Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

zde se můžete vy a vaše auto představit
Pravidla fóra
Zadejte si prosím do podpisu identifikační údaje svého vozu, pro lepší orientaci o jaký vůz se jedná.

Příklad:

BMW 750i e32 05/92 DC77645 (posledních 6 znaků VIN)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Spooner
Příspěvky: 5362
Registrován: pát říj 16, 2009 7:12 am
Bydliště: Ostrava

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od Spooner »

Chocholoušek už na tebe čeká :D
BMW e38 750iL Individual
BMW e36 328i Cabrio
BMW e32 750iL Highline (ex)
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od Huff »

Spooner píše:Chocholoušek už na tebe čeká :D
Kartáček, pyžamo, papuče... :D
BMW E32 730ia V8
Uživatelský avatar
volf-m
Příspěvky: 1562
Registrován: ned črc 19, 2015 5:40 pm
Bydliště: Domažlice

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od volf-m »

Tak alespoň nejsem sám komu se občas zdají pěkný pí*oviny :D
BMW E38 750iA Individual

BMW 330i E91 Ghetto Touring
Mini Cooper S Cabrio (R57)
Uživatelský avatar
oxik
Příspěvky: 2245
Registrován: stř bře 13, 2013 4:46 pm

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od oxik »

Taky se občas vzbudim úplně spocenej, že mi někdo ukradl/naboural sedmu.. Nejhorší je ale stát na brzde a auto jede furt dal, pak mě vždycky probudí náraz :D
EX E38 740i LPG orientblau 12/99 DF89547 Obrázek
Mondeo fnaftě, fmetle, fmanuálku, fhadru, na hlínách, bez čipešku :twisted:
Uživatelský avatar
Huff
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 03, 2013 6:58 am

Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od Huff »

Držte si klobouky, sepsal jsem příspěvek v celovečerním formátu. Je to doják. Jedno oko nezůstane suchý. :)

Dva roky jsem měl pauzu, začali jsme stavět. Kdo zná, ví a netřeba psát více.

Obrázek

Sedma musela vydržet celou tu dobu bez servisu, protože na ni nebyl čas, vozila materiál, nářadí, tahala vozík.

Obrázek

Obrázek

Ke konci měla tak vymlácenou přední nápravu, na kterou nebyl čas, že jsem se s ní bál jezdit a tak jsem si pořídil Forda. :) Ano, Forda, Fiestu, s tím nejslabším motorem a sedma jela, jen když bylo potřeba odtáhnout vozík. Co si budeme povídat, nuda, nuda, šeď a po třicetdvojce mi bylo dost smutno.

Obrázek

V mezičase jsem se alespoň chystal na lepší zítřky. Třeba takto:

Obrázek

Obrázek

Ten den bylo to, čemu se v Brně říká kalamita a neskutečně jsem si to užil i s tím přívěsem. Všichni jeli jak s hnojem, jen řidičům BMW a Subaru svítily oči. Ale vybavením od Drapera odbočuji a předbíhám.

Tím hlavním počinkem byla nová garáž. Ještě na ní práce je, ale pojali jsme ji velkoryse a jsem na ni hrdý.

Obrázek

Obrázek

Pak jsem koupil pár nových věcí do výbavy. Nejvyšší vývojový stupeň je lednice, ale ta se tluče s multifunkční loketkou a té jsem se zbavit nechtěl. Pak mi blesklo hlavou, že existuje ještě verze mezi přední sedačky. Není to estetická hitparáda, ale rarita to je určitě. Zde na fóru ji měl Fivajs, ale prodal ji i s autem neznámo kam. Napsal mi alespoň dojmy, jak v tom vozil nanuky a pití a bylo rozhodnuto. Na inzerát jsem našel dva, co mi ji vlastně nechtěli prodat ani za raketu, jen sondovali co mají doma. Nakonec jsem ji sehnal z DE od nějakého pána, který podle netu vypadal jako terorista. (Na FB v maskáčích, tmavá pleť, samopal a rakev nějakého kamaráda přikrytá vlajkou). Poslal jsem mu patřičný obnos a čekal co přijde dřív - zda lednice nebo trestní oznámení za podporování terorismu. Přišla lednice. Zatím nebyl čas ji namontovat.

Obrázek

Lednice se ale vylučuje s palubním telefonem, který mám mezi sedačkami. Proto jsem opět zapátral v DE a koupil originální koženou konzoli na bok tunelu, kam se případně telefon přestěhuje. Domluva s Němci je bezproblémová, jen mě štvou bankovní poplatky za převod v cizí měně. Bohužel je v jiné barvě, tak ji budu muset nechat nabarvit a hned nechám opravit i přední loketky.

Na Bazoši se objevila krásně zachovalá dřevěná řadička. Svoji jsem měl trochu popraskanou, vybledlou a i pružinka aretace byla už unavená. Tahle je jako nová a nebyla drahá. Při výměně jsem vyměnil i pásek voliče. V Dingolfingu ho balí tak, že ho vezmou, přehnou v půlce (tím nalomí) a strčí do sáčku. Bez komentáře.

Koupil jsem druhou sadu vzácného audiosystému Professional RDS s dvoujednotkovým rádiem včetně kabeláže a opět z DE interface pro novější typ changeru na 6 CD a dva changery.

Obrázek

Před časem jsem si pořídil od zvukového technika pracujícího v DE zakázkovou aparaturu, kterou si nechal kdysi postavit do nové E34, se kterou záhy havaroval. Ultimátní zesilovač, který tvoří jádro systému má v návodu několik variant zapojení. Ta nejšílenější počítá s druhým zesilovačem ze stejné řady. Zkusil jsem po něm tedy zapátrat a co čert nechtěl, na ebay v Itálii se jeden dokonce nepoužitý v krabici našel. Teď už jen našetřím balík na reproduktory Focal a začnu to skládat. Foto později.

Od ženy jsem k vánocům dostal kalendář s fotkami naší sedmičky. Občas si ji závidím. Sedmu i ženu.

No a pak mi doma přistál nový prospekt, který jsem ještě neměl, manuál Betley, který je obsáhlý jako telefonní seznam a zvláštní publikace, kterou si vyráběl možná někdo ze zdejších zakládajících členů. Jsou to stovky stran vytištěných dnes již nefunkčních stránek z netu o opravách E32, firemních servisních pokynů a jiných užitečných informací. Muselo to dát hrozně moc práce.

Obrázek
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Bentley:

Obrázek

Obrázek

Perlou publikací se ovšem stala knížka Sedm let 7er. Je hodně velká a pak obsah, který popisuje vývoj, testování a výrobu sedmičky vyrazí dech. Součástí je obří plakát.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

atd atd... Někdy to třeba nafotím všechno a zrcadlovkou.

Dostal se mi také do ruky model E32, ve stejné stříbrné jako mám sám, jen R6 místo V8. Je krásný, jako nový, údajně po sběrateli ze Švýcarska.

Obrázek

Ze zbytků vládních zásob, které byly kdysi na Aukru přes společnost Rebakauf jsem koupil nový originál servomorek centrálu, který občas zlobí, objevila se i nová originál mlhovka bez optiky, měl jsem štěstí na náhradní zánovní intenziv včetně neztvrdlých hadic a vzácného čerpadla, které se už nedá koupit, zánovní ventily topení, atp...

Koupil jsem nové nástavce na svíčky a rozhodl se nachystat na opravu přední nápravy. Doma se tedy objevila všechna přední ramena , spojovací tyčky řízení, tyčky stabilizátoru, vše Lemforder, originál uložení stabilizátoru a nakoupil jsem silentbloky a taková ta malá ramínka i na zadní nápravu. Aby to nebylo polovičaté, tak jsem koupil novou středovou řídící tyč originál. Prvně jsem se zděsil, protože byla TRW, ale pak jsem na ní našel znáček BMW a uklidnil se. A teď to přijde - přestala mě bavit vůle ve volantu.

Zjištoval jsem možnosti repase, stálo by to asi 15 tis a nepřesvědčilo mě to. Proto jsem se začal zajímat o originál a hned servotronic, abych zase dodělal něco z výbavy. Na podzim byly poslední dvě na centrálním skladu v Dingolfingu. Říkal jsem si, kdo to koupí za tu raketu a dodával si odvahu. Na jaře jsem se rozhoupal a obě byly prodané. Přes Renocar mi poslali poptávku po autorizácích na celém světě, nikde se neválela. Málem jsem se rozplakal. Pak mě ale napadlo, že obyčená by ještě mohla být a asi za týden jsem si pro ni šel. Umyl jsem auto, slušně se oblékl, žena si vzala parádní šaty, připadal jsem si, jako bych si šel převzít Nobelovku. Nikoho z prodejců jsme s naším youngtimerem ale nezaujali a byť jsem to měl zaplacené předem, tak to po mě chtěli prvně platit znovu a pak blonďatá paní u pokladny zopakovala částku před mojí ženou. Myslel jsem, že ji kopnu. Ještě, že před sebou nemáme tajnosti. Stejně si myslím, že se to před jinou dámou nehodí říkat nahlas. Zatím se s ní mazlím a čeká na montáž. Vezmu si sváteční montérky a pak napíšu.

Obrázek

Na přední nápravu jsem koupil nové tlumiče. Bilstein B6, mají mít původní světlou výšku a komfort, přitom díky technologii upsidedown snižují neodpérovanou hmotu a dávají autu sportovnější ráz. O montáži se ještě zmíním.

Po investici do E34 540ia jako zdroje silnějšího agregátu mi chybělo koupit kardan, který je na sedmě jiný. Podařilo se a hned jsem pořídil i silnější čtyřlitrové poloosy.

Někde v Praze se mezitím objevila sada kovaných Style 3. Jednu už mám, po Dacanovi a Snejkovi, ale není 100%, tak jsem koupil i tuto. Dovezla mi je žena ze služebky a mohli jste je vidět na Honzově sedmě, když si nechával opravovat svoje kola. Měl jsem stejný pocit, jako když mi babička s dědečkem přivezli vlakem plastovou formuli z lázní. Pán co je prodával je prý koupil od cikánů někde v opuštěném JZD, kde se obával, že ho tam hned naporcují do Gothaje.

Nějaké opravy si auto přece jen vyžádalo. Došlo mazivo ve ventilátoru topení a ložisko se se skřípáním úplně vydřelo. Neměl jsem na to náladu, čas, nic, ale boj kdo z koho vyhrál ventilátor, protože v kabině to pískalo jak ve voliéře exotického ptactva.

Pak umřelo BC. Prvně se rozsypal displej, pak už neukazovalo nic. Pomohla výměna za jiné s čipem pro čtyřlitr.

Trochu kope převodovka ze čtyřky na pětku. Pomůže sportovní mód a víc to vytočit nebo to omezit na čtyřku a dám tam déčko až když je čtyřka o něco více vytočená. Bude to nějaká blbost, ale přijít na to kde. Taky blbne regulace teploty topení. Budu se na to muset podívat.

Doplnil jsem vypálené NightBreakery, takže už jsou zase všude, potkávačky, dálky, mlhovky. Občas někdo blikne, ale svítí to o dost lépe.

Obrázek

No a abych se nenudil tak jsem si po lakýrníkovi dodělal učńák na karosáře a hned po něm mechanika. Dalo to práci, ale stálo to za to. O minulých prázdninách jsem si doplnil všechna políčka řidičáku včetně busu, který mě ze všeho bavil asi nejvíc a podal výpověď v práci. Nově učím na automobilní škole, praxe i teorii. :)

Říkal jsem si už 100x, že toho je dost, abych sem něco napsal, ale chyběl mi happyend.

Žena chtěla k moři a protože poslední bylo sedmou před třemi roky k Baltu v Polsku, chtělo s tím něco udělat. Fiestou to prý taky jde, ale nehodlám to zkoušet. Takže jsem otevřel všechny ty krásné krabičky a na poslední chvíli se pustil do přední nápravy.

První překvapení bylo, když jsem vytáhl persony a zjistil, že urezla matice, která drží tlumič v pouzdře náboje. Tlumič tam držel jen zarezlým vymezovacím kroužkem. Při demontáži jsem využil předpětí pružiny, kroužek nahřál plamenem a celá sestava se rozletěla. Tlumič samotný byl děravý jako cedník. Kromě matice zrezl i závit na pouzdře, takže jsem musel shánět jiný náboj.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

K mému štěstí jsem náhradní vyhodil týden před tím při úklidu a stěhování. Kopl bych se. Nový stojí 1300... Dolarů, ou. Pomohl Čertoslav, který mi po telefonu zjistil, že jde použít i z E34, takže jsem jel za rodiči vybrakovat čtyřlitrovou pětku.

Žena byla v pátek poslední den v práci před dovolenou. V sobotu ráno vypadalo auto takto a hledala autobusové zájezdy.

Obrázek

Večer jsme s ním už jeli na Cimrmany do nedaleké vesnice. Po všech těch výše popsaných investicích a výdajích na stavbu už nezbylo na pneumatiky. Letní jsou sjeté na formulový vzorek, takže jsem přezul na zimáky. Vyměnil jsem olej a v neděli před obědem jsme vyrazili směr Chorvatsko. Cíl podle toho, kam dojedeme, nic jsme nezařizovali, chtěli jsme k moři, to stačilo. Připomínám, že auto poslední půlrok před opravou už skoro nejezdilo.

První radost byla po přejetí hranic s Rakouskem, z dovolené se tím stala zahraniční. O chvíli později jsme stavěli ve Slovinsku na dotankování. Spotřeba 8.9, na zimákách, s klimou, tempomat.

V Chorvatsku jsem byl ještě svěží a lákalo mě jet až dolů k Dubrovníku. Musím pochválit jejich dálnice. Hodně se tím ta země zmenšila a když vidím, jakým terénem to vedou, tak je k smíchu, že u nás to nedovedou postavit na poli.

Těsně před Dubrovník jsme dojeli asi ve tři v noci a po cestě po pobřeží, kdy v protisměru jel vyloděný obsah trajektu jsem toho měl už dost. Proto jsem odbočil naslepo doprava a po 50m dojel na krásné nábřeží a s autem zaparkoval hned u vody. Vytáhl jsem vzadu roletky a dospali jsme vcelku pohodlně do rána v autě. Voda šplouchala o nábřeží a ráno jsme nepřišli o východ slunce. Manželka pak na Bookingu našla ubytování a šli jsme se nastěhovat.

Obrázek

K mému překvapení byla v ceně garáž. Luxus.

Obrázek

Docela dobře jsme obešli drahé parkování při návštěvě Dubrovníku. Přejel jsem odbočku k centrálnímu parkovišti a jak jsem se otáčel, tak jsem našel luxusní neplacenou odpočívku, kde nic nestálo a vedly od ní schody do města. Ušetřilo to asi patnáct stovek.

Obrázek

Historické jádro je totiž pěší zóna a třeba odpadky vyváží takto:

Obrázek

Obrázek

Večer jsem zkusil vyjet k horní stanici lanovky nad město. Cesta pro jedno auto, sem tam záliv na vyhnutí. Bohužel z toho mají atrakci místní taxikáři, takže o dramatické scénky s vyhýbáním nebyla nouze. Alespoň ten výhled stál za to.

Obrázek

Obrázek

Na poloostrovu Pejlešac jsme narazili na pěkně obrovnaný autoservis. Mechanik zrovna předával vozidlo. Zvedl kapotu, začal zalamovat rukama a temperamentně vysvětlovat, jak mu to zkazilo život, pak kapotu pustil z výšky s bouchnutím dolů, udělal gesto, že je vymalováno a šel do háje. Mladý pár na něj koukal a tvářil se vděčně. Groteska.

Obrázek

Obrázek

Ze zajímavých aut je tam hodně Renaultů 4, asi třikrát jsme narazili na Fiata 600, opuštěnou třícu v kaktusech na kolech z Golfa...

Obrázek

Jinak bída. Ovšem bílý dvojkový Golf je v každé vesnici. Nekecám. Fakt.

Místo veřejné pláže a divokého parkování jsme koupání našli se soukromým parkovištěm, molem, lavičkou i palmou. Sice v průběhu přijel majitel, ale byl úplně v pohodě.

Obrázek

Přestávka na nákup vína a trochu romantiky:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Cestou zpátky jsme se rozhodili navštívit Bosnu a Hercegovinu. První komplikace byla na hranicích kousku Bosny, který přetíná Chorvatsko, kde se okolo oběda utvořila slušná kolona. Poprvé jsem viděl rafičku teploměru kousek blíže k červenému, jindy se postaví svisle a nehne se. Po čase přestala chladit klima, protože se nestíhaly vyvětrávat chladiče. Přešel jsem tedy pokusně na mód popojíždění s vyskočenou kapotou. Ničemu to nepomohlo, tak dávám k úvaze, jestli se to tím ještě nezhorší, protože sice horký vzduchu může lépe odcházet z motorového prostoru, ale naruší se obtékání vzduchu přes ventilátory. Zátěžová zkouška, ale na rozdíl od jiných aut dopadla dobře.

Když se nám konečně podařilo odbočit do vnitrozemí nastala ta správná Amerika. Cesta pro jedno auto, přes hory, pustina, široko daleko nic. Země je prý ještě hodně zaminovaná a myslím, že tam žije ještě dost dobrodruhů, které nepotřebujete potkat. Po chvilce začal houstnout provoz, to vypadá tak, že za vámi jsou dvě tři auta, co udržují rychlost okolo osmdesátky soustavným troubením a míjíte auta v protisměru. Oba se na silnici nevejdete, tak řidič jede po asfaltu a spolujezdec škarpou. Pokud zpomalíte, někdo zezadu vás zastřelí. 8o) V Bosně jsem potkal i první sedmičku, pěknou E38 u pobřeží. A pak hezkého žraloka v nějakém lomu, zastavovat jsem tam zrovna nepotřeboval.
Jednou cestu křižoval zvednutý Golf bez značek plný divoké omladiny. Tunely jsou vytesané přímo do skály bez zpevnění, svodidla vzácnost i v horách.

Ve vnitrozemí je to o poznání veselejší, ale stále dost zaostalé, hodně domů, ale málo střech.

Obrázek

Cestou jsme objevili firmu na renovace vozidel s hezkou výstavkou.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Večer jsem si zase všiml, že skoro každé auto je Mercedes, všech věkových kategorií. Potkali jsme odstavený obytńák Chrysler Cobra, málem se nechali sestřelit nějakým bláznem, co předjížděl bez ohledu na protisměr a jeli domů. Na hranicích chtěli i doklady od auta, dostali jsme razítko do pasu a bylo po adrenalinu. Cesta domů už šla v pohodě. Jen ve Vídni jsem byl tak unavený, že jsem zaklimbl. Únavu neošidíte. Vystřídala mě žena a v pohodě jsme doplachtili domů. 2810 km, spotřeba okolo devíti litrů, žádná komplikace ani závada.

Obrázek

O víkendu jsem od ní dostal dárek k narozeninám a trochu se provětral. Asi začnu šetřit na nové školné. 8o)

Obrázek
Naposledy upravil(a) Huff dne stř zář 12, 2018 9:10 pm, celkem upraveno 1 x.
BMW E32 730ia V8
Uživatelský avatar
Filozof
Příspěvky: 2220
Registrován: úte srp 20, 2013 7:05 am
Bydliště: Vyškov

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od Filozof »

Krásně se to všechno čte a moc pěkně jsi to popsal. Ty knihy závidím. Bejt to vše v češtině tak bych to i přečetl. Ale počítám až na jednu to bude vše v AJ nebo DE.
Docela ti závidím takovou ženu. Pěkná a ještě ti schvaluje investice do auta. To má žena pokud zachytí nějakou částku za díly ...rudne jak býk. :lol:

Snad tvá e32 s tebou bude žít ještě dlouhé roky. A napíšeš nám zase někdy takový krásný příběh. :)
BMW E38 728ia Schwarz II - LPG Prins VSI 6/97 - Spotřeba Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
fishmaker
Příspěvky: 2133
Registrován: čtv srp 21, 2008 7:54 am
Bydliště: kousek na sever od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od fishmaker »

moc pekny pribeh...ja ti zavidim tu garaz...tam bude radost neco delat :)
First EX: BMW e38 740i 6/1995 Obrázek
Second Car : BMW e66 745Li 2/2002 + LPG Obrázek
Third EX : BMW f01 740i 3/2009 Obrázek
Uživatelský avatar
korado87
Příspěvky: 530
Registrován: sob říj 09, 2010 9:57 am

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od korado87 »

Perfektný príbeh, radosť čítať... je super, ako to auto máš rád a jazdíš s ním stále, tak to má byť. My sme boli tiež teraz s E38 v Taliansku a 3000km absolútne bez problémov ;) tie autá sú na to stavané
E38 V12 * long
E38 V12 * extra-long
E38 V12 * heavy-long
E66 V8 * daily plynový Individual long
Uživatelský avatar
dunnst
Příspěvky: 1311
Registrován: pon úno 15, 2010 2:22 pm
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od dunnst »

Ač už sedmu nemám, tak ti závidim tu převodku řízení. Každej ti něco závidí, tak se musim přidat do mlýna :-D Ne vážně, ta převodka mě u mého taky hodně štvala a vůle byla pořád větší a větší. Dát za ní těch 35k, nebo kolik stála, to chtělo asi hodně sebepřesvědčování :-) E38 má podle mě ten samý problém, jen se tady o něm nějak moc nepíše :-D
EX E32 740i LPG Obrázek EX Honda Legend KA9 LPG Obrázek Volvo S80 T6 LPG Obrázek
Honza164
Příspěvky: 439
Registrován: stř črc 27, 2016 10:07 am
Bydliště: Brno

Re: Huff a jeho BMW E32 730ia 09/93 DF27230

Příspěvek od Honza164 »

Krásně sepsano, hezke fotky, super příběh, co víc dodat. Snad jen závist k tolerantní ženě.
BMW e32 740iA (1995) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Odpovědět