanuálku, fhadru, na hlínách, bez čipešku :twisted:
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Ja jsem se samozrejme ptal, co to znamena "pokoveni" a bude to vakuove naparovani hliniku, takze vysledek ocekavam zhruba takovy, jako kdyby paraboly byly nove (nove chromove budou cca stejne jako repasovane hlinikove). Rozhodne to bude lepsi nez ted. Svetla svitily doted pouzitelne, po uprave ocekavam, ze se to viditelne zlepsi a jsem sam zvedavej, jak dlouho to vydrzi. Kdyz uz jsem to rozkuchal, tak je mi lito to skladat zpatky a zahodit praci, kterou jsem tomu venoval. Je mi jasny, ze Tomas dela svou praci dobre a cenove vyhodne. Ale to ja se budu snazit taky a cekam hrejivy pocit dobre odvedene prace. Samozrejme ta svitivost bude uplne jinde, ale fakt verim, ze to bude dobry. Jsem taky zvedavej, jestli moje usili k necemu bude, protoze svetlama jsem se jeste nezabyval. Ja se v aute hrabu rad, tak se nechci hned spolehat na pomoc nekoho jineho a chci si tim projit.
Tim nijak nechci znevazovat praci Caknakise, evidentne odvadi profesionalni praci. U e65 bych nevahal, protoze tam jsou svetlomety lepene a jeste se musi sundavat naraznik. Ale u e38 nevidim duvod, abych to nezkusil, alespon jako docasne reseni. Az poladim zbytek auta, tak pak bude mit smysl investovat vetsi castku treba i do tech svetel.
Dam vedet, jak dopadnu :D
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
caknakis
Příspěvky: 2908
Registrován: stř lis 04, 2009 9:01 am

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od caknakis »

Protože to nevydrží. Nepokoj paraboly čistí ručně, prostě je ošmirgluje, (správně se to dělá kyselinou) následné vakuově nanese hliník, jenže aby to něco vydrželo, tak se na to musí nejdříve nanést speciální podklad, pak to nanést ELEKTROLÝZOU a následně to uzavřít ještě jednou speciální křemíkovou vrstvou. Chápeš už to? Vyhazuješ peníze. Nevydrží to ani rok. Kdybych od něho neměl udělaných pár kousků, tak to netvrdím, ale to je jak hučet do dubu tady...
E32 740iL LCI
E38 740i LCI
F01 740i LCI
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Paraboly jsou doma. Za pokoveni 4 kusu jsem dal nakonec 1100 Kc. Po montazi a projeti je znat, ze tok svetla je silnejsi. Vzhledem k cene, co jsem do toho dal, jsem spokojen i kdyby to melo vydrzet jen rok. Jsem na to zvedavej, kdyz bude po case chut nebo duvod, tak do toho hrabnu a udelam fotoupdate. Nicmene co jsem jeste znovu lovil na netu, tak jsem nasel dve nezavisle reference s dobou kontroly par mesicu a pul roku a pry bez znamek zhorseni. Takze bud budu dalsi spokojeny, nebo nebudu.
Behem montaze neutrpela ani geometrie svetel, "hokejky" jsou porad pomerne ostre, takze svetla prezily nejen pokoveni, ale i rozebrani nytovaneho spojeni. Nyty jsem pak nahradil sroubky M3*10 a dve matky jako kontra, takze se to nehne ani diky teplotnimu pnuti nebo drncanim v provozu.
Jeste planuju vymenit zarovky, protoze ty stare vyrabeji uz hodne zlute svetlo oproti zarovkam, ktere mam v dalkovych. Dam Osram cool blue intense, ktere maji prijemne belave svetlo, nikoliv studene modrobile jak nazev napovida.
Nove pokovena klopena parabola
Nove pokovena klopena parabola
Nove pokovena dalkova parabola
Nove pokovena dalkova parabola
Smontovane klopene svetlo
Smontovane klopene svetlo
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Koho by zajimalo, jak se daj taky vyhodit penize. Cena 1200Kc + postovne (neco pres 100Kc) + zapisne (50Kc na registru). Normalne napisete na helpreg@helpreg.cz s zadosti co chcete zmenit, odepisou vam zpet jestli ano nebo ne plus co k tomu jeste potrebujou (treba kopie TP). Postou vam dojde papir. S tim papirem zajdete na registr. Tam se na to ucene podivaj, z pocitace si vyjedou jaci lide jsou opravneni se na takovy papir podepsat, prozkoumaj jestli sedi razitko a podpis. Pak si otevrou nejakou databazi, ze ktere se "generuji" udaje pro TP. Tam treba zjisti nejake nesrovnalosti, jako treba u me nejak nesedela nejaka x-ta SPZ zpatky, takze urednikovi nesly zapsat zmeny do te databaze. Tak to slozite vytelefonovaval a docela sem cumel, ze do slabe pul hodinky se fakt dobral cloveka (a to ty kontakty normalne googlil :shock: ), kdo vedel jak to ma byt spravne a upravil to v te databazi a urednik pak mohl ty zmeny skutecne zapsat. Pak to natiskne do TP a v pripade potreby vyda i nove ORV.
Blbec jsem odevzdal original, aniz bych si udelal poradnou kopii, tak jsem ho aspon pozadal at mi to oxeroxuje, tak se muzete podivat jak ten papir vypada. Byly tam nejak modre barevny razitka, tak bacha az to budete falsovat, nikoho k tomu nenabadam :D
Přílohy
STEHLIKBMW.JPG
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Dneska jsem sedmu umyl, uz to celkem potrebovala :) Doufam, ze se mi za to nejakej blbecek nepomsti na laku az bude stat na ulici.
ocista
ocista
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Sedma ma nove koule, tedy tlakove zasobniky na NIVU zadnich tlumicu. Z trakare se tedy stal pohodlny 7er povoz jak se slusi a patri. Pred opravou to na urcitem typu nerovnosti primo trhalo vnitrnosti, na pricnych prahach zadni naprava nadskocila. Ted po oprave si pricne prahy primo vychutnavam :)

Koho by zajimalo jak na to, tak sem dam par informaci, ktere by mohly byt uzitecne. Abych z toho neudelal roman, tak si pomuzu nasledujicim odkazem, kde to nakej amik pomerne dobre cely nafilmoval a na konci to projizdi a aspon 10krat rekl wow a smooth :twisted:
https://www.youtube.com/watch?v=KQISB8EhTEM

Pridam par poznamek. V obehu jsem mel hnedy olej a mel jsem potrebu ho vymenit za zeleny. Na celou opravu jsem si poridil 3l oleje FEBI 06161. Pruplach jsem delal tak, ze jsem do prazdne nadobky nalil pullitr zeleneho oleje a pak na chvili protocil motor. Jeste k te nadobce, jsou v ni dily v poradi odshora: M10 matice, podlozka s malou dirou, sitko, podlozka s malou dirou, pruzina, podlozka s velkou dirou, O-krouzek, kovovy natrubek s "podtackem", placate kruhove tesneni, filtr, znova tesneni.
POZOR - nespoustet motor, pokud nebude v nadobce nasazen filtr s natrubkem zajisteny matkou, jinak uvidite olejovy vodotrysk :!:
Pullitr zeleny jsem vymenil trikrat, ctvrty pullitr uz tam zustal a podle potreby jsem doleval ze zbyvajici litrovky. Puvodni napln byla u dna nadobky celkem husta, takze jsem rad, ze jsem to poradne proplachnul, snad to bude te dvojite pumpe ku prospechu. Samozrejme ten proplach neni idealni, je to jenom rozredeni novym olejem, ale lepsi nez nic.

Samotne nivo pred opravou fungovalo skvele, auto zvedalo pomerne rychle (mezi 5-10 sec), dolu to slo jeste rychleji (do 2 sec). Hladina v bandasce mezi min a max zvednutim se pohla o cca centimetr, samotne auto se pohybovalo mezi 2-6 cm (mereno mezi vrskem pneu a blatnikem, defaultne tam bylo 3,5 cm). Po oprave se auto zveda vyrazne pomaleji jednak diky vzduchovym bublinam ve vedeni a jednak kvuli tomu, ze fungujou koule a pruzi v nich gumove membrany. Z toho duvodu se i spotrebuje vice oleje na zvednuti, je potreba to hlidat a doplnovat, protoze si system postupne "seda"/odvzdusnuje a olej v bandasce ubyva, tak abyste pri zvednuti nebyli pak na suchu.

Je nutne poridit klice na prevlecne matice. Na kouli jsou dva rozmery, sirsi je 14mm (k tlumici), tenci je 10mm (ja mel jednu stranu 10, druhou 11). Koupil jsem si sadu Vorel, od pohledu nic moc, ale fungovala, nicmene s tim 10mm se muselo zachazet citlive, uz uz se to chtelo protocit. 14mm jsem mel Yato kloubovy a ten byl od pohledu dobrej, nechal si libit a matice vydrzela bez problemu. Yato tedy muzu doporucit. Obyc klicem to bylo bez sance.

Leva strana sla v pohode, 14mm matka se da delat hned bez hybani s podbehem. Pak se podbeh svesi...nejaky M8 vruty a plastovy cvocky (je potreba vypacit stred cvocku, pak jde vyndat zbytek), musi se rozpojit konektor ABS pripadne senzor desticek (zmacknout pojistku a rozpacit sroubovackem, nervat to rukama), vyndat plastovou schranku na konektory (vypacit ven dva cvocky, pak jde vytrhnout), zatlacit konektory za podbeh. Po sveseni podbehu je dost mista na odsroubovani slabsi trubky a celeho zasobniku. Tece z toho olej, tak podlozit nejakym kobercem/hadrem. Gumove pruchodky a cepicka se musi znova pouzit, v baleni novych kouli nebyly. Mimochodem koule jsem koupil Corteco (neco nemeckyho) v autorozvody.cz za 2500/ks, doba dodani byla cca mesic. Pak jsem to mel jeste rozehrany v Praze haspa.cz, ale tam jsem to zrusil, bylo to na dlouhy lokte a doba dodani by byla stejna, cena vyssi.

Prava strana stala za hovno. Koule je uchycena jinak, pletla se tam hadice od LPG. Srouby, kterymi byla koule pripevnena ke kastli byly asi navic zalepeny, protoze malou golou to prakticky neslo (kdyz pripoctu unaveny ruce zapatlany od oleje kterej porad kape). Musel jsem tedy odsroubovat nivo trubku primo u tlumice, vyhnout ji zpoza tlumice, provliknout podbehem (tento byl nariznuty, zrejme po instalaci LPG) a podbeh vyndat. S podbehem venku jsem mohl nasadit velkou golu na srouby M10 a kouli vyndat. Pak prohodit kouli, nasroubovat uzkou trubku a podbeh zpatky. Tlustou trubku je lepsi delat s jiz nasazenym podbehem, protoze se zafixovanou trubkou by se s podbehem blbe pri navlekani zapasilo a trubka by se mohla poskodit. Ten podbeh je fakt velkej a spatne se s nim zachazi, plus ma natrubek na pruzinu.

Kdyz je hotovo, tak se auto enormne houpe, klidne 2-3 prekmity po propruzeni. Na videu je videt, ze amik je z toho odvazanej. Ale to je spatne. Na leve strane je to celkem ok, pred prisroubovanim tluste trubky se dalsim heverem prizvedne brzdovy disk, tim se stlaci tlumic a vypudi pripadne bubliny v trubce. Na prave strane doporucuju po uplne montazi pred nandanim kola nastartovat, rovnez prizvednout disk a povolit spoj trubka-tlumic (trubka byla odpojena nahore i dole a je tudiz hodne zavzdusnena), pripadne jeste regulatorem nastavit zdvihani auta, tim se opet okruh trochu odvzdusni, navic se vypudi stary olej. Toto lze udelat i vlevo, ale me tam nesla povolit trubka od tlumice a nechtel jsem to po tom neskutecnym srani urvat. Jarax nekde psal, ze se to pry casem odvzdusni samo. Asi je pak i dobry pohrat si s regulatorem a auto parkrat zvednout a popustit (hlidat olej v bandasce). Kdyz je vse jak ma byt, tak regulace vysky zacne celkem dobre fungovat (i kdyz pomaleji viz nahore) a auto je na propruzeni skoro tak tvrdy jako pred opravou, ale tim se nenechte zmast, protoze nevyvinete takovou silu s takovou rychlosti jako treba pri prejezdu pricnych prahu. A tyhle vykyvy prave poberou koule.
Nakonec jsem jeste poridil 2 litry oleje, protoze jak se to postupne odvzdusnovalo, tak se nadrzka vyprazdnila, takze to spolklo dalsi litr jak nic a jednu flasku mam do rezervy.
Konec story :)
Corteco 80001410
Corteco 80001410
nova a stara koule
nova a stara koule
nova koule na aute
nova koule na aute
NIVO vedeni a konektory
NIVO vedeni a konektory
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
pavel.rossi
Příspěvky: 1117
Registrován: pát lis 30, 2012 10:28 am
Bydliště: Pardubice

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od pavel.rossi »

Dobrá práce ;).
vládní e32 735iL
ex BMW 740i e38,m60b40
ex BMW 523i e39
ex BMW 730D e38
ex BMW 525i e34
Odpovědět