Zeliho e38 740iA 1995

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

No, ja byl linej dojit si pro uzsi sroubovak :D Rikal jsem si, ze se ty lanovody musi taky nekde stelovat, ale nemel jsem zvedly cely auto, jen na panence a nechtelo se mi norit do utrob podvozku. Navic jak rikas, asi by na tom co se tyce hybnosti nebyla tak dobre. Ale je dobry vedet, ze to tam je :)
Delal jsem to tak, aby sel kotouc volne a na prvni zub uz aby bylo znat, ze se "neco deje". Asi to brzdit moc nebude, ale stejne to oblozeni bylo takovy rozezrany, takze kdybych to delal vic na fest, tak by se to hralo a jeste jen lokalne. Uz jsem objednal novy pakny i to cidlo, takze stejne do toho jeste polezu.
Hlavni je, ze nemusim menit lanovody...teda aspon zatim. Co jsem tak studyroval, tak to chce minimalne sundat vyfuk, coz bych dost nerad. Mozna i kardan, sikovni jedinci to pry davaj s nim. Takze nic moc prace, protoze jamu nemam a zvedak na cely auto taky ne. Takze uz se na to tesim :mrgreen:
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Puvodni kotouce
Puvodni kotouce
Nove brzdy
Nove brzdy
Prezuta - neprezuta
Prezuta - neprezuta
V souladu s predpokladem ta rucka brzdi velmi malo. Kdyz auto roztlacim na rovne silnici, tak pri zatazeni na max se zastavi po dvou metrech :) Zitra prijdou dalsi dily vcetne obou senzoru a predni kosti, ktera uz to ma za sebou. Chyba senzoru se objevila primo bleskove, mozna jeste pred nastartovanim.
Zimni kola jsou uz pryc z auta. Bud se nesjely vubec, nebo se sjely tak rovnomerne, ze na geosku nejakej patek nepujdu. A to jsem to obcas nesetril. Po mondeu celkem prekvapeni, ze nemam aspon trochu sjety vnitrky :)
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Auto komplet na letnich, je znat, ze to je tvrdsi a taky to hure drzi smer. Na balonech se jelo podstatne lepe. Na nizkym profilu to dost cuka s kolama a musi se casto korigovat volantem. Sirka gum na predku je stejna.
Dale jsou vymeneny pakny rucni brzdy (TEXTAR), jsou nove oba senzory desek a jedna nova predni kost stabilizatoru (MEYLE).
Naposledy upravil(a) zzeli dne úte dub 14, 2015 9:25 am, celkem upraveno 1 x.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Olejotrysk. Vydatnost cca litr/hod :)
Nivo trubka - okruh pumpa - kostka
Nivo trubka - okruh pumpa - kostka
Zakouti leveho zadniho podbehu
Zakouti leveho zadniho podbehu
Ucinil jsem poznani, ze vyndavat podbeh kola je pri +18C mnohem jednodussi nez v +8C. Dale, ze samosvorne kleste jsou fakt vynikajici pomucka a nesmi chybet v zadne dilne. Diky klestim jsem vymenil posledni brzdovou hadici, ktera jinak nesla. A posledni poznani je, ze pertlovacka na ocelove trubky neni uplne levna zalezitost, nicmene do servisu me nikdo nedostane, takze zainvestuju do naradi a pak za trest udelam vsechny trubky na aute :roll: a za odmenu uz mi za jizdy zadna trubka nepraskne :mrgreen:
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Bez olejotrysku
Bez olejotrysku
Nejvetsi opruz je odsroubovat drzaky trubek na spodku auta, kde jsou vyrezle krizove srouby, ktere se strhavaji jen se na ne clovek podiva. Jeden proste nesel (minimalne hodinovy boj s nejruznejsimi nastroji, pritom utahovat sel), tak jsem ten plech ohnul. Nove trubky jsou napojeny vepredu, kde jsou jeste uplne zdrave trubky schovane pod krycim plastem. Tazeno dozadu spodkem auta okolo nadrze, za podbehem, az ke spoji s hadicemi, ktere vedou do ventilu. Takze co se tyce tohoto trubickoveho vedeni, je na par let vystarano. Bohuzel tam zbyva jeste mnoho dalsich useku, jak na nivu, tak na brzdach, ktere se budou muset vymenit. Nemuzu se dockat :mrgreen:
Pouzite nastroje a matros:
- pertlovacka na ocelove trubky (4,2k penez, pakova pro upnuti do sveraku, mam doma mobilni sverak)
- mala rezacka na trubky (3-22 mm, vyborna vec, trubka ciste oddelena bez otrepu)
- odhrotovac (pouze na vnitrek trubky, vnejsi okraj perfektne pripraven rezackou)
- mala rucni ohybacka
- 4,75 mm ocelove trubky ATE (po 5m v baleni, jedno nestacilo)
- holendry a spojky M10x1
- klice na prevlecne matice (10,11,14 mm; pouzival jsem je spise pro dobry pocit, ale nebyly by asi potreba, kriticke spoje byly radne prolite olejem, takze sly povolit bez vetsich potizi, navic obyc. ockoploche klice byly na nektere spoje z duvodu mizerneho pristupu lepsi)
Delal jsem to nekolik odpoledni z duvodu, ze jsem nabiral zkusenosti :D a taky postupne shanel material a vhodne nastroje a hlavne bojoval se dvema sroubama :x Kdybych koupil trubky v BMW naohybane, tak bych je ale musel stejne fiknout, protoze vcelku bych je tam nejspis nedal, takze bych pertlovacku asi stejne potreboval. Takze diky pocatecni investici do naradi jsem moc neusetril, ale zato ted muzu delat trubky jako na bezicim pase :D
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
scorpion
Příspěvky: 1452
Registrován: stř říj 21, 2009 1:05 pm
Bydliště: Středočeský kraj - praha

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od scorpion »

Tak už konečně jo? :-D Já se k tomu ještě nedostal ale asi zítra se na to podívám... Ale prosím tě, jak jsi sundal ten plastový podběh? Nezdá se mi že by šel sundat pokud se neodpojí trubka od tlumiče... :) Mimochodem když ti to tolik teklo tak máš asi taky pěkně zakonzervovaný celý zadek vid? :lol:
Obrázek
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Dnes testovaci jizda...uspech... a koupeni dvou flasek oleje (zase FEBI), abych byl na pripadnou dalsi epizodku pripraven.

@scorpion: Jo, mel sem to vsechno krasne zechcany, o to lip to slo pak rozdelat...aspon nejaky pozitiva. Vyndani podbehu podminuje skutecne odsroubovani nivo hadice. Staci jeden konec...vlevo lepsi u koule, vpravo u tlumice (tam to jinak ani nejde). Anebo ten podbeh rozrezat, ale to asi neni to nej...leda, ze by nervy nevydrzely, coz se klidne muze stat :D Preju uspesny boj. Ja jsem rad, ze uz to mam za sebou. Ted bych rad zase chvili jezdil :)
Edit: Koukam, ze budes delat pravou stranu, takze ten podbeh budes muset vyndat, jinak tu hadici nevyndas. Jeste pod tim podbehem je na dalsim uchytu ke kastli. A az to budes davat zpatky, tak si nezapomen vcas provliknout konektory ABS a desek. Nejak se mi dela ouzko, kdyz vzpominam jak jsem se s tim pral :D
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Preventivne (za 5 minut 12 :) ) jsem vymenil posledni slaby clanek na NIVU.
S origo dilama se tak krasne dela :-)
S origo dilama se tak krasne dela :-)
Montazni poloha
Montazni poloha
Vubec jsem nevedel, kde je ta rozbocka, ale po sundani kousku tepelneho krytu jsem byl potesen, je krasne pristupna.
Vubec jsem nevedel, kde je ta rozbocka, ale po sundani kousku tepelneho krytu jsem byl potesen, je krasne pristupna.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Nove trubky.
Nove trubky.
Krasne pasujou.
Krasne pasujou.
Puvodni trubky se pri demontazi zlomily.
Puvodni trubky se pri demontazi zlomily.
Vsak mely proc, moc zeleza uz nezbyvalo.
Vsak mely proc, moc zeleza uz nezbyvalo.
Samosvorne kleste opet zabodovaly, bez nich bych byl v haji. Pouzil jsem ale i klic na prevlecne matice, na povolovani nekterych spoju a hlavne utahovani. Moc prijemna pracicka, az me to prekvapilo.
Nove trubky koupeny ve Stratosu u pana Komarka v Brezhradu, uz podruhe mi dodal co jsem chtel druhy den po objednani. Vzdycky mam divnej pocit, kdyz jdu do toho jejich sidla a nemam na sobe sako :D
Cena 3k a nejake drobne. Nez bych se dostal k repasu puvodnich trubek, tak bych urcite nekde vytekl a uviznul. Takze jsem se vyjimecne uchylil k origo a nelituju.
Po testovaci jizde je ventil suchy, uz zadne kapky, uz zadna dalsi konzervace podvozkovych dilu nivo olejem, budu to zacit muset resit jinak :mrgreen:
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
pavel.rossi
Příspěvky: 1117
Registrován: pát lis 30, 2012 10:28 am
Bydliště: Pardubice

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od pavel.rossi »

Dobrá práce ;).
vládní e32 735iL
ex BMW 740i e38,m60b40
ex BMW 523i e39
ex BMW 730D e38
ex BMW 525i e34
Odpovědět