Osvětlení ovládání klimatronicu

zde pište prosím jen vyzkoušené postupy, žádná diskuze
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 294
Registrován: pon úno 18, 2008 6:59 am
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Osvětlení ovládání klimatronicu

Příspěvek od Fugo »

1. Osvětlení otočných ovladačů větráků a teploty levé a pravé strany

Návod je pro modely s automatickou klimatizací, takže tři otočné voliče, a pod nimi vždy po třech tlačítkách. Tlačítka budou dle mého názoru podsvětlena věčně. Pro podsvětlení tam je dioda + na signalizaci zapnutí taky.

Otočné voliče jsou podsvětlený třema žárovkama (které zároveň vedou světlo i do popelníku). Typ žárovek neřeknu, nevim. A jsou napájeny přímo na desce. Prostřední (větrák) je oranžová (ale evidentě to je tatáž žárovka přes kterou někdo nepříliš zdatně napatlal barvu). Demontáž celého panelu je jednoduchá. Není nikam přišroubovaný, stačí ho vypáčit opatrně šroubovákem. Jde to blbě, mně se osvědčilo vyndat rádio a prostě tam šáhnout a vylačit ho ven. Odpojíme oba dva konektory, ten napravo, modrý, má pojstku která se musí nejdřív povytáhnout (ta černá věc na konektoru). Tak a teď práce na samotném panelu. Zezadu odpojíme konektor motorku s vrtulkou. Když už tu jsme tak mužeme opatrně sundat kryt motorku a vyčistit vnitřek od prachu a zároveň oskoušet motorek na funkčnost (12V). Tenhle větráček nasává vzuch z kabiny, vevniř panelu proudí přes teplotní čidlo, které řídí automatiku. Zpět k demontáži, pryč s křížovýma šroubama, po jednom v každém rohu. Sundat zadní panel. Zezhora jsou vidět čepy těch otočných voličů, každý má pojstku, která se musí zamáčknout směrem ke sředu osy, pak jde čep vytáhnout. Provedeme 3x. Na desce s tištěnými spoji je jestli si dobře pamatuju šest šroubu, všechny ven. Pak jde tištěný spoj vytáhnout. Nebojte se použít trošku síly, není tam žádná citlivá elektronika, co si pamatuju, jsou tam jen odpory, diody a dva kondenzátory. Odpájíme žárovky, napájíme nové. K většině kontaktů žárovek je přívod na té straně desky, kde je i žárovka. Tak opatrně, ja si jeden spoj utrhl. (kdo se dostal až sem, tak předpokládám, že nedrží pájku prvně v ruce a tohle si lehce opraví). Zpětná montáž je opak demontáže. Snad jen, když už zo máme rozebraný. můžeme očistit teplotní čidlo a gril na předním panelu od prachu. Žárovky jsem koupil v GM electronic, 25KČ za kousek, vzal jsem 14ti voltový místo 12tek. Do auta to je IMHO lepší. Nemaj akorát okolo patice tu plastovou objímku. Vzal jsem ji z těch starech, je docela pružná, na výšku rozříznout a nasadit na tu novou. Chtěl jsem i nějak imitovat to zalití do objímky, ale nechal jsem to bez toho a nejdřív žárovky zapájel a pak na ně navlik ty patice. Nic co jsem měl po ruce se mi nezdálo vhodný na zalití. Až to zapájíte, tak zezadu na kontakty žárovky přípojte +/- 12 voltů. Jsou propojený tak se musí všechny rozsvítít. Když ne, udělali jste to co já, zkurvili jste si nějaký kontakt





zdroj: Darmon http://www.e32.zcepe.net/czmain.htm
Kawasaki ZX-10R masakr!!!

>>>Pneuservis,Klimatizace<<<
Odpovědět