Tak moje prevodovka radila krasne az do tohohle tydne. e38 mam 10 tkm a celou dobu radi celkem v pohode a beze zmen.
Jedine dve nepekne veci, co jsem pozoroval, bylo lehke drcnuti, pokud jsem hned po startu zaradil D nebo R, ale stacilo vzdycky po nastartovani par vterin pockat, nebo kratce proslapnout a bylo to v pohode. Obcas, ale jenom fakt malokdy, se stalo, ze pri prudsim dobrzdeni, kdy to zaradilo shora na 1, to drcnulo. Ale umel jsem s tim jezdit tak, ze se to prakticky nestavalo. Radila sametove, zpatecku rychleji nez v e46 moji zeny, do kopce stala, rozjezdy v pohode.
Predevcirem jsem vybyil baterku (to je samostatna story s radiem). Tak jsem ji na den vyndal a nabil. Od te doby to radi hrozne. Pri rozjezdu z mista D nebo R to drca a nekdy trochu i prokluzuje. Ostatni stupne jsou porad OK, zvuky zadny divny.
Muze to souviset s tou baterkou a adaptaci prevodovky? O tom jsem tu na foru moc nenasel. Je sance, ze se to srovna do puvodniho stavu, nebo mam rovnou resit servis s repasi?
Tema automatu a zkusenosti VAS uzivateli 7ER Automat
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.
Příklad:
BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
- xtomek
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon lis 23, 2015 8:10 pm
- Bydliště: Králův Dvůr
Re: Tema automatu a zkusenosti VAS uzivateli 7ER Automat
BMW e38 740i oxford green 1999 *DF87539
ex BMW e46 318i Touring 2003
ex BMW e46 318i Touring 2003
-
- Příspěvky: 116
- Registrován: čtv bře 10, 2016 3:47 pm
Re: Tema automatu a zkusenosti VAS uzivateli 7ER Automat
Mě se to stalo po smazání adaptací a následné jízdě po dálnici asi 100km. Výsledek byl takový, že jsem se rozjížděl jak vlak. Převodovku musíš znovu naučit řadit. Je na to postup od výrobce i v češtině, jen nevím kde jsem ho našel. Jo a nečekej, že se to usadí samo. Není to nic složitýho, jen dodržet postup. Po odpojení baterie se adaptace samy nesmažou. Baterii od začátku zimy do vyschnutí silnic mám vyndanou doma, po připojení se jen nastaví hodiny a datum - samy během půl hodiny
Naposledy upravil(a) ricrd1 dne sob lis 12, 2016 6:28 pm, celkem upraveno 1 x.
BMW 750i E38
-
- Příspěvky: 116
- Registrován: čtv bře 10, 2016 3:47 pm
Re: Tema automatu a zkusenosti VAS uzivateli 7ER Automat
Tohle napsal "starML" 15.2.2013 na bmwklubu a mě to fungovalo:
Adaptační hodnoty automatické převodovky smažeš taky pomocí INPA. Zkratka převodovky je AGS = Adaptive Getriebe Steuerung. Ale na její zaučení je stanovený technologický postup, který se dělá po větší opravě nebo po smazání adaptací, aby "nekopala". Na tohle zaučení je dobrá okresní silnice nebo I. třída se slabým provozem. Postup jsem už jednou napsal tady http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... e&start=15 . Ale je třeba to přečíst až dolů, co jsem dopřeložil 18-11-2011 23:02.
Pro ty, kteří neradi čtou návody jako já :
0) Vymazat adaptace, klidně motor a převodovku najednou
1) Nastartovat studený motor, zašlápnout brzdu levou nohou, lehce zvýšit volnoběžné otáčky cca na 1000rpm. Voličem automatu projít všechny polohy PRND s vyčkáním v každé poloze 10 sekund - opakovat 10 krát. Totéž ještě jednou s vyčkáním v každé poloze 3 vteřiny. Mezitím se motor trošku ohřeje.
2)Zařadit D a rozjet se na rychlost vyšší než 80km/hod. Na plyn je třeba pořádně šlápnout, aby benzínový motor dosáhnul otáčky 4500 a automat si přeřazuje 4000, ..., 1500, otáčky klesají rychlost vozu dosáhne 80km/hod +. Pustíš plyn, auto zpomaluje, až se auto skoro zastaví, dobrzíš, dáš P. Tohle opakuješ 3x, až motor dosáhne provozní teplotu. Zastavíš a vypneš motor, já ještě vyndavám klíček na 15 vteřin a je hotovo, můžeš jet domů. Po příjezdu motor vypneš a minimálně 10 minut neodpojovat baterku nebo řídící jednotku motoru - to je upozornění (asi) pro fanatiky, kteří se furt musí v něčem hrabat. U diesela je třeba otáčky rozjezdu u bodu (2) přiměřeně snížit, cca 3000rpm, aby technici neřvali, že je nutím točit studený motor. Amen.
Adaptační hodnoty automatické převodovky smažeš taky pomocí INPA. Zkratka převodovky je AGS = Adaptive Getriebe Steuerung. Ale na její zaučení je stanovený technologický postup, který se dělá po větší opravě nebo po smazání adaptací, aby "nekopala". Na tohle zaučení je dobrá okresní silnice nebo I. třída se slabým provozem. Postup jsem už jednou napsal tady http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... e&start=15 . Ale je třeba to přečíst až dolů, co jsem dopřeložil 18-11-2011 23:02.
Pro ty, kteří neradi čtou návody jako já :
0) Vymazat adaptace, klidně motor a převodovku najednou
1) Nastartovat studený motor, zašlápnout brzdu levou nohou, lehce zvýšit volnoběžné otáčky cca na 1000rpm. Voličem automatu projít všechny polohy PRND s vyčkáním v každé poloze 10 sekund - opakovat 10 krát. Totéž ještě jednou s vyčkáním v každé poloze 3 vteřiny. Mezitím se motor trošku ohřeje.
2)Zařadit D a rozjet se na rychlost vyšší než 80km/hod. Na plyn je třeba pořádně šlápnout, aby benzínový motor dosáhnul otáčky 4500 a automat si přeřazuje 4000, ..., 1500, otáčky klesají rychlost vozu dosáhne 80km/hod +. Pustíš plyn, auto zpomaluje, až se auto skoro zastaví, dobrzíš, dáš P. Tohle opakuješ 3x, až motor dosáhne provozní teplotu. Zastavíš a vypneš motor, já ještě vyndavám klíček na 15 vteřin a je hotovo, můžeš jet domů. Po příjezdu motor vypneš a minimálně 10 minut neodpojovat baterku nebo řídící jednotku motoru - to je upozornění (asi) pro fanatiky, kteří se furt musí v něčem hrabat. U diesela je třeba otáčky rozjezdu u bodu (2) přiměřeně snížit, cca 3000rpm, aby technici neřvali, že je nutím točit studený motor. Amen.
BMW 750i E38
- xtomek
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon lis 23, 2015 8:10 pm
- Bydliště: Králův Dvůr
Re: Tema automatu a zkusenosti VAS uzivateli 7ER Automat
Dík za info. Tak takovej postup jsem bohužel ani vzdáleně nepoužil Ale i tak se razeni srovnava. Co je zajímavý je to, ze se převodovka naučila jinak - momentálně radi sametove v situacích, kdy se ji dřív obcas nechtělo a naopak občas zlobí pri zpatecce. Uvidíme.
Taky jsem nasel cteni o tom, co se pri adaptaci uklada a co ne. Kdyz jsem procital ceska fora, obcas nekdo psal, ze se sedma adaptuje na řidiče a ze si to zresetuje... Tak pro zelenace, jako jsem ja: http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... a-new-user
Taky jsem nasel cteni o tom, co se pri adaptaci uklada a co ne. Kdyz jsem procital ceska fora, obcas nekdo psal, ze se sedma adaptuje na řidiče a ze si to zresetuje... Tak pro zelenace, jako jsem ja: http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... a-new-user
BMW e38 740i oxford green 1999 *DF87539
ex BMW e46 318i Touring 2003
ex BMW e46 318i Touring 2003
-
- Příspěvky: 116
- Registrován: čtv bře 10, 2016 3:47 pm
Re: Tema automatu a zkusenosti VAS uzivateli 7ER Automat
Převodovka se během provozu přispůsobuje tvému stylu jízdy, ale toto nastavení je o tom, aby nekopala a plynule se rozjela jak má. To se sama nenaučí.
BMW 750i E38
- xtomek
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon lis 23, 2015 8:10 pm
- Bydliště: Králův Dvůr
Re: Tema automatu a zkusenosti VAS uzivateli 7ER Automat
Jasny, pochopil jsem, ze to jsou dve ruzne veci a ze naopak driving style se neuklada..
Zatimco ale pred vymazanim adaptaci radila skvele pri rozjezdu i do kopce apod, a obcas kopla pri razeni na jednicku pri prudsim dobrzdovani, tak ted po vymazani a 200 km je to naopak..
Zatimco ale pred vymazanim adaptaci radila skvele pri rozjezdu i do kopce apod, a obcas kopla pri razeni na jednicku pri prudsim dobrzdovani, tak ted po vymazani a 200 km je to naopak..
BMW e38 740i oxford green 1999 *DF87539
ex BMW e46 318i Touring 2003
ex BMW e46 318i Touring 2003
-
- Příspěvky: 116
- Registrován: čtv bře 10, 2016 3:47 pm
Re: Tema automatu a zkusenosti VAS uzivateli 7ER Automat
Vyzkoušej ten postup tak jak je to napsaný a mělo by to být v pořádku. Jenom smazat adaptace nestačí. Taky je možný, že převodovka už má nejlepší časy dávno zasebou, ale nepodléhej panice dokud to není nezbytné. Zdravá a dobře nastavená převodovka řadí tak, že skoro nepoznáš přechod mezi kvaltama a rozjezd je ostrej, ale plynulej a bez cukání.
BMW 750i E38
- Freezop
- Příspěvky: 13
- Registrován: stř říj 05, 2016 10:28 am
- Bydliště: Hranice na Moravě, Partutovice
Re: Tema automatu a zkusenosti VAS uzivateli 7ER Automat
Dobrý den, nechci zakládat nové téma, hledal jsem, ale o automatech je tu strašně mnoho.
Můžu použít tento olej do automatické převodovky BMW 728i 1996. 5HP18 (A5S 310Z) se zeleným štítkem.
http://eshop.zp-automatic.cz/katalog/bm ... 1-litr/63/
https://maziva.heureka.cz/mobil-atf-lt- ... e/#section
http://www.bonatrade.cz/valvoline-max-l ... gLyhPD_BwE
Dal jsem více odkazů pro jistotu, ale ten první, pokud je to správný typ, bych koupil. Děkuji za odpovědi
Můžu použít tento olej do automatické převodovky BMW 728i 1996. 5HP18 (A5S 310Z) se zeleným štítkem.
http://eshop.zp-automatic.cz/katalog/bm ... 1-litr/63/
https://maziva.heureka.cz/mobil-atf-lt- ... e/#section
http://www.bonatrade.cz/valvoline-max-l ... gLyhPD_BwE
Dal jsem více odkazů pro jistotu, ale ten první, pokud je to správný typ, bych koupil. Děkuji za odpovědi
BMW E38 728i 1995 DJ31729
Ford Fusion 1.6 2003
ex Škoda Felicia 1.3 1996
ex Ford Escort Cabrio 1.8 1996
ex Ford Escort RS2000 2.0 1991
ex Ford Escort 1.6 1990
Ford Fusion 1.6 2003
ex Škoda Felicia 1.3 1996
ex Ford Escort Cabrio 1.8 1996
ex Ford Escort RS2000 2.0 1991
ex Ford Escort 1.6 1990
-
- Příspěvky: 116
- Registrován: čtv bře 10, 2016 3:47 pm
Re: Tema automatu a zkusenosti VAS uzivateli 7ER Automat
Do převodovky 5HP18 podle výrobce patří olej ESSO LT 71141 ( teď je to MOBIL LT 71141 ). Vyplatí se koupit 20l kanistr, je jevnější než 13 litrovek. V převodovce je 10,5l, ale nevyteče vše. Poprvé to propláchneš, pak vyměníš filtr a naplníš podle předepsaného postupu - otáčky motoru, teplota převodovky, utahovací moment atd. Je nutné dodržet postup. Počítej s tím, že se ti žvejknou torxový šrouby na víku převodovky, tak si předem sežeň nový nelíp na imbus, nebo klasický šestihran. Můžu ti poslat návod, ale nejde mi přiložit příloha
Naposledy upravil(a) ricrd1 dne ned srp 27, 2017 7:19 pm, celkem upraveno 2 x.
BMW 750i E38
-
- Příspěvky: 116
- Registrován: čtv bře 10, 2016 3:47 pm
Re: Tema automatu a zkusenosti VAS uzivateli 7ER Automat
Taky mě to dělalo něco podobnýho při studeným motoru a ostřejším rozjezdu na 1. do křižovatky. Po výměně oleje to přestalo. Diag. poslední dobou hlásí, že prokluzuje hydroměnič, ale jízda zatím v pohodě. V oleji žádný bordel nebyl, barva tmavo hnědá, žádný smrad spáleniny. Byla to první výměna po 240 tis km. Převodovka 5HP30.zzeli píše:No ale zase si muze rict, ze ji ma vymenenou
U me to kompresor neni. Dela to za studena, po ohrati to mizi. Je to takovy mnoukavy kvileni a je to slysel hlavne na jednicku a dvojku pri vetsim zaprahu. Na trojku uz prakticky ne. Ziju s tim v klidu a miru a jezdim v klidu nez se to ohreje.
BMW 750i E38