TEMPOMAT - provedeni - funkce - dodelani

zde pište prosím jen vyzkoušené postupy, žádná diskuze
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
T613
Příspěvky: 2647
Registrován: čtv srp 21, 2008 2:56 pm

TEMPOMAT - provedeni - funkce - dodelani

Příspěvek od T613 »

Kdo jezdi hodne dalky nebo po dalnicich a nema tempomat, o hodne prichazi.
V E32 se tempomat vyskytuje casto, ale ne vsude. Lze ho dodatecne dodelat tak pojdme na to.
Pro prehlednost tri sekce. 1. provedeni tempomatu, 2. jednotlive casti a funkce, 3. dodelani tempomatu


1. provedeni tempomatu: Rozlisujeme dve zakladni a to mechanicke a elektronicke.

mechanicke: Najdeme ho u motorizace M30 (s lankovym plynem) a M60. Jednoduchy system na principu, ze servo motor pres lanko taha za klapku. Lanko je hned vedle plynoveho, takze pri aktivaci tempomatu se "propadne" plynovy pedal, coz je ze zacatku nezvyk. Dulezite je lanko v bowdenu sem tam promazat, jinak to neni poruchove zarizeni. Kdyz uz odejde jednotka nebo se spali servo motor tak nezbyva nic jineho nez vymenit.

elektronicke: Najdeme u motorizace M70 a M30 (s elektonickym plynem - EML). Tady je tempomat rizeny primo jednotkou a servo motor je vlastne primo el. plynova klapka. Plynovy pedal se zde nepropada :-). Neni tu ani zvlast jednotka tempomatu, o to se stara primo jednotka EML. Takze kdyz se pokazi tak nefunguje tempomat a hlavne nejede ani auto.


2. jednotlive casti a jejich funkce - aktivace, deaktivace, funkce packy

aktivace
deaktivace
funkce packy


3. dodelani tempomatu - dodelani je mozne u dvou motorizaci s lankovym plynem, tzn. M30 a M60

M30: Budem potrebovat tyhle soucastky: packa, jednotka, servo motor, (pripadne spinace na pedaly)
Pokud v aute tempomat nemame, prvni je nutne zkontrolovat zda je tam pro neho "priprava". U M30 budeme hledat kulaty konektor v mistech nadoby servo kapaliny. Potom modry konektor v cernem boxu - vedle jednotky motoru. Pokud tam tohle mame tak nic nebrani prejit k samotne montazi. Usadime jednotku tempomatu a zapojime konektor (modry). Pak se vrhnem na servo motor s bowdenem, co bude tahat za mechanickou klapku. Pro motorek je tam pripravene plechovy drzak umisteny mezi nadobou na servo a prednim svetlem. Natahneme bowden s lankem, ktere nacvakneme hned vedle hlavniho lanka plynu. To je v motorovem prostoru vse. V interieru je nutne sundat volant a plasty kolem volantove tyce. V tomto plastu musime vyrezat diru pro packu (dira je tam naznacena z druhe strany). Packu nacvakneme do drzaku na volantove tyci (rovnez pripravene v kazdem aute). Sundame spodni dekl nad pedaly, kde najdeme konektor pro packu. Je jich tam hodne, ale pasuje jen do jednoho :-). Posledni dulezita vec jsou spinace na pedalech (slouzi k deaktivaci tempomatu). Mame dve moznosti:
  • auto s automatem: zde neni treba spinac resit, protoze v aute mame jen dva pedaly a na brzdovem je uz spinac s touto funkci
    auto s manualem: zde je potreba overit jaky typ spinace je na brzdovem pedalu. Musi mit vic jak 2 draty. Dal je za potrebi dodelat spinac na spojkovy pedal, bez neho by pro seslapnuti spojky litaly otacky nahoru, coz je nezadouci.
M60: Postup je z 90% stejny jako u motoru M30 nahore. Takze popisi jenom rozdily.
1. rozdil - jednotka je jina! neni zamenitelna s M30, ikdyz to vypada ! A je umistena za reprakem u nohou ridice !
2. rozdil - packa tempomatu je opet jina, ma jiny tvar a opet nepasuje z M30
Spinace resime jenom u M60 3.0, kde mohl byt manual. M60 4.0 byl pouze automat, neni treba resit.
Odpovědět