Moja V12tka tak trochu inak

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomas750iL
Příspěvky: 525
Registrován: stř zář 29, 2010 11:44 pm
Bydliště: Slovensko

Moja V12tka tak trochu inak

Příspěvek od Tomas750iL »

Zdravim vsetkych
Dovolim si tu predstavit moju V12tku aj ked to nieje BMW ale ako verny fanusik BMW a BMW 7er hlavne sem se rozhodl ze ukazem aj ja a pochvalim sa nacom sa obcas povozim ;)
Toto forum mi bolo velmi napomocne a stravil som tu vela hodin inspiracie citania a zistovania. Ak je tu zakazane prezentovat ine znacky tak sa ospravedlnujem a mozete tento topic zmazat :)

Jedna sa teda o Mercedes Benz modelova rada W140 a to konkretne S600SE teda Kratka verzia o objemu 5,987 cm3 a samozrejme V12 teda 12 valcov.
Modelova rada je to 1991 teda presny datum neviem ale rok je 1991 teda vtedy ked som sa ja narodil.

Jedna sa o vrcholnu TOP verziu znacky Mercedes Benz Sclass z 90 rokov ako nastupca prewdchadzajucej vlajkovej lody Sclass takties velmi uspesnej.

Auto je dovezene pochadza z Ceska a je dovezene na Slovensko
Auto si dovolim tvrdit ze je v najlepsom stave a patri medzi TOP modely na SK/CZ rovnakej rady teda Sclass. a to konkretne

Auto ma NOVY MOTOR (samozrejme stary motor ale KOMPLET repas Dolnej strany motora Hornej strany motora + komplet pretesneny na aute clovek pod kapotou ani na zemi nenajde ani naznak po oleji.
Motor bol cely vonku a do posledneho sroubika rozobrany
kedze boli poskodene pri kupe valce konkretne az styri takze hned po kupe vozidla som zaplatil kupu dalsieho ojazdeneho vozidla teda ako nahradne diely
Samozrejme po kupe a rozobrani sa zistilo ze je to uplne iny motor a este viac poskodeny ako bol takze sa musel zaobstarat dalsi motor ktory sa doviezol na voziku az z Polskej casti sveta :D
tam po rozobrani sa zistilo ze je pridrety jeden valec konkretne tusim ze 8 a tak sa vzal cely blok a isiel na prevlozkovanie toho jedneho valca
Takze zaklad motora uz bol dobry opraveny teda aspon som vto dufal a aj dufam kedze motor ma momentalne najazdene len cez 1000KM takze este je skoro hovorit o zavere
Piestne kruzky a piesty sa pouzili povodne co ma tak trochu mrzi ale nastastie tie kruzky boli docela v dobrom stave ale jednoducho nove piestne kruzky neboli nikde na sklade co sa tyka druhovyroby a za nove by som zaplatil asi polku auta a to si myslim ze je dost za par plechovych zeliezok chceli cez 2000 euro a to je hodne... ja vim ze mam V12 ale treba rozumne uvazovat a isto majitelia podobnych akychkolvek V12 mi daju za pravdu. :)
No a samozrejme motor sa teda zlozil komplet nove tesnenia a vsetko co sa tyka motora takze samozrejme aj krasne vycisteny
Prevodovka tak isto repasovana ale este na starom motore a ma CCA 4000km najazd cos sa mi zda docela malo... radi docela hladko ale obcas je to citit alebo ''vidiet'' ze sa preradilo ale na tak stare auto a prevodovka este starsia sa to docela da.

na aute je samozrejme repas Alternatora repas Startera vsetkych moznych pump hadic su tam nove chladice ani nevim kolik ich tam je ale tusim 3 alebo 4? nove poistky v motori vsetko zmontovane nastavene a motor si krasne pradie a hlavne s pocitom ze je to dobre odvedena praca ktora dufam ze uz ma prezije heh.

co sa tyka podvozku tak je vse vymene vsetky ramena capy pod nad pred ramena proste vse je komplet nove tlmice taky brzdy nove kotuce brzdice vse je nove
Koza v interieri je tak isto velmi v dobrom stave je krasna a aj vona vnom je este stale citit ako keby novotou.

Co sa tyka FOTIEK tak tie mam tak hala bala ulozene ale aspon su no niako som sa im nevenoval tak som ich nahraval ako sa dalo...

http://nazdy.rajce.idnes.cz/nastenka

Vybava je niaka taka klasicka ako sa davala do V12 ale oproti e38 muzu neco spomenut

Softcloce vsetkych dveri plus kufra
Elektricke vnutorne spetne zrkadlo
Predne elektricke bedrove opierky (neviem mozno ma aj E38)
soundsystem by podla vsetkeho mal byt BOSE
Dvojite okna to ma taky BMW
no a vaha... ta cini 2,3 tony bez ludi takze to je docela dost
100 litrova nadrz
Sony radio s 10xCd Charger
no a tak podobne dvojzonova klima koza atd... pripadne ak by to niekoho zaujimalo mozem aj podrobnejsie zistit

Auto mam len par mesiacov a umna doma je len nieco vyse mesiaca takze sa stale oboznamujem so vsetkym okolo.
Spotreba je super niekedy 13/100 vacsina 15/100 ale da sa aj 30-50/100 zalezi ako kto jazdi a ja jazdim zvacsa stale na tempomate pomalinky a uzivam jazdu ako sa na V12 patri

Funguje takmer vsetko ale najdu sa par veci ktore nefunguju.

Bedrove opierky
Klima (topit topi ale nieje napustena to budem riesit az v lete alebo na jar)
zadne tlmice sa mi zdaju tvrde (je tam nivo moze byt ze je zavzdusnene)
zadne posuvanie operadiel nejde ( asi pokazeny motorcek lebo roky to nikdo neposuval tak mozno je len niaky zpomaleny)
Lave zadne okno nefunguje na 2 polohu tlacitka neviem preco ostatne vsetky idu na automatiku.
a to je asi vse

Diagnostika mi nehlasi chybu ziadnu

VSETKY veci ktore toto auto zazilo alebo sa opravovalo robil jeden z najlepsich mechanikov a ludi akych si mozete dopriat a odneho sa ucim kedze mam velmi malo skusenosti a je to radost naberat skusenosti od tak skuseneho a dobreho cloveka ako je on... mechanik bol zaroven aj majitelom vozidla. robil a pracoval natom roky.

velmi ale VELMI tazko sa na SK alebo pripadne CZ da najst takyto mercedes v tak dobrom stave.

Ak ste sa dostali s citanim az sem tak dik za obetovanych par minutiek .

ps: Preco som sa rozhodol pre mercedes?

No to ani neviem
Kedysi pred par rokmi som bol rozhodnuty pre E32 BMW ale iba HIGHLINE ale nemal som este peniaze na stole a dovoz z DE je premna zlozity aj co sa tyka jazykovych skusenosti tak mechanickych skusenosti
dalej ma trochu odradilo ze BMW ma kdekdo a to se mi natom nelibi...chcel som nieco prestizneho nieco co sa naozaj neda len tak vidiet a tak niako som sa dopracoval sem. a pak na Mercedes.

tak este raz diky a mozno sa niekedy aj stretneme na zraze niakom :)
V12
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5363
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Moja V12tka tak trochu inak

Příspěvek od Spooner »

Vítej v klubu dvanáctiválců :). Odvedl jsi obrovský kus práce a to se cení! Přeji mnoho bezproblémových kilometrů a snad se na toho mamuta někdy podívám na živo :P
PS: Ten softclose v autě z roku 1991 ti závidím. V tomhle BMW trochu zaspalo :D
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Uživatelský avatar
P3RF3KT
Příspěvky: 4307
Registrován: sob črc 09, 2011 2:16 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Moja V12tka tak trochu inak

Příspěvek od P3RF3KT »

Zde v ÚL je maník kterej něco podobného, přesněji mamuta long taky v12 koupil od cigánů který ho totálně domrdali. Původem to bylo auto jihoafrický ambasády. Mělo to uplně všechno snad co to mohlo mít. On to rozebral do šroubku ale jako že fakt uplně do mrtě a celý to udělal nový. Pamatuju si jak řikal že sehnat novej motorek na jedny dveře na ten softclose byl nehoráznej omrd a všechno stálo nekřesťanský prachy. Když to celý dodělal tak to asi po tejdnu za 300 prodal :lol:
BMW E38 740i M62 Kompresor Individual
PRODEJ NÁHRADNÍCH DÍLŮ e38
Uživatelský avatar
fredy
Příspěvky: 1626
Registrován: ned pro 14, 2008 5:54 pm
Bydliště: Severní Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Moja V12tka tak trochu inak

Příspěvek od fredy »

Pěkná práce, jak meďoury moc nemusim, tak jsi odvedl kus práce. Palec nahoru ;)
ex. E38 740i, 1994, manuál, lpg
...
E38 750iL, 1994 - prodej nd....
Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 2647
Registrován: čtv srp 21, 2008 2:56 pm

Re: Moja V12tka tak trochu inak

Příspěvek od T613 »

ta barevna kombinace je silena :D

a co presne bylo na tech motorech vadne? vydrene steny nebo neco dalsiho?
littleB
Příspěvky: 466
Registrován: čtv kvě 09, 2013 2:11 pm

Re: Moja V12tka tak trochu inak

Příspěvek od littleB »

Veľmi pekné vozítko, gratulujem! ;) Staršie Medvede majú svoje čaro. :idea:
Uživatelský avatar
Tomas750iL
Příspěvky: 525
Registrován: stř zář 29, 2010 11:44 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Moja V12tka tak trochu inak

Příspěvek od Tomas750iL »

Dakujem pekne
kies by som dokazal take divy ako ten pan ktory mi to predal... ta kombinacia nazivo vyzera velmi dobre je to take ine ako bezne mamuty boli ale je to striekane to znamena 0percent hrdze a premna len dobre :)

no ja som mu zaobstaral obstojne miesto (Mamutovi) teda garaz a to je taka ze 6x3 metre takze da sa tam v pohode zaparkovat ale je uz mensia pohyblivost dvere sa daju uplne otvorit ale len na jednej strane :(
takze akekolvek prace ohladne toho ze vyberat motor tak to nepripada v uvahu...takze som velmi rad ze sa mi podarilo dostat k takemuto kusku naozaj super stav

s motorom byli velke ryhy na valcoch ako keby nozikom sa ryhy robili takze sa to prevlozkovalo sice ten kto to robil povedal ze najlepsie by bolo prevlozkovat vsetkych 12 ale to sa majitelovi zdalo zbytocne kedze ostatne boli dobre boli tam len vlasove skrabance asi take ako na mobilnych displejoch a to sa vplyvom casu atd asi vylesti posobenim piestov atd a navyse keby sa vsetky vyvlozkovali tak by sa asi oslabili jednotlive steny na okolo a mohlo by to cele prasknut a destrukcia motoru a koniec...

tuna je aj vidiet ta vlozka vo valci

http://nazdy.rajce.idnes.cz/nastenka#fotka42.jpg
V12
Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 2647
Registrován: čtv srp 21, 2008 2:56 pm

Re: Moja V12tka tak trochu inak

Příspěvek od T613 »

Ja bych to udelal taky tak, proc do toho vrazet nesmysl, seskladas z hromady kramu neco co funguje, cestu kolem sveta s tim nepojedes :)
Uživatelský avatar
NORMANN
Příspěvky: 3721
Registrován: úte srp 26, 2008 8:03 pm
Bydliště: Blottendorf, Schönbach, Nickelsdorf (Erz.) (Erz.)

Re: Moja V12tka tak trochu inak

Příspěvek od NORMANN »

tuna to vypadá, jako by ten válec někdo bral drátěným kartáčem.... :)
Freude am Fahren mit E38 725tdsA / E39 525tdsA Touring, E39 530dA Touring 142kw

Ex: 2x E12 520, E12 525, E28 527i, E32 735i+ E30 316i, E34 520i touring, E34 525ixA touring
Hugo
Příspěvky: 611
Registrován: ned říj 26, 2008 10:58 am

Re: Moja V12tka tak trochu inak

Příspěvek od Hugo »

neni to honovanie valcov?? prave ze ked je vylesteny valec tak je zle (novy motor ma prave tieto mikro skrabance, ktore sa zamerne vyrabaju honovanim), zmysel toho je aby sa lepsie drzal olejovy film na stene valca. Dobry motor, ked ho rozoberes, a vidis na nom honovanie tak je OK, ono je to navrhnute tak, ze stena valca by mala byt vzdy tvrdsia ako piestne kruzky, tym padom sa opotrebuvaju len piestne kruzky (lahsie ich vymenis ako blok motora alebo vlozky valcov), valce by mali ostat vzdy neporusene.
Ale MB nepoznam, neviem z coho ma vyrobeny blok motora.
BMW 740iA E38 09/1994; diagnostika INPA a DIS
Odpovědět