Hugo píše:N73 ma vsetky moderne vychytavky ake existuju, najma variabilny zdvyh ventilov (valvetronic) + priame vstrekovanie benzinu do valcov.
zplynovat valvetronic problem neni a prime vstrikovani do valcu je co? moje e30ka z roku 89 taky strika benzin primo do valcu
jinak by me taky zajimalo co tam je ze to zplynovat nejde.
ex E36 318i sedan
akt E30 328iC EB87725
akt E38 750i DG21846
akt E39 520i GP15511
to bych chtěl vidět ten přímej vstřik u E30, to tam je motor z F30?
přimej vstřik neměla ani E46 natož E30.
jen pro info kdo tomu nerozumí, přímej vstřík = vstřikovací tlak řádově několik set až tisíc bar a vstřik přímo do válce, vstřikovač je našroubován přímo do hlavy stejně jako svíčka, předtím byl tzv nepřímej vstřik, kdy se vstřikuje benzín do sání před sací ventily, tudíž vstřik není přímo ve spalovacím prostoru. tlak nepřímého vstřiku je kolem 3bar,
vskutku pouc me jaraxi, a proc to teda nejde zplynovat? a kdyz uz dokazes odpovedet na neco aby sis rypnul mohl bys mi aspon odepsat na sz kde jsem se ptal, kde bych teda mohl nechat zrepasnout tu prevodku.. nejaky kontakt nebo neco
ex E36 318i sedan
akt E30 328iC EB87725
akt E38 750i DG21846
akt E39 520i GP15511
chodi mi 30 SZ denně, an to nejde odpovědět na vše.
nejde zplynovat proto že se ten přímej vstřík chladí benzínem navíc, jak chceš pak vstříkovat plyn přímo? navrtat hlavu?
ten vstrikovaci system nemuzes odpojit aby se neposkodil, tudiz zastavba plynu nema smysl
na motoru jsou vysokotlake pumpy pro kazdou pulku, tady je to treba videt http://www.youtube.com/watch?v=wFvdOVFRp0w
N73 je brutalni motor, dokud vsechno funguje
Já bych se do toho nechtěl nějak míchat , ale bratranec má v Praze servis na Porsche a už plynovali několik Porsche co mají taky přímej vstřik a chodí to .... viz. prins.:
- valvetronic
VVT auta nemaj podtlak v sani, škrtící klapka je tam jen pro start a pro případ nouze, jinak je furt otevřená a auto přidává plyn zvedáním vaček, to ovšem trošku vadí plynu, jelikož plyn se adaptuje dle podtlaku v sání, ten roste dle zatížení motoru, ale VVT motory maj nulovej podtlak v sani, takže nefungujou autoadaptace a auto se musí seřizovat, momentálně je ve vyvoji VVT komunikační jednotka, dostla jsem ju k dispozici na testování ale absolutně na to nenam čas.
- HPI - High precision injection
z každé strany motoru je jedno vysokotlaky čerpadlo přímo na rozvodech který dělá tlak benzínu, tuším kolem 400-500Bar u N73, no a tendle benzín se vstřikuje přes VT vstřiky přímo do válců,
- adaptive valve train
motor si mění časování rozvodů takže auto pálí "pokaždý" v jinou dobu,ale to by se dalo vyřešit nějakym pokročilym LPG softwarem
a ted možnosti zaplynování
- přímej vstřik kapalného plynu - koupí se TZV duální vysokotlaky čerpadla, je to vlastně stejny jako u benzínu, LPG jde do čerpadla, který samo přepíná z benzínu na LPG, LPG se pak vstřikuje kapalny, nikoliv plynny, jak zname doposud, nevím ale o tom že by se dělalo todle čerpadlo na 760i, každopadně normalně stojí jedno čerpadlo kolem 80 tisic,cena přestavby na LPG je pak něco lehce přes 200 tisic korun. navratnost si spočítejte sami
- nepřímej vstřik - další možnost je to udělat stejně jako dřív, navrtat sání, reduktor, vstřiky, trysky, ovšem nevyhoda takovyho plynu je že klesne učínost motoru, takže spotřeba pujde nahoru o cca 3 litry, dále pak je nutno každej 4-5 patej cyklus stříknout benzín aby se odchadil benzínovej vstřikovač jinak je za chvilku po něm. cena takové přestavby je pak kolem 60 000kč, ovšem spotřeba leze nahoru.
zatím se prostě nevyplatí 760i plynovat, ta cena přestavby je šílená a nebo to nema učinnost, ten motor je na svoji dobu strašně pokročilej, když vemu že 760i měla HPI už v roce 2001, E60 ho doběhla až v roce 2009,
no zplynovat VVT je pekne debilni to je pravda co jsem se s tim bavil na e90 325i i s tou bonus jednotkou pro obejiti tohohle tak to bylo na chvili poznavani a objevovani... nakonec jsem to vyresil fakt hodne prasacky to radsi ani nebudu zminovat jak
ex E36 318i sedan
akt E30 328iC EB87725
akt E38 750i DG21846
akt E39 520i GP15511