Přehřívá se

Elegantní rv. 1994 - 2001
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Přehřívá se

Příspěvek od Filozof »

zapni si skryté menu a sleduj teplotu motoru. Mě při 103-105C sepne visco spojka a motor hučí dle otáček jak tryskáč ... stojím někde delší dobu a zvýšením otáček plynem dochladím hned na 98C během 30sekund na 2tis otáčkách při stání ...

Pokud se hřeje motor extrémně k 112-114C tak spíná tlakové čidlo přední vrtuli která jak psal PERFEKT slouží k chlazení klimatizace hlavně. Ta pak dochladí na uroven cca 100-98C a hned zase vypne.

Správně by klima větrák měl fungovat na tři rychlosti. Pomalá / rychlá / fičák pokud se nepletu.

Pokud motor není ještě horkej tak si otevři víčko a sleduj pokud přidáš na lanku otáčky motoru že ti teče voda do nádobky. To ti ukazuje funkčnost vodní pumpy.
Vyzkoušej o hadice spodní že po přepnutí termostatu do velkého okruhu začne hřát a je horká taky stejně jako horní hadice.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Přehřívá se

Příspěvek od Honza164 »

ricrd1 píše:Jestli ti teče chladič, tak je to jasná volba. Ta viskospojka nesepne hned jak ohřeješ motor. Ta by měla sepnout až když nestíhá chladič a nápor vzduchu při jízdě. Vrtule se protáčí pořád i při studeném motoru, jen nemá takové otáčky. To když sepne nepřeslechneš, zvlášť při otervřené kapotě. To že prolíná někde chladič může být jen následek přehřívání a ne příčina.
Stejně mi ted nezbývá nic jineho, než vyměnit chladič a pak uvidím, jak se to bude chovat. Že by šel nějaký extra hluk od vrtule po zahřátí, nevím, to jsem nějak nezaznamenal. Jedine co, tak když vystupuju z auta a motor běží, tak cítím, jak z poza auta jde teplý vzduch, co odhání vrtule. No uvidíme, snad mi to sem příští týden už dorazí a budu vědět jak na tom jsem.
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Uživatelský avatar
NORMANN
Příspěvky: 3721
Registrován: úte srp 26, 2008 8:03 pm
Bydliště: Blottendorf, Schönbach, Nickelsdorf (Erz.) (Erz.)

Re: Přehřívá se

Příspěvek od NORMANN »

Filozof píše: Pokud se hřeje motor extrémně k 112-114C tak spíná tlakové čidlo přední vrtuli která jak psal PERFEKT slouží k chlazení klimatizace hlavně. Ta pak dochladí na uroven cca 100-98C a hned zase vypne.
Pořádně se podívej kdo to napsal! ;)
Freude am Fahren mit E38 725tdsA / E39 525tdsA Touring, E39 530dA Touring 142kw

Ex: 2x E12 520, E12 525, E28 527i, E32 735i+ E30 316i, E34 520i touring, E34 525ixA touring
Uživatelský avatar
Pepíno
Příspěvky: 398
Registrován: pát říj 10, 2008 5:26 am
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívá se

Příspěvek od Pepíno »

Ještě upřesňující otázka - větrák klimatizace - sepne i když nemám doplněnou klimu? Tudíž je vlastně klimatizace nefunkční.
Pepíno(740i E38 1995 DG40941)
Uživatelský avatar
P3RF3KT
Příspěvky: 4307
Registrován: sob črc 09, 2011 2:16 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Přehřívá se

Příspěvek od P3RF3KT »

Ne
BMW E38 740i M62 Kompresor Individual
PRODEJ NÁHRADNÍCH DÍLŮ e38
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Přehřívá se

Příspěvek od Honza164 »

Proč by nesepla sahara, když není doplněná klima (kolony, venku 40C)? To si to mezi sebou dokáže nějak vykomunikovat? Mě sahara sepne (co až jsem jako blbec přišel na tu pojistku, viz moje vlákno) ikdyž mám klimu vypnutou ač teda doplněnou. Ptám se normálně, čistě ze zájmu o věc.
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Přehřívá se

Příspěvek od Filozof »

psal jsem to jak se to chová u mě. Ano mám 728i R6 není to V8.

Ale u mě vím že pokud je vedro a stojím a teplota vyleze sepne mi klima chladič na plno a vychladí na cca 100C...

Jinak VISCO spojka spíná až někde kolem 103-105C pokud auto popojíždí po městě.

A ted otázka ... nehřeje se moc auto ? Nemělo by samo udržovat teplotu pod 100C ? Mluvím o R6 M52B28 motoru.

U V8 je to klasika že to hřeje kolem 110-112C normálně... a pod plynem sleze teplota na 93-95...

Jinak to sepnutí při teplotě 110-112C klimavrtule je díky TLAKOVEMU ČIDLU ... pokud se zvedne tlak v soustavě tak to sepne a ochrání motor kvuli přehřátí.
Takže ikdyž nejde klima a je auto bez chladiva tak by měla klimavrtule sepnout v krizi a dochladit motor aby se nepřehřál.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Odpovědět