Zeliho e38 740iA 1995

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od Filozof »

Mno u tak silného stroje se skoro 300 koňma...si to ani snad nejde všimnout, ikdyby 2-3koně přispěchali na pomoc ostatním. :D

jinak se říká že nejlepší jsou JAPAN pak Francie a nakonec polsko a předtím se prej varuje že ty určitě nebrat. Tak si myslím v pohodě. Já taky měnil něco japan něco francie. :-)
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Dnes vymena zamku ve dverich ridice. Pohodova a kupodivu nenasiraci prace, az jsem se divil, ze jsem si nezanadaval :D Je na to potreba spousta sroubovaku, velke male a neco na posunovani jisticiho plechu kliky, treba zahnuty hrebik. Tapec sel dolu jak po masle, zpatky taky, molitan prilepenej tim cernym asfaltem se taky krasne nechal sundat bez potrhani. Jen teda se to musi vyndat a rozebrat do mrte, nejde to moc urychlit. Vlozka zamku je tam zabudovana maximalne. Menil jsem ji proto, ze nepasuje ke klici, coz jsem si overil po rozebrani, cili zatuhla nebyla, byla od jineho klice. Novou vlozku jsem mel FXem poskladanou na muj klic.
Po promazani vseho mozneho i nemozneho a smontovani jde zamek i klika jako nova, da se klicem zamykat, odmykat, stahovat okna, zase je vytahovat. Ma to drobnou vadu. Zamek ridice nereaguje. Elektricky s nim nejde pohnout. Vsechno ostatni je v poradku, cili spinace chodi, vsechna tahla fungujou. U ridice zamykam a odmykam tedy mechanicky. Nevim jestli se neco nerozhodilo a nebude stacit jen diag nebo odpojeni baterky nebo nevim. Taky svetylka a repracky delaj co maj.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Po dnesni opetovne rozborce zamku jiz funguje vse. Problem byl v tom, ze auto zamykalo jiz zamceny zamek a tento se sprajcnul. Asi jsem pri odpojenem napajeni aktuatoru zmenil stav zamknuti auta na odemceno a po pripojeni elektriky a znovuzamceni se to primo v aktuatoru sprajclo. Jinak aktuator je v okamziku zamceni(odemceni) na chvilku napajen plus(minus) 12V, kdyby to nekdo nekdy resil (je to velky 6-pin konektor se 3 draty). Uvnitr je stejnosmerny motorek, mikrospinac a snekovy mechanismus. Aktuator je na zamku nasazen a zacvaknut vystupkem na plastovem drzeni aktuatoru. Aktuator jde vyndat na aute bez vyndani zamku (je dobre si vyndat kliku, aby bylo lepe videt) a pak se jen odcvakne kryt a lze se v tom hrabat. Plastove prevody nebyly vubec ozvykane, asi ta mechanika celkem vydrzi. Na netu jsem nasel jen problem s mikrospinacem, ktery nekdo vyresil lousknutim spinace a opravou prihnutim kontaktu. Jinak bezudrzbova vec. Jen je potreba davat si pozor a neudelat chybu jako ja. Ten motorek ma celkem silu, zarve se to a zpetny chod uz to nedokaze pretlacit zpatky. Pro info novy aktuator v BMW cca 3 litry, coz se me tedy netykalo nastesti :)
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Po roce a pul jsem definitivne skoncil s hlaskou Rücklicht prüfen. Bude se mi po gongu styskat :D
Home made canbus eliminator
Home made canbus eliminator
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
alap
Příspěvky: 278
Registrován: sob zář 26, 2015 7:15 pm
Bydliště: Liberec

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od alap »

Sakra tuhle hlášku vidím každou cestu, copak to máš, kde se to dá sehnat a co tu chybu vyvolává?
ex e38 728ia 99 LPG
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Pokud mas ve svetlech zarovky, tak je nejaka spatna, nebo jsou zaoxidovany a neprojde testovaci puls, ale ustalenych 12V zarovku rozsviti. Pokud mas LED lampy jako ja, tak v nich byva modul, ktery propousti testovaci puls. Modul muze byt nejakym zpusobem vadny.
Hledal jsem neco v eshopech, ale nic, co by se mi libilo, jsem nevidel. Kuchnul jsem flexou modul, ktery ve svetle byl a prestal fungovat a udelal jsem si svuj zjednoduseny modul podle nej. Je to jen krabicka 622-792 z GME a 4 keramicke odpory 47R 10W. Zadni svetla e38 pocitaji se dvema zarovkami, ktere hlidaji. Kazdou zarovku simuluju dvema 47R odpory v serii, cili 100 Ohm. Mam je tedy vhodne sletovany, poskladany do krabicky (pasuje tesne a musi se malinko pribrousit), pripajeny kabliky, skrz provrtanou krabicku, vhodne napinovany. Krabicka je oboustrankou prilepena na misto puvodniho modulu na lampe. Zkousel jsem, jak se to hreje a po ustaleni primo na odporech hadam mezi 50-60C (tak tak jde na nich udrzet prst). Origo modul mel tech odporu 6 (poskladany opet na vyslednych 100 Ohm), ale 4 by mely stacit.
V GME se daji koupit i vykonove odpory zalite do hlinikoveho chladice, ale nemaji je skladem a ja jsem na to spechal. Z techto by to slo vyresit jednoduseji a elegantne.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
alap
Příspěvky: 278
Registrován: sob zář 26, 2015 7:15 pm
Bydliště: Liberec

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od alap »

Jasně, mám obyč žárovku a hlásí mi to zpátečku při normální jízdě, takže si očistím kontakty a uvidím. Díky
ex e38 728ia 99 LPG
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Mam konecne nakodovano bliknuti pri zamykani. Umim uz nakodovat vsechno mimo PDC, ktery se s NCS expertem nechce spojit. Ale s INPOU komunikuje, takze to bude nejaka blbost. Taky mi nekomunikoval pres NCS GM modul (pres INPU v pohode) a to me dalo celkem zabrat, uz proto, ze v nem je to blikani :D Pri natazeni RevTor profilu jde totiz pri volbe jednotky menit verze modulu, ktera se ma pouzit. Me to tam defaultne nutilo porad nejakou vyssi a pak to hlasilo, ze je spatna. Nez jsem zjistil, kde je problem a jak ho resit, tak uteklo docela dost vody, ale je to pouceni pro priste :)
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od Filozof »

Super to bych taky potřeboval to bliknutí u auta mít pro kontrolu ... mám 97 a snad by to neměl bejt problém.
Bud se domluvím s někým nebo na srazu nějakém bych rád realizoval ...
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
zzeli
Příspěvky: 1553
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Zeliho e38 740iA 1995

Příspěvek od zzeli »

Pokud mas chodivou INPU, tak bude chodivej i NCS expert a muzes vesele kodovat. Anebo muzes zkusit jednodussi BMW scanner, ja ho pouzit nemohl, protoze mam ADS pres seriak a scanner je urcenej pro diag kabel do USB. Taky jsem si zmenil jazyk v budikach na anglictinu a jeste si zrusim zamykani po rozjezdu. Vic uz toho na predfl asi nepoladim. U FL, kde je novejsi licht modul, tak si lze hrat s dennim svicenim, follow me home, ukladani nastaveni pro ruzne klice.
BMW e66 745Li Individual, 2003, pine green
BMW e38 740iA, 1995, ascot green
Odpovědět