Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2039
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Filozof » čtv dub 25, 2019 9:56 am

Nádhera to se hned tak nevidí ....auto i fotky. No prostě se člověk vždy rád podívá.

A takový srazy na pár hodin jsou nejlepší ještě když vyjde počasí ... :)

Co bude ještě za plány krom leštění auta ?
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek

Honza164
Příspěvky: 291
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Honza164 » sob dub 27, 2019 6:48 am

Krásné fotky, krásné auto. Tady není co dodat ;)

Jaké plány máš do budoucna? Co se chystáš opravovat? Hlavně mi neříkej, že nic, jinak to svoje auto prodám a s autama končím :lol:
BMW e32 740iA (1995) [2017-now]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]

Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5185
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Spooner » pon dub 29, 2019 7:57 am

Děkuji vám :).

Jaké mám plány? Ani nevím :D.
Teď na dálku, když nestojím u auta mě napadá akorát dočalounit krytku senzoru pohybu na stropnici a výměna chrom lišty na řidičových dveřích (díky Perfekte, že jsi mi ji neposlal :D).

Dále bych chtěl vyměnit olej v diferáku a víc mě toho teď nevymyslím.

Pak už by byly jen akce jako lakování předního nárazníku a kapoty kvůli kamínků + oprava důlku na zadní kapotě, což by se muselo bohužel taky řešit lakováním. Ale to už můžu rovnou napsat celolak, GO motoru a nově očalouněný interiér :D.

Fakt nevím. V červnu mám v plánu si udělat výlet do Mnichova do BMW muzea, takže doufám, že teď bude auto dlouhou dobu jen jezdit a dělat mi radost :)
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)

Uživatelský avatar
korado87
Příspěvky: 300
Registrován: sob říj 09, 2010 9:57 am

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od korado87 » pon dub 29, 2019 8:19 am

do Mníchova sa chystáme tiež, už asi tri roky, nespojíme to nejako? :?:
BMW diely: https://www.facebook.com/pages/BMW-diel ... 71?fref=ts
mailový kontakt: bmwdielyba@gmail.com
telefonický kontakt: +421 944 367 731

Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5185
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Spooner » pon dub 29, 2019 9:58 am

Přidat se může kdokoliv :).
Jedeme v sobotu 1.6.2019. Vyjíždíme z Ostravy několik aut po D1 přes Brno, Prahu, Plzeň na Mnichov.
Startujeme cca ve 2h ráno, abychom byli v muzeu + - kolem otevření. Celý den budeme v BMW Museum a BMW Welt.
Večer se přesuneme zpět k Plzni, kde přespíme v kempu a v neděli budeme pokračovat směr Ostrava.
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)

Paulie001
Příspěvky: 297
Registrován: pon úno 27, 2012 3:19 pm
Bydliště: Petřvald u Karviné / München

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Paulie001 » pon dub 29, 2019 1:35 pm

Doporucuju zjistit, jak je to s rekonstrukci muzea. Za posledni rok jsem tam byl 3x a posledni navsteva v listopadu byla hodne marna, asi 1/3 expozice uzavrena kvuli nejake vetsi rekonstrukci. Pokud v te dobe budu v DE, takbych se pridal 😉
E38 750i
S211 E500T
E36 316i Compact
E30 316i TC2 Baur
----------------------
ex: E38 730i, E36 320i Touring, E36 318i Tour LPG

Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5185
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Spooner » stř čer 12, 2019 7:19 pm

Konečně jsem se dostal k počítači a fotkám, takže sepíšu krátký referát na téma Výlet do Mnichova :).

Jak už to bývá, když se má něco posrat, posere se to v tu nejméně vhodnou dobu. Loni jsem vyměnil expanzku a letos přišla řada na chladič.
Víkend před odjezdem jsem jezdil sedmičkou a zpozoroval jsem, že na řidičově straně pod přírubou s hadicí netěsní úplně spoj chladiče plast/hliník. Nic extrémního to nebylo, ale věděl jsem, že je jen otázka času, kdy to povolí víc. Prozatím se to ve spoji "jen" rosilo a byl cítit frydex.
Hned začátkem týdne jsem začal řešit nový chladič NISSENS přes RALL s tím, že buď si najdu čas na výměnu ještě do konce týdne nebo pojede nový chladič se mnou v kufru a bude se měnit na cestě až v případě nouze. Jenže RALL, i když měli chladič skladem, nebyl schopen zboží dodat. Prý to byl poslední kus, který nemůžou najít ve skladu a další NISSENS objednat neumí. Toto čekání mě zdrželo natolik, že jsem vyrazil na cestu bez něj :roll:.

Výjezd z Ostravy byl ve 2 v noci z pátku na sobotu. Nakonec jsme byli domluvení jen 4 lidi, dvě auta. Moje 750iL a kamarádova e92 330i.
Ale kde se vzala, tu se vzala, přijela na místo odjezdu několika barevná 530d e39. Větší vrak jsem už dlouho neviděl :). Vystoupil z toho takový mlaďoch a že jede s námi.
Vydali jsme se tedy na cestu a první zastávka byla na benzínce ve Velkém Meziříčí. Tam už e39 tekla, jak prokopnuté necky. Teklo jí servo a nechávala za sebou slušnou olejovou čáru a při stání i nemalou kaluž. Týpek si koupil teda olej, dolil servo a vyrazili jsme dál.
Druhá zastávka byla v 6h ráno těsně za Prahou, kde se připojil Pavel.Rossi se svojí e32 735iL a jeho kamarád s e65 745i.
Připomínám, že e39 pořád "malovala" olejovou čáru a dolévaly se litry oleje, které stály na dálničních benzínkách nemalé peníze :).

Poslední zastávkou v ČR byl Rozvadov, kde jsme dotankovali do plna a kolega s e39 zjistil, že nechal ve Velkém Meziříčí kreditní kartu :lol:.

Příjezd do Mnichova proběhl bez komplikací kolem 10h dopoledne a my se vydali na návštěvu BMW Muzea + BMW Weltu. V muzeu jsme strávili asi 4h, ve Weltu další skoro 2.
Před odjezdem jsem ještě domluvil pár minut parkování na vyhrazené ploše za účelem focení aut s budovou BMW muzea v pozadí. Což byl také jeden z důvodů, proč jsem tam jel 750iL. Já vím, jsem magor :D.

Skončili jsme celkem brzo, proto jsme se rozhodli podívat ještě do centra města, kde jsme nikdo z nás ještě nebyl. Zadali jsme do navigace od oka střed starého města a vydali se na cestu. Po asi půl hodině v městské špičce jsme se doskákali kolonami až do středu centra, kde jsme využili podzemní parkoviště. No parkoviště... ono to bylo asi spíš odkladiště městských mini vozítek. Měl jsem co dělat se svým longem, abych se tam vytočil, natož zaparkoval. Jenže po vystoupení z auta mě polil studený pot... Více než 30° vedro a kolony neudělaly 20 let starému chladiči dobře. Z pod kapoty jsem slyšel silné syčení a z pod auta už tekl potůček vody :o.
Otevřel jsem kapotu a z chladiče gejzír :lol: :lol: :lol:. Z místa, které v ČR jen rosilo, najednou tryskala pára a voda. Takže už jsem viděl scénaře, jak se domů svezu e92 a potom pojedu s novým chladičem vlakem zpět do Mnichova :D.
No nic, v této chvíli nešlo nic vyřešit. Zabouchl jsem kapotu, zamknul auto a šli jsme do města...

Malá vsuvka na téma e39. Servo už asi nemělo žádný olej, proto se e39 odpojila a neodbočila s námi do podzemní garáže. A to bylo naposled co jsme toho kluka viděli. Někteří si možná všimli, že ani jednou nezaznělo jeho jméno. Nevěděli jsme ho tehdy a nevíme ho do teď. Ten týpek se objevil jako přízrak, obohatil naší cestu o radost z cizího neštěstí a zmizel :D. Legenda praví, že je v Mnichově do teď. S nepojízdnou e39 a bez kreditní karty :lol:.

Z města jsme se vrátili po 2h a asi tušíte, že motor nebyl o moc chladnější, než když jsem odcházel :). Voda ještě tlakovala, ale nakonec se podařilo víčko otevřít a dolít destilovanou vodu. Překvapilo mě, že i přes hrozivě vypadající situaci, jsem dolil jen 1 litr. To mě utvrdilo, že E38 jen tak něco nezastaví a že se můžeme vydat na cestu domů. Hlavní bylo se vymotat z centra a dostat se na dálnici, kde už bude chlazení v pohodě a chladič nebude vystaven takovému tlaku.

Německé dálniční tempo jsem si vychutnával co provoz dovolil a 7er si to užívala. První zastávka proběhla až v Rozvadově, kde jsem po obědo/večeřové pauze dolil třičtvrtě litru vody. To mě uklidnilo ještě víc a ujistilo, že teď už auto dojede domů v pohodě.
Poslední zastávka při cestě zpět byla v Berouně, kde jsme dotankovali znova do plna a tradá do Ostravy.

Tímto chci pozdravit E38, která kolem mě projížděla, když jsem tankoval na benzínce v kopci při výjezdu z Berouna. Podle zvuku V8. Zablikal varovnými a zmizel v dáli :).

Domů jsme dorazili v neděli v 1 ráno. Od dveří, ke dveřím mi výlet trval přesně 24h.

Malé zúčtování hladové V12:
Výjezd z Ostravy = plná nádrž
1. dotankování do plna v Rozvadově, 60L, ujeto 515km, spotřeba 11,65 L/100m - styl jízdy svižnější dálniční tempo v souladu s českým tankodromem
2. dotankování do plna v Berouně, 70L, 583km, spotřeba 12,00 L/100km - plunulá jízda německem + ucpaný Mnichov, když dálniční provoz dovolil, tak full gas. Maximum 230. Nicméně stále někdo brzdil levý pruh. Stejně jako u nás.
3. poslední dotankování do plna po návratu do Ostravy, 50L, 382km, spotřeba 13,00 L/100km - o stylu jízdy raději nebudu psát, ale o litr vyšší spotřeba než v Německu mluví za vše :)

Co se týče BC, tak hlásilo 12.4, zatímco podle tankování je celková spotřeba 12.2. To je asi odpuštění hodná odchylka :)
IMG_7993.jpg
IMG_7994.jpg
IMG_7999.jpg
IMG_8006.jpg
IMG_8020.jpg
IMG_8025.jpg
No a chladič? Po příjezdu jsem ho objednal z Granexu. Skladem měli několik kusů a měl jsem ho druhý den u sebe. Že já ho nevzal rovnou zde...
Výměna byla celkem rychlovka. Vzhledem k tomu, že jsem loni měnil expanzku, tak na mě ani nečekalo několik kilo listí a bordelu. Ale i tak je rozdíl starý vs. nový celkem razantní :). Akorát jsem při výměně zjistil, že kdo ví jak dlouho jezdím s ulomeným hrdlem pod horní hadicí. Plastová příruba zustala hezky v hadici a po vytáhnutí se rozpadla na 4 kusy :).
IMG_20190610_084103.jpg
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)

Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2039
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od Filozof » stř čer 12, 2019 7:53 pm

Krásný příběh.... je vidět že motor i auto máš v pořádku. Ta spotřeba je fakt luxusní. Vsadím se že jizdou ala děda klobouk, tak bude spotřeba v pohodě kolem 10l/100km což je skoro neuvěřitelný na V12.

Fotky jsou povedené. A stím vrakem co s vámi jela e39 to je spíše k pláči ...je mi toho kluka trochu líto. Asi si chtěl koupit BMW a koupil totální šrot nebo nevím. Mě taky pár věcí zlobí ale snažím se nejduležitější věci opravovat a dávat do stavu. Ale tito mladí co si kupují strašné vraky to opravdu nechápu kde se jich tolik bere. Na ulici máme alespon 2 vraky bmw E39 a e46 a je mi těch aut líto. :roll:

byl jsem v Mnichově 2015 a prošel jsem si kompletní výrobu BMW od plechu až po hotové auto a potom Muzeum.
Tak snad se tam během roku či dvou zase podívám a koupím nějaké suvenýry a pokud budu s e38 taky bych se rád vyfotil u BMW.
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek

zzeli
Příspěvky: 1453
Registrován: ned pro 29, 2013 9:46 pm

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od zzeli » stř čer 12, 2019 7:59 pm

Mel sem jet taky, uz kvuli vybrane spolecnosti :D
BMW e38 740iA, 1995, ascot green

Uživatelský avatar
NORMANN
Příspěvky: 3697
Registrován: úte srp 26, 2008 8:03 pm
Bydliště: Blottendorf, Schönbach (Erz.)

Re: Spooner a jeho 750iL Individual [e38]

Příspěvek od NORMANN » stř čer 12, 2019 8:06 pm

Granex je spolehlivej, cenově dobrej a ještě do paklu pokaždý přibalí tatranku. :D
trochu tě Vojto obdivuju, že jedeš s tekoucím chladičem i 230kmh. :D
ale já bych asi jel taky tak, kdyby mi to tolik jelo.... :D
Freude am Fahren mit E38 725tds / E39 525tds Touring,

Ex: 2x E12 520, E12 525, E28 527i, E32 735i+ E30 316i, E34 520i touring, E34 525ixA touring



Obrázek

Odpovědět