Benzínová nádrž - lepení

zde pište prosím jen vyzkoušené postupy, žádná diskuze
Tony Stark
Příspěvky: 6
Registrován: ned dub 15, 2012 1:05 pm
Bydliště: Zlín

Benzínová nádrž - lepení

Příspěvek od Tony Stark »

Zdar Chlapy,
pokud Vám někde kape benzínová nádrž na Vašem BMW, tak Vám vůbec nezávidím. Mě to kapalo taky a rozhodl jsem se, že s tím něco udělám. Zde se pokusím popsat, jakým způsobem jsem postupoval. Nádrž jsem zalepil a zatím neteče.

1. Nejdříve jsem najel na nájezdy. V mém případě byli nájezdy krátké a měl jsem tendenci škrtnou zadním nárazníkem o nájezdy. (Auto má docela dlouhý zadek).
2. Poté jsem vyndal zadní sedačku, která tam byla jenom nacvaknuta a odřezal plastovou protihlukovou izolaci, odstranil kryt benzínového čerpadla na pravé straně a senzoru na levé straně.
3. Dále je nutné vlézt pod auto a odmontovat výfuky. V mém případě byl výfuk spojen uprostřed auta (výfuk byl již spravován a dodatečně spojen trubkovými spojkami), takže jsem měl o starost míň se shazováním kompletního výfukového systému. Zadní silembloky u tlumičů byli uhnilé, takže jsem je nemusel zatím povolovat. Poté povolit silembloky za zadním tlumičem a následně silembloky za katalyzátory, které jsou upevněné na ocelovém plechu. Zde stačí celý plech odšroubovat. Výfuky jsem ještě povolil ve spoji a následně vysunul.
4. Jakmile se sundá výfukový systém, je nutné dále sundat hliníkový plech, který slouží jako tepelná izolace výfukového systému. Táto izolace drží na 4 šroubcích, které jsou stejně uhnilé.
5. Po odstranění tepelné izolace, pokračujeme v práci tím, že povolíme 6 matic na kardanu (klíč č. 16). Jakmile máme matice povolené, najdeme ve spoji kardanu zhruba 2mm široký zářez, do kterého vložíme větší šroubovák a přiměřeně zapáčíme. (přibližně silou jakou otevíráme láhvové pivo) Tímto úkonem se nám spoj kardanu oddělí a vyteče z něho zhruba 1 dl vazeliny. Kardan od sebe neoddělíme, dokud nepovolíme držák kardanu, který se nachází zhruba uprostřed auta. Poté kardan zlomíme v kloubu směrem dolů a kardan tak docela „pohodlně“ oddělíme od diferenciálu. Kardan necháme ležet na zemi, maximálně posuneme stranou, aby dále nezavazel.
6. Dalším úkolem je sundání ruční brzdy. Vesměs nic složitého, stačí povolit matky 2 x 13mm a mechanizmus vysuneme a následně odpojíme lankové spoje. (za podmínky, že ruční brzda není zatažená)
7. Teď už máme docela slušný přístup k nádrži. Odpojíme přívodní hadici benzínu, která vede z napouštěcího hrdla, a benzín vypustíme do předem připravené nádoby. Pokud nechce benzín z nádrže vytékat, strčíme do nádrže čistý šroubovat a tím uvolníme zpětnou klapku v nádrži a vylijeme zbytek benzínu. Na protější straně napouštěcího hrdla, na pravé straně vozidla jsou ještě ocelové trubičky spojené gumovými hadicemi, ty také odpojíme (pod pravým prahem ve směru jízky, před zadním kolem). Dále povolíme uchycení nádrže. 4 x 13mm. 2 x po stranách nádrže a 2 x ocelové pásy, které nádrž objímají. Nádrž mírně vysuneme dolů cca 5-8cmm a položíme na předem připravené špalíky. Poté přejdeme do kabiny vozu a přes montážní otvory k čerpadlu a senzoru povolíme následující hadice. Přes montážní otvor palivového čerpadla povolíme jednu hadici, která vede směrem k plnícímu hrdlu. Hadice má průměr cca 4-5 cm. U montážního otvoru na levé straně, kde se nachází čidlo palivoměru jsou schované další dvě hadičky, které je také nutno odpojit. Samozřejmě se musí odpojit i elektrické kabeli u palivového čerpadla a čidla palivoměru. Poté můžeme nádrž už vytáhnout spod vozu a zjišťovat zdroj úniku benzínu.
8. V mém případě unikal benzín kolem bočních upevňovacích otvorů na nádrži. Zde byla nádrž hodně zkorodovaná. Předpokládám, že u většiny vozů to bude na tomto místě hodně zkorodované. Celkově jsem našel čtyři dírky, vytvořené korozi materiálu. Z nádrže jsem odstranil korozi a místa s únikem benzínu jsem zalepil dvousložkovým lepidlem tkz. „Tekutý kov“ Loctite Hysol 3450. Další korozi jsem natřel barvou a následně nanesl lamínátovací pryskyřici s laminátovacím plátnem.
9. Po zaschnutí celé nádrže jsem postupoval stejným způsobem jak při demontáží akorát opačným způsobem.

Rady k nezaplacení: Pokud chcete sundávat nádrž na nájezdech počítejte s tím, že:
- když budete sundávat výfuky a vy budete ležet pod nimi, tak spadnou na Vás. Jsou docela těžké a v stísněných podmínkách se blbě drží.
- když budete oddělovat kardan od diferenciálu, vyteče na Vás mazací hmota a v nejlepším případě se Vám vybleje na tričko, v tom horším případe do obličeje.
- Když vypustíte nádrž, nebude kompletně vypuštěná, protože stojíte šikmo na nájezdech. Jakmile ji položíte na zem, vyteče Vám z nádrže dalších cca 5 litrů benzínu.
Naposledy upravil(a) Tony Stark dne stř pro 18, 2013 8:41 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
P3RF3KT
Příspěvky: 4307
Registrován: sob črc 09, 2011 2:16 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Benzínová nádrž - lepení

Příspěvek od P3RF3KT »

Super ;) Tohle si myslim že se hodí spoustě uživatelům. I mě :-D Jen já to neřeším páč mi kape až když vezmu přez kolem třičtvrtě nádrže a jelikož jezdim LPG tak mám dycky tak mezi půl a čtvrt a to je klid :)
BMW E38 740i M62 Kompresor Individual
PRODEJ NÁHRADNÍCH DÍLŮ e38
caknakis
Příspěvky: 2908
Registrován: stř lis 04, 2009 9:01 am

Re: Benzínová nádrž - lepení

Příspěvek od caknakis »

můžu z vlastní zkušenosti říct, že produkty Loctite opravdu fungují na 100%
E32 740iL LCI
E38 740i LCI
F01 740i LCI
Uživatelský avatar
Raisidlo77
Příspěvky: 1668
Registrován: pon črc 25, 2011 8:52 am
Bydliště: Lovčičky

Re: Benzínová nádrž - lepení

Příspěvek od Raisidlo77 »

To je jedno pozitivum, ktery E39 prostě nemužu upřit.. plastová nádrž :?
"Zatím prodáváme auta a ne hodnoty Cx.." šéf BMW Kuenheim při představení E38
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10062
BMW E38 750iXL - 1997 - DG10161
exBMW E38 750iA
exBMW E38 740iA
Tony Stark
Příspěvky: 6
Registrován: ned dub 15, 2012 1:05 pm
Bydliště: Zlín

Re: Benzínová nádrž - lepení

Příspěvek od Tony Stark »

Pánové, taky bych neřešil lepení nádrže, pač mám také LPG. Avšak, jednoho letního dne jsem na sídlišti v mírném kopečku zaparkoval, a ráno když jsem se vracel k autu, byli tam dvě požární auta a hasiči mi házeli pod auto xypex nebo jak se to píše. Vyteklo zhruba 5 – 8 litrů benzínu a to už je kaluž jak prase. Poté došli dvě policejní hlídky a sepisoval jsem nějaký protokol. Naštěstí jsem nedostal žádnou pokutu. Chtěli po mě, abych s tím okamžitě odjel a nechal si to opravit. Naštěstí mám kamarády s dílnou, kde jsem na tom mohl pracovat.
Problém byl také v tom, že když jsem natankoval více než 20 litrů benzínu a postavil jsem se nějak blbě v kopečku, vyteklo mi do rána 10 litru BE 95 a to už je tam rezerva a na to se nedá pořádně jezdit.
Musím zaklepat na dřevo, do dnešního dne lepení pořád drží, takže by to mohlo být dobře udělané, možná, doufejme …
ricrd1
Příspěvky: 116
Registrován: čtv bře 10, 2016 3:47 pm

Re: Benzínová nádrž - lepení

Příspěvek od ricrd1 »

Návod nemá chybu, lepil jsem to bezejmeným dvousložkovým tekutým kovem z Bauhausu asi za 200kč, díry byly na těch samých místech + hodně načatý bylo plnící hrdlo v místě sváru. Navrch jsem to máznul motorovým silikonem proti korozi. Už je to rok a zatím neteče
BMW 750i E38
Uživatelský avatar
NORMANN
Příspěvky: 3721
Registrován: úte srp 26, 2008 8:03 pm
Bydliště: Blottendorf, Schönbach, Nickelsdorf (Erz.) (Erz.)

Re: Benzínová nádrž - lepení

Příspěvek od NORMANN »

já jsem lepil svojí nádrž vloni někdy na podzim, tekla mi na levé straně, měl jsem tam 2 dirky malinký, prosvítil jsem si je zespod čelovkou, tak jsem je našel.
Nádrž jsem dolů vůbec nesundaval, vypustil jsem naftu a to tak, že jak jsem měl sundaný víko palivoměru a palivoměr venku, tak jsem vzal ohebnou gumovou hadičku vnitřní průměr asi 5mm a izolačkou jsem jí připevnil k dlouhatánskému šroubováku asi 30cm, může být cokoliv nemusí to být zrovna šroubovák, dal si nádoby vedle auta, auto samože zvedlý co to dá, abych si pod něj lehnul, no a tím šroubovákem jsem s hadicí vybral do poslední loužičky celou nádrž - levou část, která tekla, dírky jsem provrtal opatrně vrtáčkem, nádrž vysušil zevnitř dírou po palivoměru hadrem, odmastil zbytek nafty na dně silným odmašťovadlem, rozdělal lepidlo - http://www.ztrade.cz/lepidla/epoxidova/ ... uick-567-g který jsem si vloni koupil v Příbrami náhodou za asi 85,- v nějaký místní drogerce a vytěsnil s ním obě dírky a to zespod. lepidlo schne při správným poměru složky A a B asi do 4 minut v normální teplotě, páč jsem to dělal v garáži a byla tehdy pěkná kosa, schlo to asi 15 minut.
paxem si nastříhal nůžkami na plech slabé asi 1,5mm hliníkové plíšky - čtverečky o rozměru asi 20x20mm, ostříhal jim růžky a nanesl na ně lepidlo, přilepil zespod k opravenému místu, podšprajcoval ty plíšky něčím zespod k nádrži a zase počkal asi 15 min.
paxem ty plíšky ještě objel tímto lepidlem po obvodě, jako když bych dělal koutové svary, zas nechal zatvrdnout 15 min a natřel zespod pěkně hustou barvou hamerlite.
no a zatím to drží.
to že jsem zespod ztrhnul kolem dírek barvu, která se loupala jako samolepka a drátákem odstranil rez je samože jasné, lepší by bylo na to použít drátěný kotouč, ale nemám bohužel už v garáži el. proud, takže jsem si musel vystačit s ručním kartáčem - ocelákem.
no a nádrž drží zatím stále dál. tukám. :D
je to taková provizorní oprava na rok - dva možná i víc....
stejně ale chci dát časem nádrž jinou, už na ní pracuju.
ale dokavad se na opraveném místě nebude ukazovat žádná kapka ni jinde, tak to nechám, i když nádrž budu mít už pak připravenou.
tip na toto lepidlo jsem dostal od kolegy z práce, který takto opravil s tímto lepidlem svojí nádrž před x roky a prý mu to stále drží.
já jsem si akorát ještě přidal ty plíšky a zamáznul jsem je po obvodě.
jinak jsem se trochu inspiroval i na you tube, nějaká ta videa tam k tomuto tématu jsou.
i když více méně kecání v cizím jazyce. :)
Freude am Fahren mit E38 725tdsA / E39 525tdsA Touring, E39 530dA Touring 142kw

Ex: 2x E12 520, E12 525, E28 527i, E32 735i+ E30 316i, E34 520i touring, E34 525ixA touring
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Benzínová nádrž - lepení

Příspěvek od Filozof »

Zatím nemám problém s nádrží ale bojím se abych se třeba taky nedočkal jednoho dne.
Mohu to nějak preventivně ošetřit a kde konkrétně ? aby se mi nestalo to co zde popisujete ? případně pro další kteří stím zatím problém nemají ?

Díky :-)
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
ricrd1
Příspěvky: 116
Registrován: čtv bře 10, 2016 3:47 pm

Re: Benzínová nádrž - lepení

Příspěvek od ricrd1 »

Zboku nádrže na obou stranách je prolis skrz který je prostrčený šroub, který zajišťuje nádrž proti pohybu. Je tam gumová průchodka, která se prodře a následně se poruší izolace nádrže. Pak už to jen sprostě prorezne. Bez demontáže se k tomu dostaneš jen ze spodní strany, ale stejně rezavý je to i zvrchu. Je to práce na celý den. Jen pro info nová nádrž 95l na 750i stojí asi 1000EUR, proto to lepíme. Za ty prachy koupím radši benzín.
BMW 750i E38
Uživatelský avatar
NORMANN
Příspěvky: 3721
Registrován: úte srp 26, 2008 8:03 pm
Bydliště: Blottendorf, Schönbach, Nickelsdorf (Erz.) (Erz.)

Re: Benzínová nádrž - lepení

Příspěvek od NORMANN »

Filozof píše:Zatím nemám problém s nádrží ale bojím se abych se třeba taky nedočkal jednoho dne.
no, taky jsem měl do lonska do října takovej názor, ještě podpořenej názorem, že naftová nádrž neprorezne. :D
jenže paxem si všiml malý loužičky v garáži.
mrknul jsem zespod na nádrž a koukám, že se zespod tvořily takový kapsy, kde se odloupla barva od plechu nádrže a mezi plechem a barvou se hromadila nafta.
ty kapsy vytvářely takovou bouli, která se zvětšovala, víc a víc nafty jsem vozil vozil ne v nádrži ale pod nádrží. :D
ale u mně to teklo z relativně přístupnýho místa.
Freude am Fahren mit E38 725tdsA / E39 525tdsA Touring, E39 530dA Touring 142kw

Ex: 2x E12 520, E12 525, E28 527i, E32 735i+ E30 316i, E34 520i touring, E34 525ixA touring
Odpovědět