Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 2647
Registrován: čtv srp 21, 2008 2:56 pm

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od T613 »

Ten konektor co jsi vyfotil je kufrovy nalevo, ale to neni k telefonu vylozene, je to napajeci ... pro svazek tazneho atd ty tenke signalni z hlavy nevim na co jsou, myslim ze to leze do CCM modulu, ale kecal bych.
Dej mi cas, zkusim pohledat info o zapojeni ... je mi jasne jak jsi to vymastil ted, ono to jakoze vsechno vsude pasuje ale podle me to fungovat nemuze, e38 ma s telefonem propojeni ovladani hlasitosti + radio pres sbernici. V e32 nikdy nic takoveho nebylo, tam mohlo byt presne co mas ty reprak + mikrofon (neni to original - to vypadalo jinak) dotahle primo do jednotky. Ale vzdycky cely telefon fungoval jako samostatny system, z auta to bylo napichle jen na +/-.
Otazkou jeste je co ta jednotka vubec sezere za antenu, byval tam vzdycky mezi antenou a jednotkou jeste takovy modul, ktery ti nejspis chybi.

Vyhoda je ze tento telefon je dualni jako prvni vubec co byl v takto starych autech, takze je sance ze to bude fungovat :-)
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od Huff »

Zbytky HF po Nokii v plánu oživovat nemám. Konektor z antény normálně pasuje. Stačilo by mi to dotáhnout do fáze, kdy to bude volat přes sluchátko, to snad pojede po plus mínus, klíček, osvětlení, komunikace s audio systémem je tak nějak navíc. Časem to proměřím, ale nechci páchat zbytečné chyby, proto budu rád, za každé info, které to rozklíčuje.
BMW E32 730ia V8
Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 2647
Registrován: čtv srp 21, 2008 2:56 pm

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od T613 »

ja doma mam prave telefon s jednotkou nokia z e32, zda je to funkcni nevim, nemam k tomu kabelaz, mrknu i na to pro zajimavost
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od Huff »

Pokud je to Nokia typ NME-1, tak ti kabel, držák, reprák a jednotku klidně věnuji, jen se mi asi nebude chtít vytahovat dráty od mikrofonu a toho repráku.

Cesta si myslím vede přes rozklíčování funkce drátů na tom velkém bílém konektoru E38.
BMW E32 730ia V8
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od Huff »

Z nedělního výletu.
Přílohy
bavory.jpg
BMW E32 730ia V8
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5363
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od Spooner »

Pěkné ;). Já už jsem neviděl E32 na cestě ani nepamatuju :(.
Perfekte... to by byla pro tebe skvělá adresa :D
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Uživatelský avatar
P3RF3KT
Příspěvky: 4307
Registrován: sob črc 09, 2011 2:16 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od P3RF3KT »

Spooner píše:Pěkné ;). Já už jsem neviděl E32 na cestě ani nepamatuju :(.
Perfekte... to by byla pro tebe skvělá adresa :D
Moje vesnice, kde to je? :lol:
Né já jedu jinou ligu http://www.bavorov.cz/
BMW E38 740i M62 Kompresor Individual
PRODEJ NÁHRADNÍCH DÍLŮ e38
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od Huff »

Mám tu pár nových zkušeností - za rok a půl provozu jen jedna porucha - z 80-ti kilometrů jsem nedojel poslední 2 km do práce, naštěstí auto lehlo na křižovatce u zastávky autobusu, takže jsem ho jen odtlačil přes trávu do vedlejší ulice, skočil do busu a na konci týdne pro něj objednal odtahovku. S nadsázkou jsme se smáli, že za tak málo jako na odtahovce nikdy nejelo. 8o) Měl jsem už předtím políčeno na váhu, lambdy, snímač kliky - tak jsem je bez velkého váhání dal, už jsem to tu někde psal. Auto začalo fungovat, přestalo tolik žrát, smrdět benzínem, ožilo.

Dále jsem měl problém s tím, že na podzim při obsazení 4-mi lidmi a následném ohřátí automatu hučelo od měniče a táhlo jakoby se skluzem. Přes zimu se mi toto nikdy nestalo, na jaře to začalo dělat znovu. Původně jsem to viděl na repasi měniče, po zimě zcela bez tohoto problému jsem zaostřil na kapalinu. Bylo jí tam dost, ale evidentně se s ní nikdo neměnil, i když mi dovozce tvrdil, že vyměněná je. Vypustil jsem co šlo, nalil novou a hle je po problému. Za čas udělám ještě dvě výměny, poslední s filtrem. Pokud z toho vyteče pokaždé půlka, tak by na třetí výměnu mělo zůstat v převodovce jen 12,5% původní náplně, což při profi výměně pomocí stanice zůstane někde v útrobách taky, jen za diametrálně odlišnou cenu.Před i po výměně řadí jistě a sametově. Tekla čistá bez kalu, jen nahnědlá místo červené. Ten kdo vymyslel, že se kapalina v automatu nemění by měl dostat pár facek.

Trefil jsem srnu - asi v 80-ti čelně na předek, nárazník na dvě půlky, vypadly mlhovky, ale vše jsem posbíral a v pohodě dojel. Jiné auto by bylo načechrané, tady nic. Doma jsem zjistil, že přesto, že celkově není nikde dobastlené, nárazník někdo neodborně opravoval a duralovou výztuhu složil ze dvou prasklých kusů - proto to teď nepřežil. Do nosníků nebo těch deformačních členů to nešlo, tak jsem nahodil druhý ze 740 a jezdí se dál, nic se nemuselo pasovat, jen teď čeká na lak.

Při výměně oleje v motoru jsem sundal vanu, dva šrouby čerpadla byly ve vaně, další dva povolené, jeden zaklíněný mezi sacím košem a vanou trochu hlodal do obojího. Čerpadlo ale stále drželo pevně, takže bez následků. Ovšem pohled na volně ležící šroub u řetězu není zrovna dobrá vizitka pro chlapce z Mnichova. Při výměně svíček jsem zjistil, že tečou víka do prostoru svíček, teče mi i servo a budu se muset podívat preventivně na membránu sání. Vesměs maličkosti.

Dal jsem velké BC - ačkoliv byla v autě páčka. po zapojení nešlo, proklemoval jsem tedy podle návodu na fóru dva piny a jde. Nechtělo se mi rozvrtávat kabely v autě, tak jsem naletoval drátový propoj přímo v BC z druhé strany plošného spoje. Nejde mi dojezd, rychlostní průměr, ostatní funkce jdou, kdyby někdo věděl proč, tak se zlobit nebudu. Pomohlo by mi taky zapojení konektoru jednotky telefonu - viz. předchozí stránka, bude stejné jako u E38, pokud jste to někdo řešil.

Když jsem ji koupil nešla klima - chyběl řemen ke kompresoru a byl ulomený šroub napínáku. Odvrtávat jsem se ho bál - navíc by se musel očesat celý předek, aby se tam vešla vrtačka. Opatrně jsem ho navařil ( končil 5 mm v díře) a vytočil ven. Obavy, že se návarem roztaví závit v bloku se nepotvrdily. Dal jsem nový řemen a klima v pohodě rok jde - stačí ji vydezinfikovat a výhledově se stavit na doplnění maziva kompresoru a kontrolu chladiva.

Měnil jsem kabinový filtr - dost humus co v něm bylo. Odhaduji, že za celou dobu jsem tam montoval teprve třetí. Dával jsem i zachovalejší světla na předek - vypadají jako nová, jsou orig. Helly, dálky svítí super, ale potkávačky mizerně. Zkusím zrenovovat originál Hella xenony, co se mi doma válí a pokud to taky nepomůže, tak budu uvažovat o výměně projektoru, podobně jak to dělá Caknakis. Nemám rád neoriginální úpravy, ale asi je lepší případně platit flastr za upravená světla, než sedět za to, že jsem někoho přehlédl.

Mám namontované kožené spodky palubky, kožený tunel upravený z předface na face, že to není na 98% poznat, čekají kožené tapecíry, ale ty budu dávat až s dvojitými okny a ošetřením dutin dveří.

Koupil jsem taky nějakou novou výbavu - většinu jsem aktualizoval v prvním příspěvku - namátkou jen nový dešťový senzor Hella Raintronic pro E32/E38, sadu pěti krásných Style 4, v létě snad přezuji na Style 3, pokud se něco nepodělá.

Koupil jsem si na díly jednu E32 740 bez vnitřku a motoru, a 750 v celku, pojízdnou. Obě jsou už rozřezané, nějaké díly mám pro sebe, něco na prodej. V12 poslouží na stolek.

Na autě se jinak za tu dobu nic nerozbilo ani nepotřebovalo nějakou péči, vše funguje jak má!!! Což beru na 21 let starou dámu jako velkou čest a odraz relativně malého nájezdu, kterému se dá věřit a toho, že se v něm nikdo moc nevrtal a nerozprasil ho nebo neuhonil. Jezdím v pohodě za 10-11, snažím se jezdit plynule, ale když je potřeba předjíždět, tak to prošlápnu k zemi, nejméně jsem měl na dálku 8,5, město okolo 13-ti.


Resume: Auto se nemá nikdy chválit, ale jsem spokojený a dělá jen radost.
BMW E32 730ia V8
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od Huff »

Pár fotek z výletů:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Vylodění v Normandii:

Obrázek

Obrázek

Obrázek
BMW E32 730ia V8
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5363
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od Spooner »

Moc pěkné fotky a ještě hezčí auto. Dávám jedničku s hvězdičkou :)
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Odpovědět