Stránka 1 z 2

Přehřívá se

Napsal: stř srp 01, 2018 2:42 pm
od Pepíno
Opět zdravím a táži se :) Začal se přehřívat při jízdě, stačilo vyřadit na N nechat ho chvilku setrvačností jet a zase v poho. Bohužel jezdím jen krátkou trasu do práce a zpět (cca 9km jedna cesta), takže jsem to bral tak, že odešel termostat. Ten jsem vyměnil za nový a závada stejná. Hadice jsou vařicí a voda ve vyrovnávací nádobce vlažná. Otázka - pumpa netočí? Zjistím to nějak, aniž bych ji musel sundat? Nebo odešel chladič? Nebo to může být i něco uplně jiného?

Re: Přehřívá se

Napsal: stř srp 01, 2018 4:48 pm
od Honza164
Vidím, že máš stejný motor jak já (m60b40), ale opačný problem. Tobě se to zřejmě hřeje při jízdě, mě naopak při jízdě ok, ale problem nastává v kolonách. Nemám zatím tolik zkušeností s tímto motorem, tak těžko říct. U mě to vypadá na chladič, viz. moje vlákno. V tvem případě nevím. Chladič máš ještě původní? Neteče ti taky? Je rovnoměrně teplý? Zřejmě budeš muset jít vylučovací metodou. Pumpa by to být mohla, podle toho co píšeš, ale dřív bych se podíval na ten chladič. Olej ve vodě, či tak něco není?

Re: Přehřívá se

Napsal: stř srp 01, 2018 7:48 pm
od ricrd1
Honza164 píše:Vidím, že máš stejný motor jak já (m60b40), ale opačný problem. Tobě se to zřejmě hřeje při jízdě, mě naopak při jízdě ok, ale problem nastává v kolonách. Nemám zatím tolik zkušeností s tímto motorem, tak těžko říct. U mě to vypadá na chladič, viz. moje vlákno. V tvem případě nevím. Chladič máš ještě původní? Neteče ti taky? Je rovnoměrně teplý? Zřejmě budeš muset jít vylučovací metodou. Pumpa by to být mohla, podle toho co píšeš, ale dřív bych se podíval na ten chladič. Olej ve vodě, či tak něco není?
Jestli se ti to hřeje v kolonách, tak zkontroluj viskospojku jestli spíná. Kdyby to byl ucpaný chladič, tak by se to hřálo i při jízdě.

Re: Přehřívá se

Napsal: stř srp 01, 2018 7:56 pm
od ricrd1
Pepíno píše:Opět zdravím a táži se :) Začal se přehřívat při jízdě, stačilo vyřadit na N nechat ho chvilku setrvačností jet a zase v poho. Bohužel jezdím jen krátkou trasu do práce a zpět (cca 9km jedna cesta), takže jsem to bral tak, že odešel termostat. Ten jsem vyměnil za nový a závada stejná. Hadice jsou vařicí a voda ve vyrovnávací nádobce vlažná. Otázka - pumpa netočí? Zjistím to nějak, aniž bych ji musel sundat? Nebo odešel chladič? Nebo to může být i něco uplně jiného?
Ventilátor na chladiči klimatizace ti funguje? Kdyby to byla pumpa, tak na volnoběh to neuchladíš vůbec.

Re: Přehřívá se

Napsal: stř srp 01, 2018 8:00 pm
od Honza164
Než začal prolínat chladič, tak jsem neměl žádný problem. Při ohřátem motoru bych do vrtule prsty nedal (jakože jsem to trochu zkusil), takže by měla být tuhá. Uvidíme po výměně chladiče.

Re: Přehřívá se

Napsal: stř srp 01, 2018 8:08 pm
od ricrd1
Jestli ti teče chladič, tak je to jasná volba. Ta viskospojka nesepne hned jak ohřeješ motor. Ta by měla sepnout až když nestíhá chladič a nápor vzduchu při jízdě. Vrtule se protáčí pořád i při studeném motoru, jen nemá takové otáčky. To když sepne nepřeslechneš, zvlášť při otervřené kapotě. To že prolíná někde chladič může být jen následek přehřívání a ne příčina.

Re: Přehřívá se

Napsal: čtv srp 02, 2018 5:22 am
od Pepíno
ricrd1 píše: Ventilátor na chladiči klimatizace ti funguje? Kdyby to byla pumpa, tak na volnoběh to neuchladíš vůbec.
Musíš na mě po lopatě, kde je?

Re: Přehřívá se

Napsal: čtv srp 02, 2018 6:28 am
od P3RF3KT
Když si klekneš před auto budes na nej čumět skrz ledviny. Mění se tak že schodíš naraznik a na čele drží čtyřma 13kama. A k tomu vymen chladič na vodu kterej bude přicpanej. Nekupuj druhovyrobu, osobne sem resil ten stejny problem kdyz jsem v Kelly koupil novej a po 3 mesicich tak zreznul a zkroutil se ze mi to delalo to samy. Vyhodil jsem tenkrat 3700kc. Koupil jsem kdysi jetej a mam to tam uz prez 7 let.

Re: Přehřívá se

Napsal: čtv srp 02, 2018 9:10 am
od Pepíno
A ten se má točit pořád a nebo spíná až při vyšších teplotách? Eventuálně chladič máš?

Re: Přehřívá se

Napsal: čtv srp 02, 2018 5:17 pm
od NORMANN
tenhle větrák na klimu spíná spínač na klimatizaci podle svojí potřeby, akorát když se hřeje víc motor, spíná i větrák klimatizace, kterej by měl pomoct dochlazovat chladící kapalinu v hlavním chladiči, si myslím.
větrák na viscospojce vyzkoušíš tak, že při studeným motoru vezmeš noviny, nebo časopis a pokusíš se tu vrtuli novinama zastavit, což by mělo jít, pak necháš ohřát motor, nejlépe jízdou na Šebíka, v tomhle počasí stačí bohatě na Křímov a tam nahoře tenhle pokus zopakuješ, pokud těma novinama tu vrtuli znova zastavíš, je viscospojka v háji a musíš jí vyměnit, pokud to bude jen tohle, máš přehřívání vyřešený. bacha! vrtule se povoluje na pravou - opačnou stranu, povoluje se tak, že mezi vrtulí a viscospojkou je převlečná matice, na kterou nasadíš klíč, mám dojem že 27 a vezmeš asi tak střední kladivo, nebo spíš větší a tím kladivem práskneš šikovně do toho klíče a vrtule je povolená.
nevím jak u motoru M60, ale u mýho M51 vyndavám vrtuli odšroubovanou i se saharou směrem nahoru ven z motorovýho prostoru.
pokud ti to s tím kladivem nepůjde, tak odšroubovat 4 šrouby M6 na 10ku klíč /vořech a sundat z vodní pumpy i s řemenicí. čili povolit před tím řemen na napínáku.