Vylomený zub na stahování oken

zde pište prosím jen vyzkoušené postupy, žádná diskuze
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
fivajs
Příspěvky: 1238
Registrován: ned úno 06, 2011 5:08 pm
Bydliště: Chomutov

Vylomený zub na stahování oken

Příspěvek od fivajs »

Jistě se již někomu z Vás stalo, že při stahování okna, zejména nahoru, okno několikrát zacvakalo. Je to způsobeno vylomením jednoho zubu na stahování oken. Pokud nemáte vyloženě po ruce nový ozubený půlkruh, dá se to dočasně vyřešit posunutím koncáku na dojezdu.
Nejdříve odmontovat čalounění, což je na E32 velmi příjemná činnost oproti jiným autům a nebudu jí dále rozvádět. Snad jen dát si bacha, aby jste nic neulomili, nepoškodili, atd. Po odšroubování šroubů pod dřevěným obložením a ovládání zrcátek (resp. záslepky u pravých dveří), odcvakat opatrně spodní a vrchní část čalounění, poté celé čalounění zvednout směrem nahoru, lehce odklonit, odpojit konektory a ovládání lanka na otevírání dveří a je to venku. Z odmontovaného čalounění je dobré sundat pomočí kleští bílý "campl" a nasounout ho zpět do dveří (usnadní to zpětnou montáž, stačí pak do čalounění bouhnout rukou a je zpět na svém místě) - viz první dva obrázky
Přílohy
alounění2.jpg
alounění1.jpg
Naposledy upravil(a) fivajs dne stř pro 21, 2011 4:29 pm, celkem upraveno 1 x.
Audi A8 L W12 450hp + Liaz 151 290hp
Uživatelský avatar
fivajs
Příspěvky: 1238
Registrován: ned úno 06, 2011 5:08 pm
Bydliště: Chomutov

Re: Vylomený zub na stahování oken

Příspěvek od fivajs »

Nyní k vyřešení problému:
Uprostřed dveří na Vás kouká šroub s velkou aretační matkou-viz obrázek-je na něm vidět původní poloha. Z druhé strany je vlastně koncový spínač horního a dolního vypínání okna při automatickém stažení nebo vytažení okna (krátký stisk stahování). Koncák slouží k tomu, aby vypnul včas motorek stahování s horní nebo dolní poloze okna (ochrana, kterou snad nemusím vysvětlovat). Šroub lehce povolit a posunout celý koncák o pár milimetrů doprava(u mě to bylo cca půl centimetru). Utáhnout a vyzkoušet, jestli okno běhá nahoru a dolu, tak jak má a bez cvakání. Příliš velkým posunutím buď okno nedojede nahoru nebo sjede moc dolů. Chce to prostě vyzkoušet a najít tu správnou polohu koncáku. Je rozhodně dobré, promazat vazelinou všechny hýbající se součástky (ozubení a celý mechanismus) - ke všemu se jednoduše dostanete v různých polohách okna. Dále je dobré pořádně prostříkat silikonovým sprejem obě "lyžiny", ve kterých okno běhá. Nebojte se to slušně stříknout, okno se pravděpodobně trochu zmastí, ale to se dá samo umýt - hlavně tohle hodně pomůže a ve finále okno běhá jako nové
Přílohy
Okno.jpg
Audi A8 L W12 450hp + Liaz 151 290hp
Odpovědět