CHECK CONTROL MODULE

zde pište prosím jen vyzkoušené postupy, žádná diskuze
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 294
Registrován: pon úno 18, 2008 6:59 am
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

CHECK CONTROL MODULE

Příspěvek od Fugo »

CCM se netýka nákupního centra Černý Most (kam jezdím nerad) ale je to anglická zkratka pro Check Control Messages, nebo také Modul. Jsou to informační zprávy, které se zobrazují na displaji pod tachometrem. CCM se nachází v hlavní pojstkové skříni, je to ten menší modul pod druhou řadou relé (ten větší je LKM modul, o něm více v tipech o světlech)



1.) Priority zpráv

Zprávy mají tři různé priority, ve kterých se zobrazují.

Priorita první

Chyba se ukáže ihned spolu se zvukovým signálem.Následuje výpis těhto zpráv v angličtině. Máte-li problém s překladem, ozvěte se mi.

Brake Assist Intact
Low Brake Fluid
Engine Oil Press Low
Coolant Temperature
Handbrake on
Brake Lights Failure
Brake Light Circuit
Automatic Level



Priorita druhá

Tyto zprávy se objeví když je klíček otočen do polohy II. Jestliže je za zprávou znaménko plus, následují další zprávy. Tyto je možné vyvolat tlačítkem Check Control (vpravo pod tachometrem ). Jako obvykle následuje anglický výpis.

Trans Fail-Safe Prog
Brake Linings
Washer Fluid Low
Door Open
Trunk Open
1 Brake Light fail
Low Beam Failure
Side Light Failure
Tail Light Failure
F/Fog Light failure
R/ Fog Light failure
Num Plate Light Fail
Trailer light failure



Priorita třetí

Check Engine Oil Lev
Check P.A.S. Fluid
Coolant Level Low
Check-Control
Oil Level Sensor
Lights on ?
Fasten Seatbelts





2.) Falešné poplachy

E32ky tímto poměrně často trpí. Jedná se o to, že počítač CCM čas od času ohlásí, že některá světla nejsou v pořádku. Obvykle má namysli koncová světla ( Tail light ). Po tom co jsme se přesvědčili snad stokrát, že světla jsou opravdu v pořádku začneme řešit tento problém vážně. První co doporučuju, je vyčistit kontakty na světlech. I když kontakty jsou dobře chráněný, jeden nikdy neví a čistota je půl zdraví a nikdy si nemůžete být jistí co s tím dělali předchozí majitelé. Nepomůže-li ani tohle, pak padá vina na relé. Relé se nachází v hlavní pojstkové skříni a má žlutou barvu. V anglických diskuzních skupinách ( viz odkaz diskuze v hlavním menu ) je toto relé nazývané "Mustard Relay". Pro neangličtináře, mustard = hořčice. Mají namysli ten jejich vybledlej blevajz (a přesně takovou barvu to má ) a ne naší dobrou plnotučnou :). Relé vyndáme a prohlídneme si kontakty. Obvykle budou opálené / ošoupané. Trochu spreje na kontakty do patice udělá vaší sedmě rozhodně dobře. Jestliže kontakty vypadají zle, doporučuju nákup nového relé. Pokavaď chcete kupovat nový díl, je to BMW číslo 61311378052, cena je necelých 1400KČ s DPH, ale raději si to ověřte na stránkách BMW. Nedoporučuju nákup z vrakoviště, můžete skončit tam kde jste zůstali. Pro ty, kdo nechtějí utrácet, stačí relé rozebrat. Jde to jednoduše, není v něm nic citlivého. Na tištěném spoji znovu přepájíme všechny kontakty, které vypadají špatně (zbarvené dočerna) nebo pro jistotu úplně všechny.

Toto platí jen pro E32ky do určitého data. Od tohoto data E32ky toto relé nemají (takže se dá jednoduše zjistit stav) Co se mi podařilo zatím bez záruky zjistit je, že změna přišla někdy v roce 92. Moje 735i '91 toto relé má.

Tady je ta slíbená oprava ze dne 30.4.2002 - Takže Side Light není v tomto případě blinkr, ale přední obrysový. To relé přepájejte opravdu důkladně a všechny kontakty. Ten cín se nechce na kontaktech moc udržet. Já to dělal dvakrát, ale teď už mám 14 dní klid.

Problém s předním obrysovým (sidelight) je jednak v konektoru a druhak přímo v patici žárovky, až to uvidíte tak prozříte :)

Celou proceduru s relé jsem nafotil, fotky zde budou časem





3.) Trans Fail-Safe prog

Tato zpráva může zneklidňovat majitele E32ek s automatickou převodovkou. Jestliže se převodovka chová jinak normálně, kapalina je pěkná, je velmi pravděpodobně původ této zprávy jinde a odstranění snadné. Více je v sekci o automatických převodovkách.









zdroj: Darmon http://www.e32.zcepe.net/czmain.htm
Kawasaki ZX-10R masakr!!!

>>>Pneuservis,Klimatizace<<<
Odpovědět