no při malé zátěži motor začne hicovat ke 110C alespon tak vidím u dvou 740i co jsem měl zkušenost pozorovat teplotu v létě i více a to je pro oleje i motor a součástky špatný pak se dělají generálky a opravy jak na běžícím pásu .... Teplota nad 100C je špatně. Ideální by bylo držet se kolem 90C. Někdo kupuje i termostat na 80C nevím proč ale píší že to zvyšuje výkon motoru. Ale toto nevím píší to pouze u těchto termostatů takže stím není žádná zkušenost muselo by se vidět na brzdě.
Asi bych to zvážil nebo vyzkoušej volnoběh pust klimu nebo i bez a dívej se na teplotu po chvilce stání auta ... ono to poleze nahoru. Zimu v klidu tam to není tragické přečkat ale v těch hicech v létě je to dost škodná hlavně u V8. Já mám 94-96C teplotu a taky mi to přijde dost v létě v hicech se to blíží ke 98-100C a to je špatně. Né nadarmo se dávalo do aut africké kontinenty s jiným termostatem mám pocit 88 nebo 93C. Viděl jsem to někde při výběru jako možnost koupě. Příště vemu 88c termostat na 728i at motor v klidu přede kolem 90-92C.
ECS tuning má přímo termostaty na nižší teploty myslím v rozmezí 80 - 90C několik druhů na BMW V8 e38 i e65 kde zase odchází častěji trubka v motoru plasty a další...
Je to na zvážení pro každého ale myslím si že duležitá informace která tady moc nezazněla mezi těmi generálkami motorů...
E38 740i M62, hrozné horko od motoru!
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
- Filozof
- Příspěvky: 2220
- Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
- Bydliště: Vyškov
Re: E38 740i M62, hrozné horko od motoru!
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba