Ahojte kolegové a fanoušci sedmiček,
letos na jaře jsem se zařadil mezi vás šťastlivce, kteří si mohou dopřát leštěnku jen tak na výlet v neděli. Cestu k mé sedmičce hodnotím jako částečně trnitou, ale myslím, že se to nakonec povedlo. Nejdůležitější pro mne bylo mít jasno v tom co chci a co za našetřený obnos mohu koupit, vzhledem k tomu, že jsem se byl na sedmičky podívat i v De, tak byť to ve všech případech nedopadlo, nastřádal jsem si cenné informace o trhu s E32.
Nakonec jsem našel, nebo spíše si mě našla sedmička zdejšího člena DJ Racinga, nejprve jsem tomu nedával naději, ale po několika obsáhlých telefonátech o tomto autě a Bavorácích obecně jsme se s DJ Racingem setkali. Svým vztahem a zapálením k tomuto autu mne přesvědčil, že auto bylo v dobrých rukou a je do min. dobrý základ pro youngtimera.
S autem jsem nakonec odjel domů včetně hromady náhradních dílů a kol a vzhledem k jeho stavu mohl užívat letních měsíců, nakonec se mě podařilo účastnit se Vallašského srazu u Kajce.
Suma sumárum jsem letos najel nějakých 1500km a koncem září auto odstavil s tím, že přes zimu začnu vychytávat mouchy. Jedinou věc co jsem mu letos dopřál byly kola Style 5 a kanaldekly uložil do archivu.
Ahojte
Nyní jsem se naplno pustil do vychytávání much - kdy zejména o víkendech trávím v garáži - tedy pokud nemáme s rodinou něco na programu.
Plán oprav je následující:
interiér:
- oprava stropnice
- oprava motorku zadní roletky - vychozené zuby na kolečku v převodce
- osvětlení budíků - výměna žároviček - asi největší banalita
- renovace volantu - nechám jej znovu obšít
podvozek:
- začínám zadní části - tu již demontuji a chci jí renovovat
- zadní tlumiče
- regulaci podvozku
- ramena
- diferenciál
- nápravnice
- zejména chci vyměnit brzdové a hydraulické vedení, věk a provoz se zde značně projevil
atd.
Zadní část bych rád dokončil do poloviny příštího roku a posléze se pustil do pření části, auto plánuji zprovoznit někdy během roku 2018, ale čas mě v tomto případě netlačí, což považuji za velkou výhodu.
Ve finále nechám opravit karosařinu, je zde několik míst, které budou potřebovat vyladit a posléze chci auto znovu hodit do laku, protože již jednou lakované bylo a nebylo to moc dobře provedeno.
Podmínky pro některé operace jsou sice bojové, ale chci si tím projít a každou součástku nechat projít mýma rukama. Cesta renovace nebude úplně lehká, ale věřím, že jednou cíle dosáhnu.
Na úvod bych se zeptal, zda máte někdo zkušenost se sundáním palivové nádrže, která mě nyní čeká?
Díky
Kuba
750IL - E32 - příběh pokračuje
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
- kubbacher
- Příspěvky: 63
- Registrován: ned bře 20, 2016 7:06 pm
- Bydliště: Hlučín
750IL - E32 - příběh pokračuje
E32 - 750iL - díky Clausi Luthe
- kubbacher
- Příspěvky: 63
- Registrován: ned bře 20, 2016 7:06 pm
- Bydliště: Hlučín
-
- Příspěvky: 324
- Registrován: pon úno 27, 2012 3:19 pm
- Bydliště: Petřvald u Karviné / München
Re: 750IL - E32 - příběh pokračuje
Ahoj,
paráda, že jsi konečně přidal svoji sedmu, jsem zvědavý na to, jak ti to půjde od ruky.
Každopádně je fajn, že tě netlačí čas a můžeš si to rozplánovat podle možností.
paráda, že jsi konečně přidal svoji sedmu, jsem zvědavý na to, jak ti to půjde od ruky.
Každopádně je fajn, že tě netlačí čas a můžeš si to rozplánovat podle možností.
E38 750i
E36 323ti
E30 316i TC2 Baur
----------------------
ex: E38 730i, E36 320i Touring, E36 318i Tour LPG, S211 E500, e36 316i Compact
E36 323ti
E30 316i TC2 Baur
----------------------
ex: E38 730i, E36 320i Touring, E36 318i Tour LPG, S211 E500, e36 316i Compact
- Huff
- Příspěvky: 846
- Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am
Re: 750IL - E32 - příběh pokračuje
Na opravu rolety je fígl - po drobné úpravě přesně pasuje motorek s převodovkou z E38, jen se musí vyměnit i s kruhovým "vahadlem", které je na něm nasazené, protože je jiný tvar hřídelky převodovky. Originál motorek s převodovkou pro E32 stojí asi 5000 Kč v BMW, starší roletu z E38 koupíš za pár stovek a to ozubené kolečko je v něm už z odolnějšího materiálu.
Při opravách doporučuji nerozebírat zbytečně auto na atom, ale postupovat po etapách, často se stane, že se v tom zasekáš časově i finančně, po nějaké době se vytratí zápal, pár věcí poztrácíš, zapomeneš a je z toho neverendingstory... Vlastní zkušenost, Raisidlo by o tom mohl napsat knížku. Mám dvě auta rozdělaná z dob studií, mezitím jsem začal pracovat mimo dosah garáží a na pár let se to celé zastavilo. Teď pracuji hlavně na pořádném zázemí, do léta budu auta stěhovat a snad se to zase rozjede.
Jinak přeji hodně sil a úspěchů.
Při opravách doporučuji nerozebírat zbytečně auto na atom, ale postupovat po etapách, často se stane, že se v tom zasekáš časově i finančně, po nějaké době se vytratí zápal, pár věcí poztrácíš, zapomeneš a je z toho neverendingstory... Vlastní zkušenost, Raisidlo by o tom mohl napsat knížku. Mám dvě auta rozdělaná z dob studií, mezitím jsem začal pracovat mimo dosah garáží a na pár let se to celé zastavilo. Teď pracuji hlavně na pořádném zázemí, do léta budu auta stěhovat a snad se to zase rozjede.
Jinak přeji hodně sil a úspěchů.
BMW E32 730ia V8
- kubbacher
- Příspěvky: 63
- Registrován: ned bře 20, 2016 7:06 pm
- Bydliště: Hlučín
Re: 750IL - E32 - příběh pokračuje
Ahoj kluci,
díky za radu, s tím motorkem z E38 mě to napadlo, ale neměl jsem to nikdy v ruce takže tato rada je pro mne velmi zajímavá. Jenže to by znamenalo vyměnit orig. roletku za roletku z E38.Já to nyní řeším výrobou nového ozub. kolečka, ale ještě nemám vyhráno.
Auto na atom rozebírat neplánuji, motor, převodovka a interiér až na detaily je v pořádku, ale podvozek chci mít top, když to nepozná zimu.
Také jsem přemýšlel jak to celé pojmout ať se v tom neztratím, takže to dělám na etapy, mám k tomu etk, Bentley manual, a neustále fotím detaily demontáže. Díly si sortuji do krabic, spojovák a drobné díly si sáčkuji a označuji, protože velkou část těchto věcí dám novou, něco nechám znovu nazinkovat atd.
Já už jsem v situaci, kdy mám své bydlení, rodinu a hlavně moje drahá polovička je už s touto mou plechovou milenkou smířena, čili mě stačí sejít schody do garáže a můžu se mazlit
Uvidíme, kde se budu nacházet za rok o tomto čase.
díky za radu, s tím motorkem z E38 mě to napadlo, ale neměl jsem to nikdy v ruce takže tato rada je pro mne velmi zajímavá. Jenže to by znamenalo vyměnit orig. roletku za roletku z E38.Já to nyní řeším výrobou nového ozub. kolečka, ale ještě nemám vyhráno.
Auto na atom rozebírat neplánuji, motor, převodovka a interiér až na detaily je v pořádku, ale podvozek chci mít top, když to nepozná zimu.
Také jsem přemýšlel jak to celé pojmout ať se v tom neztratím, takže to dělám na etapy, mám k tomu etk, Bentley manual, a neustále fotím detaily demontáže. Díly si sortuji do krabic, spojovák a drobné díly si sáčkuji a označuji, protože velkou část těchto věcí dám novou, něco nechám znovu nazinkovat atd.
Já už jsem v situaci, kdy mám své bydlení, rodinu a hlavně moje drahá polovička je už s touto mou plechovou milenkou smířena, čili mě stačí sejít schody do garáže a můžu se mazlit
Uvidíme, kde se budu nacházet za rok o tomto čase.
E32 - 750iL - díky Clausi Luthe
- Huff
- Příspěvky: 846
- Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am
Re: 750IL - E32 - příběh pokračuje
Roletka zůstává celá originál, mění se jen motorek s převodovkou, který je na 95% stejný, rozdíly jsem popsal. Nové kolečko jsem taky řešil, ale výsledek byl drahý a nejistý. Další možnost je to objednat na ebay, kdosi snad v Asii repliky těch koleček dělá, říkal mi o tom jeden kluk z SK, který si ke mě přijel pro díly.
BMW E32 730ia V8
- fishmaker
- Příspěvky: 2134
- Registrován: čtv srp 21, 2008 7:54 am
- Bydliště: kousek na sever od Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: 750IL - E32 - příběh pokračuje
opravu motorku roletky na e38 jsem tady někde popisoval dost důkladně...takže stačí pohledat...žádné kolečko se tam měnit nemusí...maj to chytře vymyšlený
jinak pěkně ses do toho pustil...držim palce a tu garáž ti "závidim"... dělat takhle v teple
jinak pěkně ses do toho pustil...držim palce a tu garáž ti "závidim"... dělat takhle v teple
- kubbacher
- Příspěvky: 63
- Registrován: ned bře 20, 2016 7:06 pm
- Bydliště: Hlučín
Re: 750IL - E32 - příběh pokračuje
Koukal jsem na vlákno kolem opravy převodky u E38, je pravdou, že dle obrázků to vypadá skoro stejně jako u E32. Já mám problém s chybějícím ozubením velkého kolečka, tohle už podložka pro vymezení vůle mezi motorkem a převodkou nezachrání. Nicméně jsem našel jednu firmičku, která by mě měla vyrobit ozubené kolečko nové - ocelové, jediné co mě nevyrobí je zarážka pro péro uvnitř, ale s tím už si nějak poradím.
Práce na autě dále pokračují, podařilo se mě sundat diferák a nápravnici, čili jsem už ve fázi, kdy se mohu pustit do ošetření karoserie v místech, které jsou většinou nedostupné a čeká mne výměna rozvodů brzd, hydrauliky a paliva, viz. foto níže. Dále mne pravděpodobně čeká přetěsnění diferenciálu, z letmého pohledu je patrné, že na jedné straně netěsní - máte s tímto někdo zkušenosti? Lze gufera vyměnit, aniž bych zasahoval do vnitřního uspořádání této věci? Je něco na co bych si měl dát pozor? Jsem docela zvědav, jak to vše budu dávat zpátky na auto to si ještě užiju, ale zřejmě to zkusím dát již jako komplet, tak jak to probíhá standardně ve výrobě.
Práce na autě dále pokračují, podařilo se mě sundat diferák a nápravnici, čili jsem už ve fázi, kdy se mohu pustit do ošetření karoserie v místech, které jsou většinou nedostupné a čeká mne výměna rozvodů brzd, hydrauliky a paliva, viz. foto níže. Dále mne pravděpodobně čeká přetěsnění diferenciálu, z letmého pohledu je patrné, že na jedné straně netěsní - máte s tímto někdo zkušenosti? Lze gufera vyměnit, aniž bych zasahoval do vnitřního uspořádání této věci? Je něco na co bych si měl dát pozor? Jsem docela zvědav, jak to vše budu dávat zpátky na auto to si ještě užiju, ale zřejmě to zkusím dát již jako komplet, tak jak to probíhá standardně ve výrobě.
E32 - 750iL - díky Clausi Luthe
- kubbacher
- Příspěvky: 63
- Registrován: ned bře 20, 2016 7:06 pm
- Bydliště: Hlučín
Re: 750IL - E32 - příběh pokračuje
Konečně mám chvíli času, abych to tady trochu oživil, práce na autě pomaličku postupují a je třeba se s vámi podělit o nějaké střípky.
E32 - 750iL - díky Clausi Luthe
- kubbacher
- Příspěvky: 63
- Registrován: ned bře 20, 2016 7:06 pm
- Bydliště: Hlučín