je nejvyšší čas, abych se Vám taky představil, respektive svého miláčka BMW E32 750iL.
Historie:
Auto jsem koupil zhruba před dvěma lety, čerstvě po dovozu z DE, ve vcelku zachovalém a originálním stavu, s nájezdem pouhých 165 000 km. Jedná se o vůz s jasnou historií, v Čechách jsem prvním majitelem a k předchozím letům provozu mám k dispozici spoustu účtenek a dokladů, které ke stavu vozidla sedí jak datumově, tak kilometricky. Dalo by se říct, že je to taková malá serviska O auto bylo v Německu dobře pečováno, dostávalo se mu pravidelného servisu a péče. Proto mě ani po důkladném ohledání doma nečekala žádná nenadálá překvapení a investice. Vše, co jsem objevil, bylo způsobeno maximálně opotřebením nebo stářím.
Po bezproblémovém příjezdu domů, přihlášení a všem, co s tím souvisí, jsem s velkým nadšením najezdil pár stovek kilometrů a poté auto uložil do čisté a suché garáže, kde čekalo na svůj čas až do letošního března. Chodil jsem ho pravidelně startovat, oživit baterku a postupem času jsem nakupoval díly a vše potřebné. Jsem zastáncem tvrzení, že originál je nejlepší a proto bych rád měl auto v co nejpůvodnějším originálním stavu a vše se k tomu snažím směřovat.
Do letošního března proto, že z časových důvodů nebylo možné dřív stihnout vše tak, jak bych si představoval. Proto poté, co jsem se dohodl se Snejkem na vhodném termínu a auto mu plně svěřil do péče se začíná moje představa postupně naplňovat a 7er pomalu vzkvétat.
Soupis oprav:
provedené:
kompletní výměna brzd (kotouče, destičky, upevnění, kapalina)
dále výměna:
- - řemenů, napínáků, kladek
- filtry (palivový, olejový)
- olej motorový, hydraulický
- vodní chladič
- repase EML klapek
- výměna silentbloků na převodovce
- lambda sondy
- hlavní brzdový válec
- svíčky
- zemnící kabel
a pár drobností, které na autě chyběly, nebo byly poničeny
- - ramena na přední nápravě
- uložení tlumičů zadní nápravy
- renovace laku
- místy odlepená stropnice
a jiné maličkosti v interiéru
- S209A LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%)
S223A ELECTRONIC DAMPER CONTROL (EDC)
S241A AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER
S245A STEERING COLUMN ADJUSTMENT ELEC
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION
S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN
S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC
S416A SUNBLINDS
S423A FLOOR MATS, VELOUR
S428A WARNING TRIANGLE
S488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
S528A AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL (AUC)
S655A BMW BAVARIA C BUSINESS
S676A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM
S690A CASSETTE HOLDER
L801A GERMANY VERSION
…samozřejmostí také NIVO, ASC+T
Kůže ANTHRAZIT BUFFALO (0442)
Zvláštnosti ve výbavě vozu:
Originál čtyřpístkové brzdiče Brembo, elektricky stavitelný volant (u E32 údajně vzácnost)
Kola:
Na autě jsou nyní 17“ Al disky Hamann HM1 vpředu 8J, vzadu 10J obuté do pneumatik 235/45 a 255/40. V renovaci připravuji originál 15“ Al disky BMW Styling 3 – kanáldekly, které k tomuto vozu prostě patří.
Závěrem:
Sedmička mi zatím dělá radost, slouží bez problémů a všude mě v pořádku dovezla. Bohužel v blízkém okolí nepotkávám žádného kolegu s E32 a proto bych rád vyzval všechny sedmičkáře z východních Čech, kteří sdílejí stejné nadšení pro tyto vozy, aby neváhali a ozvali se!
Díky, zdraví Tom
Foto:
(po kliknutí v plném rozlišení)
Foto interiéru dodám