Vymena palivoveho cerpadla – Nestartuje E38 M60

zde pište prosím jen vyzkoušené postupy, žádná diskuze
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kralik
Příspěvky: 355
Registrován: čtv srp 21, 2008 8:05 am
Bydliště: Praha/Brusel

Vymena palivoveho cerpadla – Nestartuje E38 M60

Příspěvek od Kralik »

Cerna mura kazdeho z nas – prijdes, otocis klickem a nic. Starter se toci a toci a nic... Zadna chybova hlaska na monitoru. Jen nejde nastartovat.

Postup meho amaterskeho reseni:
Zkouknul jsem, na radu Iva, svicky = ciste a suche → asi nejde palivo.
Palivove cerpadlo pri otocenem klicku do 3 na poslech nic nedela (nevrni) – proc?
Elektrika k cerpadlu ma dve pojistky a jedno relatko. Pojistka 17 je v motorovem prostoru prvni zprava v prostredni rade. Pojistka tusim 54 je v kufru za tapecem u baterky, kdyz koukate na pojistky tak je posledni v prvnim bloku pojistek zleva (sedi u prvni leve prepazky). Nad ni jsou tri relatka. Prostredni je k pumpe. Rada nad zlato, vyndejte relatko a natvrdo proklemujte dratem pin 2 a 6. Pokud se pumpa rozebehne, tak je chyba nekde v elektrice (rele, pojistky).
Pokud se preklemovane cerpadlo nerozebehne (jako u mne) tak voltmetr a promerit piny na konektoru u cerpadla bez klemu a s klemem. Poznate ze tam aspon jde elektrika. Taky jsem resil, jestli to mam delat a jestli na to mam. Staci ale voltmetr z OBI. Taky jde pouzit drat a zkusit na piny cerpadla pustit 12V primo, ale nenasel jsem na ktere piny presne... Pak je to tutovka jestli jde a nebo nejde.
Jak se dostat k cerpadlu? Nic sloziteho. Staci trhnout nahoru za zadni sedacku a ta vyskoci ven. Pod mistem za spolujezdcem je cerpadlo. Musi se odriznout guma (je to tam naznaceno uz od inzenyru z BMW), pod ni je viko na 4x krizak. To sundate a vidite horejsek nadrze s deklem cerpadla. Tam je i konektor.
U mne jasny zaver – odeslo cerpadlo do vecnych lovist. S novym cerpadlem mi po preklemovani relatka zacalo vrnet. Takze jsem rovnou vymenil relatko i obe pojistky.
Jak vymenit cerpadlo? Idealne je nemit plnou nadrz jako ja :) Na deklu nadrze – cerpadla je 8x matka. Staci odsroubovat, odpojit konektor a stahnout trubicku s palivem. Musi dolu, jinak nezvednete vicko. Pri tom stahovani zrusite jednorazovou hadicovou svorku, takze je dobre mit jednu pripravenou bokem (na 1cm). Hadr k tomu protoze na vas muze vystriknout benzin :) I kdyz to zprvu vypada ze ten dekl nadrze tou dirou pod sedackou neproleze, tak proleze! Rovnou tam sahnete, cerpadlo je s deklem spojeno 20 cm husim krkem a draty. Samo drzi v nadrzi zacvakle. Staci zmacknout dve packy na plastu kolem cerpadla a vpohode ho vytahnete nahoru. Jen pozor, prekazi tam furt plovacek merky benzinu. Ja mel tenhle celek jeste jednou, takze jsem to jen vymenil. Pokud by nekdo menil samotne cerpadlo, tak potrebujete jeste dve hadicove svorky. Nacpat to tam jde zpet snadno, jen je potreba prvni zasunout plovak.
Pak uz jen staci pridelat vsechny dekly a nacvakat konektory.
Sam jsem spis lama nez cokoli jineho, ale tohle se fakt da udelat na ulici, zadne slozite vybaveni k tomu netreba a nic na vas nikde nevyskoci (myslim pruzinky a jine male serepeticky co nekam zmizi a jste v riti:) )
Profici urcite najdou jednodussi postup a budu rad kdyh ho sem dopisi.
BMW 740i/LPG e38 '96 DG46479 - BMW 840i e31 '96 CC61121
Odpovědět