Fugo a BMW 750iAL BiTurbo

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 294
Registrován: pon úno 18, 2008 6:59 am
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Fugo a BMW 750iAL BiTurbo

Příspěvek od Fugo »

Takže já začnu, můj nick je Fugo a jsem z Jablonce n.N.

BMW mám 6 let a začal jsem rovnou sedmsetpadesátkou, pro ní jsem si jel někam k Uherskému hradišti, byla to 750iAL rv. 88 v cosmosschwarz, byla tedy v bídném stavu na 16" límcových kolech alá Alpina. S touto 750 jsem ca měsíc pojezdil než jsem na mobile.de našel muji současnou 750. Jednoho rána jsme tedy vyjeli, v seznamu jsem měl ca 10 vozů, byly seřazeny dle mých požadavků, takže barva kastle, barva kůže, rok, výbavu jsem nějak neřešil, počítal jsem s tím že tam bude to samý co v mý stávající 750.

Hned jak jsem auto viděl tak jsem ho chtěl, krásná černá barva na přání, nové pneu, z výbavy jsem si všiml roletek vzadu na oknech dveří, el. rolety na zadním okně a nějakého přepínače na konzoli u řadící páky jak jsem později zjistil bylo to EDC III.

Ze závad které na voze byly jsem si všiml nebo jsem byl němčourem upozorněn na nerovnoměrný chod motoru, kapající olej a nefunkční ASC+T. Cenu jsme stlačili asi na 2300euro což na tu dobu bylo parádní a i dnes by takový kousek stál podobný peníze. Auto mělo několik předchozích majitelů kteří ale s autem moc nepojezdili. Jako první majitel byl uveden nějaký velký německý hotel, auto tam jezdilo pravděpodobně jako hotelová limuzína.

Auto jsem tedy koupil a po vyřízení mezinárodních převozek, pojištění a přepsání na mě na německém úřadě jsem vyrazil na 500km dlouhou cestu po německých dálnicích, cesta ubýhala celkem pěkně, zjistil jsem že němčourova volba žlutých žárovek do potkávacích světel není za šera to nejlepší.

Po dojetí na hraniční přechod Varnsdorf, jsem chtěl vůz zde vyclít (nebyli jsme v EU, nešlo o clo ale DPH), tabulková hodnata vozu se dle celníků pohybovala kolem 200tis +, z toho jsem měl tedy zaplatit ca 40tis kč DPH což se mě samozřejmě nelíbilo (kdyby šlo autonormálně přihlásit a nemusel bych kupovat další auto kvůli dokladům tak proč ne ale takhle :roll: ), nesouhlasil jsem tedy a zažádal o vyclení na vnitru, došel jsem si na spedici vyřídit garanci a začli jsme sepisovat protokol o autě, při vyjmenování závad nemohl celník pochopit že mu říkám ať napíše do protokolu že auto jede jen na 11 válců (sám měl asi doma nějaký 4 válec a tak mu přišla jízda na 11 válců z 12 jako prkotina), nefunkční klima atd...za dva dny jel na celnici na vnitru. Auto nafotili sepsal se další protokol a k ceně vozu mě ještě připočetli moje cestovní náklady, ale i tak byla výsledná částka 5 tis kč, což za to hádání s nima jistě stálo.

Měl jsem před sebou ještě 14 dní jízdy na německých značkách (platilo pojištění tak proč spěchat s přepisem) a tak jsem si jich ještě užil, domluvil jsem setkání sedmičkářů v Praze v té době (2002) jsme se tam sešli jen 3, já, darmon a petr, další ze 7er fora Vir21 byl až někde od olomouce což bylo trochu z ruky. Sešli jsme se na pumpě Globus na černým mostě a budili jsme dost velkou pozornost a taky zabrali dost místa, 2x 750iAL z toho jedna B12 a 1x 735i.

Po 14 dnech jsem tedy přepsal doklady na nový vůz, vše proběhlo bez problému až na to že jsem byl nucen nechat si na auto vyrazit VIN z původního vozu, že prý se to tak teď dělá a jinak to nejde, dali mě tedy adresu servisu kam mám zajet. V servisu mě na přední klobouk vyrazili číslo, tak že se na to nedá koukat a sám bych si to vyrazil lépe, do TP i OTP bylo zapsáno původní VIN obnoveno náhradní techologií. A na můj dotaz na vedoucího DI (nebo jak se to dnes jmenuje na úřadě) že až tohle uviděj němci tak mě zavřou, odpověděl: zavřít vás můžou ale pustit musej, jsem odešel.

Opravil jsem všechny závady co jsem našel, klimu, ASC+T, běh na 11 válců atd.

První co jsem na auto koupil byly alu kola, tenkrát byl rozměr 17" něco co až tak často vidět nebylo. Na předek 8.5 a na zadek 10 palců. Byly za krásnou cenu 440euro (nové) bez pneu. Hned na jaře se zajelo do UL na čip, čip měl zvýšit výkon ale abych pravdu řekl nic jsem nepocítil, pravdou je že auto na měřených 400m mělo větší zrychlení ale to je tak všechno. A začal jsem řešit vibrace podvozku.

Nejprve se vyměnily všechny ramena a klouby na přední nápravě, potom silentbloky zadní nápravy. Vibrace byly stále stejné, takže se nechal udělat kardan, byly vyměněny oba křížové klouby, středové ložisko, zadní loebro a samozřejmě vyvážení. Po namontování kardanu byly vibrace stále stejné. Už jsem nevěděl kde hledat problém, nakonec jsem se tedy rozhodl změřit házivost ložisek kol, při měření jsem musel sundat kola a zde jsem objevil problém který dělal vibrace. Kola měla větší středovou díru. I když kola byla vybrána dle katalogu na e32 jejich středová díra byla na e39 tj asi o 1.6mm větší, při montáži jsem na to nepřišel protože 1.6mm je tak málo že to ani nevadilo šroubům a ty šly ladce zašroubovat, a koho by napadlo když si koupí nová kola přesně dle katalogu že chyba bude zde že? No všechno tohle mě stálo ca 50tis kč, ale zase na druhou stranu měl jsem na podvozku skoro vše nové (a je to tam do teď). Ještě jsem časem koupil nové kotouče a destičky a brzdovou kapalinu měním pravidelně jednou ročně.

Odjezdil jsem sezonu, a na podzim začal s vymýšlením co zase vylepšit (z mého pohledu), na řadu přišli prahy a knim jsem začal samozřejmě hledat nárazníky. Měl jsem nějakou představu jak mají nározníky co se týče otvorů pro vzduch vypadat a dle toho jsem vybíral ( v té době se na 7er ještě nic nevyrábělo), našel jsem jeden komplet předek/zadek a koupil ho. Předek celkem pásnul, dodělávali se jen dobnosti, kdežto zadek se musel rozřezat, uprostřed rozšířit a na bokách prodloužit. Tenkrát šlo ještě o styling, byli jsme taková parta a jezdili jsme po srazech. Dále následovali zatmavené přední lampy a namontování xenonů a AE, vzadu výroba plastu mezi lampy, černé folie na okna atd..

Po čase mě přestal stačit seriový výkon a tak jsem začal přemýšlet o zástavbě turbodmychadel. Při pohledu pod kapotu na motor jsem konstatoval "tam se to nemůže vejít" a víc jsem to tak nějak neřešil. Až na sraze v Plešnicích jsem se potkal s Radkem se kterým jsme se o tom bavili a on mě povídá " někde jsem to viděl na 8er" tak jsem ho požádal o odkaz. Když mě ho poslal, přečetl jsem si to a začal plánovat, koupil jsem ještě jednu 750 a na ní začal "stavět", koupil jsem turbodmychadla, nechal vyrobit hadice na jejich mazání, objednal silikontextilní hadice atd..,toto trvalo ca měsíc.

Někdy kolem konce srpna (asi před 3 lety) jsem ze svojí 750 vyndal motor a převodovku, motor kompletně vyčistil a rozebral, písty a válce jsem nechal přeměřit a docela mě překvapilo že jejich rozměr je takový jako byl z výroby, jen pístní kroužky byly KO (pozor jsou z jiného materiálu než na litinové motory, kupujte vždy origo bmw pístní kroužky), nechal jsem udělat obě hlavy, nakoupil všechny těsnění a gufera a začal skládat, mezitím mě známý na plasmě vyřezal potřebné příruby na výfuk a pro turba, nakoupil jsem nerezové trubky a začal svářet svody, ty jsem potom namontoval, motor byl v kupě za pár dní a čekalo se jen na pásku ThermoTec na svody a části výfuku, ta se spozdila někde na moři. Když dorazila hned jsem svody omotal a znovu namontoval na motor, potom motor putoval hned do auta potom ještě převodovka a postavit výfuk, ten je od turbodmychadel až dozadu z nerezu (svody samozřejmě taky) z původních tlumičů zůstal jen ten co je před zadní nápravou. Auto sjelo z heveru a odjelo do garáže kde se na něm dle času dělalo dále (začínala zima a mě sezona). Musel jsem koupit větší vstřiky, piggyback controller Apexi pro doladění směsi, LM1 a LMA2 pro měření směsi atd., zárověn jsem zadal do výroby intercoolery pro chlazení plnícího vzduchu. Po nějakém nedorozumění s výrobcem jsem se rozhodl že si je postavím sám, jako základ byly použity vložky IC z octavie, plastové boky jsem komplet přepracoval tak aby mě vyhovovali. Než jsem na jaře vyjel na první testování byly hotový, mezitím jsem zjistil že by bylo také dobré měřit teplotu výfukových plynů a tak jsem zakoupil dvojitý měřák EGT a musel jsem vyndat výfukové svody, do nich vyvrtat díry a vložit čidla. Už tenkrát jsem si všiml že svody jsou prohnuté, nerez je kurva a pěkně pracuje, takže jsem rozřízl přírubu na 3 a 3 válce, po čase stejně fouklo těsnění pod výfukem a tak jsem je znovu vyndal a rozřezal přírubu na samostatný válce, to jsem měl udělat hned, bohužel dnes je zase jedno fouklý :evil: .

Potom začlo ladění směsi což jsem dělal jak jsem měl čas, na letišti v mimoni. Postupem času jsem zjistil že teplota plnícího vzduchu je zbytečně vysoká a tak jsem začal hledat řešení, nejprve jsem koupil ventilátory které jsem dal za IC aby pomáhali prohánět chladící vzduch (ten byl nasáván ledvinou a vedl trubkou až do tělesa IC jen na jeho vložku), stejně to bylo málo. Dojezdil jsem sezonu a vyndal IC, nechal jsem z nich jen vložky u klempíře jsem si nechal naohýbat boky IC jak na plnící vzduch tak na zadeklování vložky IC, rozhodl jsem se totiž pro vodní chlazení IC, vodní chlazení IC používá svůj chladící systém, takže 2x el. vodní čerpadlo, přídavný vodní chladič, trubky a hadice, v systému je 10l nemrznoucí směsi.

K dnešnímu dni je systém bych řekl odladěn. Fotky jsou na http://www.volny.cz/bmw750ial

Dle mého názoru má auto mladší vzhled a jak psal jeden polský kolega, můžete si psát a myslet co chcete já ho stejně miluju.

Jinak po přestavbě na BiTurbo byly kupodivu i nafouklé nárazníky využity do posledního místa, vpředu jsou vzduchové filtry, MAF, vedení vzduchu, přídavný vodní chladič, trubky a hadice atd...
Přílohy
show_image.jpg
Kawasaki ZX-10R masakr!!!

>>>Pneuservis,Klimatizace<<<
Uživatelský avatar
Michelin
Příspěvky: 763
Registrován: pon srp 25, 2008 6:20 pm
Bydliště: Prague, North Moravia
Kontaktovat uživatele:

Re: Fugo a BMW 750iAL BiTurbo

Příspěvek od Michelin »

Nad tou motorovou zastavbou opravdu smekam, prijde mi to jako super prace. Ty narazniky se mi moc nelibi, ale chapu ze se pod ne muselo vlizt dost veci a hlavni je ze se to zamlouva tobe ;)
http://www.michalpavlik.com
Cekame na hebkou e32
Uživatelský avatar
KAMIL740
Příspěvky: 1590
Registrován: čtv srp 21, 2008 1:49 pm
Bydliště: Co je ti po tom ?

Re: Fugo a BMW 750iAL BiTurbo

Příspěvek od KAMIL740 »

takze fugo z jablonce n. nisou VYBORNY :!: :!: :!: :!:
ex skoda faborit 135 l
ex e38 740ia 10/97 DK66882
citoren AX 1,0 spot :)))
e34 525i spera rules elpídží by dejv :)))
Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 294
Registrován: pon úno 18, 2008 6:59 am
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Re: Fugo a BMW 750iAL BiTurbo

Příspěvek od Fugo »

Auto bylo prodáno do rakouska, ještě bude k vidění v čr při převozu a pak už jen na rakousko švýcarských hranicích. :cry:
Kawasaki ZX-10R masakr!!!

>>>Pneuservis,Klimatizace<<<
Uživatelský avatar
dacan
Příspěvky: 207
Registrován: pon úno 18, 2008 7:20 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fugo a BMW 750iAL BiTurbo

Příspěvek od dacan »

:/
ex e32 750 iL
ex e34 520iA
ex e38 730 (na patologii), ex e32 750i, ex e30
NOVĚ MacBook Pro 15 (2018)
Uživatelský avatar
janys
Příspěvky: 228
Registrován: čtv lis 20, 2008 3:34 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fugo a BMW 750iAL BiTurbo

Příspěvek od janys »

Velká škoda... a ten příběh tomu ještě přidává...
E38 740i '97
Sorrentblau Metallic

báwovole nahlínách fmetle fkůži s červeným íčkem, 286 klokanů, táhne to pěkně vocpodupyčo
Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 294
Registrován: pon úno 18, 2008 6:59 am
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Re: Fugo a BMW 750iAL BiTurbo

Příspěvek od Fugo »

Tak v neděli 16.8.09 si ho odvezl nový majitel do rakouska (auto už bylo na rakouských RZ), cestou ho prý sledoval někdo v e38 a někam zuřivě telefonoval, tak se přiznejte kdo to byl.
Přílohy
SS850433.JPG
Kawasaki ZX-10R masakr!!!

>>>Pneuservis,Klimatizace<<<
Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 294
Registrován: pon úno 18, 2008 6:59 am
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Re: Fugo a BMW 750iAL BiTurbo

Příspěvek od Fugo »

Tak holky už má zase "žraloka" sice od jiný značky....
20090414060334-387741_jpgresize_800x600__type_jpg_.jpg
Kawasaki ZX-10R masakr!!!

>>>Pneuservis,Klimatizace<<<
Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 294
Registrován: pon úno 18, 2008 6:59 am
Bydliště: Jablonec n.N.
Kontaktovat uživatele:

Re: Fugo a BMW 750iAL BiTurbo

Příspěvek od Fugo »

BiTurbo je v rakousku na prodej kdyby někdo chtěl...
Kawasaki ZX-10R masakr!!!

>>>Pneuservis,Klimatizace<<<
Uživatelský avatar
P3RF3KT
Příspěvky: 4307
Registrován: sob črc 09, 2011 2:16 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Fugo a BMW 750iAL BiTurbo

Příspěvek od P3RF3KT »

Na kolik si ho dnes ceni?
BMW E38 740i M62 Kompresor Individual
PRODEJ NÁHRADNÍCH DÍLŮ e38
Odpovědět