760i - motor N73

Nový design rv. 2001 - 2008
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
BobbySD
Příspěvky: 534
Registrován: ned lis 11, 2012 9:24 am
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od BobbySD »

Hugo píše:N73 ma vsetky moderne vychytavky ake existuju, najma variabilny zdvyh ventilov (valvetronic) + priame vstrekovanie benzinu do valcov.
zplynovat valvetronic problem neni a prime vstrikovani do valcu je co? moje e30ka z roku 89 taky strika benzin primo do valcu :lol: :lol: :lol: :lol:
jinak by me taky zajimalo co tam je ze to zplynovat nejde.
ex E36 318i sedan
akt E30 328iC EB87725
akt E38 750i DG21846
akt E39 520i GP15511
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od JaraX »

to bych chtěl vidět ten přímej vstřik u E30, to tam je motor z F30?
přimej vstřik neměla ani E46 natož E30.
jen pro info kdo tomu nerozumí, přímej vstřík = vstřikovací tlak řádově několik set až tisíc bar a vstřik přímo do válce, vstřikovač je našroubován přímo do hlavy stejně jako svíčka, předtím byl tzv nepřímej vstřik, kdy se vstřikuje benzín do sání před sací ventily, tudíž vstřik není přímo ve spalovacím prostoru. tlak nepřímého vstřiku je kolem 3bar,
BMW service expert - http://www.jarax.net
BobbySD
Příspěvky: 534
Registrován: ned lis 11, 2012 9:24 am
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od BobbySD »

vskutku :-D pouc me jaraxi, a proc to teda nejde zplynovat? a kdyz uz dokazes odpovedet na neco aby sis rypnul mohl bys mi aspon odepsat na sz kde jsem se ptal, kde bych teda mohl nechat zrepasnout tu prevodku.. nejaky kontakt nebo neco :)
ex E36 318i sedan
akt E30 328iC EB87725
akt E38 750i DG21846
akt E39 520i GP15511
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od JaraX »

chodi mi 30 SZ denně, an to nejde odpovědět na vše.
nejde zplynovat proto že se ten přímej vstřík chladí benzínem navíc, jak chceš pak vstříkovat plyn přímo? navrtat hlavu?
BMW service expert - http://www.jarax.net
littleB
Příspěvky: 466
Registrován: čtv kvě 09, 2013 2:11 pm

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od littleB »

Ďakujem veľmi pekne, teraz už som pochopil, že tie kecy niektorých plynárov o skúsenostiach so zaplynovaním 760i nie sú ani trošku založené na pravde. :)
Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 2647
Registrován: čtv srp 21, 2008 2:56 pm

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od T613 »

ten vstrikovaci system nemuzes odpojit aby se neposkodil, tudiz zastavba plynu nema smysl
na motoru jsou vysokotlake pumpy pro kazdou pulku, tady je to treba videt http://www.youtube.com/watch?v=wFvdOVFRp0w
N73 je brutalni motor, dokud vsechno funguje :-)
Uživatelský avatar
Ati
Příspěvky: 170
Registrován: pát led 30, 2009 11:01 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od Ati »

Já bych se do toho nechtěl nějak míchat , ale bratranec má v Praze servis na Porsche a už plynovali několik Porsche co mají taky přímej vstřik a chodí to .... viz. prins.:

http://www.prinsautogas.com/en/products ... ystem.html
BMW E38 740iA/LPG
Obrázek
http://www.youtube.com/watch?v=8acGvMt4DJU
http://WWW.RENOVUJEMEKUZI.CZ.CZ
BMW E66 745Li (DP82092)
Ex.BMW E38 740iA with LPG (DK62113)
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od JaraX »

tak dobře, tak jinak

760i konkrétně disponuje těmadle technologiema

- valvetronic
VVT auta nemaj podtlak v sani, škrtící klapka je tam jen pro start a pro případ nouze, jinak je furt otevřená a auto přidává plyn zvedáním vaček, to ovšem trošku vadí plynu, jelikož plyn se adaptuje dle podtlaku v sání, ten roste dle zatížení motoru, ale VVT motory maj nulovej podtlak v sani, takže nefungujou autoadaptace a auto se musí seřizovat, momentálně je ve vyvoji VVT komunikační jednotka, dostla jsem ju k dispozici na testování ale absolutně na to nenam čas.

- HPI - High precision injection
z každé strany motoru je jedno vysokotlaky čerpadlo přímo na rozvodech který dělá tlak benzínu, tuším kolem 400-500Bar u N73, no a tendle benzín se vstřikuje přes VT vstřiky přímo do válců,

- adaptive valve train
motor si mění časování rozvodů takže auto pálí "pokaždý" v jinou dobu,ale to by se dalo vyřešit nějakym pokročilym LPG softwarem

a ted možnosti zaplynování

- přímej vstřik kapalného plynu - koupí se TZV duální vysokotlaky čerpadla, je to vlastně stejny jako u benzínu, LPG jde do čerpadla, který samo přepíná z benzínu na LPG, LPG se pak vstřikuje kapalny, nikoliv plynny, jak zname doposud, nevím ale o tom že by se dělalo todle čerpadlo na 760i, každopadně normalně stojí jedno čerpadlo kolem 80 tisic,cena přestavby na LPG je pak něco lehce přes 200 tisic korun. navratnost si spočítejte sami

- nepřímej vstřik - další možnost je to udělat stejně jako dřív, navrtat sání, reduktor, vstřiky, trysky, ovšem nevyhoda takovyho plynu je že klesne učínost motoru, takže spotřeba pujde nahoru o cca 3 litry, dále pak je nutno každej 4-5 patej cyklus stříknout benzín aby se odchadil benzínovej vstřikovač jinak je za chvilku po něm. cena takové přestavby je pak kolem 60 000kč, ovšem spotřeba leze nahoru.

zatím se prostě nevyplatí 760i plynovat, ta cena přestavby je šílená a nebo to nema učinnost, ten motor je na svoji dobu strašně pokročilej, když vemu že 760i měla HPI už v roce 2001, E60 ho doběhla až v roce 2009,
BMW service expert - http://www.jarax.net
BobbySD
Příspěvky: 534
Registrován: ned lis 11, 2012 9:24 am
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od BobbySD »

no zplynovat VVT je pekne debilni to je pravda :D co jsem se s tim bavil na e90 325i i s tou bonus jednotkou pro obejiti tohohle tak to bylo na chvili poznavani a objevovani... nakonec jsem to vyresil fakt hodne prasacky to radsi ani nebudu zminovat jak :oops:
ex E36 318i sedan
akt E30 328iC EB87725
akt E38 750i DG21846
akt E39 520i GP15511
JaraX
Příspěvky: 2630
Registrován: sob srp 23, 2008 7:03 am

Re: 760i - motor N73

Příspěvek od JaraX »

my teda plynovali cca 20 VVT aut a bez problemu
BMW service expert - http://www.jarax.net
Odpovědět