Zdravím 7er fórum. Jmenuju se Milan a je mi 24 let. Už jako malému se mi líbili vozy z produkce baworské automobilky. Doma se mi to vždycky snažili rozmluvit s tím, že to žere a jsou na to drahé díly. Přesto jsem si v roce 2009 pořídil své první BMW - e39 525tdsA. Přestože bylo v době koupě v dobrém stavu, postupně se na něm projevili snad všechny slabosti modelu e39. Další v řadě následovala trojka - E30 316i touring. Bylo to velice příjemné auto a procestoval jsem s ním velkou část Evropy. Vlastně díky němu jsem na značku nezanevřel. Postupně se ale začalo projevovat stáří (hlavně koroze) a tak šla o dům dál. Hned na to jsem udělal krok vedle a pořídil si sen českých rodin - Oktáfku f kombíku f TéDéÍčku. Říkal jsem si, že to nemůže být tak hrozné když v tom jezdí 3/4 republiky, ale hned po týdnu jsem věděl, že jsem neudělal dobře. Na autě všechno fungovalo, na Škodovku mělo slušnou výbavu, ale vůbec mě nebavilo s tím jezdit i když jsem byl jinak nadšený řidič. Rozhodl jsem se tedy, že si přikoupím nějaké BMW za pár korun. Koupil jsem si tedy E36 316i compact a zjistil jsem, že Octávií vlastně vůbec nejezdím, tak jsem jí prodal. Pak přišli jiné starosti v podobě dokončení školy, stavby domu atd. ale pořád jsem slintal po něčem trochu výkonnějším než M43B16. Hledal jsem klasickou E36 328i sedan nebo coupé, ale dlouho jsem nic vhodného nenacházel, tak jsem nakonec skončil u dalšího compactu, tentokrát 323ti. Vím, že compact není mezi většiny fanoušky zrovna oblíbený, ale mě se s ním žije dobře. Protože jsem chtěl auto posunout trochu dál - polyuretany na podvozek, brzdy, diferenciál a decentní úpravu motoru v podobě sání z M50, začal jsem hledat nějaké druhé auto kterým se budu dopravovat v průběhu práce na splašeném prckovi. Zvažoval jsem všechno možné až nakonec padla volba na sedmu.
Proč jsem si ji vlastně vybrat? Původně jsem chtěl nějaký offroad, protože mě jízda v terénu vždycky lákala. Koupil jsem si tedy za pár korun Ford Explorer 4.0 SOHC. No a pak to přišlo, sice to nejelo úplně špatně, ale převodovka řadila fakt záhadně (je to vlastnost, nebyla rozbitá) a na normálních silnicích to nefiltrovalo tak dobře jak jsem čekal. Vyměnil jsem co si výměnu žádalo a při testovací jízdě přišla rána a ojniční šroub prolétl blokem. Vzhledem k tomu, jak se na to scháněli díly a jak blbě se na tom dělalo jsem to raději pustil pryč. Překvapivě jsem na tom ještě něco málo vidělal. Bylo tedy jasné, že další auto musí být BMW. Další co mělo splňovat bylo tažné zařízení a prostor pro důstojnou přepravu 4 osob. E39 jsem vyškrtnul hned, E36 mám doma dvě, E46 mě nikdy moc nezaujala a tak zbývala E38. Protože se mělo jednat jen o daily dělníka, nehledal jsem žádnou leštěnku ani TOP stav. Nakonec jsem za 50 tisíc koupil nedaleko od svého bydliště tuhle mrchu - E38 z roku 1998 s motorem M62B44 a LPG. Výbava nic moc (o tom později), estetika taky, ale alespoň běžel normálně motor a řadilo to. Hned co jsem auto dovezl jsem udělal přední nápravu, zadní brzdy, čidlo teploty, vyměnil hadice na vodu, jeden LPG vstřik, membránu sání a určitě ještě něco aby se s tím dalo jezdit. Jenže teď mi zase začalo vadit, že je to taková vomaštěnka, tak ji dávám postupně za provozu trošku do kupy. Musím říct, že mě auto dost chytlo, ani jsem to nečekal. Hlavně mě překvapil rozdíl mezi E38 a E39. Dnes bych volil trochu jiný kousek, ale nějakou dobu to ještě spolu zkusíme a až bude 323ti tak, jak si ji představuju budu asi hledat i další sedmičku.
BMW 740i (e38) váleček Orientblau - konec příběhu
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
- volf-m
- Příspěvky: 1563
- Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
- Bydliště: Domažlice
BMW 740i (e38) váleček Orientblau - konec příběhu
Naposledy upravil(a) volf-m dne úte zář 03, 2019 5:44 pm, celkem upraveno 4 x.
BMW E38 750iA Individual
BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
-
- Příspěvky: 2908
- Registrován: stř lis 04, 2009 9:01 am
Re: BMW 740i (e38) vrak edition
Já bych to zase tak tragicky neviděl....komforty, navi, výhřevy, šíbr, 8 hrnků a automat je základ každé vydatné snídaně Dokud tam nemáš sporáky, hadr a naftu, tak to prostě úplný sociál být nemůže
E32 740iL LCI
E38 740i LCI
F01 740i LCI
E38 740i LCI
F01 740i LCI
- volf-m
- Příspěvky: 1563
- Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
- Bydliště: Domažlice
Re: BMW 740i (e38) vrak edition
Ten základ výbavy, tzn. že to není v hadru má to komforty dsp... dán také tím, že je to V8, těch jsem moc s manuálními sedačkami sporákovou klimou neviděl. Ke slušné výbavě chybí podle mě webasto, které bych v zimě asi hodně ocenil, dvojitá okna plus roletky vzadu, samozatmavovací zrcátka, lednice, xenony, parksenzory a EDC. Dodělávat kromě zrcátek nebudu asi nic, protože se to nevyplatí finančně. Auto mi hlavně pomohlo ujastnit si, jestli je sedma to pravé. Zatím mi plně vyhovuje, dokonce i u obchodních center zaparkuji bez problémů. V blízké době mě čeká přetěsnění sání a asi trochu jinak uspořádám LPG, jinak jen běžné věci a estetika.
BMW E38 750iA Individual
BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
-
- Příspěvky: 936
- Registrován: pon srp 09, 2010 4:45 pm
Re: BMW 740i (e38) vrak edition
Než lednici tak radši skivak, dvojité okna mám a nepozoruji rozdíl oproti obyč. Ani v létě ani v zimě. Parkovačky bych si asi dodělal být tebou. Je to celkem loď a je to pohodlnější. Zbytek jak říkáš, celkem fajn ale zbytečnosti.
E38......zase
-
- Příspěvky: 1553
- Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm
Re: BMW 740i (e38) vrak edition
Zaklad vybavy je, ze to nema vanos Jinak zda se mi to, nebo to pravy zrcatko je se stmivanim??? Vzdyt ma ten plastovej okraj a to maj jen stmivaci ne? Jinak sehnat slusny stmivaci skla nebude myslim uplne sranda. Dvojity okna taky nepozoruju jako nejakou extra vyhodu. Parkovaci senzory jsou otazka, kdyz se parkuje ve stisnenych prostorach, tak uz to stejne jenom pisti a musi se koukat. Ale jinak to samozrejme pomaha, ze se nemusi tak dukladne kontrolovat zrcatka pri beznem vyjizdeni, protoze dokazou pobrat prakticky jakoukoli prekazku.
Webasto na daily car ma velkej smysl.
At slouzi
Webasto na daily car ma velkej smysl.
At slouzi
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
- oxik
- Příspěvky: 2245
- Registrován: stř bře 13, 2013 4:46 pm
Re: BMW 740i (e38) vrak edition
Nevypadá špatně, jen ta šedá to kazí (mám stejnej intoš )..
ad PDC..bez něj už bych nezaparkoval a když jedu v autě bez tak vždycky nadávám do čeho jsem to zas vlezl
ad PDC..bez něj už bych nezaparkoval a když jedu v autě bez tak vždycky nadávám do čeho jsem to zas vlezl
- volf-m
- Příspěvky: 1563
- Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
- Bydliště: Domažlice
Re: BMW 740i (e38) vrak edition
Tak auto v reálu nevypadá nic moc, je to semtam opravované sprejem atd. Ta barva kůže se mi taky nelíbí, alespoň se jí snažím dát trochu do pořádku viz foto:
Skivak jsem třeba v autě nikdy nepoužil a tady asi ani nepoužiju, protože je tam bomba na cyklon. Parkovací senzory by sice byly lepší, ale jsem schopnej zaparkovat i bez nich díky zkušenostem z dodávek. Hlavní silná stránka auta jsou pak provozní náklady, např. spotřeba při sobotním výletu do kina. Stmívání nemá ani jedno ze zrcátek, to mě u sedmy docela zarazilo vzhledem k tomu, že je má i moje milá na 316i kompostu.
Skivak jsem třeba v autě nikdy nepoužil a tady asi ani nepoužiju, protože je tam bomba na cyklon. Parkovací senzory by sice byly lepší, ale jsem schopnej zaparkovat i bez nich díky zkušenostem z dodávek. Hlavní silná stránka auta jsou pak provozní náklady, např. spotřeba při sobotním výletu do kina. Stmívání nemá ani jedno ze zrcátek, to mě u sedmy docela zarazilo vzhledem k tomu, že je má i moje milá na 316i kompostu.
BMW E38 750iA Individual
BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
-
- Příspěvky: 1553
- Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm
Re: BMW 740i (e38) vrak edition
Kdyz koukam do kufru....auto zrejme trpi lehkou spotrebou oleje
Cim jsi resil tu kuzi? Taky bych snesl s ni neco provest.
Cim jsi resil tu kuzi? Taky bych snesl s ni neco provest.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
- volf-m
- Příspěvky: 1563
- Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
- Bydliště: Domažlice
Re: BMW 740i (e38) vrak edition
Čistič kůže jsem použil tento - Gliptone Liquid Leather Gentle Cleaner a impgregnaci Chemical Guys Vintage Series Leather Serum Natural Look Conditioner & Protective Coating. Tady je vidět aplikace jenom tohohle dvojího na E36, sedma je navíc ještě lehce dobarvená.
BMW E38 750iA Individual
BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
-
- Příspěvky: 1553
- Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm
Re: BMW 740i (e38) vrak edition
Pane Volf, nemuzu uverit, ze je to to auto
A kdyz se barvi, tak v jaky fazi se aplikuje barva? Po cisteni a pred impregnaci?
Diky za radu a tip na pripravky
A kdyz se barvi, tak v jaky fazi se aplikuje barva? Po cisteni a pred impregnaci?
Diky za radu a tip na pripravky
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green