Prý je tady nuda, tak přidám jednu aktualitu
.
Asi před dvěmi týdny jsem se vydal po práci na menší výlet. Venku bylo horko, dusno a cíl byl necelých 100km od domova. Rozhodl jsem se protáhnout V12 a vychutnat si pohodlnout jízdu s nedávno naplněnou klimatizací
.
Za jízdy se mi párkrát rozsvítila hláška o nízké hladině chladící kapaliny, která ale sama hned zhasla. Říkal jsem si, že jsem nejspíš někde u minima a při naklonění auta začne čidlo hlásit nedostatek.
Dojel jsem tedy do cíle a auto na pár hodin odstavil.
Když jsem se vrátil na parkoviště, tak už tekl z pod auta malý potůček vody...
Hned jsem si vzpomněl na zdejší problémy s chladiči a věděl jsem, že jsem další na koho přišla řada
.
Nejhorší bylo, že už se začínalo stmívat a já vůbec nevěděl kde je problém a ani jak moc je to vážné.
Naštěstí se mi podařilo vyžebrat u tamních domorodců barel s vodou, takže jsem se pokusil vodu dolít. Ale marně. Co jsem nalil, to hned začalo téct pod auto.
Nastavil jsem si tedy ve skrytém menu aktuální teplotu vody v digitální formě a rozhodl jsem se nějakým způsobem dojet domů. Nalil jsem chladič až po okraj a vyrazil. Cílem bylo jet v rámci možností co nejrychleji, co nejplynuleji a bez zbytečného zastavování. Spoléhal jsem na to, že nějaká voda voda v motoru bude a když ne, tak ji budu průběžně dolévat.
Celou cestu se mi dařilo teplotu vody udržovat do 103°C, ale dojel jsem tak tak
.
Po první optické "diagnostice" jsem usoudil, že problém bude někde v okolí expanzky. Sundal jsem potřebné kryty, vytáhl kryt ventilátoru včetně expanzky a bylo jasno. V plastu byla prasklina. Ale víceméně se ani nedivím. V takovém horku musela dostávat 20 letá plastová expanzka pěkně zabrat. Navíc v takovém motoru.
Chvíli jsem přemýšlel, jakou koupit náhradu, ale dospěl jsem k názoru, že chci originál. Pokud nebude kvalitnější, tak budu mít aspoň dobrý pocit
.
Když už jsem byl v této fázi rozebrání plastů, tak jsem měl celkem dobrý přístup k prostoru mezi chladiči. A to co jsem tam viděl mě celkem zaskočilo. Vůbec nechápu, jak to auto mohlo vůbec chladit
. Mezi chladiči byl neskutečný bordel. Listí, větvičky, vajgly, hlína
Bordel byl víceméně po celé ploše chladiče. Takže jsem ho vyklonil a prostor vysál a vyčistil. Vím, že by bylo lepší chladič vytáhnout ven, ale nechtěl jsem sahat na něco, co funguje a neteče
.
Vše jsem tedy složil a nyní jsem ve fázi postupného odvzdušňování
.
Když už jsem si udělal hezký den v garáži, tak jsem hned vyměnil i kryty pod motorem. Velký kryt byl už lepený a měl ulomenou jednu "packu" pro šroub. Objednal jsem si tedy u Perfekta jeden protekční kryt v super stavu. Na rovinu jsem mu řekl, že chci kryt, který bude vhodný pro mé auto
. A jak jsem chtěl, tak se stalo. Tímto Honzovi děkuji za ochotu a rychlost
.
Omlouvám se za ten prst...
Takže naposled se podívat na tu nádheru, zamknout garáž a pa pa příště
A jen tak okrajově zmíním, že jsem našel náhradu za svoji E32 750iL. Konečně auto, které je po přesednutí z E38 jiné. Pořídil jsem E36 328i cabrio a je to super motokára
. Takže abych se nenudil, tak si teď hraju ještě s tímto.