Stěrače a odstřikovače

zde pište prosím jen vyzkoušené postupy, žádná diskuze
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Michelin
Příspěvky: 763
Registrován: pon srp 25, 2008 6:20 pm
Bydliště: Prague, North Moravia
Kontaktovat uživatele:

Stěrače a odstřikovače

Příspěvek od Michelin »

Začneme funkcema, ne všichni máme uživatelský manuál.

Páčka ovladače má mnoho poloh - tři nahoru, jednu dolu, k sobě a zamáčknutí

První poloha nahoru - spustí stěrače s cyklovačem. Cyklovač je nastavitelný, jeho prodleva je od 3 do 30 sekund. Nastavení cyklovače se provádí následovně. Zapneme stěrače do stavu s cyklovačem (první poloha nahoru) a ihned vypneme. Od této chvíle běží cyklovač. Po požadované době zapneme do stavu s cyklovačem natrvalo. Délka cyklu bude nastavena na tu prodlevu, kterou jsme nastavili.

Druhá poloha nahoru - spustí stěrače na pomalou rychlost. Při zastavení se stěrače samy přepnou do módu s cyklovačem, po opětovném rozjetí se samy zpět přepnou na pomalou rychlost

Třetí poloha nahoru - spustí stěrače narychlo

Poloha dolu - způsobí jedno setření

Poloha "k sobě" - spustí standardní odstřikovač, eventuelně odstřikovač světel, následují tři setření. Odstřikovač čelního skla je v provozu tak dlouho jak je přitažená páčka ovládání.

Zamáčknutí - Zapne intenzivní mytí nasledované standardním mytím jako v předchozím případě.

Odstřikovač světel - je v provozu když jsou zapnutá světla a sepne se každým třetím zapnutím běžných odstřikovačů. Spustí dva impulsy. (zvláštní je, že manuál praví každým patým)


Nádoby na kapalinu jsou tři. Bráno ve směru jízdy, ta nalevo je od odstřikovače světel, napravo je jedna velká od čelního skla a na ní je přilepená malá od intenzivního mytí. Až budu mít cestu do BMW (brzy) tak se jich zeptám co si představujou aby se tam lilo.


Co se týče stěračů, u řidiče je 60cm u spolujezdce kratší. Já mám u spolujezdce 55cm BOSH, kterej se mi osvědčil. Originál tam je ale tuším 56 nebo 58. Co se týče stěrače řidiče, to je docela vopruz, v mým případě je vodicí tyčka opačně, než je běžné u jiných aut, to znamená očko je zahlé směrem od okna ven. V praxi to znamená, že běžný stěrač tam nejde dát, jen takový co nemá úchyt v ose se stírací gumou ale vedle. V nepříjemné praxi to znamená, že je třeba koupit stěrač u BMW, buď sadu za 2200 nebo sólo stěrač řidiče za 1600.

Oblíbené problémy odstřikovačů

- Odcházející pumpy, žádná tragédie. Na vrakovištích kolem tisícovky za kus. Výměna je jednoduchá, pumpa je jen zasunutá v nádobce. Nejsem si jistej ale je možné, že na světlech je silnější pumpa.

Update - na světlech je silnejší pumpa co má dva vývody, jeden na světla druhý na mlhovky.

- Falešné hlášení "Washer Fluid Low". Obvykle jen blbý kontakt na čidle. Čidlo je na pravé dolní straně hlavní nádoby

- Nefungující odstřikovače světel. - Když není problém v hadicích a přesto nejdou, může být ucpaný ventil. Ventil je taková černá hadicová spojka do "L" která má šipku v jakým směru má být zapojená. V mém případě to tak bylo. Našel jsem to, myslel jsem jsem že to je jen spojka, vyhodil jsem to, dolil jsem odstřikovače a pozoroval jak s hezkým efektem fontány voda mizí z nárazníku :)))). Vtip je v tom, že pumpa ostřikovače nedokáže vodu zastavit, jen jí tlačí a trysky světel jsou asi v úrovni 1/4tiny nádoby. Ten ventil tam je proto, aby to svévolně neuteklo, otevře se až tlakem pumpy. Hledal jsem v OBI a spol nějaký ekvivalent, ale nejbližší byla zpětná klapka s cca deseticentimetrovým průměrem, tak to teda ne :). Brzo se stavím v BMW a dám vám vědět. PS:muj ventil byl zacpaný, rozebrat to nejde.

Update - ventil mám - je to č. 61671378618 - 417 KČ s DPH., zdánlivě se zdá být taky blbý ale není to tak, je jen fakt pevný :)

zdroj: Darmon http://www.e32.zcepe.net/czmain.htm
http://www.michalpavlik.com
Cekame na hebkou e32
Odpovědět