Sáni z 3.0 na 3.5

Sportovní rv. 1986 - 1994
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Ondřej730i
Příspěvky: 25
Registrován: stř říj 21, 2015 11:15 pm
Bydliště: Střelice

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od Ondřej730i »

To je, s úpravami nejdu po největším výkonu ale na co nejlepší poměr denní využitelnost/výkon/spotřeba. Teď je ten motor tak pružnej že při normální jízdě ho nemám potřebu točit přes 2500 ot a skoro vše jedu o kvalt výše. 60 na pětku při 1200 ot není problém, lehce přidám a auto krásně reaguje. Při vysokých otáčkách je to také poznat ale ne tolik. Bylo mi řečeno od jednoho motoráře co dělal motory na rallye že tím že udělám výfuk musím udělat i úpravy sání, protože tam musím dostat více vzduchu aby se to pak výrazně projevilo i nahoře. Nemám důvod mu nevěřit když tyhle kejkle se sáním se běžně dělají na m50 a firmy jako AC Schnitzer to při ladění motorů taky běžně dělali. Jen jsem mysle že vezmu sání od Miller performance a váhu vzduchu a bude vymalováno... jenže jak zjišťuji tak budu asi muset měnit hlavu z B35... :-(
Hugo
Příspěvky: 611
Registrován: ned říj 26, 2008 10:58 am

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od Hugo »

Ondřej730i píše:Hubas: Když si najedeš na to sání od Miller performance tak se tam dočteš proč zvětšovali objem sání o 100%. Když borci na M50B28 mění sání z M50B25 141kW tak proto aby tam dostali více vzduchu. A to je přesně můj případ. Po úpravě výfuku se mi hrozně zlepšil spodek a střed, ale ve vyšších otáčkách se to tak razantně neprojevilo. Protože tam potřebuji dosta více vzduchu. Takže potřebuji jiné sání které tam ten vzduch dokáže přivézt. Ale jaksi jsem nepřepokládal že sání se mezi B30 a B35 liší. Což v mém případě znamená, pokud tomu tak je, k sání od Miller sehnat ještě hlavu z b35. Každopádně ještě budu pořizovat tu jejich váhu, takže by to mělo fungovat jak píšeš s minimálním odporem.
Zítra jedu na brzdu abych zjistil jak se projevili ty úpravy co tam mám: výfuk - viz výše, chip od X-tuning, iridiové svíčky, olej Milers oils nanodrive, vložka KN. Pak dám vědět. Jinak pokud jsi někde od Brna tak se můžeš přijet svézt aby jsi se přesvědčil jak to jede :-)
pozor nato, aby si si nepokazil ten spodok. Bud mas vykon v dolnom rozsahu otacok, alebo v hornom. Ak chces aj aj, tak sa to riesi variabilnou dlzkou sania. Pozri si ake ma sanie napr. nejaka M5 a ake ma nejaky ekonomicky motor, napr. stary M20B27.
BMW 740iA E38 09/1994; diagnostika INPA a DIS
Ondřej730i
Příspěvky: 25
Registrován: stř říj 21, 2015 11:15 pm
Bydliště: Střelice

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od Ondřej730i »

Tak teď se mi zlepšil spodek i střed, ale to mám jen výfuk. Proto je potřeba udělat sání a ještě to doladit softérově. Teď jsem se vrátil z brzdy a jsem na jednu stranu zklamán(auto má de fakto sériové hodnoty) ale borci na brzdě říkali že na tak staré auto je to super! Krásný lineární nástup, nikde žádné kolísání. Kolem 5 tis lehký propad ale pak se to zase vystřelí nahoru. Je asi potřeba to lehce doladit na softu když je komplet od svodu jinej výfuk a jinak se to vyplachuje. Tak uvidím co mě na to řeknou v X-tuning, mám od nich chip...
Uživatelský avatar
hubas
Příspěvky: 715
Registrován: stř bře 03, 2010 9:26 pm
Bydliště: Nové Strašecí

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od hubas »

Předem bych chtěl říct, že ti opravdu fandím, ale drž emoce na uzdě a zkus popřemýšlet nad násludujícím:

1) Pár dní zpátky se na bazoši jedna m30b35 prodávala(prodává?) za 6000Kč.
2) Sání z 2,5 se na 2,8 dává, ale dává se proto, protože má větší průměr a tedy klade nasávanému vzduchu menší odpor, to "tuningové" sání vypadá jako seriové
(asi i je)-tedy stejný průměr paroží, ale pouze z jakéhosi mě nepochopitelného důvodu přidaný objem v místě proti škrtící klapce. Nechápu význam...
3) Každý ti potvrdí, že nejlepší svíčka je ta, která tam má být (NGK), pouze mění li se razantně kompresní poměr, doporučuje se svíčka "studenější".
4) Chtěl bych vidět, jak tuningová firma úspěšně vyvíjí vlastní motorový olej, který bude lepší než "premiové" oleje renomovaných výrobců. Bohužel nevěřím a věřit
nebudu.
5) Pokud honíš spotřebu a jezdíš dálnice, šel bych cestou difu s delším převodovým poměrem. Moje e32 točí při 140/3000ot.
6) Pokud honíš spotřebu, šel bych do LPG, pokud ti LPG nevoní, tak ethanol.
7) V kombinaci s vyšším kompresním poměrem se potenciál těchto paliv zvyšuje, zvyšuješ účinnost a tedy výkon, šetříš palivo při zachování stylu jízdy.
8) Jako základ úprav na motoru s dobrou kompresí považuju srovnat hlavu, event. blok+nové šrouby, těsnění můžeš mít celokovové (koupíš nebo necháš vyrobit),
určitě vyleštit ventily atd...
9) Úprava seriového sání má větší význam než úprava seriového výfuku.
10) Pokud chceš výkon posunout výš, tak úprava vačky, ale mám z tebe pocit, že chceš po atmosferickém motoru moc, pokud má tahat v celém spektru,
chybí ti dalších šest hrnců :D
BMW e32-735i-10/91, manual+LPG
Volvo V70 I.-2,5d-10/99, automat
Opel Corsa E-1,4i-04/17, manual+LPG
EX BMW e38-740i-06/96, automat+LPG
Ondřej730i
Příspěvky: 25
Registrován: stř říj 21, 2015 11:15 pm
Bydliště: Střelice

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od Ondřej730i »

Hubas: Díky za odpovědi a myslím že máš pravdu skoro ve všem...:-)
1) Emoce na uzdě mám, vše řeším s chladnou hlavou. Když jsem sháněl b35 žádná k prodeji nebyla. Teď když jsem v polovině úprav nemá smyl nějakou kupovat a dávat jí do kupy.
2)pokud si vše o tom sání prostuduješ tak zjistíš že průměr paroží zvládne přivést do motoru více vzduchu ale je limitováno objemem sání - tzn že se do toho sání atmosférickým plněním více nedostane. Pak tam vzniká podtlak, hlavně ve vysokých otáčkách. Proto objem sání zvětšili. Ještě dodám že jsem viděl na m30 od Miller Per fotky z jejich váhou vzduch(tak jsem na ně přišel). Většina jich byla z německa a všich spokojeni.
3)Souhlasím je ale u mě je to tak, že mám upravenou řídící jednotku (přečasovanou) a proto jezdím na Vervu a v kombinaci s iridiovými svíčkami je to znát. Hlavně studené strarty a prvních pár kilometrů.
4) Milers Oils není tuningová firma! Je to UK firma založená před cca 60ti lety a zaměřená hlavně na motorsport. Postupně se začala rozšiřovat i do komerčních sfér. Je dost lidí kdo na jejich oleje jezdí a jsou maximálně spokojeni. To že fungují je i na příkladu u mého známého kterému jsem ten olej doporučil (Mondeo 2.0 tdci) a spotřeba dole v průměru o 1,5l. Tady jen poznamenám že podle mě a názoru distributora to auto jedilo na nějakej shit protože to je opravdu extrémní hodnota. Podle zpětné vazby od jejich zákazníků je hodnota snížení spotřeby v rozmezí 0,5l - max 1 litr. takže, kdo nevěří ať tam běží... vyzkoušej a pak mudruj jestli Mogul je opravdu fajn...
5+6) spotřebu nehoním, to bych denně nejezdil s 27 let starou károu a ještě k tomu na benzin. Ale to že mi klesá spotřeba beru spíš jako dobré znamení že nic nekurvím :-)
7) Souhlasím bezebytku...
8) hodlám dělat při instalaci sání od Miller per. podle všeho budu muset koupit hlavu z b35. Takže půjde před tím na repas
9) v tomhle si dovoluji lehce nesouhlasit. Podle mě je to naroveň. Poslední mutace m30b30/35 byli vybaveny katalyzátory a seříznuty na výkonu kvůli emisím. Dělali se i verze bez katu(m30b30 místo 138kW měli bez katu 145kW). Obojí funguje jako trubka. Pokud uděláš sání a i výfuk tak je to vyvážené. Pokud uděláš jen sání a výfuk necháš standartní tak zlepšení bude minimální, protože to je jak kdyby jsi foukal do širší strany trichtýře... pořád budeš limitován zůženou odvodní stranou. A obráceně, pokud zlepšíš průchod výfuku(katy pryč nebo s lepší průchodností, menší odpor v tlumičích) a srovnáš zpětné tlaky pomocí svodů tak se to projeví hlavně ve spodním spektru otáček a středu. Nahoře ti bude zase chybět vzduch protože sání ti ho tam prostě nepustí... POZOR: tohle mám prověřeno od několika zdrojů co se angažijí v motorsportu a lidí co dělají laděné výfuky na motorky. Strávil jsem tím zhruba 2 roky abych to dokázal uděla co možná nejlépe.
10) Nejdu po nejvyšším výkonu. Snažím se pouze o co největší efektivitu motoru. Chci jej postupně zbavit restrikcí které dostal kvůli emisím. Tzn když upravím sání(bavlněný filtr, průchodnější váha vzduchu, průchodnější a větší sání), výfuk( ten mám přesně tak jak jsem chtěl - katy s 30% lepší průchodností plní Euro2) a to vše doladíš na míru softem tak se můžeš dost výrazně posunout výkonově nahoru v celém spektru otáček. Podmínka je mít motor v co nejlepší kondici. Tímto způsobem třeba upravuje Cosworth motory pro Porsche Singer, což je můj vzor. Díky tomu že je m30 relativně jednoduchý je možno si s ním za relatině rozumné peníze při použití kvalitních komponentů hrát, hlavně má oproti modernějším motorům daleko větší výkonové rezervy díky jeho robustnosti. A to je to co dělám. Baví mě to a dělam si auto přesně tak jak chci.

To všechno stojí nějaké peníze, pro někoho nesmyslné, pro někoho zanedbatelné. Jsem tak nějak uprostřed. Každopádně raději vyhodím cca 20 tis za tlumiče Bilstei B6(už se stalo a jsou to nhejlépe utracené peníze co jsem kdy do auta investoval) než abych je utratil za 14 denní dovolenou někde u moře... Ale tak každý to máme jinak. Já svoje auta zbožňuji a baví mě to si s nimi takhle hrát:-)
Uživatelský avatar
hubas
Příspěvky: 715
Registrován: stř bře 03, 2010 9:26 pm
Bydliště: Nové Strašecí

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od hubas »

Tomu řešení sání jednoduše nevěřím, působí to na mě jako "čím víc pruhy, tím víc Adidas" Nevím, že by tohle řešení nějaká automobilka používala a to ani u sportovně laděných motorů. V sání je podtlak a je to normální a vzhledem k objemu nasávaného vzduchu na jedno otočení kliky je ten objem podle mého úplně zanedbatelný.
S výfukem je to ošemetné, protitlak výfukové soustavy je odladěn z výroby a jeho snížení nemusí přinést zvýšení výkonu, ale zvýšení spotřeby ano. Bezkatová verze má jiné písty, jiný kompresní poměr, jinou jednotku a místo katu další tlumič...ano, další tlumič, tedy nižší protitlak by byl nežádoucí. Ucpi jednu ze dvou koncovek výfuku a auto projeď, pak přiškrť sání na polovinu a projeď též...porovnej. Vyzkoušeno to nemám, ale vsadil bych se, že zužené sání se projeví při jízdě víc než zužený výfuk. Kolik koštuje ta váha? Předpokládám, že ceny máš zmapované a že se nechá sehnat za méně, než je cena na stránkách výrobce...
BMW e32-735i-10/91, manual+LPG
Volvo V70 I.-2,5d-10/99, automat
Opel Corsa E-1,4i-04/17, manual+LPG
EX BMW e38-740i-06/96, automat+LPG
Ondřej730i
Příspěvky: 25
Registrován: stř říj 21, 2015 11:15 pm
Bydliště: Střelice

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od Ondřej730i »

Váhu budu objednávat od nich takže ta cena je aktuální plus clo. Zatím jsem nebyl schopen sehnat nic jiného, na m30 se toho už moc nedělá... :-(
Co se výfuku týče všechny špičkové tuningové firmy ladí výfuk a optimalizují zpětný tlak. Takový akrapovič je schodpen dosáhnou zajímavých výsledků.
Co se týče sání, podle mě tam jde i o víření vzduch a pod, nikdo z nás asi na to není specialista. Nicméně důvěřuj ale prověřuj.. Zkusím to ukázat pár lidem co mi v tomhle radí a jsem zvědav na jejich názor. Každopádně pokud má b35 větší průměr sání a sacích ventilů tak by mě možná stačilo použít origo sání s hlavou z b35. A pak to všechno sladit softem...
Zůžené sání se projeví podle mě právě při vysokém výkonu. Pokud ucpeš jednu díru výfuku tedy jednu cestu tak tím de facto zausíš tři válce... Takže si myslím že se to projeví více než restrikce vzduchu...
Bezkatová verze má určitě jinak naladěný soft, ale že by písty a kompresní poměr...? To se mi nějak nepozdává člověče. na to že to šlo jen a pouze na na omezený trh tak si myslím že je to odladěny softem. A to že má ještě jeden tlumič je hlavně dle mého kvůli hluku, katy ti toho utlumí opravdu dost...
Váha stojí 400 dolarů plus clo... Ale je tam jeden zádrhel. Musíš vyměnit v řídící jednotce i jejich chip. Jejich snímač funguje na jiné frekvenci než snímač ve váze Bosch... Takže je potřeba to prokomunikovat s nimi a nějakým programátorem chip tuningu který by to dokázal spárovat...
Ondřej730i
Příspěvky: 25
Registrován: stř říj 21, 2015 11:15 pm
Bydliště: Střelice

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od Ondřej730i »

Tady je graf z brzdy na to jejich sání...
https://www.millerperformancecars.com/f ... _Turbo.jpg
Uživatelský avatar
hubas
Příspěvky: 715
Registrován: stř bře 03, 2010 9:26 pm
Bydliště: Nové Strašecí

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od hubas »

Tři válce neucpeš (střed+koncák) jsou společné pro všechny válce, alespoň myslím...je to už dlouho a je to pouze úvaha...
No to bych se na to vysral...budeš do toho akorát sypat prachy, ale výsledek tomu nebude zdaleka odpovídat. To už můžeš rovnou udělat kolem původní váhy bypass, povolit pružinu lopatky a část vzduchu vést bez odporu lopatky kolem...výsledek bude stejný. Mám tady tři váhy na pokusy, kdybys měl zájem :D
BMW e32-735i-10/91, manual+LPG
Volvo V70 I.-2,5d-10/99, automat
Opel Corsa E-1,4i-04/17, manual+LPG
EX BMW e38-740i-06/96, automat+LPG
Ondřej730i
Příspěvky: 25
Registrován: stř říj 21, 2015 11:15 pm
Bydliště: Střelice

Re: Sáni z 3.0 na 3.5

Příspěvek od Ondřej730i »

Tak třeba já mám společnej jenom konec, ale i tak by to podle mě bylo dost přidušené.
A to je právě to co já nechci, pokus omyl... Nemám problém koupit a zaplatit věc která bude fungovat a mít efekt. Proto ty máš zdrátovaný airbox místo toho aby jsi to koupil nové...(bez urážky) :-)
To už bych raději koupil novou originální váhu.
Prostě k tomu máme každý jiný přístup a asi i cíl :-)
Odpovědět