koupě

Sportovní rv. 1986 - 1994
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
dunnst
Příspěvky: 1311
Registrován: pon úno 15, 2010 2:22 pm
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě

Příspěvek od dunnst »

Nemyslím, že si budeš moct moc vybírat. Osobně bych se M30B30 vyhnul za každou cenu, ten motor to auto v kombinaci s automatem zabíjí a za mě do sedmy manuál, se kterým ten motor ještě jde, nepatří, jestli chceš tedy true E32 eXpierence :-D
Jasně že z hlediska spotřeby (a přítomnosti 5-kvaltového automatu) by nejvhodnější byl nějaký osmiválec, ať ten M60B30, nebo silnější M60B40, ale pravda je, že i s těmi 4-kvalty mělo to auto jisté kouzlo. Já bych se nebránil ani takové 735i, sice žere a moc nejede, ale ten motor je velice odolný. Na dvanáctiválec ti nemohu nic říct, nezažil jsem.
Rozhodovat bude samozřejmě stav a to hlavně stav karoserie, řekl bych. Koroze je plazící se smrt pro všechny (omrkni hlavně prostor pod víčkem nádrže). Dále stav řízení (převodka řízení bude problém u všech a pokud dobře vím, tak už nejsou ani origo) a stav automatu. A zkontroluj si, jestli jsou stále k sehnání díly podvozku, když jsem to auto ještě měl, tak byly za celkem malé peníze k dispozici všechny tlumiče/pružiny/ramena/silentbloky, prostě všechno. Hezký bonus by byl kožený interiér v dobrém stavu. Při koupi rovnou počítej s tím, že jestli s tím chceš jezdit v noci, budeš muset kupovat nová, nebo nějak upravovat stávající světla.

U Němců jsem našel:
stav nic moc, koroze, ale s LPG za rozumnou cenu :
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 8-216-9044
tahle vypadá na slušný stav, cenovka ale odpovídá :
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 8-216-4533
u téhle upozorňuje, že převodka to má už za sebou a uniká olej mezi motorem a převodovkou. Na druhou stranu, ulti motorizace :-D
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 2-216-5033
další 740i s vyšší cenovkou :
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e0989b2b8a

Jak vidíš, nějaká auta jsou, za hranicemi tedy :-D Tím tě nechci nijak odrazovat od toho, jet se podívat na tu 730i V8, co jsi sem hodil odkaz. To, že je tam déle, nic neznamená, tato auta hledají kupce i půl roku. Že to chceš jako daily plně chápu, já měl 740i s LPG jako daily 6 let a bylo to super.
EX E32 740i LPG Obrázek EX Honda Legend KA9 LPG Obrázek Volvo S80 T6 LPG Obrázek
Gabo
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 26, 2010 9:49 pm

Re: koupě

Příspěvek od Gabo »

Jen k motorizaci - chci se vyhnout M30B30 a dvanáctiválci taky. Ten je na denní ježdění zbytečně komplikovanej. A k převodovce - já auto s automatem nikdy neměl a vlastně asi ani neřídil, ale asi bych automat preferoval. Přece jen na kvaltování s fofrklackem bych si coupil Compacta
EX: BMW E30 325i Touring LPG - spokojených 100 000 km.
AKT: P106 1.1 - francouzskej bobek po prvním majiteli na cesty do práce

PER ASPERA AD ASTRA
Pokud potřebuješ brusku, aby tvoje svary vypadaly dobře, nejseš svářeč, ale brusič.
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: koupě

Příspěvek od Honza164 »

Kupovat si e32 na daily, no nevím, ale zkusit to můžeš :)

Zkusím si rozpomenout jak jsem tenkrát přemýšlel já.

Ze začátku jsem si trval na manuálu, protože jsem si myslel, že se budu s automatem nudit. No až jsem si ta auta zkusil, tak jsem zjistil, jak jsem se mýlil. Automat do sedmičky prostě a jednoduše patří a basta. Ba naopak řazení by tě v takovem autě přímo obtěžovalo.

Zpočátku jsem se díval po R6, protože jsem z osmiválce měl obavy, zejmena co se týče spotřeby, a to přesto, že jsem to auto nikdy nezamýšlel na daily. Potom jsem s šestiválci začal mít trochu problem. Ačkoliv jsem třílitr neřídil, tak už papírově mi přišel na tak težke auto slabý. Vetší 3.5 jsem si už zařídil a byl jsem celkem překvapený jak hezky jede, ale bylo tu jedno ALE. Dodnes mi přijde, že e32 s těmito motory vypadá tak nějak staře, a to i se zavřenou kapotou. No a tady jsem začal přemýšlet o osmiválcích. Zpočátku jsem přemýšlel výhradně o třílitru, a to zase kvůli spotřebě, no nakonec jsem stejně skončil u čtyřlitru. Osobně si myslím, že 4.0 je nejlepší motor v sedmě. Je to motor, se kterým to auto opravdu jede, vypadá moderně a nejsou tak komplikovane jako pětilitry. Navíc dost často mají kůži, sedačky v el., double glass atd. atd. Prostě moderní auto.

I přesto všechno, pokud chceš e32 na daily, tak ta ze Zlína nevypadá zle. S tím třílitrem se dá jezdit za slušnější peníze. Ten čtyřlitr už fakt žere a na daily si to představit nedokážu. I ta nádrž na 102 litrů mi občas přijde malá.

Dost velký problem ale vidím v tom, že ta auta mají vlivem stáří strašně moc vad. Tam něco teče, tam zas nesvítí kus palubovky, nefunguje cetrál, pak zase nejde šíbr, má to ohnile dveře, něco mlatí na přední nápravě, pak zase něco na zadní, jsou to prostě stare vrány :lol:
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Gabo
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 26, 2010 9:49 pm

Re: koupě

Příspěvek od Gabo »

Tak já jsem tak trochu staromilec, já prostě moderní auto nechci. Měl jsem jako daily E30 325 na LPG, všichni mě od ní zrazovali že tuhle problém, tamhle problém, to tě sežere, to neuservisujěš ... Přitom to bylo jednoduchý auto co jezdilo parádně a nebejt rozrůstající se rodiny a nutnosti manželce nadělit rozumné auto pro ní a prcka, měl bych ho dodnes.
Vím že provozovat starej pelech jako daily je tak trochu bláznovství, ale mě takový ty opravy stářím nefungujích věcí nevadí. Jediny z čeho mám strach je koroze, to se přiznám.
Vím že čtyřlitr je pro E32 ideální motorizace, ale jak jsem psal na začátku, mě na motorizaci v podstatě nezáleží, důležitější pro mě bude stav.
Proto se snažím pídit se po tom, na co si při případné prohlídce dávat zejména pozor a na jaké detské (nebo už dědské) nemoci se připravit.
A důležitá pro mě nijak zvlášť není ani výbava, byť toto prohlášení je asi kacířství. Jde o to si zase jednou splnit nějakej sen.
Samozřejmě, že bych si nechal líbit i E38, byť to už je dneska taky stará vrána, i když modernější. Ale srdcemě víc táhne k E32. A navíc - auto má jezdit. Ne stát v garáži aby ho někdo oprašoval.
Naposledy upravil(a) Gabo dne pát bře 29, 2019 8:21 am, celkem upraveno 1 x.
EX: BMW E30 325i Touring LPG - spokojených 100 000 km.
AKT: P106 1.1 - francouzskej bobek po prvním majiteli na cesty do práce

PER ASPERA AD ASTRA
Pokud potřebuješ brusku, aby tvoje svary vypadaly dobře, nejseš svářeč, ale brusič.
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: koupě

Příspěvek od Honza164 »

Tak potom bude tvoje cesta za e32 jednodušší. Asi bych nehledal ani v zahraničí. Tady u nás by se něco vybrat dalo. Už to nějak aktivně řešíš? Chystáš se na něco podívat?
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Gabo
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 26, 2010 9:49 pm

Re: koupě

Příspěvek od Gabo »

No, v podstatě se teď rozhlížim po možnostech. Nějakej budget by byl nachystanej a pomalu se rozrůstá, takže pokud by se našlo něco co mě chytí za srdce. Je pravda, že pár zajímavých kousků jsem v inzerci viděl, ale byly nad můj rozpočet i po případný slevě. Hodně přemejšlím jet se podívat na ten kousek do Zlína co jsem dával o kousek výš, zatim jsem si na to ale nenašel čas.
Ale nějak extra aktivně se tomu nevěnuju, mám nějaký neodkladný úkoly co musím doma udělat než se narodí druhej potomek. Ale rád bych nákup stihnul do léta, než se narodí, protože pak bude času ještě méně ...
EX: BMW E30 325i Touring LPG - spokojených 100 000 km.
AKT: P106 1.1 - francouzskej bobek po prvním majiteli na cesty do práce

PER ASPERA AD ASTRA
Pokud potřebuješ brusku, aby tvoje svary vypadaly dobře, nejseš svářeč, ale brusič.
Uživatelský avatar
dunnst
Příspěvky: 1311
Registrován: pon úno 15, 2010 2:22 pm
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě

Příspěvek od dunnst »

Stavim se k tomu stejně, jako Gabo - auto má jezdit. Já kupř. za své tři předchozí E32 můžu prohlásit, že ta věc nemá s elektronikou žádné problémy. Troufnu si říci, že E38 je na tom v tomto ohledu hůře a to díky tomu, že má elektroniky x-násobně více. Mě stála E32 nejvíc na automatech, za tu dobu, co jsem jí měl, sežrala dva. Převodovku jsem vždycky sehnal za celkem slušné peníze (ca 10k), vyměnit ji ale taky není úplně easy, rozuměj levné, když to necháváš někoho dělat, jako já, ale jestli si to dělás sám, tak je ti to jedno. Většina motorů vč. převodovky šly i do E34, tak jich pár ještě k dispozici je. Alespoň budeš moct při výměně vyměnit těsnění mezi motorem a převodovkou, kde to rádo teče :-D Na motorech jsem nic závažného nedělal (u 740i jsem měnil pár zapalovacích cívek a membránu sání, to stojí všecko pakatel), rozvody se mají dělat snad v 500k km u osmiválců (dvojitý řetěz), jen si dát pozor na korozi a počítat s tím, že budeš dost možná dělat celý podvozek, což je to nejmenší. Mno a potom převodka řízení. To je věc, kterou pár lidí chtělo zrepasovat, ale nikdy jsem žádnou zrepasovanou neviděl. Jestli je převodka už na hranici životnosti, budeš mít volné řízení a bude tě to štvát. Dá se sice přitáhnout, ale ne donekonečna. Poznáš to jednoduše tak, že jedeš kilo, zahýbeš trošku volantem a ono se nic neděje. Nedávno tady na foru někdo psal, jak kupoval snad tu úplně poslední převodku řízení, co mělo BMW skladem.

Předpokládám, že když to bude daily, tak to bude s LPG. Pak to jezdí poměrně za levno. Osmiválce si s LPG rozumí, ten můj na to najezdil celkem 160k km (80 za mě a 80 původní majitel), trpí však klasickým neduhem, kdy se ti na LPG postupně víc a víc adaptuje řídící jednotka a výsledkem je nepravidelný neutrál. Není to nic hrozného, holt se ti auto trošku klepe, ale je to tam.

Ad vzhled šestiválců - ty širší ledviny se dají dodělat, to není až takový problém :-D Tohle je trošku podle vkusu každého soudruha, většině lidí se líbí ty širší, někomu ale zase ty úzké. Tvrdí, že to je víc echt BMW :-)

A málem bych zapomněl - jestli s ní budeš jezdit v zimě a budeš mít to štěstí, jako já, že tam majitel nedal ani samosvor (ty byly celkem hodně u šestiválců) ani ASC, tak teprve poznáš, co to znamená mít takzvaně "auto pro pravýho chlapa."
EX E32 740i LPG Obrázek EX Honda Legend KA9 LPG Obrázek Volvo S80 T6 LPG Obrázek
Uživatelský avatar
dunnst
Příspěvky: 1311
Registrován: pon úno 15, 2010 2:22 pm
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě

Příspěvek od dunnst »

Tak jsem projel bazoš a v Čr je jediná zajímavá ta 730i V8 :-D Vypadá to i na celkem férového prodejce, když nezamlčuje, že se blíží automat. Kousek za Zlínem bydlí T613, třeba by byl ochotný se s tebou na auto podívat, ten o E32 ví hodně. Mě tehdá jako jediný tu převodku řízení nějak zázračně přitáhnul tak akorát, že to skoro nebylo poznat, jaká v ní byla vůle :-D
EX E32 740i LPG Obrázek EX Honda Legend KA9 LPG Obrázek Volvo S80 T6 LPG Obrázek
Uživatelský avatar
hubas
Příspěvky: 715
Registrován: stř bře 03, 2010 9:26 pm
Bydliště: Nové Strašecí

Re: koupě

Příspěvek od hubas »

Tak Vás přátelé zdravím po delší odmlce. Není "daily" jako "daily". Chceš do toho sypat, dodělávat výbavu, řešit každý šrám a přesto používat jako obyčejné staré auto každý den nebo jednoduše udržovat v provozuschopném stavu, neřešit kosmetiku ani výbavu? (Jistě se najdou lidé, kteří si vzpomenou na Snejkovu "Hrobku"...) Co máte s těma širokejma ledvinkama? Chcete jezdit ve třicet let staré vráně a nelíbí se Vám, že to s úzkýma vypadá staře :D :D :D
BMW e32-735i-10/91, manual+LPG
Volvo V70 I.-2,5d-10/99, automat
Opel Corsa E-1,4i-04/17, manual+LPG
EX BMW e38-740i-06/96, automat+LPG
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: koupě

Příspěvek od Honza164 »

Já jsem vůbec neřešil úzke ledvinky. Ty se mi líbí. Spíš mi prostě přijde, že s šestiválcem to auto nevypadá tak moderně jako s V8, nebo V12. S těmito motory mi to auto přijde takove víc svěží.

Já myslím, že mu zas tolik o výbavu nejde. Prostě potřebuje slušný kus, který ještě něco najezdí. Ty e32 jako celek drží, takže si myslím, že takove auto by se mělo najít. Viz ta ve Zlíně.
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Odpovědět