Jelikož mám teď auto odstavené z důvodu větších oprav a úprav, rozhodl jsem se o tom psát články s fotografiemi a podrobnějším popisem pro ostatní.
Až se teď dám trošku dohromady tak se vrhnu na ten displej, budu fotit a následně popisovat.
Máte-li nějaké nápady nebo tak něco, sem s nimi .
Tomova dílna (část 1.) - Oprava vadných pixelů
- Tomas735i
- Příspěvky: 660
- Registrován: čtv srp 28, 2008 5:32 pm
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
- NORMANN
- Příspěvky: 3721
- Registrován: úte srp 26, 2008 8:03 pm
- Bydliště: Blottendorf, Schönbach, Nickelsdorf (Erz.) (Erz.)
Re: Tomova dílna (část 1.) - Oprava vadných pixelů
tohle téma budu rozhodně sledovat, páč mám taky jako spousta majitelů na displeji rozsypaný čaj.... rád bych se toho zbavil.
Freude am Fahren mit E38 725tdsA / E39 525tdsA Touring, E39 530dA Touring 142kw
Ex: 2x E12 520, E12 525, E28 527i, E32 735i+ E30 316i, E34 520i touring, E34 525ixA touring
Ex: 2x E12 520, E12 525, E28 527i, E32 735i+ E30 316i, E34 520i touring, E34 525ixA touring
- fishmaker
- Příspěvky: 2134
- Registrován: čtv srp 21, 2008 7:54 am
- Bydliště: kousek na sever od Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomova dílna (část 1.) - Oprava vadných pixelů
mě sice nesvítí jenom asi čtyři sloupečky....ale držím palce a teším se na poznatky a návod
když bys měl problém sem třeba vložit fotky nebo něco podobnýho...tak dej vědět
když bys měl problém sem třeba vložit fotky nebo něco podobnýho...tak dej vědět
- Tomas735i
- Příspěvky: 660
- Registrován: čtv srp 28, 2008 5:32 pm
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomova dílna (část 1.) - Oprava vadných pixelů
Takže jdeme na to.
Jako první uvedu můj návod jak budíky nejdříve vyndat (je k naleznutí v tématu "Demontáž budíků").
Část první: demontáž samotných budíků:
1) Odsuneme jednotku aby jsme s budíky mohli lépe pracovat a nepřevažovaly se.
2) Vezmeme dva vhodné ploché šroubováky a zajístíme jimi dvě horní západky.
3) Plochými kleštěmi pootočíme křížovými pojistkami tak aby "vklouzly" dovnitř (přičemž trošku bereme za jeden šroubovák aby se to pohlo směrem ven .
4) Sundáme kryt.
5) Jemně (!! rády praskají !!!) odehneme malé pojistky na displeji tak abychom ho mohli vyklopit.
6) Nyní vidíme zdroj problémů - spoj který se po čase odlepí od displeje čímž nemá kontakt a displej přestane ukazovat to co má.
7) Začneme zahřívat patexovou pistoli a čekání využijeme na uklidnění z předchozího vztekání s odnímáním krytu . V následujícím kroku budeme totiž potřebovat klidnou a přesnou ruku.
8) Právě mi začla pistole slintat takže zbytek napíšu až to napatlám
9) Takže.. Patexovou pistolí napatláme silikon na konektor a to cirka na třikrát (vždy napatláme, uhladíme ať je to všude stejně a zase znova) .. Necháme zatvrdnout a přiklopíme vše zpátky a zajistíme.
10) Všechno složíme
11) Zapojíme
12) A zkusíme
13) A jelikož třináctka přináší smůlu tak zjistíme že jsme to udělali málo, je to o něco lepší ale stále to není ono.. Takže rozebrat a znova
Teď jdu zpracovat fotky.
Jako první uvedu můj návod jak budíky nejdříve vyndat (je k naleznutí v tématu "Demontáž budíků").
Část první: demontáž samotných budíků:
Část druhá: Příprava k rozebrání:Povolte dvě hvězdičky nahoře v kapličce (T10), vezměte dlouhý plochý šroubovák a nahoře uprostřed mezi těmi hvězdičkami kapličku jemně vypačte. Budíky vylezou . Pak jen pozor na konektory. Musíte je odpojit jinak to samozřejmě nevyndáte . Zmáčknete pojistku, stáhnete ten "přítlačnej" rámeček a odpojíte. Vhoala, máte hotovo
1) Odsuneme jednotku aby jsme s budíky mohli lépe pracovat a nepřevažovaly se.
2) Vezmeme dva vhodné ploché šroubováky a zajístíme jimi dvě horní západky.
3) Plochými kleštěmi pootočíme křížovými pojistkami tak aby "vklouzly" dovnitř (přičemž trošku bereme za jeden šroubovák aby se to pohlo směrem ven .
4) Sundáme kryt.
5) Jemně (!! rády praskají !!!) odehneme malé pojistky na displeji tak abychom ho mohli vyklopit.
6) Nyní vidíme zdroj problémů - spoj který se po čase odlepí od displeje čímž nemá kontakt a displej přestane ukazovat to co má.
7) Začneme zahřívat patexovou pistoli a čekání využijeme na uklidnění z předchozího vztekání s odnímáním krytu . V následujícím kroku budeme totiž potřebovat klidnou a přesnou ruku.
8) Právě mi začla pistole slintat takže zbytek napíšu až to napatlám
9) Takže.. Patexovou pistolí napatláme silikon na konektor a to cirka na třikrát (vždy napatláme, uhladíme ať je to všude stejně a zase znova) .. Necháme zatvrdnout a přiklopíme vše zpátky a zajistíme.
10) Všechno složíme
11) Zapojíme
12) A zkusíme
13) A jelikož třináctka přináší smůlu tak zjistíme že jsme to udělali málo, je to o něco lepší ale stále to není ono.. Takže rozebrat a znova
Teď jdu zpracovat fotky.
Naposledy upravil(a) Tomas735i dne úte říj 21, 2008 1:26 pm, celkem upraveno 1 x.
BMW E65 750i | Diagnostika a kódování BMW.
- fishmaker
- Příspěvky: 2134
- Registrován: čtv srp 21, 2008 7:54 am
- Bydliště: kousek na sever od Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomova dílna (část 1.) - Oprava vadných pixelů
moc pěkně napsaný
- Tomas735i
- Příspěvky: 660
- Registrován: čtv srp 28, 2008 5:32 pm
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomova dílna (část 1.) - Oprava vadných pixelů
další foto
BMW E65 750i | Diagnostika a kódování BMW.
- Tomas735i
- Příspěvky: 660
- Registrován: čtv srp 28, 2008 5:32 pm
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomova dílna (část 1.) - Oprava vadných pixelů
a ještě poslední doplňující foto..
BMW E65 750i | Diagnostika a kódování BMW.
- Tomas735i
- Příspěvky: 660
- Registrován: čtv srp 28, 2008 5:32 pm
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomova dílna (část 1.) - Oprava vadných pixelů
Jééžiš obrácený pořadí .. No pokud si chce někdo s těma fotkama pohrát tak prosím, tohle mě nebaví
BMW E65 750i | Diagnostika a kódování BMW.
- NORMANN
- Příspěvky: 3721
- Registrován: úte srp 26, 2008 8:03 pm
- Bydliště: Blottendorf, Schönbach, Nickelsdorf (Erz.) (Erz.)
Re: Tomova dílna (část 1.) - Oprava vadných pixelů
vykuchnout z auta přístrojovku, snad svedu s trochou štěstí, trpělivosti, snahy a vůle, tak jako u všech předešlých BMW, rozebrat do stavu, jak jsou vyfoceny ty oranžový pruhy, což jsem pochopil, že je samotný základ displeje, snad taky svedu, ale to patlámo s tou pistolí už ne, to jako patláš ty oranžový proužky k něčemu co je pod tím? Šroubovákem odchlípneš proužky a naneseš patlu pod okraj oranž. proužku? Pak hned přilípneš? Nebo jak? čemu na tom obrázku říkáš konektor? co když se ti patla dostane mezi oranž.proužek a to k čemu se to lepí? asi by to chtělo vidět, nebo natočit video, jak to děláš.
Ale pokud by to bylo účinný, šel bych taky do toho, jsem taky takový samouk, co jde a rád si opraví sám. Na e bay prodávají tzv. pixel reparatur, což asi bude nějaký spešl lepidlo až z Austrálie (Australian technology) kterým se ty proužky přilepí, nelepí se ty proužky nakonec po celý ploše k tomu spodku? Je ta patla z tý pistole dostatečně pevná? Ze zkušenosti o těchhle tyčinkách v tavný pistoli docela pochybuji, i když jí taky mám doma.
Ale pokud by to bylo účinný, šel bych taky do toho, jsem taky takový samouk, co jde a rád si opraví sám. Na e bay prodávají tzv. pixel reparatur, což asi bude nějaký spešl lepidlo až z Austrálie (Australian technology) kterým se ty proužky přilepí, nelepí se ty proužky nakonec po celý ploše k tomu spodku? Je ta patla z tý pistole dostatečně pevná? Ze zkušenosti o těchhle tyčinkách v tavný pistoli docela pochybuji, i když jí taky mám doma.
Freude am Fahren mit E38 725tdsA / E39 525tdsA Touring, E39 530dA Touring 142kw
Ex: 2x E12 520, E12 525, E28 527i, E32 735i+ E30 316i, E34 520i touring, E34 525ixA touring
Ex: 2x E12 520, E12 525, E28 527i, E32 735i+ E30 316i, E34 520i touring, E34 525ixA touring
- Tomas735i
- Příspěvky: 660
- Registrován: čtv srp 28, 2008 5:32 pm
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomova dílna (část 1.) - Oprava vadných pixelů
NORMANN píše:vykuchnout z auta přístrojovku, snad svedu s trochou štěstí, trpělivosti, snahy a vůle, tak jako u všech předešlých BMW, rozebrat do stavu, jak jsou vyfoceny ty oranžový pruhy, což jsem pochopil, že je samotný základ displeje, snad taky svedu, ale to patlámo s tou pistolí už ne, to jako patláš ty oranžový proužky k něčemu co je pod tím? Šroubovákem odchlípneš proužky a naneseš patlu pod okraj oranž. proužku? Pak hned přilípneš? Nebo jak? čemu na tom obrázku říkáš konektor? co když se ti patla dostane mezi oranž.proužek a to k čemu se to lepí? asi by to chtělo vidět, nebo natočit video, jak to děláš.
Ale pokud by to bylo účinný, šel bych taky do toho, jsem taky takový samouk, co jde a rád si opraví sám. Na e bay prodávají tzv. pixel reparatur, což asi bude nějaký spešl lepidlo až z Austrálie (Australian technology) kterým se ty proužky přilepí, nelepí se ty proužky nakonec po celý ploše k tomu spodku? Je ta patla z tý pistole dostatečně pevná? Ze zkušenosti o těchhle tyčinkách v tavný pistoli docela pochybuji, i když jí taky mám doma.
Ten displej se podlepuje na místě kde do něj vstupuje pásek s kontakty (nevim jak se tomu odborně říká). Vyklopíš ho do 90 stupňů a rovnoměrně celou tu plochu v několika vrstvách napatláš silikonem v rozumným množství (nesmí toho být moc aby displej při zavcaknutí rámečku nepraskl ale zase tak aby silikon vytvářel potřebnou sílu na spoj). Co se týče toho že silikon zaleze kam nemá.. Ono stačí pár minut počkat a dá se odloupnout/odříznout.
Silikon z pistole je dostatečně pevný. K tomuhle využití má, řekl bych, optimální vlastnosti . Není to kámen ani vata - skvěle se přizpůsobí.
AD Pisel Reparatur - hoď sem víc info
BMW E65 750i | Diagnostika a kódování BMW.