OIL SERVICE a INSPECTION

zde pište prosím jen vyzkoušené postupy, žádná diskuze
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 294
Registrován: pon úno 18, 2008 6:59 am
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

OIL SERVICE a INSPECTION

Příspěvek od Fugo »

OIL SERVICE & INSPECTION



BMW je vybaveno ukazatelem opotřebování oleje a inspekčníma prohlídkama. Doporučuju se intervalama řídít i když používáte kvalitní olej a interval dle počítače je dříve než po 15000 KM.

Systém je následující, ukazatel má pět zelených diod, které postupně ubývají, pak žlutou, která hlásí nutnost provést práci a červenou, která oznamuje, že jste interval propásli. Nenechte se zmást tím, že zelené mizí zhruba po 3000KM, žlutá vydrží cca 500KM. Systém akcí je tento: OILSERVICE - INSPECTION I- OILSERVICE - INSPECTION II - OILSERVICE - INSPECTION I- atd atd. Co je žádoucí provést při které akci je ve Vašem servise, či bentleyho manuále. A brzo to bude i tady. Světlo inspection se může rozsvítít i když následuje ještě dost zelených diod. Pak má vedle sebe ikonku hodin, a znamená to, že by měla být provedena akce která se děla jednou ročně či jednou za dva roky a tak. U 10 a více let starého auta to již moc smysl nemá, když se držíte obou INSPECTION doporučení.



Algoritmus na to jak ubývají diody je taky znám. Někde vevnitř je počítadlo který má nastaveno, že co dioda, to určitý počet ujetých kilometrů, a kolik km je mezi jednotlivýma výměnama. Co já vím tak to se liší dle jednotlivých modelů motorů, ale dá se čekat že to bude něco kolem 15tisíc km.Dále tam je čítač aktuálně najetých kilometrů, který se nuluje tím resetováním popsaným dole. Když se zadaří tak si brzy ukážeme tuhle informaci (umím jí dostat z E39ky)

No a aby to nebylo jednoduchý tak kilometry který se berou pro odebírání diod nejsou reálně ujeté kilometry, pak by to nemělo moc smyslu, takže asi takhle:

vzdálenost = a * (1 + t + o)

vzdálenost = vzdálenost která se bere do toho počítadla SI
a = opravdická ujetá vzdálenost podle tachometru
t = teplota, když auto není na provozní teplotě tak t=1, jinak t=0
o = otáčky, když je auto pres 4500 otáček tak o = 0.5, jinak o=0

Takže když ujedu se zahřátým autem v poklidu 12km, počítadlo na SI napočítá 12km, protože:

12 = 12 * (1+0+0)

Ale když pojedu se studeným autem a rvát ho budu nad 4500otáček, tak si počítadlo na SI na těch 12km vezme 30km, protože:

30 = 12 * (1+1+0,5)

Co z toho plyne ? jestli chcete na volej něco najezdit, nehoňte to studený, nelítejte přes 190km/h (tam je u M30 s LSD a ZF4HP22 převodovkou 4500rmp)



Návod na reset ukazatelů



1. Reset ukazatelů

Vynulováni je jednoduchý, opět stejná sága s fotkama o které jsem přišel. V principu se oboje jak OILSERVICE tak INSPECTION nuluje stejně, jen na oil service stačí 4sekundy na INSPECTION deset. Jako nářadí stačí kus drátu. Odšroubujeme víčko diagnostického konektoru a propojíme drátem piny 7 a 19. Piny jsou většinou popsány.

Každopádně, piny jsou ve dvou soustředných kruzích, uprostřed je orientační bod, připomínající postavičku PacMana, Pin 7 je ve VNĚJŠÍM kruhu, tam kde má pacman otevřenou hubu. Pin 7 je vstup na reset SI (service indicators) Pin 19 je ve VNITŘNÍM kruhu na takovém místě, že když budete mít otevřenou hubu pacmana a tedy i pin 7 směrem k sobě (Pozice 6 hodin) tak pin 19 je nalevo (pozice 9 hodin)

Takže vypnout klíčky, propojit dráty, zapnout klíčky do polohy II na 4 nebo 10 sekund, odpojit drát, vypnout klíčky, vrátit víko. Po dalším nastartování bude vše OK.

Když už jsme v tom konektoru, pinama 11 a 14 můžeme nastartovat motor, 11 je startér, 14 napětí z baterky.

zdroj:Darmon http://www.e32.zcepe.net/czmain.htm
Kawasaki ZX-10R masakr!!!

>>>Pneuservis,Klimatizace<<<
Odpovědět